Onko sun alahampaat siistissä rivissä vai sikinsokin?
Todella monella on nimenomaan alahampaat epämääräisessä järjestyksessä.
Kommentit (79)
Siistissä rivissä. Kiitos hammaslääkäreiden, jotka oikoivat hampaani suoriksi, kun olin lapsi.
Siistissä rivissä, kiitos oikomishoidon.
80-90-luvulla oli vain ylähampaille oikomista osalla. Alahampaissa sojottaa yksi hammas hieman ylempänä, kuin pikkulapsella. Kaikilla aikuisilla ei ollut mahdollisuutta korjata sitä. Ellei joskus tule mahdollisuus.
Kuin naulapussi suuhun heitetty. Osa väleistä ahdas langata osan voi oksalla putsata😆
Suht siistissä rivissä, ei ole oiottu. Ylähamapaat enemmän sikinsokin, isoja rakoja, mutta muuten suorassa rivissä, ei oiottu niitäkään. Ei häiritse minua, harvalla kuitenkaan mitään viivasuoraa hohtavan valkoista riviä.
Melko lailla sikinsokin. Tykkään silti hampaideni ulkonäöstä, täydellisyys on vähän tylsää. Nämä nykyajan laminaatit ihmisillä on ihan hirveän näköisiä, kaikkein kauhein on se mies Trivagon mainoksessa.
Oiottu sekä ylä- että alahampaat. Silti alahampaat edelleen vähän sokin sokin.
Ylähampaat on oijottu alahampaat on päällekkäin. Ylhäältä piti myös poistaa hampaita että kaikki mahtui
Nykyään siistissä rivissä, kun aikuisiällä oiottiin. En tiedä miksi noita ei lapsena voitu oikoa, kun vinot ne oli silloinkin, toki vuosien myötä vain paheni.
Itsekin olen kiinnittänyt huomiota, että monella alahampaat sojottaa sinne tänne.
Siistissä rivissä. Minulla on ollut raudat, mutta alun perinkin ongelma on ollut vain yhdessä ainoassa hampaassa, joka oli liian takana. Raudat sain siis tietysti sen hampaan takia, ja muutama hammas piti poistaa ahtauden takia, joten raudoilla kiskottiin isoimmat raot umpeen. Olen kyllä ollut tosi onnekas, kun hampaani ovat olleet todella hyvässä asennossa aina.
Mulla on aina ollut suorat hampaat.
Sikinsokin, eikä haittaa pätkääkään. Minusta oikeastaan aika kivan ja persoonallisen näköistä. Aina ilahdun, jos jossain elokuvassakin vaikka on näyttelijällä hampaat vähän sikin sokin, tekee seksikkään ja luonnollisen näköiseksi, verrattuna niihin tylsiin yli-isoihin hollywood-laminaattihampaisiin.
Siistissä rivissä. Ei ole tehty ylä- eikä alahampaille oikomishoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Siistissä rivissä. Minulla on ollut raudat, mutta alun perinkin ongelma on ollut vain yhdessä ainoassa hampaassa, joka oli liian takana. Raudat sain siis tietysti sen hampaan takia, ja muutama hammas piti poistaa ahtauden takia, joten raudoilla kiskottiin isoimmat raot umpeen. Olen kyllä ollut tosi onnekas, kun hampaani ovat olleet todella hyvässä asennossa aina.
Niin ja se hammas on ylhäällä. Alarivi on ollut lähellä täydellistä aina (miinus ne poistoista aiheutuneet raot.)
Olisko jotain järkevämpää tai hyödyllisempää keskusteltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku ryhtyy työhön yksittäisen liian takana olevan hampaan takia, hampaiden poistoon yms. Itsellänikin on yksi hammas muutaman millin taempana kuin muut, ei haittaa kyllä yhtään.
Aina tää sama hammashygienisti linjoilla. Varmaan kiva kaikkien täysi-ikäisten (tuskin täällä lapsia on) lukea, kun tää yksi moralisti saarnaa milloin mistäkin. Ja jos lapsena ei ole oiottu hampaita, niin luuletko, että on a) kovin halpaa b) kovin nopeaa saada hampaita oiottua aikuisiällä?
Ja kyllä, tuttavalla hampaat eivät ole suorassa, mutta lapsena oli yksityisellä ilmoitettu ettei tarvitse oikoa. Ja aikuisiällä hammaslääkäri (KUNNALLISELLA) kysyi, että oliko lapsena oikomista suositeltu. Oli, kunnallisella, mutta yksityisellä tosiaan sanottiin ettei tarvitse. Että näin!
Vierailija kirjoitti:
Sikinsokin, eikä haittaa pätkääkään. Minusta oikeastaan aika kivan ja persoonallisen näköistä. Aina ilahdun, jos jossain elokuvassakin vaikka on näyttelijällä hampaat vähän sikin sokin, tekee seksikkään ja luonnollisen näköiseksi, verrattuna niihin tylsiin yli-isoihin hollywood-laminaattihampaisiin.
Makuja on monia. Minusta suora luonnollinen hammasrivistö on parhaimman näköinen.
Ylähampaita on oiottu raivokkaasti 90-luvulla. Ylähampaat on edelleen ihan miten sattuu. Alahampaille ei ole tehty mitään. Ne ovat kauniisti rivissä.