Jos olisi pakko valita nyt uudet astiat joko Pentikiltä tai Iittalalta, kummat ottaisit? Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä
Ja saisi vain omaan käyttöön, ei jälleenmyyntiin.
valitsisitko Pentikin vai Iittalan?
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi kumpaakaan enää. Iittala kusi jo alleen, ja pentikin kipot on meillä todettu heikoiksi. Lohkeavat reunoista todella helposti.
Ostin 3 vuotta sitten muuttaessani Marimekon astiat ja jessus kun ovat hyviä!
Jos astioiden reunat lohkeavat, kyse on yleensä käsittelyvirheestä. Esim käsitiskissä paiskotaan miten sattuu tai ne asetetaan tiskikoneeseen huolimattomasti.
Tykkään Teemasta mutta uudet valkoiset kupit huonolaatuisia, naarmuja täynnä vaikka lusikkaa ei käytetä.
Kirppareilta saa hyväkuntoisia Suomessa valmistettuja Arabia tuotteita
Pentikiä tässä tilanteessa. Iittalaa olen boikotoinut jo vuosia ellet vuosikymmeniä. Edelleen on lautaset ja mukit käytössä, mutta niin kaameassa kunnossa ettei niiltä muut kuin minä syö. Muuramat mukit meni silloin uutena takuun piikkiin vaihtoon kun menivät aivan päreiksi kun kaadoin kuumaa vettä, lautaset halkeavat jos laitat mikroon ja kaiken lisäksi aivan hirveän naarmuisia.
nykyään jos on vieraita niin silloin on käytössä V&B ja jouluna yksin syödessä käytän myös heidän astioita. Arkena siis nuo kammottavat Iittalat.
Aika moni brändi on poikotissa siirrettyään tuotantonsa halpismaihin. Marimekko, Arabia, Fiskars, Luhta, Finlayson mm. Noita kahdesta siksi Pentik.
"Ikeasta" Etkö ymmärrä lukemaasi, iittala tai Pentik. EI ollut ikea-roskasta kyse!
Kaksi vaihtoehtoa, joten nyt vaikka sitten Iittala. Molemmat tekee aivan ylihintaista tavaraa. Enkä ole todellakaan mikään Temu- tai Ikea fanaatikko. Mutta noista molemmat vetää sellaista +50% hintaa ihan puhtaasti brändillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi kumpaakaan enää. Iittala kusi jo alleen, ja pentikin kipot on meillä todettu heikoiksi. Lohkeavat reunoista todella helposti.
Jos astioiden reunat lohkeavat, kyse on yleensä käsittelyvirheestä. Esim käsitiskissä paiskotaan miten sattuu tai ne asetetaan tiskikoneeseen huolimattomasti.
Meillä ei paiskota. Ja silti pentikin lohkeaa, marimekon eivät. Mitenkäs sen selität?
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Teemasta mutta uudet valkoiset kupit huonolaatuisia, naarmuja täynnä vaikka lusikkaa ei käytetä.
Teema on täyttä kuraa.
Ikeasta hakisin. Olen niin kömpelö, että astioita hajoaa tasaiseen tahtiin. Ei ole mitään järkeä hankkia kalliita astioita, jotka päätyy roskikseen kolmessa vuodessa. Ikean lasilautassarja, se halvin valkoinen, on itseasiassa kestänyt pidempään, ehkä siksi kun ne ovat kevyempiä kuin posliiniset.
Iittalan astiat on kauniimpia. Vaikka Pentikin astiat valmistetaan Suomessa, ei se auta siihen, että niiden ulkomuoto ei miellytä minua. En osta rumia astioita vain valmistusmaan takia.
Thaimaassa tehdyt Iittalat ovat kestävyydeltään huonompia kuin Suomessa tehdyt. Pidän kuitenkin Iittalan muotoilusta.
Pentik on suomalainen ja todella kestävä.
Willeroy & Bochin laadusta minulla ei ole kokemusta.
Iittalaa meiltä löytyy, mutta itse olisin valinnut Pentikin astiat. Mies vaan ei tykkää Pentikistä, niin valittiin sitten se perus valkoinen teema Iittalalta.
Pentikiltä ehdottomasti. Tykkään Pentikin astioista.
Vierailija kirjoitti:
Iittalan astiat on kauniimpia. Vaikka Pentikin astiat valmistetaan Suomessa, ei se auta siihen, että niiden ulkomuoto ei miellytä minua. En osta rumia astioita vain valmistusmaan takia.
Mikä niissä on rumaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei paiskota. Ja silti pentikin lohkeaa, marimekon eivät. Mitenkäs sen selität?
Käsittelyvirhe sulla on ainakin kirjoitusvälineessäsi. Shiftiä pitäisi osata käyttää oikeissa kohdissa. Sitä paitsi sulla on nuo Marimekot olleet vasta vähän aikaa, joten et pysty arvioimaan todellista käytönkestävyyttä
Ikea. Ei mitään järkeä laittaa rahaa lautasiin.
Aitoja Suomessa valmistettuja Arabioita vanhan tavaran liikkeestä tai kirpputoreilta.
Ei paljoa kiinnosta Vinku-Intiassa valmistetut ja Suomeen rahdatut "kotimaiset" kipot.
Ihanan positiivinen olet, eli kertisastioita 🥱