Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisi pakko valita nyt uudet astiat joko Pentikiltä tai Iittalalta, kummat ottaisit? Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä

Vierailija
06.07.2024 |

Ja saisi vain omaan käyttöön, ei jälleenmyyntiin.

valitsisitko Pentikin vai Iittalan?

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä Iittalasta koska tekevät astiansa ulkomailla ja laskuttavat niistä todella kovan hinnan.

Tämä selitys kalliisiin hintoihin on minusta aika huono. Tässä suora lainaus Iittalan nettisivuilta (isot kirjaimet myös suoraan ko. nettisivuilta):

----------------

"MIKSI TUOTE MAKSAA YHTÄ PALJON, VAIKKA SE ON TEHTY HUOMATTAVASTI HALVEMMALLA ESIM. THAIMAASSA?

Kaikkien tuotteidemme laatu on sama huolimatta siitä, missä tuote valmistetaan; sopimusvalmistajamme noudattavat samoja laatukriteerejä ja käytämme vain tarkoin valittuja sopimusvalmistajia. Täällä Suomessa investoidaan tuotteen suunnitteluun, yhteistyöhön muotoilijan kanssa, tuotekehitykseen, markkinointiin, myyntiin ja jakeluun. Itse valmistus on vain pieni osa tuotteen koko kustannusta. Monet tuotteemme kestävät lisäksi jopa sukupolvelta toiselle, joten niiden hin

Ihanan positiivinen olet, eli kertisastioita 🥱

Vierailija
82/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi kumpaakaan enää. Iittala kusi jo alleen, ja pentikin kipot on meillä todettu heikoiksi. Lohkeavat reunoista todella helposti. 

Ostin 3 vuotta sitten muuttaessani Marimekon astiat ja jessus kun ovat hyviä!

Jos astioiden reunat lohkeavat, kyse on yleensä käsittelyvirheestä. Esim käsitiskissä paiskotaan miten sattuu tai ne asetetaan tiskikoneeseen huolimattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Teemasta mutta uudet valkoiset  kupit huonolaatuisia, naarmuja täynnä vaikka lusikkaa ei käytetä.

Vierailija
84/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta saa hyväkuntoisia Suomessa valmistettuja Arabia tuotteita

Vierailija
85/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikiä tässä tilanteessa. Iittalaa olen boikotoinut jo vuosia ellet vuosikymmeniä. Edelleen on lautaset ja mukit käytössä, mutta niin kaameassa kunnossa ettei niiltä muut kuin minä syö. Muuramat mukit meni silloin uutena takuun piikkiin vaihtoon kun menivät aivan päreiksi kun kaadoin kuumaa vettä, lautaset halkeavat jos laitat mikroon ja kaiken lisäksi aivan hirveän naarmuisia.

nykyään jos on vieraita niin silloin on käytössä V&B ja jouluna yksin syödessä käytän myös heidän astioita. Arkena siis nuo kammottavat Iittalat. 

Vierailija
86/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni brändi on poikotissa siirrettyään tuotantonsa halpismaihin. Marimekko, Arabia, Fiskars, Luhta, Finlayson mm. Noita kahdesta siksi Pentik.

Vierailija
87/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ikeasta" Etkö ymmärrä lukemaasi, iittala tai Pentik. EI ollut ikea-roskasta kyse!

Vierailija
88/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vaihtoehtoa, joten nyt vaikka sitten Iittala. Molemmat tekee aivan ylihintaista tavaraa. Enkä ole todellakaan mikään Temu- tai Ikea fanaatikko. Mutta noista molemmat vetää sellaista +50% hintaa ihan puhtaasti brändillä. 

Vierailija
89/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ottaisi kumpaakaan enää. Iittala kusi jo alleen, ja pentikin kipot on meillä todettu heikoiksi. Lohkeavat reunoista todella helposti. 

Jos astioiden reunat lohkeavat, kyse on yleensä käsittelyvirheestä. Esim käsitiskissä paiskotaan miten sattuu tai ne asetetaan tiskikoneeseen huolimattomasti.

Meillä ei paiskota. Ja silti pentikin lohkeaa, marimekon eivät. Mitenkäs sen selität?

Vierailija
90/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään Teemasta mutta uudet valkoiset  kupit huonolaatuisia, naarmuja täynnä vaikka lusikkaa ei käytetä.

Teema on täyttä kuraa. 

Vierailija
91/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta hakisin. Olen niin kömpelö, että astioita hajoaa tasaiseen tahtiin. Ei ole mitään järkeä hankkia kalliita astioita, jotka päätyy roskikseen kolmessa vuodessa. Ikean lasilautassarja, se halvin valkoinen, on itseasiassa kestänyt pidempään, ehkä siksi kun ne ovat kevyempiä kuin posliiniset.

Vierailija
92/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan astiat on kauniimpia. Vaikka Pentikin astiat valmistetaan Suomessa, ei se auta siihen, että niiden ulkomuoto ei miellytä minua. En osta rumia astioita vain valmistusmaan takia. 

Vierailija
93/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa tehdyt Iittalat ovat kestävyydeltään huonompia kuin Suomessa tehdyt. Pidän kuitenkin Iittalan muotoilusta. 

Pentik on suomalainen ja todella kestävä. 

Willeroy & Bochin laadusta minulla ei ole kokemusta. 

Vierailija
94/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalaa meiltä löytyy, mutta itse olisin valinnut Pentikin astiat. Mies vaan ei tykkää Pentikistä, niin valittiin sitten se perus valkoinen teema Iittalalta.

Vierailija
95/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikiltä ehdottomasti. Tykkään Pentikin astioista.

Vierailija
96/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittalan astiat on kauniimpia. Vaikka Pentikin astiat valmistetaan Suomessa, ei se auta siihen, että niiden ulkomuoto ei miellytä minua. En osta rumia astioita vain valmistusmaan takia. 

Mikä niissä on rumaa?

Vierailija
97/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei paiskota. Ja silti pentikin lohkeaa, marimekon eivät. Mitenkäs sen selität?

Käsittelyvirhe sulla on ainakin kirjoitusvälineessäsi. Shiftiä pitäisi osata käyttää oikeissa kohdissa. Sitä paitsi sulla on nuo Marimekot olleet vasta vähän aikaa, joten et pysty arvioimaan todellista käytönkestävyyttä

Vierailija
98/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea. Ei mitään järkeä laittaa rahaa lautasiin.

Vierailija
99/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoja Suomessa valmistettuja Arabioita vanhan tavaran liikkeestä tai kirpputoreilta.

Ei paljoa kiinnosta Vinku-Intiassa valmistetut ja Suomeen rahdatut "kotimaiset" kipot.

Vierailija
100/126 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentik. En osta enää Iittalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi