Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työttömän parturissa käynti jotenkin "turhaa luksusta", kuten sossu vihjaili? Pitäisikö sitä mennä röllitukalla työhaastetteluihin?

Vierailija
06.07.2024 |

Saan siis perustoimeentulotukea, ja hain harkinnanvaraista kun rahat ei vain riitä...Sossu alkoi kyselemään että mikä tää yks maksu on tiliotteella, ja kerroin sen olevan parturi. Sitten sossu alkoi parjaamaan miten on turha kulu mukamas...Aivan uskomatonta. 15e parturi noin 6 viikon välein tuhlausta???

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi samaa sukista kun pyysin maksusitoomusta jotta saisin uusia sukkia puhkikäytettyjen tilalle. Onneksi on kesä niin voi mennä sukatomana, mutta syksyllä pitää yrittää uudelleen tai talvella jäätyy jalat.

Perusosalla saat sukkia Tokmannilta tai Saiturinpörssistä. 

Vierailija
102/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kokopäivätyössä enkä ole kampaajalla käynyt viiteen vuoteen. Se raha on muusta pois sitten. Olen opetellut leikkaamaan itse. Hiusten värjäämisen lopetin viime vuonna niin säästyy siitäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti menee jo Suomella, jos tällaisiin lillukanvarsiin takerrutaan.

No ei takerruta, hupsu. Sossu ei todellakaan ala kyselemään 15 euron menoista.

Vierailija
104/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En ole tajunnut kuinka kamalaa elämää työtön ja toimeentulotuilla elävä elää. Pitää anella ja raportoida kaikki vieraille ihmisille. Johan nyt teini perheessäkin alkaa kapinoimaan, tahtoo päättää asiostaan vähitellen ihan itse. Hoitamaan myös raha-asiansa. Ikänsä työttömänä oleva ei koskaan opi kuinka asioita tulee hoitaa, kun kaikki tehdään valmiiksi. Siitä sitten vaan eläkkeelle ja sama peli jatkuu. Huh huh.

Mitä viddua sä horiset? Tein 30v. töitä. Luuletko että kaikki ovat koko ikänsä työttömiä?

Sori siitä. Tarkoitin elämäntapatyöttömiä, eivät halua olla kenenkään "orjana" mennä töihin.

Sisareni poika oli hetken työttömänä ja sisareni siirsi rahaa pojan tilille ja sekin nuuskittiin. Mikä raha miksi ja otettiin huomioon kai pojan avustuksissa. Toki moisen voi kiertää ja varm

Ne katsoo tulot ja menot, ei muuta.

Vierailija
105/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo melkoista luksusta mielestäni. Käyn töissä eikä minulla ole tuollaiseen varaan vaan ajan hiukset kotiparturikoneella. Oli tarjouksessa ja maksoi 20 euroa.

Vierailija
106/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole yhteiskunnan tehtävä maksaa kenenkään partureita. 

Vierailija
107/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela antakoon listat sallitusta ruuasta, juomasta, leivän laadusta, vaatteista, kengistä. Sallituista lääkkeistä. Liikkumisen enimmäismäärästä, jonka saa kaloreita kuluttaa. Standardit ne olla pitää. Tähän toimeen oerudtettakoon virasto jokaiselle hoitoaluelle ja siihen pääjohtaja. 

Nimenomaan näin pitää tehdä.

Muiden kukkarolla elämisestä tehtäisiin vähän vaikeampaa. Aivan oikein.

Vierailija
108/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En ole tajunnut kuinka kamalaa elämää työtön ja toimeentulotuilla elävä elää. Pitää anella ja raportoida kaikki vieraille ihmisille. Johan nyt teini perheessäkin alkaa kapinoimaan, tahtoo päättää asiostaan vähitellen ihan itse. Hoitamaan myös raha-asiansa. Ikänsä työttömänä oleva ei koskaan opi kuinka asioita tulee hoitaa, kun kaikki tehdään valmiiksi. Siitä sitten vaan eläkkeelle ja sama peli jatkuu. Huh huh.

Mitä viddua sä horiset? Tein 30v. töitä. Luuletko että kaikki ovat koko ikänsä työttömiä?

Sori siitä. Tarkoitin elämäntapatyöttömiä, eivät halua olla kenenkään "orjana" mennä töihin.

Sisareni poika oli hetken työttömänä ja sisareni siirsi rahaa pojan tilille ja sekin nuuskittiin. Mikä raha miksi ja otettiin huomioon kai pojan avustuksissa. Toki moisen voi kiertää ja varm

Aivan oikein että "nuuskittiin". En halua verorahoillani elättää siskosi pojan loisimista.

Vierailija
109/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa parturissa ja yleensä maksaa noin parikymppiä tai vähän yli.

Viimevuonna samaan aikaan vuodesta maksoikin 50e, koska veloitti pitkästä tukasta, ei ees ollut hartijoille asti...

Niin tänävuonna en voi mennä. Kasvaa vaan pidemmäksi tukka.

Pitkätukka miehillä onkin hyvä tänä aikana kun erilaiset nassetukat on olleet muotia pitkään. Erottuu joukosta.

Vierailija
110/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkätukka on säästöä

Vierailija
111/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työttömän velvollisuuksiin kuulu pitää itsensä sellaisessa kunnossa, jotta voi työllistyä? Vaikka kaikissa työtehtävissä ulkonäöllä ei ole merkitystä, kyllä sillä on vaikutusta työllistymiseen kuitenkin.

Itsetuntoon ulkonäöllä on monesti merkitystä. Se lähtee siitä siististä tukasta ja vaatteista kun kokee olevansa kuin normaali ihminen. Esteetikkona mulle on töissäkäyvänäkin tavanomaista meikata päivittäin, ostaa kauniita vaatteita ja pitää itsestäni muutenkin huolta, esim. hampaat saatan hoidattaa yksityisellä vaikka olisi kallistakin. Tärkeää on huolellinen ihonhoito tietyin tuottein jne.

Monista tämä varmaan kuulostaa kaikki ihan turhalta, mutta itselläni näiden asioiden tekeminen saa itseni tuntemaan oloni hyväksi, siistiksi, huolitelluksi, puhtaaksi, laittautuneeksi ja nämä asiat ovat suoraan pois masennuksesta ja ahdistuksesta. Olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta yli 20 vuotta ja nekin ovat vähentyneet kun olen alkanut tekemään töitä kokonaisvaltaisen hyvinvointini eteen.

Tietenkään tämä "puunaus" ei toimi muiden kohdalla, mutta sellaisia asioita kannattaa lisätä elämäänsä joista tulee itselle hyvää oloa oli se sitten mitä vain eikä ole muille vahingollista. Suomessa ei mielestäni oikein ymmärretä estetiikan arvoa esim. arkkitehtuurissa kun revitään vanha rakennuskanta pois ja rakennetaan tilalle kompakteja laatikoita betonista. Näiden kylkiin ilmestyy sitten tägejä ja keliolosuhteet läikistävät vielä julkisivuja harmaan laikukkaiksi. Mitä se kaikki "tehokkuus" eli epäesteettisyys tekee väestön mielenterveydelle?

Vierailija
112/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö työttömän velvollisuuksiin kuulu pitää itsensä sellaisessa kunnossa, jotta voi työllistyä? Vaikka kaikissa työtehtävissä ulkonäöllä ei ole merkitystä, kyllä sillä on vaikutusta työllistymiseen kuitenkin.

Itsetuntoon ulkonäöllä on monesti merkitystä. Se lähtee siitä siististä tukasta ja vaatteista kun kokee olevansa kuin normaali ihminen. Esteetikkona mulle on töissäkäyvänäkin tavanomaista meikata päivittäin, ostaa kauniita vaatteita ja pitää itsestäni muutenkin huolta, esim. hampaat saatan hoidattaa yksityisellä vaikka olisi kallistakin. Tärkeää on huolellinen ihonhoito tietyin tuottein jne.

Monista tämä varmaan kuulostaa kaikki ihan turhalta, mutta itselläni näiden asioiden tekeminen saa itseni tuntemaan oloni hyväksi, siistiksi, huolitelluksi, puhtaaksi, laittautuneeksi ja nämä asiat ovat suoraan pois masennuksesta ja ahdistuksesta. Olen kärsi

Tässä olen samaa mieltä siitä, että Suomessa mennään tosi monissa jutuissa käytännöllisyys edellä ja moni paikka kuin jostain itäblokista vedettyä, ihmetellään sit miten ihmiset ovat niin masentuneita, kun jossain sateessa joutuu tarpomaan tuollaisessa. Onneksi saan asua kauniilla, viihtyisällä alueella, mutta asumiseenhan se keskituloisena suuri osa tuloista meneekin varsinkin ollessa perheen ainoa maksaja. Meikkaan kyllä ja olen yleensä ihan huoliteltu, mutta kampaajalla olen käynyt viimeksi vuosi sitten. Juuri katsellut, että pitkät hiukseni ovat nyt oikeasti jo tosi pitkät ja miettinyt, pitäisikö latvoja itse vähän tasoitella.

Vierailija
113/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen mies niin voi itse vaan siilin vetää.

Vierailija
114/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin itse työttömäksi pari vuotta sitten lopetin kampaajalla käymisen kokonaan, ei vaan rahat riitä. Käynnit oli harventuneet korona-aikana muutenkin. Nykyisen "kampauksen/leikkauksen" nyrhin itse vanhoilla saksilla. Lopputulos on suoraan sanoen melko rujo mutta näillä mennään. Ikäsyrjintä, vanhat vaatteet ja muodoton kampaus ei todellakaan ainakaan edistä työllistymistä.

Vierailija
115/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä leikkaan hiukseni itse enkä edes ole työtön. Pitkät hiukset ja siitä vaan naps ja hyvä tulee.

No pitkissä hiuksissa tuo onnistuukin. Ei lyhyissä.

Vierailija
116/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työttömien rahat rahoitetaan varmasti velanotolla. Siis myös ulkkareiden, jotka ovat työttöminä Suomessa. Työssäkäyvien rahat menevät luultavimmin etupäässä eläkkeisiin ja muihin Suomen kulueriin. 

Vierailija
117/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen töitä niska limassa eikä minullakaan kampaajalle ole rahaa. Joten kyllä, minusta olisi törkeää jos työttömät kävisivät minun rahoillani kampaajalla. 

Hiukset voi lyhentää itse tai antaa kasvaa. Hiusvöri maksaa 9€ kaupassa. 

Vierailija
118/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan siilin vuosittäin.

Vierailija
119/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessako työhaastattelussa olet fyysisesti päässyt käymään tämän vuoden aikana?

Uskon toki, että olet hakemuksia lähettänyt,mutta todennäköisesti niihinkään ei edes vastata joten suosittelen käymään parturissa vasta silloin kun saat kutsun varsinaiseen työhaastatteluun.

Vierailija
120/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn palkkatöissä ja rahaa satunnaiseen kampaajakäyntiin olisi. Olen kuitenkin käynyt kampaajalla viimeksi 4 vuotta sitten. Sen jälkeen olen tasoittanut latvat itse, hyvä tulee. Fiskarsin kampaajasakset ostin 20 eurolla.