Onko työttömän parturissa käynti jotenkin "turhaa luksusta", kuten sossu vihjaili? Pitäisikö sitä mennä röllitukalla työhaastetteluihin?
Saan siis perustoimeentulotukea, ja hain harkinnanvaraista kun rahat ei vain riitä...Sossu alkoi kyselemään että mikä tää yks maksu on tiliotteella, ja kerroin sen olevan parturi. Sitten sossu alkoi parjaamaan miten on turha kulu mukamas...Aivan uskomatonta. 15e parturi noin 6 viikon välein tuhlausta???
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työelämässä. En ole käynyt kampaajalla kohta 20 vuoteen. Ei ole pitkät hiukset ja pidän hiukset kiinni. Parturit ja kampaajat turhaa luksusta työttömälle mutta ymmärrettävämpiä kuin kynsihoitolat, tekoripset etc, joiden käytöstä saisi suoraan rangaista alentamalla tukia.
Ja olet oikein ylpeä tästä?
Itse en ole käynyt 25 vuoteen ulkomailla enkä ostanut turhaa krääsää, vaatetta, kosmetiikkaa ym., mutta hiukseni kyllä siistin ammattilaisella pari kertaa vuodessa.
Miksi käyt vain pari kertaa vuodessa, vaikka työtön ap:kin tarvitsee parturia 6 v:n välein?
Koska pitkiin hiuksiini riittää 2x vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn palkkatöissä ja rahaa satunnaiseen kampaajakäyntiin olisi. Olen kuitenkin käynyt kampaajalla viimeksi 4 vuotta sitten. Sen jälkeen olen tasoittanut latvat itse, hyvä tulee. Fiskarsin kampaajasakset ostin 20 eurolla.
Kiva jos olet tyytyväinen mutta pokeasti, ei tule hyvä eikä ole hyvä. Suomalaisen turistin tunnistaa kaukaa ei pelkästään urheilusukista sandaaleitten kanssa vaaan huonosti leikatuista, epäsiisteistä hiuksista. Suomalaiset on metsäläisiä eikä muuksi muutu.
Melkoisia velhoja kyllä nämä, jotka saa itse hiustensa latvat yhtä siisteiksi kuin kampaajan jäljiltä...
Hiukset voi laittaa kiinni nutturalle, ponnarille tai letille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut niin pitkään työttömänä että on ehtinyt sossun asiakkaaksi asti, niin työnhaun onnistumisen ennuste on kyllä muutenkin erittäin matala. Varsinkaan miehellä ei oikeain paraskaan kampaus kompensoi cv:n puutteita.
Jep ja sama toiseen suuntaan. Olen melkoinen turhapuro mutta koskaan ei ole ongelmana ollut työllistyä.
Olen vahvasti sitä mieltä, että kun elämä on kunnossa, silloin on varaa ollakin vähän hompsuinen. Toiste päin ei...
Vierailija kirjoitti:
Minä leikkaan hiukseni itse enkä edes ole työtön. Pitkät hiukset ja siitä vaan naps ja hyvä tulee.
Ota koppi, heitän sulle sädekehän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet terve niin duuniin, marjametsään poimimaan tjms.
Köyhyysraja on suomessa 2000 euroa kuussa netto, saako sen metsästä poimimalla ja talvellakin?
Höpö höpö. Oikea luku on 1400€ paikkeilla.
Töitä ei röllin näköisenä saa ja yritin kyllä. Kampaajalla käytyäni työhaastatteluistakin alkoi kummasti tulla positiivisia vastauksia eli kyllä se vaan valitettavasti on niin, että tukan on näytettävä hyvältä, että olisi mitään toivoa saada työpaikkaa vaikkei töitä edes tehtäisi paikassa, jossa omalla ulkonäöllä pitäisi olla mitään merkitystä. Parturi ei siis ole turhaa luksusta vaan sijoittamista siihen, että elämäntilanne voisi joskus parantua.
Useimmilla ihmisillä on 2 kättä ja kotoa löytyy sakset ja peili / peilejä. Olen itse leikannut omat hiukseni noin 30 vuoden ajan. Ei ole muuten mikään mahdoton taito oppia kohtuullisen tuloksen saamiseksi enkä ole ammattiparturi.
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei röllin näköisenä saa ja yritin kyllä. Kampaajalla käytyäni työhaastatteluistakin alkoi kummasti tulla positiivisia vastauksia eli kyllä se vaan valitettavasti on niin, että tukan on näytettävä hyvältä, että olisi mitään toivoa saada työpaikkaa vaikkei töitä edes tehtäisi paikassa, jossa omalla ulkonäöllä pitäisi olla mitään merkitystä. Parturi ei siis ole turhaa luksusta vaan sijoittamista siihen, että elämäntilanne voisi joskus parantua.
En ole saanut töitä, koska olen kuulema liian sliipatun näköinen. Röllitukka, tatuoinnit, perus kauhtunut t-paita ja kuluneet farkut olisivat varmaan auttaneet työllistymisessä.
Jep ja sama toiseen suuntaan. Olen melkoinen turhapuro mutta koskaan ei ole ongelmana ollut työllistyä.