Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko työttömän parturissa käynti jotenkin "turhaa luksusta", kuten sossu vihjaili? Pitäisikö sitä mennä röllitukalla työhaastetteluihin?

Vierailija
06.07.2024 |

Saan siis perustoimeentulotukea, ja hain harkinnanvaraista kun rahat ei vain riitä...Sossu alkoi kyselemään että mikä tää yks maksu on tiliotteella, ja kerroin sen olevan parturi. Sitten sossu alkoi parjaamaan miten on turha kulu mukamas...Aivan uskomatonta. 15e parturi noin 6 viikon välein tuhlausta???

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pienipalkkaisessa työssä enkä ikinä parturissa tai kampaajalla. Tukka ponnarille ja latvat leikkaan itse.

Käyn pienipalkkaisessa työssä ja 2 x vuodessa parturissa leikkauttamassa latvoista pois pituutta, 32 €/ kerta.

Vierailija
82/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käykö joku 6 viikon välein parturissa? Eihän tuossa ajassa ehdi edes tukka kasvamaan kuin vähän yli sentin. Ymmärrän jos kyseessä on nahkatukka tai siili. Mutta eihän tässä tapauksessa tarvita parturia kun voi omalla koneella vedellä vaikka joka päivä.

Siinä mielessä tuhlausta vaikka kertakäynti halpaa onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käykö joku 6 viikon välein parturissa? Eihän tuossa ajassa ehdi edes tukka kasvamaan kuin vähän yli sentin. Ymmärrän jos kyseessä on nahkatukka tai siili. Mutta eihän tässä tapauksessa tarvita parturia kun voi omalla koneella vedellä vaikka joka päivä.

Siinä mielessä tuhlausta vaikka kertakäynti halpaa onkin.

Kyllä meidän perheen miehet/ pojat käy. Lyhyessä hiusmallissa tuo sentin, parin kasvu on nopeasti epäsiisti. Voisihan sitä tietty olla koneella itse lyhyeksi vedettävä malli, mutta miksi tehdä joka asia itse, kun on sitä varten ammattilaisia? Vaikka ei olla rikkaita, käytetään silti mahdollisimman pitkälle oman kylän palveluita, että ne säilyisi täällä. Että ihmisillä olisi töitä, kunnalle verotuloja jne, joka tulee takaisin hyvinvointina meille itsellekin. 

Vierailija
84/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä teet työkses?

Miksi kysyt?

Vierailija
85/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet terve niin duuniin, marjametsään poimimaan tjms.

Köyhyysraja on suomessa 2000 euroa kuussa netto, saako sen metsästä poimimalla ja talvellakin?

Oho, mun bruttopalkka on 1600. Ei ole osa-aikatyö 

Vierailija
86/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pienipalkkaisessa työssä enkä ikinä parturissa tai kampaajalla. Tukka ponnarille ja latvat leikkaan itse.

Mulla on pieni palkka ja käyn kampaajalla 2 krt vuodessa. Siistimässä tukan.

Vierailija
87/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, mutta ylimääräiseen ei enää ole varaa ja oli pakko opetella leikkaamaan lasten ja miehen hiukset itse. Sitten itselle piti kasvattaa hiukset ponnarille saatavan mittaisiksi, jolloin helppo napsaista välillä latvat pois. Säästöä 5vk välein 125€. Tosin alkuun oli ostettava hiustenleikkuukone ja sakset, mutta niiden yhteiskustannus oli n. 45€.

Sillä on opeteltava tulemaan toimeen mitä on. 

Vierailija
88/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ole Sossu kysyny koskaan tiliotteita kun olen hakenut sieltä kelan lisäksi tuke. Kelalle ei kuulu että mihin rahat käyttää ja siksi ne ei kysele maksuista mitkä näkyy tiliotteella ja vaikka kysyis niin sanoisin ettei kuulu niillä ja sama pätee sossuun jos kysyisivät.

Vierailija
89/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut kuinka kamalaa elämää työtön ja toimeentulotuilla elävä elää. Pitää anella ja raportoida kaikki vieraille ihmisille. Johan nyt teini perheessäkin alkaa kapinoimaan, tahtoo päättää asiostaan vähitellen ihan itse. Hoitamaan myös raha-asiansa.
Ikänsä työttömänä oleva ei koskaan opi kuinka asioita tulee hoitaa, kun kaikki tehdään valmiiksi. Siitä sitten vaan eläkkeelle ja sama peli jatkuu. Huh huh.

Vierailija
90/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En ole tajunnut kuinka kamalaa elämää työtön ja toimeentulotuilla elävä elää. Pitää anella ja raportoida kaikki vieraille ihmisille. Johan nyt teini perheessäkin alkaa kapinoimaan, tahtoo päättää asiostaan vähitellen ihan itse. Hoitamaan myös raha-asiansa. Ikänsä työttömänä oleva ei koskaan opi kuinka asioita tulee hoitaa, kun kaikki tehdään valmiiksi. Siitä sitten vaan eläkkeelle ja sama peli jatkuu. Huh huh.

Mitä viddua sä horiset? Tein 30v. töitä. Luuletko että kaikki ovat koko ikänsä työttömiä?

Vierailija
91/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tätä aloitusta, mutta jos olisi totta niin olisin kysynyt kyseiseltä virkailijalta, miksi hän itse käy parturissa/ kampaajalla, jos se on turhaa. Vastakysymys on usein helppo tapa saada vastapuoli hiljaiseksi.

Vierailija
92/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15e on halpa hinta. Jos olet nainen, niin parturilta voi pyytää vinkkejä helposti ylläpidettävään hiusmalliin, jota ei tarvitse kovin usein leikellä. Itselläni tämä on tarkoittanut latvojen kevennystä tai kerrostamista siten, että etupuolella hiukset ovat lyhyempiä kuin takana. Tällöin hiuksissa on malli, joka ei hiuksista lähde pois ja aivan etummaisia hiuksia tai otsatukkaa voi itse helposti ylläpitää. Muutenkin terävät hiustenleikkuuseen tarkoitetut sakset ovat hyvät ja niillä voi itsekin helposti leikata huonoja latvoja pois, kunhan tekee sen säännöllisesti ettei tarvitse senttitolkulla lyhentää. Ihan vain vinkiksi, jos haluaa sen 15 euroa per 6 viikkoa käyttää johonkin muuhun.

T hyvätuloinen ihminen

Voi hyvä luoja.

Vierailija
93/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiparturikoneella parturoin mieheni hiukset muutaman viikon välein. Olen oppinut korona-aikana jo taitavaksi ja säästyy rahaakin. Ollaan työssäkäyviä kumpikin.

Vierailija
94/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela antakoon listat sallitusta ruuasta, juomasta, leivän laadusta, vaatteista, kengistä. Sallituista lääkkeistä. Liikkumisen enimmäismäärästä, jonka saa kaloreita kuluttaa. Standardit ne olla pitää. Tähän toimeen oerudtettakoon virasto jokaiselle hoitoaluelle ja siihen pääjohtaja. 

Vierailija
95/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En ole tajunnut kuinka kamalaa elämää työtön ja toimeentulotuilla elävä elää. Pitää anella ja raportoida kaikki vieraille ihmisille. Johan nyt teini perheessäkin alkaa kapinoimaan, tahtoo päättää asiostaan vähitellen ihan itse. Hoitamaan myös raha-asiansa. Ikänsä työttömänä oleva ei koskaan opi kuinka asioita tulee hoitaa, kun kaikki tehdään valmiiksi. Siitä sitten vaan eläkkeelle ja sama peli jatkuu. Huh huh.

Mitä viddua sä horiset? Tein 30v. töitä. Luuletko että kaikki ovat koko ikänsä työttömiä?

Sori siitä. Tarkoitin elämäntapatyöttömiä, eivät halua olla kenenkään "orjana" mennä töihin.

Sisareni poika oli hetken työttömänä ja sisareni siirsi rahaa pojan tilille ja sekin nuuskittiin. Mikä raha miksi ja otettiin huomioon kai pojan avustuksissa. Toki moisen voi kiertää ja varmasti moni oppiikin kiertämään.

Vierailija
96/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävettää köyhänä, kun hampaat ovat huonot,( hammas tippui näkyvältä paikalta), eikä aikoja saa kunnalliselle. Yksityiselle ei varaa. Hiukset rumat, en osaa leikata itse kunnolla, vaatteet nuhraantuneet ja vanhanaikaiset. Miten tämännäköisenä kehtaa edes hakea töitä, kun kukaan ei kuitenkaan palkkaa, kun saavun hampaattomana paikalle, rumissa vaatteissa? Mielestäni köyhien hammashoitoon pitäisi satsata, koska esim. puuttuvat hampaat vaikeuttavat kaikkea elämässä, ei kukaan palkkaa ihmistä, jolta puuttuu esim. etuhampaat. Itseltäni psrodontiitti tuhosi hampaat.

Oletko kysynyt kunnalta palveluseteliä hammaslääkäriin. Vai onko nekin poistettu, mä sain pari vuotta sitten sellaisen ja kävin yksityisellä, hinta oli suurin piirtein sama kuin kunnallisella. Helsinki.

Vierailija
97/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti menee jo Suomella, jos tällaisiin lillukanvarsiin takerrutaan.

Takerrutaan muiden kukkarolla pummaamiseen, mikä on ihan oikein.

Vierailija
98/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla vetoat siihen, että röllipeikkoa kukaan ei ota töihin. Tätä perustelua sossutkin ymmärtää.

Vierailija
99/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei multa ole Sossu kysyny koskaan tiliotteita kun olen hakenut sieltä kelan lisäksi tuke. Kelalle ei kuulu että mihin rahat käyttää ja siksi ne ei kysele maksuista mitkä näkyy tiliotteella ja vaikka kysyis niin sanoisin ettei kuulu niillä ja sama pätee sossuun jos kysyisivät.

Muiden rahoilla elelet.

Vierailija
100/149 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko tätä aloitusta, mutta jos olisi totta niin olisin kysynyt kyseiseltä virkailijalta, miksi hän itse käy parturissa/ kampaajalla, jos se on turhaa. Vastakysymys on usein helppo tapa saada vastapuoli hiljaiseksi.

Miksi? Koska rahoittaa omalla työllään, ei pummaamalla. Tässä vastaus vastakysymykseen.