Miten te köyhät työttömät elätte perus 595e/kk, toimeentulotuki + asumistuki?
Minulle jää vuokran jälkeen 196 euroa. Sillä pitää maksaa kaikki muu: vakuutus, puhelin, lehti, ruoka, sähkö, vaatteet jne.
Miten saada rahat riittämään?
Säästövinkkejä?
Kommentit (307)
"Luottotietoyhtiö ennustaa yli 250 hotellin ja ravintolan menevän konkurssiin tänä vuonna."
Meillä oli nuorena pienet tulot välillä työttöminä omasta syystä kun matkusteltiin niin me otettiin lainaa tai osamaksulla matkat syötiin pussikeittoja juotiin viiniä ja kierrettiin.Äkkilöhdöt on halpoja joskus tarkoituksia ja osa aikaa asuttiin hotellissa osa motellissa jotkut teki niin että siivosi matkoilla.Sai ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
"Luottotietoyhtiö ennustaa yli 250 hotellin ja ravintolan menevän konkurssiin tänä vuonna."
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki, puolison tulot vaikuttavat, lainat ei ole asumismenoja.
Jos on osa-aikatyössä ravintolassa niin ei saa oikein mitään ansiosidonnaista. Lapsikorotukset lähti huhtikuussa ja syksyllä porrastetaan.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1100 netto, sitten porrastus ja 900 netto, toinen porrastus ja 850 netto.
Jos palkka on pienempi niin saa vähemmän.
No, miksi otit asuntovelkaa jonkun hotellin tai ravintolan varaan?
No, on meillä ulosottovirasto, jos rahat ei riitä laskuihin.
Olen porilainen tradenomi
tunnette minut jo, eli Hönö Tiainen, työtön.
Kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen helpottuu.
Eli aion tarjota työpanostani 850€/kk hintaan!
Mitä luulette, pääsenkö vakkariksi vakkarin tilalle?
Syrjäytänkö vakinaisen pätevän työntekijän, nälkäpalkalla hitaanlaisesti hönöstelemällä ?
a) Totta kai, lehmätkin lentää
b)Tervetuloa, varoittavaksi esimerkiksi
c)Älä tule toiste ees ilmatteeks
d) Pysy vaan elättinä, maksan sen mieluummin veroparoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää vuokran jälkeen 196 euroa. Sillä pitää maksaa kaikki muu: vakuutus, puhelin, lehti, ruoka, sähkö, vaatteet jne.
paitsi että puhut paskaa. Vuokran jälkeen sinulle jää 596 euroa käyttörahaa ,sillä kela maksaa sinulle asumistukena 70% vuokrasta ja toimeentulotuki loput 30% + sähkölaskun sekä kotivakuutuksen.
Ei pidä enää paikkaansa. Toimeentulotuen hyväksyttyjä asumismenoja laskettiin eli voi joutua maksamaan vuokraa toimeentulotuesta, jos ei saa mistään halvempaa asuntoa.
Kemistä saa yksiön 240e kuukaudessa, muuttakoon työtön pska sinne. Elämä on valintoja ja hän on nyt ihan itse valinnut tuon elämäntyylin. Mitä ihmettä hän valittaa nyt omista valinnoistaan? Sitä asiaa minä en teistä
Eli tarkoitus on, ettei työtön ikinä työllisty? Keskimäärin työttömänä ollaan lyhyitä aikoja eikä kuihtuvat pikkukunnat voi ryhtyä pitkäaikaistyöttömien eikä pitkäaikaissairaiden reservaatiksi. Ihan riittävästi on huolta olemassa olevista työttömistään.
Miksi,oi miksi te reippaat ja lahjakkaat irtisanouduitte työpaikastanne?
Olette niin älykkäitä ja kyvykkäitä ihmisiä, ettei yksikään työnantaja antaisi teille potkuja.
Miten voi olla edes mahdollista, että noin hyviä työntekijöitä ei palkattaisi välittömästi töihin??
Ihan nyt en käsitä miksi olette työttöminä?
Vai voisiko olla.. vähän epäilen, että on.. olette laiskoja,niin heikkotasoisia ja lahjattomia ,että ette kelpaa mihinkään... Niin sen täytyy olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paitsi että puhut paskaa. Vuokran jälkeen sinulle jää 596 euroa käyttörahaa ,sillä kela maksaa sinulle asumistukena 70% vuokrasta ja toimeentulotuki loput 30% + sähkölaskun sekä kotivakuutuksen.
Ei pidä enää paikkaansa. Toimeentulotuen hyväksyttyjä asumismenoja laskettiin eli voi joutua maksamaan vuokraa toimeentulotuesta, jos ei saa mistään halvempaa asuntoa.
Kemistä saa yksiön 240e kuukaudessa, muuttakoon työtön pska sinne. Elämä on valintoja ja hän on nyt ihan itse valinnut tuon elämäntyylin. Mitä ihmettä hän valittaa nyt
Mihin sinäkin muka työllistyisit kun nykyisellä paikkakunnallakin olet ollut jo vuosia työttömänä? Mikä estää sinua ja muita kaltaisiasi muuttamaan halvemmille seuduille ja sieltä käsin hakea työpaikkaa paikkakunnalta jolla nyt asut? Idioottiko sinä olet??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemistä saa yksiön 240e kuukaudessa, muuttakoon työtön pska sinne. Elämä on valintoja ja hän on nyt ihan itse valinnut tuon elämäntyylin. Mitä ihmettä hän valittaa nyt omista valinnoistaan? Sitä asiaa minä en teistä tukien kanssa leikkijöistä ole koskaan ymmärtäny
Kemissä onkin hyvä asua. Tuokaa nuuskaa ja röökiä etelään, niin elintaso nousee kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemistä saa yksiön 240e kuukaudessa, muuttakoon työtön pska sinne. Elämä on valintoja ja hän on nyt ihan itse valinnut tuon elämäntyylin. Mitä ihmettä hän valittaa nyt omista valinnoistaan? Sitä asiaa minä en teistä tukien kanssa leikkijöistä ole koskaan ymmärtäny
Haista pitkä paska. Kohta olet työtön. Karma kostaa. Terv. rikas eläkeläinen
Mihin sinäkin muka työllistyisit kun nykyisellä paikkakunnallakin olet ollut jo vuosia työttömänä? Mikä estää sinua ja muita kaltaisiasi muuttamaan halvemmille seuduille ja sieltä käsin hakea työpaikkaa paikkakunnalta jolla nyt asut? Idioottiko sinä olet??
no siellä ei ole palveluja joita täällä stadissa on. Ei ravintoloita,ei baareja,ei leffateattereita joissa täällä stadissa voisin käydä jos minulla olisi niihin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemistä saa yksiön 240e kuukaudessa, muuttakoon työtön pska sinne. Elämä on valintoja ja hän on nyt ihan itse valinnut tuon elämäntyylin. Mitä ihmettä hän valittaa nyt
No jos työttömänä on vain lyhyen aikaa niin miksi valittaa jos on muutaman kuukauden ajan pienemmät tulot? Johan siinä työssäoloaikana on kertynyt säästöjä sukanvarteen että pärjää tuon ajan vallan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemistä saa yksiön 240e kuukaudessa, muuttakoon työtön pska sinne. Elämä on valintoja ja hän on nyt ihan itse valinnut tuon elämäntyylin. Mitä ihmettä hän valittaa nyt omista valinnoistaan? Sitä asiaa minä en teistä
Miksi minä työttömäksi jäisin? Ammattimies. Ollut samassa työssä, samalla työnantajalla jo 12 vuotta töissä. Hassuja puhelet, vanhuuttasi. Toisaalta voisin vallan hyvin olla työttömänä muutamankin vuoden, sillä minulla on aina ollut pienet menot ja työnteosta on aina jäänyt rahoja säästöön. Ei minulla mitään hätäpäivää tule olemaan. Höperö 🙂
Elätte kädestä suuhun koska Riikka päättää niin. Mutta niinhän te olette aina eläneet. Silloinkin kun Sipilä tai Marin niin päätti. Olette ihmisiä joiden puolesta päättää aina joku toinen ihminen. Ottakaa se ensimmäinen rohkea askel elämässänne ja päättäkää lopultakin mennä TÖIHIN. Se on helppoa. Valtio maksaa teille koulutuksen lähes mihin ammattiin tahansa. Lähihoitajista on pulaa ja koulutus kestää vain 6 kuukautta. Saatte sen jälkeen 2900€ kuukaudessa käteen. Miettikää miten helppo työ se on. Pesette vain kakkapyllyjä ja saatte rahaa. Voitte huutaa kuin Arhinmäki.. NYT TULEE kakk..RAHAAAA!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi,oi miksi te reippaat ja lahjakkaat irtisanouduitte työpaikastanne?
Olette niin älykkäitä ja kyvykkäitä ihmisiä, ettei yksikään työnantaja antaisi teille potkuja.
Miten voi olla edes mahdollista, että noin hyviä työntekijöitä ei palkattaisi välittömästi töihin??
Ihan nyt en käsitä miksi olette työttöminä?
Vai voisiko olla.. vähän epäilen, että on.. olette laiskoja,niin heikkotasoisia ja lahjattomia ,että ette kelpaa mihinkään... Niin sen täytyy olla.
Mutta meillä on AMK tutkinto.
Ja sun lapsi ei pääse edes ammattikorkeakouluun, koska se on tyhmä päästään.
Taas joku komukka känisee.Pitää vain otta niskastaan kiinnni, äänestä persuja ja MENNÄ töihin. Jokasella on samat mahdollisuudet ja kaikki on itsestä kiinni. Köyhyyskin on valinta. Saamattomat kutjukset valittavat vaikka voisivat, jos vain viitsisivät, rikastua ja lopettaa pummielämän. Kadotuksen tulipätsissä sitten katuvat valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan työttömyyden sattuessa vuodenvaihteen jälkeen vain tuon 570 e työmarkkinatukea, koska omistan 50 % asunnostani, enkä näin ollen ole oikeutettu asumistukeen, ennen kuin myyn sen. Ajattelin, että muutetaan Petteri Orpon pihalle telttaan.
En usko, että nykytilanteessa saan koko elämän aikana vakituista työpaikkaa, jossa ei olisi välissä työttömyyttä.
Jos käyn töissä, niin pitää kuluttaa kaikki raha heti. Säästöt ja kaikki omaisuus vähennetään toimeentulotuesta. Ei voi sitten säästää vaikka joulua varten. Tai voisiko ostaa itselleen lahjakortin jouluruokaa varten? Lahjakortin lapsen synttärikakkua varten. Joululahjat olen jo kauan ostanut aleista pitkin vuotta.
Ei tällaisessa elämässä ole järkeä. Työpaikat sen kun vähenevät. Kaikille ei riitä töitä.
Mutta tuohan on hyvä ajatus oikeasti, ostaa lahjakortin esim S-ryhmään jemmaan, niillä eniten käyttö paikkoja, mm.silmalääkäri/lasit. Onkohan se voimassa vuoden tai kaksi? Kannattaa ostaa juuri ennen työttömäksi jäämistä tai ennenkuin noita aletaan kytäämään.
Se on oikein, ei kelarahoilla olekaan tarkoitus olla asuntosäästäjänä vaan niillä ihan omilla rahoilla joita saa töitä tekemällä.