Miten te köyhät työttömät elätte perus 595e/kk, toimeentulotuki + asumistuki?
Minulle jää vuokran jälkeen 196 euroa. Sillä pitää maksaa kaikki muu: vakuutus, puhelin, lehti, ruoka, sähkö, vaatteet jne.
Miten saada rahat riittämään?
Säästövinkkejä?
Kommentit (307)
Jo meni sunnuntaikin pilalle, säästelin pitsaa tälle päivälle, nälissäni kuitenkin heikotti niin että kuumennettuani pitsan se putosi lattialle ja jäi pitsa sitten saamatta. J-lauta että raivostuin tästä!!! Tämäkin vähä piti sitten pilata minulta saatanan jumala vai mikä perkele liekään!!!!! Hulluksi tulee perkele tällaisella paskalla tuurilla, ei voi mitään!!!!!
Ei ihme että aina huono tuuri raivopäällä. Otat pitsan siitä ja tarkastelet voit kuumentaa vähän uudestaan niin basiliskot kuolee, Ja sitten naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle jää vuokran jälkeen 196 euroa. Sillä pitää maksaa kaikki muu: vakuutus, puhelin, lehti, ruoka, sähkö, vaatteet jne.
paitsi että puhut paskaa. Vuokran jälkeen sinulle jää 596 euroa käyttörahaa ,sillä kela maksaa sinulle asumistukena 70% vuokrasta ja toimeentulotuki loput 30% + sähkölaskun sekä kotivakuutuksen.
Väärin. Toimeentulotuki ei ainakaan minulla ole KOSKAAN kattanut vuokran omavastuuosuutta-ei siis koskaan. Joskus lihavina vuosina tttukeasaattoi saada jopa yli satkun,nykyisin ihme,jos muutaman euron.
Se on mentävä syömälakkoon tai lopetettava edes Citymarketissa käyminen.
Vierailija kirjoitti:
Jo meni sunnuntaikin pilalle, säästelin pitsaa tälle päivälle, nälissäni kuitenkin heikotti niin että kuumennettuani pitsan se putosi lattialle ja jäi pitsa sitten saamatta. J-lauta että raivostuin tästä!!! Tämäkin vähä piti sitten pilata minulta saatanan jumala vai mikä perkele liekään!!!!! Hulluksi tulee perkele tällaisella paskalla tuurilla, ei voi mitään!!!!!
Vituiks menee jos on mennäkseen. Elämän laki numero yksi, siitä lähdetään.
Läheskään kaikki työttömät eivät saa noita kaikkia kolmea tukea.
Minä saan työmarkkinatuen, muuten olen miehen tulojen varassa. Yksin asuessa saisin toimeentulotukea ja asumistukea lisäksi sekä maksusitoumuksia apteekkiin, silmälaseihin ynnä muihin.
Tiedättekö miksi niin usein köyhien varallisuus valehdellaan yläkanttiin?
No, jos uhrista tehdäänkin pahis, eivät kaikki huomaa että kiusaajansa on kiusaaja ja sadistipaska.
Eikä ehkä tarvitse kiusaajan selittää, miksi syyhyttää päästä tekemään toisille pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Läheskään kaikki työttömät eivät saa noita kaikkia kolmea tukea.
Jotkut työttömät saavat neljättäkin tukea ja sitten ajelevat vanhalla Mersulla. 💰
Kotona käteistä yhden muuttolaatikon verran. Rehellisesti ansaittua rahaa siltä ajalta, kun olin ihan ok palkkaisessa työssä. Kelan turha kuvitella että nämä rahat tulee enää koskaan olemaan pankissa. Tili, jolla nämä aikoinaan oli, lopetettu jo ajat sitten. Vuoden verran meni, kun nostelin automaatista tilin tyhjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotona käteistä yhden muuttolaatikon verran. Rehellisesti ansaittua rahaa siltä ajalta, kun olin ihan ok palkkaisessa työssä. Kelan turha kuvitella että nämä rahat tulee enää koskaan olemaan pankissa. Tili, jolla nämä aikoinaan oli, lopetettu jo ajat sitten. Vuoden verran meni, kun nostelin automaatista tilin tyhjäksi.
Muuttolaatikon verran, niin sitä täytyy olla tähtitieteellinen summa, viis kuusinumeroinen summa. Ei paljon kannata kylillä huudella ja muutenkin oltava varovainen eleissään. Ei tarvi kuin yhden saada vihiä, niin kohta niistä tietää koko alamaailma.
Säästövinkkini on tämä: joka toinen päivä paastoa.
Minullakin jää melko samansuuruinen määrä joka kuukausi. Ja niinä kuukausina, kun pitää maksaa enemmän laskuja niin silloin jää paljon vähemmän. Nyt esimerkiksi maksoin tämän kuukauden laskut ja kuukaudessa on ruokaan ja muuhun käytettävänä 20 €. Onneksi kaapeissa on jotakin jäljellä, joten kai nuo reilut kolme viikkoa jotenkin pärjään. Välillä on kuukausia, että kaupassa ei käydä ja ruokaa ei oikein ole. Sellaista se työttömän elämä on. Vielä viisi vuotta sitten pärjäsin oikein hyvin samoilla rahoilla, mutta kun vuokrat ja muut hinnat nousevat jatkuvasti niin elämä käy välillä mahdottomaksi. Ehkä tämä on tarkoituskin? Epätoivoinen ihminen lopettaa elämänsä ja valtio säästää.
En saa toimeentulotukea enkä ole koskaan hakenutkaan. Syön säästöjä.
Ei yli viisikymppinen enää mistään päin Suomea saa töitä, haettu on ja haetaan edelleen. Että tässä sitä nyt kärvistellään. Vuosikymmeniä olin samalla työnantajalla ja pärjäisin paljon paremmin kahden tonnin bruttopalkalla kun tt-tuella. Jos ette usko kokeilkaa kadehtijat itse.
Vierailija kirjoitti:
Ase.Virkamies. Mene.
Itse olen jo valmistautunut.
Myin rantatontin kili kili tilille 35.000 euroa verotonta.Kato jos on työtön ei ole välttämättä PA.
En ole ollut työtön kovin kauan, nyt opiskelen työttömyysetuudella uutta ammattia kun en entistä voi enää tehdä.
Saan sen n. 600€ käteen. Vuokraa ei jää itselle maksettavaksi koska menee ttt. Pärjään ihan ok, kiitollinen olen.
53€ bussikorttiin
300€ ruokaan
100€ hygieniaan
100€ muut laskut
5€/kk HBO
Lääkkeet menee toimeentulotukeen. Eihän tällä juhlita mut eikai se ole tarkoituskaan. Mulle on jo palkallista työtä omalta alalta syksylle luvassa. Ensi vuoden puolella valmistun.
Asun yksin ja käyn kokopäivätöissä. Ainoa harrastukseni on tosiaan kävely, mikä ongelma siinä?