Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lahjaksi, kun on vain vähän rahaa?

Vierailija
05.07.2024 |

Loppukesälle osuu oikea suma juhlia/merkkipäiviä. Haluan kaikkia onnitella, mutta ongelmaksi nousee ettei ole paljoa rahaa. On kummilasten syntymäpäiviä ja kaverin ja läheisten pyöreitä syntymäpäiviä kuten 50-vuotisjuhlat. Onko 20 euroa liian vähän esim. pyöreitä täyttävälle? Moni varmaan antaa 50 euroa tms maksavan lahjan. En voi antaa niin paljoa, kun on yhteensä kuusi juhlaa/onniteltavaa. Yhdelle ainakin on kimppakeräys, johon voi osallistua. Hävettää kun ei olisi varaa laittaa siihen paljoa.

Kommentit (250)

Vierailija
141/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on n. 40 v vanha yksittäinen kylpypyyhe, aikoinaan kummilta lahjaksi saatu. Se palveli ensin lapsuudenkodissa, sitten opiskelijaboxissa, sittemmin omassa kodissa, niin hyvää on (oli?) Finlaysonin laatu. Edelleen käytä sitä silloin tällöin, uimahallipyyhkeenä kun en sinne viitsi viedä sellaista kallista joka houkuttaa pitkäkyntisiä. Ihmettelen näitä sisustuspyyhejuttuja, uskaltaako sellaisia edes käyttää? Myös yökylään (vaikka jonkun mökille) mennessä ne yksittäiset pyyhkeet ovat hyviä. 

No se on varmaan se tyyppi joka yöpyy aina Mayfairin tai Knightsbridgen alueella. BUAHHAHHAA!!!

Vierailija
142/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun keran olet miljonääri, jolla on kaikkea,niin anna sinä läheisillesi lahjaksi ulkoomaanmatka, auto, lomaviikonloppu hotellissa, tai ravintolalahjakortti. Se ettet sinä tarvitse mitään ei tarkoita etteikö joku köyhä sukulaisesi olisi kiitollinen. 

Sori nyt vaan mutta kuulostat todella katkeralta ja inhottavalta. En ole mikään miljonääri vaan ihan tavallinen tallaaja. 

Kerro nyt oikeasti että mitä halvan budjetin tavaraa joku viisikymppinen oikeasti edes voisi toivoa? Minä en keksi yhtään mitään. 

Kerron.

50 v ei oikeastaan toivo yhtään mitään muuta kuin ystävät ympärilleen viettämään päivää/ iltaa kanssaan. Sitähän sä kysyit. Nyt tiedät.

Joo olet jo jankuttanut 10 sivua tuota samaa. Mutta kun ketään ei tulekaan luoksesi. Mitäs sitten teet. Ja näin jatkuu 30 vuotta. Alat tympääntyä "ei muistamisen" myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai lahjaksi nuorelta opiskelijalta korillisen hänen itseleipomiaan pullia. Kori maksaa muutaman euron ja pullataikinakaan ei kalliiksi tule. Oli kiva lahja, mun mielestä. Ja nätisti pakattu, sellofaania ympärillä. 

Vierailija
144/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Ap sait joitain käypäsiä ideoita kaiken ikkunapesun lomassa. *virnistys*

Vierailija
145/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei voi mennä toisen juhliin ilman lahjaa. Se on vastoin etikettiä ja äärimmäisen moukkamasita. Opettekaa lapsillenne käytösetiketti ja juhlatavat! Meillä suvussa muutama, ihan hävettää tällaisten puolesta.

Olet väärässä etiketin suhteen. Sivistynyt ihminen ei odota lahjoja juhliensa sisäänpääsymaksuksi tai ehdoksi. Ainoastaan kaunista ja sivistynyttä käytöstä voi odottaa vieraalta.

Nyt ei kai olltu kyse päivänsankarin vaan vieraan kannalta asiasta.

Vierailija
146/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppiä täyttävälle veisin Cavaa, kybällä saa jo hyvän. 

Vierailija
147/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei voi mennä toisen juhliin ilman lahjaa. Se on vastoin etikettiä ja äärimmäisen moukkamasita. Opettekaa lapsillenne käytösetiketti ja juhlatavat! Meillä suvussa muutama, ihan hävettää tällaisten puolesta.

Olet väärässä etiketin suhteen. Sivistynyt ihminen ei odota lahjoja juhliensa sisäänpääsymaksuksi tai ehdoksi. Ainoastaan kaunista ja sivistynyttä käytöstä voi odottaa vieraalta.

En ole. Googleta juhlaetiketti niin opit jotakin.

Vierailija
148/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etlehti.fi/artikkeli/vapaa-aika/juhlat-edessa-17-vinkkia-vi…

pieni juhlaopas et-lehti

"Tuliainen tai lahja kertoo antajastaan. Kukin lahjoo varojensa mukaan, mutta ihan tyhjin käsin ei kenenkään kotiin mennä."

Vierailija
149/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Ap sait joitain käypäsiä ideoita kaiken ikkunapesun lomassa. *virnistys*

Seuraava lahjaidea olis sitten haravointi ja ruohonleikkuu. T. hidas ikkunanpesijä

ps. tulisko joku pesemään meidän lattioita?

Vierailija
150/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Finlaysonilla on nyt kesäalessa pyyhkeitä -50%. Pari käsipyyhettä ja siihen joku kaunis saippuapullo on ihan kiva ja käytännöllinen lahja. Jos asuu alueella, jossa on myymälä, niin ei tarvi maksaa postikuluja.

Nuorelle ehkä, aikuiselle ei. Aikuisella on pyyhkeitä yleensä täysi setti (käsi-, kasvo-, kylpypyyhkeet koko perheelle x2 tuntuu olevan yleistä).

Pyhkeet ovat myös osa sisustusta. Jollet ole aivan 100% varma toisen mausta ja tiedä millaista henkilö haluaa kylpyhuoneeseensa roikkumaan, niin tuollaiset esillä olevat jutut jätetään kauppaan.

Onneksi mun tuttavapiirissä (joille lahjoja ostan) ei ole noin turhamaisia ihmisiä, että pyyhkeen kuosi pilaa sisustuksen. Ja luoja mua niiltä varjelkoon. Mä en edes tajua sitä, että kylpypyyhkeiden täytyisi olla kaikille samanlaiset tai samanlaiset käsi- ja kasvopyyhkeen kanssa.

Vierailija
151/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nokkelimmat varmaan ymmärsi, että ikkunanpesun sijasta lahja voi olla mikä vain vastaava askare. Mattojen pesu on mukavaa kesäpuuhaa myös ja lastenhoitoapua voi tarjota. Miksei vaikka kasvimaan kitkemistä tai kukkapenkin hoitoa. Riippuu niin lahjan saajasta mikä voisi olla hyvä idea.

Vierailija
152/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa oikeesti, että montako ikkunapintaa sinulla on pestävänä. Pesetkö ne ikkunoiden sisäpuoliset pinnat myös? Katsos kun minulla puoliso pesee ikkunat, niin en ole ihan kartalla tässä. Meillä on kaikkiaan ikkunoita 16 kappaletta.

Noin sata pintaa. Huoneissa on pääsääntöisesti yksi isompi ruutu, jonka yllä ja sivu(i)lla on eri kokoisia ikkunoita. Olohuoneessa, keittiössä ja kylppärissä erilaiset. Pyyhin myös karmit ja välit ja jos joku rantu tulee niin sen poistan mikrokuidulla. 

Pesen nämä kaikki kahteen tuntiin. Paitsi nyt tänään näköjään en kun juttelen täällä aina muutaman ruudun välein. 😀

Oukei. Mulla menee sitten varmasti hävyttömän kauan aikaa pestä yksi ikkunaruutu. Hyvä vinkki tuo mikrokuituliina. Minulla menee myös pesutarvikkeiden roudaa

Keittiöjakkara kulkee minullakin mukana, telinettä onneksi en tarvi. Autotallin ikkunan pesu on kyllä aivan täysin unohtunut, ehkä senkin voisin putsata tänään. Niitä mikrokuituja minulla on vino pino jotta aina on kuiva ja puhdas käsillä. Samoin pari froteepyyhettä joihin jokaisen vedon välissä kuivaan lastan. Näin jää vähemmän rantuja. Käytän mikrokuituja paljon muunkin siivouksen viimeistelyyn, esim hellalta ja keittiön kivitasoilta saa vesirannut niillä pois kauniisti. 

Niitä ei suositella pestävän muiden materiaalien kanssa samassa pesussa niin käytän varastoni loppuun ja sitten kaikki kerralla pyykkiin.

Toivottavasti pesurutiinisi nopeutuu. Kastelu-pesuaineen sumutus-pyyhkiminen-lastaaminen toimii.

Vierailija
153/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan käynyt kenenkään häissä,hautajaisissa,synttäreillä tai muissakaan juhlissa koska niihin on aina sisäänpääsymaksuna jokin arvokas lahja, eikä minulla yksinkertaisesti ole varoja sellaisiin laittaa. Eipä sitä ole tullut itsekkään mitään juhlia tullut pidettyä samasta syystä.. mutta joskus vielä menen meren rannalle ja syön siellä pastillin.

Vierailija
154/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni juhlaopas et-lehti

"Tuliainen tai lahja kertoo antajastaan. Kukin lahjoo varojensa mukaan, mutta ihan tyhjin käsin ei kenenkään kotiin mennä."

Minulla on tapana viedä jo 15 min poikkeamisella naapuriin kahvipaketti. Naapuri kutsuu käymään. Toisaalta on ollut ikävää se, että meillä on ravannut puolison sukulaisia, jotka tulevat katsomaan uutta kotiamme tyhjin käsin. Yksikin pari jäi sitten useammaksi päiväksi. Kyllä sanon, että ei mitään tapoja heiltä löydy. Vien jopa ystävälleni kahvia edes, kun kutsuu käymään kahvilla. Tämä ot mutta tosiaan kertoo antajastaan se, että tuliaisia ei ole ollenkaan.

Vierailija
155/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava lahjaidea olis sitten haravointi ja ruohonleikkuu. T. hidas ikkunanpesijä

ps. tulisko joku pesemään meidän lattioita?

Hmm.. joku voisi tulla pesemään suusi saippualla.. tai ehkäpä sittenkin Tolulla ja siinä samalla pyyhkiä sinulla lattioita.

Vierailija
156/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Finlaysonilla on nyt kesäalessa pyyhkeitä -50%. Pari käsipyyhettä ja siihen joku kaunis saippuapullo on ihan kiva ja käytännöllinen lahja. Jos asuu alueella, jossa on myymälä, niin ei tarvi maksaa postikuluja.

Nuorelle ehkä, aikuiselle ei. Aikuisella on pyyhkeitä yleensä täysi setti (käsi-, kasvo-, kylpypyyhkeet koko perheelle x2 tuntuu olevan yleistä).

Pyhkeet ovat myös osa sisustusta. Jollet ole aivan 100% varma toisen mausta ja tiedä millaista henkilö haluaa kylpyhuoneeseensa roikkumaan, niin tuollaiset esillä olevat jutut jätetään kauppaan.

Onneksi mun tuttavapiirissä (joille lahjoja ostan) ei ole noin turhamaisia ihmisiä, että pyyhkeen kuosi pilaa sisustuksen. Ja luoja mua niiltä varjelkoon. Mä en edes tajua sitä, että kylpypyyhkeiden täytyisi olla kaikille samanlaiset tai samanlai

Ehkä se Tom of Finland pyyheliina suvun iäkkäälle patavanholliselle uskovaiselle tädille olisi liikaa?

Vierailija
157/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni juhlaopas et-lehti

ET lehti? Kyllä mummo tietää ja isä osaa. 👍

Vierailija
158/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua stressaa kun tod.näk.saan kutsun hautajaisiin. Ei ole varaa ostaa vaatteita sinne, ei ole mustaa/tummaa sopivaa kaapissa. En haluaisi muutenkaan mennä sinne. Toivon etteivät kutsu minua. En voisi/kehtaisi kieltäytyä. Onneks lahjaa ei tartte viedä.

Kirpparilta musta tai tummansininen mekko tai hame tai housut ja yläosa. Valkeaa saa olla mutta vähän. Mustat sukkahousut, sukat, kengät ja laukku. Itse pidän hautajaisvaatesettiä valmiina pukupussissaan ja Ikean Pappis-laatikossa, koska vanhempieni ikäluokka harvenee tiuhaan tahtiin. Kukaan ei odota, että hautajaisissa ollaan kuin muotinäytöksessä. Yleisesti odotetaan hillityn tyylikästä olemusta eli ei kirkkaanpunaista huulipunaa tai smokey eye-meikkiä tai näyttävää kampausta.

Itse olen kirjoittanut tekemääni hautajaistestamenttiini, että minun muistamiseen ei tarvita mitään muuta kuin genitaalit ja muut yksityisaluetta peittävät vaatteet. En halua kenenkään joutuvan ostamaan turhaan vaatteita, joille ei löydy välttämättä käyttöä.

Vierailija
159/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mun tuttavapiirissä (joille lahjoja ostan) ei ole noin turhamaisia ihmisiä, että pyyhkeen kuosi pilaa sisustuksen. Ja luoja mua niiltä varjelkoon. Mä en edes tajua sitä, että kylpypyyhkei

Tiedä vaikka villiintyis ;)

Vierailija
160/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euron lahjakortti johonkin kivaan kahvilaan on ihan hyvä lahja

tai keikkaliput tms.