Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lahjaksi, kun on vain vähän rahaa?

Vierailija
05.07.2024 |

Loppukesälle osuu oikea suma juhlia/merkkipäiviä. Haluan kaikkia onnitella, mutta ongelmaksi nousee ettei ole paljoa rahaa. On kummilasten syntymäpäiviä ja kaverin ja läheisten pyöreitä syntymäpäiviä kuten 50-vuotisjuhlat. Onko 20 euroa liian vähän esim. pyöreitä täyttävälle? Moni varmaan antaa 50 euroa tms maksavan lahjan. En voi antaa niin paljoa, kun on yhteensä kuusi juhlaa/onniteltavaa. Yhdelle ainakin on kimppakeräys, johon voi osallistua. Hävettää kun ei olisi varaa laittaa siihen paljoa.

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun innostut pesemään ikkunat. Pese koko huushollin ikkunat, ja kerro sitten kauanko meni. Minulla ainakin menee minsa ikkunan avaamiseen ja toinen mokoma sen sulkemiseen. Jokaisessa ikkuna-aukossa on vähintään kaksi avattavaa ja sitten myös suljettavaa ikkunakertaa.

Minähän kerroin jo että parissa tunnissa nämä pesen. 17v tässä talossa asunut ja aika monta kertaa on ikkunat tullut pestyä niin tiedän kyllä kauanko siinä menee. Ehdin juoda kahviakin samalla. 😀

Aukenevat tosin helposti eli siihen ei aikaa kulu. 

Niin juu sä olet rutinoitunut tuohon hommaan. Joku random ei ole. Mikä aika se pari tuntia on? 3-4 tuntia ehken? Pyyhitkö myös pölyt ikkunoiden välistä? Kiva että sulla homma hoituu nopeasti

Kiinnostaa oikeesti, että montako ikkunapintaa sinulla on pestävänä. Pesetkö ne ikkunoiden sisäpuoliset pinnat myös? Katsos kun minulla puoliso pesee ikkunat, niin en ole ihan kartalla tässä. Meillä on kaikkiaan ikkunoita  16 kappaletta.

Vierailija
122/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun keran olet miljonääri, jolla on kaikkea,niin anna sinä läheisillesi lahjaksi ulkoomaanmatka, auto, lomaviikonloppu hotellissa, tai ravintolalahjakortti. Se ettet sinä tarvitse mitään ei tarkoita etteikö joku köyhä sukulaisesi olisi kiitollinen. 

Sori nyt vaan mutta kuulostat todella katkeralta ja inhottavalta. En ole mikään miljonääri vaan ihan tavallinen tallaaja. 

Kerro nyt oikeasti että mitä halvan budjetin tavaraa joku viisikymppinen oikeasti edes voisi toivoa? Minä en keksi yhtään mitään. 

Kerron.

50 v ei oikeastaan toivo yhtään mitään muuta kuin ystävät ympärilleen viettämään päivää/ iltaa kanssaan. Sitähän sä kysyit. Nyt tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun innostut pesemään ikkunat. Pese koko huushollin ikkunat, ja kerro sitten kauanko meni. Minulla ainakin menee minsa ikkunan avaamiseen ja toinen mokoma sen sulkemiseen. Jokaisessa ikkuna-aukossa on vähintään kaksi avattavaa ja sitten myös suljettavaa ikkunakertaa.

Minähän kerroin jo että parissa tunnissa nämä pesen. 17v tässä talossa asunut ja aika monta kertaa on ikkunat tullut pestyä niin tiedän kyllä kauanko siinä menee. Ehdin juoda kahviakin samalla. 😀

Aukenevat tosin helposti eli siihen ei aikaa kulu. 

Niin juu sä olet rutinoitunut tuohon hommaan. Joku random ei ole. Mikä aika se pari tuntia on? 3-4 tuntia ehken? Pyyhitkö myös pölyt ikkunoid

----

Sehän on lahjaidea se ikkunoiden pesu. Älä veikkonen kasvata pattia otsaan.

Vierailija
124/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 vuotta täyttävälle voi mielestäni antaa jonkun viinipullon ihan hyvin. Ei nyt mitään halvinta, mutta jo alle 20 eurolla saa varmasti kivan, pyydä Alkon myyjältä apua. 

Voisiko kummilapsille antaa jotakin yhteistä tekemistä? Esimerkiksi leffailta sinun luona, panostat visuaalisesti hienoon "leffalippuun", leffa suoratoistopalvelusta tai kirjastosta lainaten, hankit hyvät leffaherkut (karkit, popcornit, limu) ja panostat pari euroa sellaisiin oikean näköisiin popcorn-kuppeihin, joita myydään isompien kauppojen kertisastiaosastolla. 

Minä en käytä alkoholia migreenin vuoksi. Puoliso ei käytä alkoholia. Yleensä vieraat tuovat viiniä syömään tullessaan, että saavat itse juoda sitä eikä tyrni- tai karpalomehua. Itse asiassa kotimainen sokeroimaton tyrni- tai karpalomehupullo on muutenkin parempi lahja, koska niistä saa terveyttä edistäviä aineita.

Jos siis haluaa ihan oikeasti antaa lahjan toiselle eikä viedä omia ruokajuomia niin jättää alkoholin hankkimatta. Nuoriso halveksii muutenkin keski-ikäisiä alkoholista riippuvaisia juntteja eikä kukaan toivo vanhempansa olevan juntti.

Vierailija
125/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kukkakaupan kimpun sijaan veisin kukkakaupan lahjakortin niin päivänsankarilla ei ole yhtäaikaa 20 kukkakimppua (vaativat nekin hoitoa ja maljakoita) vaan voi sitten myöhemmin hakea uusia kukkia kun edelliset ovat lakastuneet. Voi myös valita vaikka ruukkukukan.

Vierailija
126/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna rahana vaan jokin oikea lahja, hedelmäkori vaikka.

Kannattaa muistaa, että ihmisillä on allergioita. Tätini sai anafylaktisen shokin siitepölyaikana vihreästä omenasta ja meinasi kuolla, koska miehensä ei ensin tajunnut mikä tätiä vaivaa.

Vierailija
127/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain vähävaraiseksi tietämältäni sukulaiselta uimapyyhkeen. Oli käytössä liki 20 vuotta. Erittäin hyvä ja käyttökelpinen lahja, ehkä jopa paras. Ainakin enne arvotettiin kestävyyttä ja käyttökelpoisuutta.

Lapselle tai nuorelle ihan kiva lahja, tosin laadukkaat ei ihan halpoja. 

Aikuisilla pyyhkeitä yleensä riittää, ja uudet parittomat on pelkkä riesa. Vähintään 2 pitäisi antaa, ainakin jollei ole sinkku kyseessä. 

Uimarille hamam-pyyhe on paras. Se on kevyt ja tarpeeksi suuri julkisissa uimahalleissa käytettäväksikin.

Vierailija
128/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa oikeesti, että montako ikkunapintaa sinulla on pestävänä. Pesetkö ne ikkunoiden sisäpuoliset pinnat myös? Katsos kun minulla puoliso pesee ikkunat, niin en ole ihan kartalla tässä. Meillä on kaikkiaan ikkunoita 16 kappaletta.

Noin sata pintaa. Huoneissa on pääsääntöisesti yksi isompi ruutu, jonka yllä ja sivu(i)lla on eri kokoisia ikkunoita. Olohuoneessa, keittiössä ja kylppärissä erilaiset. Pyyhin myös karmit ja välit ja jos joku rantu tulee niin sen poistan mikrokuidulla. 

Pesen nämä kaikki kahteen tuntiin. Paitsi nyt tänään näköjään en kun juttelen täällä aina muutaman ruudun välein. 😀

Vierailija
129/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua stressaa kun tod.näk.saan kutsun hautajaisiin. Ei ole varaa ostaa vaatteita sinne, ei ole mustaa/tummaa sopivaa kaapissa. En haluaisi muutenkaan mennä sinne. Toivon etteivät kutsu minua. En voisi/kehtaisi kieltäytyä. Onneks lahjaa ei tartte viedä.

Vierailija
130/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Finlaysonilla on nyt kesäalessa pyyhkeitä -50%. Pari käsipyyhettä ja siihen joku kaunis saippuapullo on ihan kiva ja käytännöllinen lahja. Jos asuu alueella, jossa on myymälä, niin ei tarvi maksaa postikuluja.

Itse ilahtuisin kotimaisen valmistajan kanisterillisesta hajustamatonta nestesaippuaa. Meillä ovat jo täytettävät saippuapullot aikoja sitten hankittu. Jos siltä tuntuu niin lahjanarusta rusetti ja onnittelukortti kiinni kanisterin kahvaan. Olisi hyötylahja, joka tulee käytettyä viimeiseen tippaan saakka.

Vierailija
131/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen sommitteli vanhoista valokuvista taulun johon tuli vanhoista valokuvista aikajana yhteisistä hetkistä. Kehyksen verran tuli hinta ja kenties taustapaperista

Vierailija
132/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kokemus.

Minusta olisi kiva jos toinen lupaisi keittää teet termokseen ja lähteä puistokävelylle. Sitten puiston penkillä joisin teetä. Aika on nykyään kaikista kallisarvoisin asia. Sitä ei voi rahalla eikä tavaralla korvata.

Vierailija
133/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 40 v vanha yksittäinen kylpypyyhe, aikoinaan kummilta lahjaksi saatu. Se palveli ensin lapsuudenkodissa, sitten opiskelijaboxissa, sittemmin omassa kodissa, niin hyvää on (oli?) Finlaysonin laatu. Edelleen käytä sitä silloin tällöin, uimahallipyyhkeenä kun en sinne viitsi viedä sellaista kallista joka houkuttaa pitkäkyntisiä. Ihmettelen näitä sisustuspyyhejuttuja, uskaltaako sellaisia edes käyttää? Myös yökylään (vaikka jonkun mökille) mennessä ne yksittäiset pyyhkeet ovat hyviä. 

Vierailija
134/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on taas murheet.

Miten olisi vaikka Pirkka kukkakimppu? 6,90€. kylkeen kortti ja fazerin sininen.

Miksi kuvittelette että juhlat on jokin kilpailu jossa suurimman lahjan tuoja on se paras ja tärkein vieras? Ja luonnollisesti sankari on materialisti jolle ei ole merkitystä sillä, että on juhlapäivänään ystäviensä ja sukulaistensa ympäröimä ja huomaama? Ei kun tietysti tärkeintä on se vtun lahja..

Mikä vttu teitä vaivaa?!?!!!

itse puhut ristiriitaisia. Ensin sanot: kukkakimppu, kortti ja suklaata. (Se olisi minustakin hienoa). Sitten sanot: tärkeintä muiden mielestä  on se lahja?

Täällä on joitain joiden mielestä ei saa edes kummilapselle, tai yo-valmistujaisiin viedä mitään tai se on pahasta, ja väärin. Tai olen "inhottava" jos annan sukulaisnuorelle rahaa yo-lahjana?!

Olen katos nähnyt vierestä kun todellakaan ei anneta edes jouluna minkäänlaista lahjaa jollekin. Ei se ole kivaa hänestä, kun muille annetaan. Olkoonsa se vaikka 1 e suklaalevy.

Tai, joku istuu syntymäpäivänään täysin yksin, ei kukaan huomioi häntä  tai hänen olemassaoloaan mitenkään. On sairas ja vanha. HYI TEITÄ!!

Ei pidä olla materian perään. Mutta toisen merkkipäivän /Joulun, valmuistujaisen huomioiminen on lähimmäisenrakkautta.

Jos miehesi ei koskaan huomioisi sinua mitenkän  jouluna, synttärinä, hääpäivänä, suuttuisit varmasti. Älä väitä muuta, tai valehtelet.

Vierailija
135/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna rahana vaan jokin oikea lahja, hedelmäkori vaikka.

Kannattaa muistaa, että ihmisillä on allergioita. Tätini sai anafylaktisen shokin siitepölyaikana vihreästä omenasta ja meinasi kuolla, koska miehensä ei ensin tajunnut mikä tätiä vaivaa.

Ihme, ettei sun tätisi ole kuollut jo vuosia sitten ruokakaupassa.

Vierailija
136/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma.

Mieti kumpaa tämä sankari arvostaisi enemmän.

Sitä, että jätät menemättä,koska sinulla ei ole lahjaa.

Vai

Sitä,että saavut paikalle kaikesta huolimatta,vaikka lahjatta.

Sitten vain valitset vaihtoehdon joka on sankarille mieleisempi ja toimit sen mukaan.

Joskus se, että saapuu paikalle tärkeänä päivänä on se arvokkain lahja.

Mieti tilanne jossa kukaan ei tulekkaan.

Vierailija
137/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tosi hyvä ehdotus tässä ketjussa, että ostaa jotakin lähituotettua artesaanituotetta esim. hunajaa, hilloja,pienpanimotuotteita tms. Sellaisia laatutuotteita, joita ei arkeen raski moni itselleen ostaa, mutta jotka maistuvat erikoistilanteissa. Alle 20e saa näitä vaikka mitä, ovat yleensä kivasti pakattuja tukee samalla suomalaisia pienyrittäjiä. 

Vierailija
138/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Finlaysonilla on nyt kesäalessa pyyhkeitä -50%. Pari käsipyyhettä ja siihen joku kaunis saippuapullo on ihan kiva ja käytännöllinen lahja. Jos asuu alueella, jossa on myymälä, niin ei tarvi maksaa postikuluja.

Itse ilahtuisin kotimaisen valmistajan kanisterillisesta hajustamatonta nestesaippuaa. Meillä ovat jo täytettävät saippuapullot aikoja sitten hankittu. Jos siltä tuntuu niin lahjanarusta rusetti ja onnittelukortti kiinni kanisterin kahvaan. Olisi hyötylahja, joka tulee käytettyä viimeiseen tippaan saakka.

Kas kun ei tiskiainetta 🙄

Vierailija
139/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa oikeesti, että montako ikkunapintaa sinulla on pestävänä. Pesetkö ne ikkunoiden sisäpuoliset pinnat myös? Katsos kun minulla puoliso pesee ikkunat, niin en ole ihan kartalla tässä. Meillä on kaikkiaan ikkunoita 16 kappaletta.

Noin sata pintaa. Huoneissa on pääsääntöisesti yksi isompi ruutu, jonka yllä ja sivu(i)lla on eri kokoisia ikkunoita. Olohuoneessa, keittiössä ja kylppärissä erilaiset. Pyyhin myös karmit ja välit ja jos joku rantu tulee niin sen poistan mikrokuidulla. 

Pesen nämä kaikki kahteen tuntiin. Paitsi nyt tänään näköjään en kun juttelen täällä aina muutaman ruudun välein. 😀

Oukei. Mulla menee sitten varmasti hävyttömän kauan aikaa pestä yksi ikkunaruutu. Hyvä vinkki tuo mikrokuituliina. Minulla menee myös pesutarvikkeiden roudaamiseen huoneesta toiseen luvattoman kauan aikaa. Sitten on tiloja, jonne pitää mennä ihan eri rakennukseen. Saunassa ikkunat on korkealla, niin pitää ottaa jakkara alle. Toiset ikkunat on tosi korkeita, jolloin pitää olla telinettä jonkinmoista alla.

Vierailija
140/250 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei voi mennä toisen juhliin ilman lahjaa. Se on vastoin etikettiä ja äärimmäisen moukkamasita. Opettekaa lapsillenne käytösetiketti ja juhlatavat! Meillä suvussa muutama, ihan hävettää tällaisten puolesta.

Olet väärässä etiketin suhteen. Sivistynyt ihminen ei odota lahjoja juhliensa sisäänpääsymaksuksi tai ehdoksi. Ainoastaan kaunista ja sivistynyttä käytöstä voi odottaa vieraalta.