Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi

Vierailija
04.07.2024 |

Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.

Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.

Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.

Kommentit (1055)

Vierailija
981/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "Tämän olette myös näppärästi unohtaneet:

"1970-luvun historiallinen tasokorotus, jossa kaikkien vielä työelämässä olleiden vakuutettujen karttuneita eläkeoikeuksia korotettiin takautuvasti 50 prosentilla. "

Jep, jep! Vuonna 1975 se tapahtui, historiallinen 50%:n korotus eläkekertymään. Toisin sanoen karttumaprosentti nostettiin 1%:sta nykyiseen 1,5%:iin.

Tasapuolisuuden vuoksi pitää myös mainita, että vuonna 2005 leikattiin siihen asti kertyneestä eläkekarttumasta 20%:ia.

Vierailija
982/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lama oli monelle työuran turma, tasainen työura oli monelle kaukainen unelma.

Itsella 15 YT:t 10-vuodessa.

No, minulla on ollut neljät YT:t nyt vuoden 2022 alusta. joka ei ole vielä mitään. Nokia aikaan saattoi olla neljät vuodessa kun duunia siirrettiin Kiinaan.

Kyllä Nokian yt:t tulivat tutuksi 50-luvulla syntyneille eläkeläisillekin. Niitähän oli vuodesta 2009 alkaen hamaan loppuun saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat ja eläkkeet on nykyään saman suuruisia.

Palkkatulojen mediaani on 3160€/kk ja eläkkeiden mediaani on 1736€/kk. Minusta em. luvuissa on aika iso ero, sillä palkka on 82% suurempi kuin eläke.

Vierailija
984/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä eläkeläiset ovat itse eläkkeensä ansainneet kun saivat aikoinaan jotain parin markan tuntipalkkaa!?"

Minun pari markkaani oli viimeiset 30 työvuotta euroissa laskettuna 6000-7000€/kk. Sitä ennen vähän vähemmän.

Terveisin eläkeläinen vuosimallia 2018

Vierailija
985/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään eläkeläisten sukupolvea! Montako kertaa se pitää sanoa! Vanhimmat vanhuuseläkeläiset ovat syntyneet 1920-luvulla ja nuorimmat vuonna 1960. Heillä ei ole mitään yhteistä.

Meen suvussa osa on ollut eläkkeellä jo 40 vuotta, 1980-luvulta asti, 90-vuotiaita.

Jotkut haukkuu työttömiä loisiksi, itse miellän yli 20 vuotta eläkkeellä maanneet loisiksi. Eläke pitäisi porrastaa niin, että joka viides vuosi eläke pienenee 5%. Eläkkeellä ei ole velkoja tai elätettäviä. Tai jos on, niin se on pelkästään omaa tyhmyyttä.

Toivottavasti kaikki sukulaisesi ymmärtävät tehdä testamenttinsa ajoissa muille kuin sinulle ja vähän ennen kuolemaansa lahjoittaa loputkin om

Toivottavasti sinun sukulaiset kusee haudallesi ja jättävät sinut yksin mätänemään vaippoihisi hoivakotiin, jonka maksat itse.

Vierailija
986/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylempänä mutuilija väittää, että tehtaita on kaatunut ja lopettanut pilvin pimein lakkoilun vuoksi.

Kun pyytää häneltä edes yhtä esimerkkiä väitteelleen, vastaus on: Sanoin jo, että muistele mitä tehtaita on loppunut.

Yleensä keskustelussa kysyjälle esitetään faktaan perustuva esimerkki, tai edes viite, mistä tieto on peräisin, sen sijaan että vastuu tiedon todenperäisyyden selvittelystä siirretään muille.

Eli mutuilija ( ilmeisesti ap itse) on pelkkä tuperä trolli, jolla ei ole mitään muuta tarkoitusperää kuin haastaa riitaa ja levittää disinformaatiota totena.

Olen porilainen tradenomi

tunnette minut jo, eli Hönö Tiainen, työtön.

Kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen helpottuu.

Eli aion tarjota työ

Hönö osaa lukea taloussanomia ja referoida vauvapalstalle mieliaiheistaan. Wau!

Vierailija
987/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla Hönö Tiainen osaa lukea taloussanomia ja referoida vauvapalstalle mieliaiheistaan.

Wau!

Vierailija
988/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatulojen mediaani on 3160€/kk ja eläkkeiden mediaani on 1736€/kk. Minusta em. luvuissa on aika iso ero, sillä palkka on 82% suurempi kuin eläke.

Kaupan alalla saa alle 2400 ja samoin ravintolassa ja siivoustöissä ja toimistotöissä.

Vierailija
989/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hönöt on tehdastöissä parasta aikaa 🤣🤣🤣🤣

Tyhmät ei pääsisi mihinkään kouluun 🤣🤣🤣

Vielä nolompaa on kun valtiolla on samassa työpaikassa nainen, jolla on samassa työpaikassa ex-mies ja uusi mies.

Vierailija
990/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan hönö juttuja 🤣🤣🤣🤣

Olen kokoomuslainen yrittäjä Helsingissä 🤣🤣🤣🤣

Olen lyhyt , yritykseni on triplasta eteenpäin.

En saa naista, olen katkera.

Haluan ansiosidonnaiset naisilta pois, kun en pesää niiltä saanut ole.

🤡🤣🤣🤣🤣

Vierailija
991/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan hönö juttuja 🤣🤣🤣🤣

Olen kokoomuslainen yrittäjä Helsingissä 🤣🤣🤣🤣

Olen lyhyt , yritykseni on triplasta eteenpäin.

En saa naista, olen katkera.

Haluan ansiosidonnaiset naisilta pois, kun en pesää niiltä saanut ole.

🤡🤣🤣🤣🤣

Olen kesälomalla, ei ole naista.

Kirjoitan hönö juttuja.

Olen katkera lyhyt mies.

Käytän palkattomia työkokeilijoita.

Naiset ei tykkää musta.

Olen vähän 🤡

Vierailija
992/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkulainen höntsä putkimies tiainen, jolla on  genitaaliherpes, joka tarttuu oireettomana, vaikka käyttäisi kondomia.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

,

Vierailija
993/1055 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiolainen trade hönö tiainen pääsi Turkuun töihin 🤣🤡👹

Vierailija
994/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, koskee erityisesti näitä ns. Suomen suuria ikäluokkia. Elämä ollut helppoa ja lokoisaa aina ja joukkovoimalla päättävät edelleen.

Suuret ikäluokat ovat teidän isänne ja äitinne. Mistä te tiedätte miten helppoa heidän elämänsä on ollut?

Eivät ole. Minä olen syntynyt 60-luvulla, vanhempani ennen sotia. Veljeni ja siskoni ovat suuria ikäluokkia ja lähietäisyydeltä ikäni seurannut tuon sukupolven touhuja.

Teillä oli sitten aika iso ikäero sisarusten kesken, jos he on syntyneet 1940-luvulla. Sinäkin alat olla jo eläkeiässä, joten lienet noita aloituksessa tarkoitettuja kermaperseitä sinäkin. 

Vierailija
995/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla saa alle 2400 ja samoin ravintolassa ja siivoustöissä ja toimistotöissä.

Ja he eivät myöskään tule saamaan mediaanieläkettä. Edelleen luvuissa on aika iso ero.

Jokainen isoja eläkkeitä manaava vois vaikka katsoa oman arvionsa tulevasta eläkkeestä, ja miettiä, miten kultalusikalta olo sillä mahtaa aikanaan tuntua. Juu, ei ne nykyään eläkkeellä olevat saa yhtään sen enempää. 

Vierailija
996/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja he eivät myöskään tule saamaan mediaanieläkettä. Edelleen luvuissa on aika iso ero.

Jokainen isoja eläkkeitä manaava vois vaikka katsoa oman arvionsa tulevasta eläkkeestä, ja miettiä, miten kultalusikalta olo sillä mahtaa aikanaan tuntua. Juu, ei ne nykyään eläkkeellä olevat saa yhtään sen enempää. 

Eläkkeitä maksetaan 36,7 miljardia ja ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna 1,9 miljardia.

Ansiosidonnaisesta lähti lapsikorotukset ja syksyllä se porrastetaan. Osa-aikatyöllä ei saa enää ansiosidonnaista kuin 595 netto ja 2300 yrityksen ennustetaan menevän tänä vuonna konkurssiin, kun on seurattu niiden maksuliikennettä.

Vierailija
997/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Ja Suomessa myös pätkätyöläisillä ja osa-aikatyöläisillä on omistusasunnot.

Tulee kerrostalojen konkurssiaalto. Eläkeläiset menettävät asuntonsa siinä samassa.

Vierailija
998/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuosta kaupan alan 1300 netto palkasta + soviteltu 150 lähtee sairaslomarahat ja omistusasunnon asumistuki tammikuussa niin kyllä tulee taloyhtiöiden konkursseja.

Noin 60 % tekee osa-aikatyötä kaupan alalla.

Vierailija
999/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. Heillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin työ. Ei ketään kiinnostanut, innostiko vai ei. Äitiyslomat muutama viikko jne. Palataanpa siihen, niin ei kenenkään tarvitse olla katkera ja kitkerä.

Vierailija
1000/1055 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Heillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin työ. Ei ketään kiinnostanut, innostiko vai ei. Äitiyslomat muutama viikko jne. Palataanpa siihen, niin ei kenenkään tarvitse olla katkera ja kitkerä.

Nyt saa kaupan alalla vain 20-30 h 

20 työtunnilla palkka on 800 ja siitä 800 euron vuokra 

Että sellasta, työtunteja ei saa enempää eikä voi sovittaa toista työtä, koska työnantaja ei sovittele työvuoroja eli jos menet henkilökohtaiseksi avustajaksi niin joudut soittamaan, että kaupassa on työvuoro ja sairas jää ilman hoitoa sinä päivänä.