Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi

Vierailija
04.07.2024 |

Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.

Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.

Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.

Kommentit (1055)

Vierailija
1041/1055 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on jotenkin ihan mahdotonta edes kuvitella, että käyttäytyisin vanhana noin alhaisesti nuoria työikäisiä kohtaan. Ihan järkyttävä ajatuskin, että aukoisin päätäni lapsilleni ja lapsenlapsia päin räkisin, tai valehtelisin sikamaisesti. Kiistäisi ja inttäsin koko ajan faktoja vastaan. Itseäni kehuisin ja muita haukkuisin laiskaksi. Nauraa räkättäisin kuin ilkeä piru. Ahnehtisin ja anhehtisin minä minä, mulle mulle.

En voisi kyllä katsoa peilii jos tuollainen olisin.

Eli kyllä teillä pullamössöllä syötetyillä ihmisillä on vaikeaa. Ette voi katsoa peiliin, kun itsekin tiedätte olevanne ihan hirveitä kauhukakaroira ryppyisessä ruumiissa.

Jep. Hyvin tiivistetty. Tämä on erittäin oireellista suurille ikäluokille. Solvasivat sotaikäluokkia ja nyt kaikkia heitä nuorempia ikäluokkia. Armon saavat sellaiset jotka kuuntelevat silmät pyöreinä heidän sankarimytologiaansa ja uskovat sen. Näitäkin on. 

Vierailija
1042/1055 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset nauttii elämästään nyt, matkustelee ja kippistelee. Nuoriso ei malta odottaa, festarit ja bilettäminen ensin, kaikki mulle nyt, viis töistä. Miettikää minkälainen eläkeaikanne tulee olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat parhaassa kuoliniässä, sanoi eräs tilastotieteilijä. Pian saa seuraava sukupolvi periä ne kultalusikat.

Ei niitä kultalusikoita enää oke, kun nuo itsekkäät possut nautiskeli ne itse. Hassasivat ja rilluttelivat. Ja talonsa homehduttivat. Metsät hakkasivat, myivät ja joivat.

Omat alkoholistivanhempasi ilmeisesti ryyppäsi kaikki rahansa kun olet noin katkera?

Mikäs ihme se olisi, että on katkera? Suuret ikäluokat olivat ja ovat juopoin ikäluokka mitä on ollut. Sanotaan jopa märiksi ikäluokiksi. 

Sä et edes raivoraittiina pääse eläkeiässä lähellekään samaan. Säälittävä vätys.

Vierailija
1044/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomissuojan heikentäminen ja se että jatkossa ollaan ikuisella koeajalla töissä on hyvä.

Ihmisille tekee hyvää nähdä mitä on elämä työttömänä ja kuinka suuret ne tuet oikeasti on.

Eipä paljoa liikuta kiittämättömän kultalusikkajälkikasvun ulina. Ostopalveluilla saan mukavasti omaisuutenikin sulatettua ennen hautaa, ettei perukunnan tarvitse ulista perintöveroista.

Ei varmasti liikuta, siitähän tässä on paljolti kyse että olette niin itsekkäitä, että muut kun  sinä itse, eivät kiinnosta. Eläkekin kusetettiin  nuorempien piikkiin, niin eihän se olisikaan mahdollista jos ei olisi noin itsekäs kuin olet. Itse sait parhaan ja helpoimman elämäntaipaleen ja vielä kruunuksi pitää tehdä se muille vielä kurjemmaksi.

Muuta sinne intiaan, ja luo itsellesi itse hyvinvointisi nyt ja eläkkeellä. Ei sinunlaisia kusipäisiä vässyköitä kukaan täällä jää ikävöimään. Hei hei!

Vierailija
1045/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkat ja eläkkeet on nykyään saman suuruisia.

Palkkatulojen mediaani on 3160€/kk ja eläkkeiden mediaani on 1736€/kk. Minusta em. luvuissa on aika iso ero, sillä palkka on 82% suurempi kuin eläke.

Minkä laskuopin mukaan ? 1736 on 54,94% 3160:sta ! Siis ei 82% !

Vierailija
1046/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään eläkeläisten sukupolvea, ettekö te saatanat usko. Eiväthän työikäisetekään ole samaa sukupolvea.

Tämä on niin raivostuttaa ageismia. Ihminen ei saisi kouluttautua, tehdä työtä, ansaita rahaa, säästää eikä kartuttaa omaisuutta nauttiakseen siitä sitten kun työura on ohi, mutta jos hän on tehnyt koko elämänsä ajan pienipalkkaista työtä, jolloin eläkekertymä jää vaatimattomaksi, siitäkin syyllistetään.

Eikö täällä saa olla olemassa?

Vierailija
1047/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Heillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin työ. Ei ketään kiinnostanut, innostiko vai ei. Äitiyslomat muutama viikko jne. Palataanpa siihen, niin ei kenenkään tarvitse olla katkera ja kitkerä.

Nyt saa kaupan alalla vain 20-30 h 

20 työtunnilla palkka on 800 ja siitä 800 euron vuokra 

Että sellasta, työtunteja ei saa enempää eikä voi sovittaa toista työtä, koska työnantaja ei sovittele työvuoroja eli jos menet henkilökohtaiseksi avustajaksi niin joudut soittamaan, että kaupassa on työvuoro ja sairas jää ilman hoitoa sinä päivänä.

Laitetaan äitiyslomat muutamaksi viikoksi, päivähoito subjektiiviseksi, isyyslomat pois, asumistuet pois ja päästään korottamaan p

Minun eläkkeen maksaa Keva, eivät kaupan alan työntekijät.

Vierailija
1048/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat ovat parhaassa kuoliniässä, sanoi eräs tilastotieteilijä. Pian saa seuraava sukupolvi periä ne kultalusikat.

Ei niitä kultalusikoita enää oke, kun nuo itsekkäät possut nautiskeli ne itse. Hassasivat ja rilluttelivat. Ja talonsa homehduttivat. Metsät hakkasivat, myivät ja joivat.

Omat alkoholistivanhempasi ilmeisesti ryyppäsi kaikki rahansa kun olet noin katkera?

Mikäs ihme se olisi, että on katkera? Suuret ikäluokat olivat ja ovat juopoin ikäluokka mitä on ollut. Sanotaan jopa märiksi ikäluokiksi. 

Sä et edes raivoraittiina pääse eläkeiässä lähellekään samaan. Säälittävä vätys.

Nykypolvessa on hävyttömän suuri joukko narkkareita ! 

Vierailija
1049/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sairas maa..Missäköhän muussa maassa vihataan omia isovanhempia tällä tavalla?? Hyi helvetti, nämäkin ulisevat laiskat incölit pitäisi pieksää. 

Melko samaa mieltä, realiteettiterapiaa, sanoisin minä.

Vierailija
1050/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret on isoja vauvoja. Kun joku ei työnnä ruokaa suuhun alkaa huuto.

No, katsotaan miten teillä se kodin siivous sujuu 97-vuotiaana, kun tulee aivoinfarkti.

Ilmaista siivousta kun ei ole olemassa ja me vauvat ei tulla auttamaan.

Tiedätkö semmoisia yrityksiä kuin siivousliikkeet?  75+ saa siivouksen ilman arvonlisäveroa yrityksistä jotka siihen ovat sitoutuneet.     Ym

Ne laskuttaa mukavasti kiittämättömän jälkikasvun perinnöt parempaan talteen, ja vanhuskin saa rahoilleen järkevämmän kohteen.

Kiitos vinkistä, lähesty; pian tuota merkkipaalua.

Vierailija
1051/1055 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyin 60-luvulla ja ihan synnytyslaitoksesta tullessa päätin, että rakennan eläke pyramidi huijauksen. Näillä huijauksilla olen asunut kaupungin vuokra-asunnoissa ja tehnyt duunarin töitä. Avot, kun on ihanaa huijata nuoria nykyään. 

Vierailija
1052/1055 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatulojen mediaani on 3160€/kk ja eläkkeiden mediaani on 1736€/kk. Minusta em. luvuissa on aika iso ero, sillä palkka on 82% suurempi kuin eläke.

Pösilö! Kirjoittajahan ei laskenut kuinka monta prosenttia 1736 on 3160:sta vaan hän laski kuinka monta prosenttia 3160 on SUUREMPI KUIN 1736. Ja oikea vastaushan on 82%. Jos olisit edes vähän ollut hereillä koulun matikan tunneilla, niin osaisit itsekin laskea prosenttilaskujen eri versiot paremmin.

Vierailija
1053/1055 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elon jo vuodelta 1912 olevan laskuopin mukaan 3160 on 82% suurempi kuin 1736. Tosin tässä tapauksesta kysyjältä ilmeisesti petti lukutaito.

Ilmaisena vihjeenä voin kertoa, ettei kysyjän kannata ryhtyä sijoittamaan pörssiin. Jos osake laskee ensin 20% ja nousee sitten 20%, niin osakkeen kurssi jää huomattavasti lähtötasoa alhaisemmaksi.

Vierailija
1054/1055 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyky-eläkeläiset ovat maksaneet itse eläkkeensä kovalla työllä. He ovat eläneet myös erittäin köyhän lapsuuden, jolloin puutetta oli ihan kaikesta, vaatteista ja ruuasta lähtien. Nyky-sukupolvi on se kultalusikka suussa syntynyt, hyväosainen joukko, jolle maksetaan rahaa kotiin, eikä heidän tarvitse edes tehdä mitään. Toki suurin osa on ahkeria ja kunnianhimoisia nykyäänkin, kuten ennenkin.

Kun eivät ole. Ovat maksaneet vain noin kolmanneksen eläkkeistään. Nykyiset ikäluokat maksavat noin 1:1 eläkkeestään ja alkaapa mennä jo sen ylikin. Ja suurin elättiryhmä on juuri suuret ikäluokat. 

Suurista ikäluokista on elossa hieman yli 300 000.  Vuoden 2023 lopussa vanhuus/työeläkettä sain n. 1.35 milj henkilöä. Kaiken kaikkiaan eläkeläisiä taitaa olla n. 1.6 milj.  Joten suuret ikäluokat ovat vain vajaa viidennes kaikista eläkeläisistä.

Vierailija
1055/1055 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1930 -1940 syntyneet ovat sodan kokeneita

Sodan jälkeisen ajan myös kokeneet .  Ei ollut tarpeeksi ruokaa, vaatteita ja asuntoja. Eikä mitään sosialitukia. 

Jos ei ollut rahaa ostaa ruokaa , nìn silloin piti nähdä nälkää

Jos ei ollut rahaa vaatteisiin piti palella.

Kaikki ruoka kelpasi. Kaikki työ kelpasi.

Aika oli erilainen. Emme me ole teidän nuorten eläkkeitä vieneet.

Eläkkeemme ovat suurimmalla osalla meistä pieniä.

Pitäkää nuoret päättäjät huoli , ettei koko eläkekassa 

joudu EU:lle kokonaisuudessaan.