Eläkeläiset ovat tämän ajan kultalusikka sukupolvi
Pelkkää rauhaa nähneet. Suojatyöpaikan saaneet nuorena ja koko elämänsä samalla työnantajalla ilman nykyään vaadittavaa koulusta, halukkaat ylenneet. Työ tahti oli rauhallista, nykyään multitaskataan eli yksi työntekijä joutuu tekemään kolmen työt.
Elintaso oli aivan eri, kaikki pystyivät rakentamaan omakotitalon ja pitämään kesämökkiä ja siihen päälle vielä se peritty 60ha metsä.
Nyt ajellaan tuliterällä quasqailla ja vikistään ettei eläkkeisiin saa koskea.
Kommentit (1055)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."
Mutta kun minä olen eläkkeeni maksanut ja ei siellä lue teidän nimiä vaan Ilmarinen. Mussun mussun. Kyllä te kateelliset sitte saatte itse samalla tavalla eläkkeet kuten mekin ahkerat ja paremmat ihmiset. Ihan reilu systeemi on.
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat parhaassa kuoliniässä, sanoi eräs tilastotieteilijä. Pian saa seuraava sukupolvi periä ne kultalusikat.
Ei niitä kultalusikoita enää oke, kun nuo itsekkäät possut nautiskeli ne itse. Hassasivat ja rilluttelivat. Ja talonsa homehduttivat. Metsät hakkasivat, myivät ja joivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä jää kolmikymppisiä eläkkeelle mt-ongelmien takia. Osa nuoria voi sairastua myös tietysti muihin sairauksiin.
On se pullamössösukupolvella rankkaa.
Pullamössöä söivät boomerit
Arabia tehdään ainakin ulkomailla.
Lainaus: ""Suomalaisten keskimääräinen kuukausieläke vuonna 2023 oli 1 977 euroa"
Suurilla ikäluokilla keskieläke oli tuota suurempi koska pienimmät eläkkeet on 1920-30-luvuilla syntyneillä."
Kannattaisi ehkä hieman opiskella käytettyjä käsitteitä ja laskutaitoa. Vuonna 1920 syntyneet ovat nyt 104-vuotiaita ja 1930 syntyneet 94-vuotiaita. Paljonko luulet heitä olevan elossa?
Toiseksi, jos minun eläkkeeni on 1 000 000€/kk ja sinun eläkkeesi on 100€/kk, meidän keskieläkkeemme on 550 000€/kk.
Silloinhan meillä molemmilla on kaikki hyvin, eikö?
Onneksi vanhat ja inhottavat ihmiset kuolee pian pois. Nuoremmat on paljon fiksumpia. Ei nykyisin edes lapset ole noin järkyttäviä räkyttäjiä ja lällätte uhmakkaasti ja röyhkeästi. Onneksi.
Minun on jotenkin ihan mahdotonta edes kuvitella, että käyttäytyisin vanhana noin alhaisesti nuoria työikäisiä kohtaan. Ihan järkyttävä ajatuskin, että aukoisin päätäni lapsilleni ja lapsenlapsia päin räkisin, tai valehtelisin sikamaisesti. Kiistäisi ja inttäsin koko ajan faktoja vastaan. Itseäni kehuisin ja muita haukkuisin laiskaksi. Nauraa räkättäisin kuin ilkeä piru. Ahnehtisin ja anhehtisin minä minä, mulle mulle.
En voisi kyllä katsoa peilii jos tuollainen olisin.
Eli kyllä teillä pullamössöllä syötetyillä ihmisillä on vaikeaa. Ette voi katsoa peiliin, kun itsekin tiedätte olevanne ihan hirveitä kauhukakaroira ryppyisessä ruumiissa.
Totta, kivasti meillä menee! Mitä vielä haluaisit kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Eläkemaksuja eivät ole tarpeeksi itse maksaneet suurin osa 1950-lukua ennen syntyneet. Muuta väittävät, valehtelevat.
Noihin vanhempiin ikäluokkiin osuu enää 38% eläkeläisistä ja heidän määränsä vähenee joka vuosi.
Vanhimmat eläkeläiset ovat 1920- ja 1930-luvuilla syntyneitä eli miten väitteesi "Pelkkää rauhaa nähneet." sopii tuon syntymäaikafaktan kanssa yksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vanhimmat eläkeläiset ovat 1920- ja 1930-luvuilla syntyneitä eli miten väitteesi "Pelkkää rauhaa nähneet." sopii tuon syntymäaikafaktan kanssa yksiin?
Niin aloittajan olisi pitänyt laittaa eläkeläisen tilalle boomeri tai pullamössö. Me nuoremmat ketkä teidän sotkuj siivotaan ja eläkkeitänne selkävääränä maksetaan, tiedetään tasan tarkkaan keistä aloituksessa puhutaan. Itsekkäimmistä ja lapsellisimmista raukoista maassamme koskaan.
Vänkytätte ja ränkytätte lillukanvarsista, auotte päätänne ja höpisette lotista ja sodista, vaikka ette vttujakaan niistä tienneet.
Ihan teistä puhutaan, ei mummoistanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään eläkeläisten sukupolvea! Montako kertaa se pitää sanoa! Vanhimmat vanhuuseläkeläiset ovat syntyneet 1920-luvulla ja nuorimmat vuonna 1960. Heillä ei ole mitään yhteistä.
Meen suvussa osa on ollut eläkkeellä jo 40 vuotta, 1980-luvulta asti, 90-vuotiaita.
Jotkut haukkuu työttömiä loisiksi, itse miellän yli 20 vuotta eläkkeellä maanneet loisiksi. Eläke pitäisi porrastaa niin, että joka viides vuosi eläke pienenee 5%. Eläkkeellä ei ole velkoja tai elätettäviä. Tai jos on, niin se on pelkästään omaa tyhmyyttä.
Toivottavasti kaikki sukulaisesi ymmärtävät tehdä testamenttinsa ajoissa muille kuin sinulle ja vähän ennen kuolemaansa lahjoittaa loputkin omaisuudestaan vaikka punaisen ristin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aloittajan olisi pitänyt laittaa eläkeläisen tilalle boomeri tai pullamössö. Me nuoremmat ketkä teidän sotkuj siivotaan ja eläkkeitänne selkävääränä maksetaan, tiedetään tasan tarkkaan keistä aloituksessa puhutaan. Itsekkäimmistä ja lapsellisimmista raukoista maassamme koskaan.
Vänkytätte ja ränkytätte lillukanvarsista, auotte päätänne ja höpisette lotista ja sodista, vaikka ette vttujakaan niistä tienneet.
Ihan teistä puhutaan, ei mummoistanne.
Mistä mummoista? Jos sota ei olisi loppunut 1927 syntynyt veljeni olisi ollut seuraavassa nostoerässä. Itse olen kyllä se sukset jalassa tehty.
Mutta silti -27 syntynytkin saa tyelliä vaikka meni töihin noin 1945 ja tel tuli , oliko 1961. Itsestäni on koko työuran maksettu tel-maksuja ja työura Eläketurvakeskuksen tiedoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, jos sulla olisi migreeni ja kohta sut saa helposti sen takia irtisanoa.
Riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä.
Osa voi olla jonkun reumankin takia pois tai syövän.
Kohta saa irtisanoa helposti sanomalla, että on virhe työtehtävässä.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole kohta enää takaisinottovelvollisuutta ja saa ottaa uuden nuoremman tilalle.
Nuoremman, jolla ei ole migreeniä tai syöpää eikä ole sairaspoissaoloja.
Mistäs sellaisen ihmeotuksen meinaat löytää, joka on nuorempi, eikä ole jotain ihmesairautta sun muuta nepsy-adhd.tä?
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: ""Suomalaisten keskimääräinen kuukausieläke vuonna 2023 oli 1 977 euroa"
Suurilla ikäluokilla keskieläke oli tuota suurempi koska pienimmät eläkkeet on 1920-30-luvuilla syntyneillä."
Kannattaisi ehkä hieman opiskella käytettyjä käsitteitä ja laskutaitoa. Vuonna 1920 syntyneet ovat nyt 104-vuotiaita ja 1930 syntyneet 94-vuotiaita. Paljonko luulet heitä olevan elossa?
Toiseksi, jos minun eläkkeeni on 1 000 000€/kk ja sinun eläkkeesi on 100€/kk, meidän keskieläkkeemme on 550 000€/kk.
Silloinhan meillä molemmilla on kaikki hyvin, eikö?
Vanhimpien eläkeläisten eläke ei tosiaan ole huonompi koska se laskettiin siitä neljästä viimeisestä vuodesta. Työuran lopulla palkka on yleensä suurempi.
Meillä jotka alusta olemme olleet tellin piirissä eläke laskettiin koko työuran mukaan eli nuorena saadut pienemmät palkat oli laskelmissa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ylempänä mutuilija väittää, että tehtaita on kaatunut ja lopettanut pilvin pimein lakkoilun vuoksi.
Kun pyytää häneltä edes yhtä esimerkkiä väitteelleen, vastaus on: Sanoin jo, että muistele mitä tehtaita on loppunut.
Yleensä keskustelussa kysyjälle esitetään faktaan perustuva esimerkki, tai edes viite, mistä tieto on peräisin, sen sijaan että vastuu tiedon todenperäisyyden selvittelystä siirretään muille.
Eli mutuilija ( ilmeisesti ap itse) on pelkkä tuperä trolli, jolla ei ole mitään muuta tarkoitusperää kuin haastaa riitaa ja levittää disinformaatiota totena.
Olen porilainen tradenomi
tunnette minut jo, eli Hönö Tiainen, työtön.
Kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen helpottuu.
Eli aion tarjota työpanostani 850€/kk hintaan!
Mitä luulette, pääsenkö vakkariksi vakkarin tilalle?
Syrjäytänkö vakinaisen pätevän työntekijän, nälkäpalkalla hitaanlaisesti hönöstelemällä ?
a) Totta kai, lehmätkin lentää
b)Tervetuloa, varoittavaksi esimerkiksi
c)Älä tule toiste ees ilmatteeks
d) Pysy vaan elättinä, maksan sen mieluummin veroparoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen boomerin työura ja elämä meni perseelleen 90-luvun laman takia.
Oma eläke alkoi karttua vasta 24-vuotiaana, vaikka olisit painanut duunia 15-vuotiaasta asti.
Eläkettä kertyi vain työtuloista, ei myös opiskelusta ym. niin kuin nykyisin.
Ei eroa millään lailla 1980 luvulla syntyneiden lastensa eläkekertymästä. Me ollaan saatu vain kovemmat eläkemaksut alusta saakka.
1983 syntyneillä eläke alkoi karttua 22-vuotiaana, 1984 syntyneillä 21-vuotiaana, 1985 syntyneillä 20-vuotiaana, 1986 syntyneillä 19 vuotiaana ja 1987 syntyneillä 18 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylempänä mutuilija väittää, että tehtaita on kaatunut ja lopettanut pilvin pimein lakkoilun vuoksi.
Kun pyytää häneltä edes yhtä esimerkkiä väitteelleen, vastaus on: Sanoin jo, että muistele mitä tehtaita on loppunut.
Yleensä keskustelussa kysyjälle esitetään faktaan perustuva esimerkki, tai edes viite, mistä tieto on peräisin, sen sijaan että vastuu tiedon todenperäisyyden selvittelystä siirretään muille.
Eli mutuilija ( ilmeisesti ap itse) on pelkkä tuperä trolli, jolla ei ole mitään muuta tarkoitusperää kuin haastaa riitaa ja levittää disinformaatiota totena.
Olen porilainen tradenomi
tunnette minut jo, eli Hönö Tiainen, työtön.
Kartoitan nyt mahdollisuuksiani työllistyä, kun irtisanominen helpottuu.
Eli aion tarjota työpanostani 850€/kk hintaan!
Mitä luulett
Ei ole ap hönö.
Ja hönö kirjoittaja on kokoomuslainen yrittäjä joka haluaa sairaslomapalkat pois ja ansiosidonnaiset. Ei kannata ostaa siis Helsinkiläiseltä yrittäjältä mitään vaan tilata temusta ja vintedistä.
Vierailija kirjoitti:
Missä on minun omakotitaloni, sadat hehtaarini, kolme kesämökkiä? Miksi tilastot valehtelevat?
Omakotitaloista on turha vikistä. Niitä saa nytkin haja-asutusalueelta muutamalla kymppitonnilla.
Missä luulette, että maalaiset ovat asuneet? Kuusen allako? Ei siellä mitään kerrostaloja ollut.
Lisäksi asuntojen reaalihinnat ovat nykyisin samat kuin 20 vuotta sitten, omaa pääomaa tarvitaan aikaisempaa vähemmän, laina-ajat ovat kolminkertaiset ja inflaatio (hintojen nousu) syö lainat. Mistähän mättää, ettei nykynuoriso pysty hankkimaan asuntoja? Ovatko vaatimukset liian suuret?
Mitä ap höpöttää? Anoppi oli kyllä pikkulottana sota-aikana ja on kyllä eläkeläinen, joka on sodan kokenut.
Naapuri on 60-luvulla syntynyt eläkeläinen. Ovatko siis samaa sukupolvea🤣