Anteeksi hyvät ystäväiset. Voisittekohan vähän avittaa minua kalorien laskennassa. Tämän päivän syömiset. Älkää pelästykö sisällöstä. Ylipai
Noa on.
Eli syöminen on vähän hakusessa ja ihan järkyttävä tuli taas mätettyä tänää. En millään jaksa laskea noita kaloreita joten tekisi joku avulias ihminen sen puolestani?
Eli tässä:
Aamupala:
3 munaa, 100g pekonia, kaksi nakkia, kolme paahtoleipää, päällä voita, juustoa, kinkkua.
Tämän lisäksi söin 3dl luonnon jogurttia, kaksi omenaa.
Kolme lasia tuoremehua. Appelsiini.
Kahvi 3dl, kermaa päälle, kolme sokeripalaa ja pieni korvapuusti.
Lounas:
About 400g ranskanperunoita, rasvakeittimessä, 300g lohta, ja 5 kirskikka tomaattia, juomaksi appelsiini mehua lasi.
Jälkiruuaksi pala kinkkupiirakkaa 150g sekä korvapuusti, samanlainen, kuin aamulla.
Välipala:
Jogurtti pienipurkki, mansikan makuinen, kolmioleipä coop tonnikala, virvoitusjuoma 0.5 litraa.
Välipala 2:
Jäätelötötterö kioskilta ja pillimehu.
Illallinen:
Kananugettaja 9kpl, ranskalaisia n. 300g, päälle majoneesia paprika, juomaksi maitoa 2dl.
Välipala:
150g irtokarkkeja ja kuppikuuma keitto, tomaattimaku 2 dl veteen.
Iltapala:
Itsetehtyjä kolmioleipiä.
Sis. Paahtoleipää 6 palaa, margariinia jokaiselle, juustoa jokaiselle, paprikaa jokaiselle, majoneesia jokaiselle, sitten leivät yhteen päällekäin ja niks naks katki.
Tuli pientä kolmioleipästä.
Join vielä 4dl coca colaa.
Tarkoituksena ehkä yöllä vielä herkutella yhdellä kinkkupiirakka palalla.
Paljonko tämä tekee yhteensä kaloreita? En millään jaksa etsiä tietoja ja laskea.
Haluan todella tehdä elämäntapa muutoksen ja nähdä ne kalorit, mutta olen nyt niin väsynyt, että en jaksa edes liikkua kaivamaan roskista. Paketit on siellä.
Eli voisiko joku auttaa ja laskea minulle noin arvion? Haluaisin todella muuttua ja muuttaa elämääni.
Kommentit (98)
Miten monta kertaa olet jo avautunut samasta asiasta mutta mikään ei muutu koskaan. Et tule koskaan laihtumaan jos et oikeasti rupea tekemään asialle jotain.
Provo! Ei KUKAAN voi mättää noin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohda ne kalorit. Kaloriteoria ei toimi.
Mitä minä juuri luin!? 😄 jos ei tässä luonnonlait juuri ole muuttuneet niin kyllä: jos syöt enemmän kaloreita kuin syöt niin painoa kertyy.
Miksi luulet että syöt ylipäätänsä? Koska siittä saat kaloreita kalorit on nimitys energialle
Ihminen, joka luulee vain kalorien saannin olevan syömisen tarkoitus, ei ole kovinkaan pätevä kommentoimaan paino/syömisasioita.
Keskustelupalsta on avun pyytöä varten. Eli olisikos joku halukas auttamaan. Turha tänne on tulla kirjoittamaan, että laske itse. Ei ole mikään pakko, mutta jos joku haluaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskustelupalsta on avun pyytöä varten. Eli olisikos joku halukas auttamaan. Turha tänne on tulla kirjoittamaan, että laske itse. Ei ole mikään pakko, mutta jos joku haluaisi.
Ap
Miksi ihmeessä joku haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voisiko joku auttaa? Vai haluatteko, että sama jatkuu? Ehkä nähdessäni kalorimäärän saan itseäni patistettua.
Ap
Mulla on sama ongelma ja ylipainoa hirveästi, auttaisiko joku ap:ta nyt. Minäkään en jaksa.
Ap:n auttaminen on mahdotonta. Trollaavaa läskihullua ei saa parannettua.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Paljonko painat? Syöt kun hevonen. Olen reilu 100 kiloinen mies joka käy salilla ja en siltikään syö tollasia määriä.
Noin 20 000 kcal eli kymmenkertaisesti tarvittu määrä.
Pelkkä aamupala on suunnilleen mun koko päivän ruokien kalorit. Paitsi että kasvikset ja marjat puuttuu kokonaan.
Syöt kuin hobitti eli jotain 15 ateriaa päivässä ja yhden päivän ruokamäärä on isompi kuin Mietaalla koko jouluna 10 v sitten. Olisit jo Dr. Now"n asiakas jos aloituksessa olisi totuuden hiventäkään.
Vierailija kirjoitti:
Suositan, että lopetat kaloreiden laskemisen, se ei kuulu terveeseen ruokasuhteeseen. Laihduttaminen on itse asiassa tehokas keino lihomiseen, sillä energiavaje altistaa ahminnalle. Kaikki dieettaaminen on häiriintynyttä syömiskäyttäytymistä. Terveeseen ruokasuhteeseen kuuluu, että syödään säännöllisesti, monipuolisesti, riittävästi ja sallivasti. Tarvittaessa kysy ammattiapua (laillistettu ravitsemusterapeutti) terveen ruokasuhteen opetteluun.
Energiavajeesta ei ehkä voi ap:n tapauksessa puhua.
Tuo aamupala on yksin jo yli 1000 kcal. Tarkkaan on mahdotonta laskea tietämättä tuotemerkkejä ja tarkempia määriä.
Tuosta voisin luetella ne mitä tässä listassa on järkeviä valitoja: kananmunat, luonnonjugurtti, omenat, muutama paprika siivu, 5 kirsikkatomaatia. Lohi, vai tuliko sekin ranskalaisten kanssa rasvakeittimestä? Pekonikin kohtuullisissa määrin ok, mutta ei tuon listan lisänä missään nimessä..
Kalorit ovat hölynpölyä. Syö lihaa, kunnes olet kylläinen. Älä syö mitään, kunnes olet aidosti todella nälkäinen. Sitten syöt lihaa (ja siis *vain* lihaa, kunnes olet taas kylläinen. Jatka tätä ad nauseam.
Verrattain pian olet siinä painossa, jonne kehosi sinut viisaudessaan saattaa ja jossa jatkat kuolemaasi asti. Syömisiäsi et siis silloinkaan vaihda.
saalistaja.fi
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voisin luetella ne mitä tässä listassa on järkeviä valitoja: kananmunat, luonnonjugurtti, omenat, muutama paprika siivu, 5 kirsikkatomaatia. Lohi, vai tuliko sekin ranskalaisten kanssa rasvakeittimestä? Pekonikin kohtuullisissa määrin ok, mutta ei tuon listan lisänä missään nimessä..
Mikä tahansa tuossa listassa menisi itselläni. En ainakaan koe järkeväksi syödä liian askeettisesti jos ranskanperunoita tekee vaikka mieli. Siinä kohtaa kuitenkin kyse on taas määristä ja laadusta. Mulle jo yksi korvapuusti ja appelsiinimehulasillinen on ns. herkkuja ja tuossa on kaikki kahvin kermat ja sokerit päälle...enemmän kasviksia ja myös liikuntaa, siitä pitäisi hakea mielihyvä ruoan sijaan.
Paljonko sulla ap menee kuukaudessa rahaa ruokaan? Alkoi kiinnostamaan..
Mulla on sama ongelma ja ylipainoa hirveästi, auttaisiko joku ap:ta nyt. Minäkään en jaksa.