Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko lähihoitajan opintoihin aina harjoittelu päiväkodissa?

Vierailija
07.05.2025 |

Haluaisin alalle opiskelemaan, mutta  harjoittelu päiväkodissa kuulostaa painajaiselta. Onko se kaikille pakollinen ja  jos on niin kuinka pitkä jakso?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakollinen, samoin vanhusten kanssa harjoittelu

Vierailija
2/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pakollinen, samoin vanhusten kanssa harjoittelu

Ok, onko siis vain yhtenä vuotena? ja miten pitkä jakso? Vanhusten kanssa työskentely ei ole ongelma :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pakollinen ainakaan silloin, kun minä opiskelin. Päiväkodin sijaan harjoittelun pystyi tekemään esim. iltapäiväkerhossa, eskarilaisten kouluavustajana tai kehitysvammaisten ryhmäkodissa/päivätoiminnassa.

Vierailija
4/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kasvun harjoittelu. Eli ei pakko päiväkodissa, vaikka se on yleisin paikka suorittaa tuo.

Vierailija
5/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut pakollinen ainakaan silloin, kun minä opiskelin. Päiväkodin sijaan harjoittelun pystyi tekemään esim. iltapäiväkerhossa, eskarilaisten kouluavustajana tai kehitysvammaisten ryhmäkodissa/päivätoiminnassa.

Tosiaanko?! Voi kumpa näin olisi vieläkin mahdollista tehdä!

Vierailija
6/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksessa. En tiedä voiko sitä muualla sit suorittaa.

Vierailija
7/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kasvun harjoittelu. Eli ei pakko päiväkodissa, vaikka se on yleisin paikka suorittaa tuo.

Voisitko kertoa mitä muita vaihtoehtoja sitten on jos ei päiväkoti?

Vierailija
8/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse opiskelin vuonna 2010 lähihoitajaksi niin ensimmäisenä vuonna pakolliset harjoittelut olivat:

Päiväkoti ensimmäisenä

Toisena taisi olla sairaalaharjoittelu

Kolmantena kehitysvammaiset

Toisena vuonna taisi olla kolme harjoittelujaksoa lisää siinä mihin päätit erikoistua.

Jälkikäteenkin on vaikea ymmärtää miten pystyin olemaan harjoittelussa neljässä eri päiväkodissa ja senkin jälkeen vielä oikeasti töissä päiväkodissa 6kk.

Vierailija
9/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaanko?! Voi kumpa näin olisi vieläkin mahdollista tehdä!

Valmistuin 8 vuotta sitten, joten en tiedä onko asia muuttunut sen jälkeen. Ekan jakson nimi oli silloin kasvun tukeminen ja ohjaus, ja tein siihen kuuluvan harjoittelun kehitysvammaisten ryhmäkodissa. 

Vierailija
10/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Jotkut eivät esim saa työskennellä päiväkodeissa

Vierailija
11/11 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalla (ikäihmisten kotihoito) on kaksi oppisopimusopiskelija tällä hetkellä, enkä ole ainakaan kuullut, että heistä kumpikaan olisi ollut tai olisi menossa päiväkotiin harjoittelemaan. Sen sijaan itselläni on ohjattavana "tavallinen" aikuisopiskelija, hän on tehnyt ekan harjoittelun päiväkodissa kyllä.