Mies suuttui kun kerroin haaveestani mennä yksin viikon lomamatkalle
Olen yrittänyt puhua meidän kodin työnjaosta, kahdenkeskisen ajan puutteesta, kaikesta. Mies ei ota koppia vaan ryhtyy vastaväitteisiin, jolloin yleensä itse poistun itkien paikalta. Hänen mielestään yhdessäoloa on jo riittävästi, sillä käydäänhän me ruokakaupassa ja mennään yleensä samaan aikaan nukkumaan. Ja että kaikki ylimääräinen maksaa ja että hänellä ei ole aikaa.
Tänään sitten ohimennen aamulla sanoin, että olisi ihanaa olla viikko omissa oloissa vaikka Kreikassa. Kerroin että katselin hintoja, eikä matka ei maksaisi paljoa ja saisin itse levätä. Mies suuttui.
Aikaisemmin kesällä ehdotin, että mentäisiin kahdestaan. Lapset voisi olla mummolassa (emme usein heiltä apua kysele) ja koira joko samassa paikassa tai tutulla hoitajalla. Mies vastasi silloin ettei hänellä ole aikaa eikä rahaa sellaiseen.
Miksi mies on tuollainen?
Mitä hän ajattelee, onko kellään kokemusta?
Kommentit (52)
Kyllä minuakin suututtaisi, jos toinen haluaisi eroon perheestään.
Tuntuu, että mies haluaa enemmän omistaa sinut kuin olla parisuhteessa.
Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät.
Voithan sinä mennä. Et voi pakottaa miestä taipumaan eikä mies sinua. Kovin hyvältä ei suhteenne vaikuta. Itsellä kokemus myös. Ex sanoi aina kaikkeen ei. Ei mitään selitystä. Pelkkä ei ja pakeneminen tai täys hiljeneminen.
Arvailua vaan, ehkä mies osaa itse sanoa paremmin mitä tarkoitti. Ehkä haluaisi kanssa Kreikkaan tai jonnekin muttei ole rahaa. Koki että sä vain meet. Ehkä kommunikointi sujuu jos mies ei koe parisuhteen korjausehdotuksia syytöksenä, jotkut miehet ottaa kaiken sellaisena. Se ei saa kuulostaa riitelyltä tietenkään. Miksi mies ei keskustele normaalisti mistään, siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Ja hokisi päivästä toiseen samaa, kuin Alzheimer-potilas.
No minkäs mies sille tekee, jos varaat matkan ja lähdet. Jos hän ei halua mihinkään tai mitään yhteistä, niin ei sen tarvitse sinua estää elämästä.
Itsekäs mies, koska ei halunnut yhdessä lähteä ja nyt mollaa viikon lomaa yksin. Ei se parisuhde mikään vankila saa olla. Miten perheenne viettää tavallisesti loma-ajat? Tsemppiä.
Mies on kantansa tehnyt selväksi. Miksi jankkaa? Aikuisuus on vastuuta. Nyt on sinun vuorosi tehdä omat ratkaisusi, kun mies on omansa tehnyt. (Enempää sitä aikaa sinulle ja perheelle ei ole luvassa, jos et ole itse vielä asiaan kopannut.)
Ei kuulosta kovin hyvältä suhteelta. Miksi haluat yhä jäädä siihen?
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs mies, koska ei halunnut yhdessä lähteä ja nyt mollaa viikon lomaa yksin. Ei se parisuhde mikään vankila saa olla. Miten perheenne viettää tavallisesti loma-ajat? Tsemppiä.
Mies on kertonut ettei hänellä ole aikaa, eikä rahaa, mutta nainen edelleen jatkaa pyrkimystään varastaa kaikki miehen kaiken ajan itselleen ja mies on itsekäs?
Lähde yksin vaan reissuun. Mies menköön sitten myös yksin joskus toiste.
Ap haluaa matkalle miehensä kanssa, mutta mies sanoo ei.
Ap ehdottaa että lähtee matkalle yksin (todennäköisesti ei oikeasti lähtisi, mutta haluaa mieheltä reaktion asiaan) mies suuttuu.
Kuulostaa että teiltä puuttuu aikuismainen keskusteluyhteys. Parisuhteessa jossa on lapsia, ei ole mahdollista valitettavasti tehdä pelkästään oman pään mukaan, vaan kumppanin tunteet on otettava huomioon myös. Kysy mieheltä mikä sitten olisi hänelle sopiva kompromissi. Jos keskustelu ei kiinnosta niin anna olla ja ala suunnittelemaan omaa elämääsi kokonaan ilman vastarannankiiskeä.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas ymmärrän hyvin. Kenenkään pää ei kestä jatkuvaa perheen kanssa oloa, ei äidin eikä isän. Vaikka olisi kuinka rakas perhe. Matkaan vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on kertonut ettei hänellä ole aikaa, eikä rahaa, mutta nainen edelleen jatkaa pyrkimystään varastaa kaikki miehen kaiken ajan itselleen ja mies on itsekäs?
Mihin se aika ja raha menee?
Minusta tuo, että ap joutuu jatkuvasti itkemään ja on alituista ongelmaa, jota ei saada ratkaistua, on paljon suurempi ongelma kuin tämä matka. Ap, millä korkeudella rimasi on???????
Hoidat ne lapset ja koiran hoitoon ja lähdet.
Vanhanaikainen mies Ap:lla.
Itse olen samassa tilanteessa mutta olen mies ja vaimo haluaa olla kotona vain.
Olen järejstänyt niin että vaimo ja lapsi menee mummolaan ja saan olla kaupungilla kesäleskenä. Tai sitten olen mennyt mökille yksin muutamaksi päiväksi.
Et kerro miehesi nimeä. En voi tietää onko minulla kokemusta hänestä.