Mies suuttui kun kerroin haaveestani mennä yksin viikon lomamatkalle
Olen yrittänyt puhua meidän kodin työnjaosta, kahdenkeskisen ajan puutteesta, kaikesta. Mies ei ota koppia vaan ryhtyy vastaväitteisiin, jolloin yleensä itse poistun itkien paikalta. Hänen mielestään yhdessäoloa on jo riittävästi, sillä käydäänhän me ruokakaupassa ja mennään yleensä samaan aikaan nukkumaan. Ja että kaikki ylimääräinen maksaa ja että hänellä ei ole aikaa.
Tänään sitten ohimennen aamulla sanoin, että olisi ihanaa olla viikko omissa oloissa vaikka Kreikassa. Kerroin että katselin hintoja, eikä matka ei maksaisi paljoa ja saisin itse levätä. Mies suuttui.
Aikaisemmin kesällä ehdotin, että mentäisiin kahdestaan. Lapset voisi olla mummolassa (emme usein heiltä apua kysele) ja koira joko samassa paikassa tai tutulla hoitajalla. Mies vastasi silloin ettei hänellä ole aikaa eikä rahaa sellaiseen.
Miksi mies on tuollainen?
Mitä hän ajattelee, onko kellään kokemusta?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Hoidat ne lapset ja koiran hoitoon ja lähdet.
Niin, jos kerran se lähteminen on noin helppoa mikset ole lähtenyt?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että mies on kaapannut naisen kotiorjakseen ja kun diili on paketissa, ei tarvitse enää muuta kuin nauttia hedelmistä.
Nii-i, miehet ei taida olla yksin parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että mies on kaapannut naisen kotiorjakseen ja kun diili on paketissa, ei tarvitse enää muuta kuin nauttia hedelmistä.
Nii-i, miehet ei taida olla yksin parisuhteessa?
Kyllä siinä on aika yksin parisuhteessa sekä ap että miehensä, eihän heillä ole kunnollista yhteyttä ap:n tekstistä päätellen lainkaan.
Mä olen aina matkustanut ja mies samoin. Reissuun lähdetään, kun loma alkaa ja kotiin tullaan, kun loma päättyy.
Lapsilta kysytään käykö ja tähän asti on käynyt. Jos mies sanoisi ei halua lähteä, saisi jäädä yksin kotiin ja pitäisin lasten kanssa kivan loman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin suututtaisi, jos toinen haluaisi eroon perheestään.
Eli kun yhteen on menty, siinä sitten kökötetään naamakkain, aina?
Miehesi on manipuloijia ja narsisti, joka yrittää estää sinua toteuttamasta itseäsi seksuaalisesti. Lähde sinne lomalle ja lähetä narsistille video itsestäsi parittelemasta äänekkäästi ihanan lomaromanssisi kanssa!
Kuulostaa siltä että miestä kiinnostaa lähinnä se että arki pyörii ilman että hänen tarvitsee tehdä sen eteen juuri mitään (kaupassakäyntejä lukuun ottamatta). Sinun hyvinvointisi tai teidän parisuhteenne on täysin toissijaista.
Jos ei miehellä ole aikaa, hän ilmeisesti käy töissä? Mihin ne kaikki rahat menee? Liian kunnianhimoinen asuntolaina vai mitä? Jos ei itse halua nauttia ja lomailla, niin antais edes toisen mennä jos mahdollisuus on.
Hän on mies. Miehet ovat kusipäitä :D katso mitä tahansa nisäkäseläinlajia, koiraat ovat kusipäitä
Jos halua onnea, eroa. Jos haluat säilyttää henkesi, kun mustasukkainen ex saa raivarit, jätä lapset miehelle :D aah yhteishuoltajuus ja lapsen oikeudet
Ex oli samanlainen.
Ei pitänyt matkustelusta, joten tein pieniä reissuja yksin, mutta tämäkään ei hänelle oikein sopinut. Tosin hänellä kyse oli liiallisesta huolehtimisesta, pelkäsi vähän jo pakko-oireenkin puolelle sitä että mulle tapahtuisi jotain. Rauhoittui aina hetkeksi kunhan valitsin hotellin mahdollisimman keskeiseltä paikalta, annoin hänen hankkia minulle kattavan (ja kalliin) matkavakuutuksen jota en itse viitsinyt jonkun pitkän viikonlopun takia ottaa ja laittelin viestiä säännöllisesti. Meidän piti jopa sopia tiettyjä koodeja: Meillä oli ns. turvakysymys jonka hän esitti ja johon vastaamalla tietyllä tavalla hän saattoi olla varma, että se olen minä eikä että joku on siepannut mut ja käyttää puhelintani jotta hän ei tajuaisi että jokin on vinossa. Piti myös etukäteen miettiä aina, miten saisin yhteyden häneen jos puhelimeni varastettaisiin tai rikkoutuisi, koska jos yhtäkkiä minusta ei kuuluisi koko päivänä, hän olisi varmaan ollut välittömästi soittelemassa paikalliselle poliisille tms. Onneksi unirytmini on reissussakin sellainen, että menen aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin kiertelemään. Jos tapanani olisi kuljeskella yöaikaan tuntemattoman kaupungin kujilla, ex olisi varmaan saanut sydärin.
Tämä ei ollut suhteelle deal breaker (ero tuli muista syistä) koska kyseessä oli ihan aidosta huolesta ja pelosta että jotain sattuu, ei kontrolloinnista tai mustasukkaisuudesta. Mutta kyllä se ärsytti, miten yksin reissaamiseni oli hänelle aina pieni kriisinpaikka ja samat asian piti jankata läpi joka kerta. Nämä reissuni olivat tyyliin kerran vuodessa 3-4 yön reissu johonkin Euroopan isoon kaupunkiin, ei mitään eksoottista eikä kovin pitkiä reissuja.
Nykyisen puolison kanssa reissataan sekä yhdessä että erikseen ja elämä on paljon helpompaa.
On teilläkin ongelmat. Menkää töihin.
Samalla kirjoitusasulla joka päivä samaa paskaa erilaisen tarinan muodossa.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs mies, koska ei halunnut yhdessä lähteä ja nyt mollaa viikon lomaa yksin. Ei se parisuhde mikään vankila saa olla. Miten perheenne viettää tavallisesti loma-ajat? Tsemppiä.
Mies on kertonut ettei hänellä ole aikaa, eikä rahaa, mutta nainen edelleen jatkaa pyrkimystään varastaa kaikki miehen kaiken ajan itselleen ja mies on itsekäs?
Mihin se aika ja raha menee?
Oletan, että perheeseen. Jonkun pitää maksaa laskut ja vahvasti vaikuttaa siltä, että se ei ole ap.
Jos minä haluan lomalle Kreikkaan, niin varaan matkan, maksan sen itse, hankin lapsille loman ajaksi hoitajan ja lähden reissuun. Miehelle ei synny ylimääräistä vaivaa tai kuluja. Tämä siis sillä oletuksella, että olen ko. viikon lomalla, mies ei, joten lapsille pitää olla turvallinen paikka tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on manipuloijia ja narsisti, joka yrittää estää sinua toteuttamasta itseäsi seksuaalisesti. Lähde sinne lomalle ja lähetä narsistille video itsestäsi parittelemasta äänekkäästi ihanan lomaromanssisi kanssa!
Sanoiko ap haluavansa irtoseksiä? Miten minä käsitin, että hän puhuu viikon lomasta. Tarkoittaako se miesten kielellä viikon eroa parisuhteesta ja itsensä toteuttamista vapaasti (moni nainen ei muuten edes halua irtoseksiä sinkkunakaan)?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä haluan lomalle Kreikkaan, niin varaan matkan, maksan sen itse, hankin lapsille loman ajaksi hoitajan ja lähden reissuun. Miehelle ei synny ylimääräistä vaivaa tai kuluja. Tämä siis sillä oletuksella, että olen ko. viikon lomalla, mies ei, joten lapsille pitää olla turvallinen paikka tarjolla.
Miehesi ei ole lasten isä?
Voitko lähteä matkaan lasten kanssa tai niin että myös omat vanhemmat (edellyttäen että ovat normaaleja) on mukana. Mies jäisi kotiin.
Pitkällä aikavälillä kannattaa keskittyä lapsiin, jottei eron jälkeen narsistiexä käännä lapsiasikin sinua vastaan.
Siis mieskö ei kykene sanallisesti kertomaan ajatuksistaan laisinkaan? On yhdentekevää lähdetkö reissuun vai ei, koska perustavanlaatuinen ongelma eli keskusteluyhteyden puuttuminen ei sillä tule poistumaan. Tuskinpa pieni breikki tilannetta huonontaisikaan. Itse järkkäisin jälkikasvulle hoitajan ja lähtisin.