Sektio yleistynyt
Ollaan rehellisiä. Sektiot lisääntyneet runsaasti ensisynnyttäjillä. Todella moni nainen on jo ennen raskautumista tullut siihen tulokseen että haluaa sektion keinoja kaihtamattakin. Minäkin halusin ja vetosin synnytyspelkoon. En saanut sektioon myönnytystä siltikään vaan ohjauksen pelkopoliin. Tätä aikaa ennen lapsivedet kuitenkin ehti tulla ja olin peloissani että alatiesynnytys edessä mihin en valmis millään tapaa. Lopulta synnytyksen etenemisen ollessa liian hidasta suostuivat sektioon ja tilastollisesti se ei ollut suunniteltu sektio vaikka tosiasiassa se oli mielessäni ollut toiveissa koko ajan. Toki jälkikäteen helpompi ollut sanoa että ei ollut suunniteltu koska osa naisista etenkin olleet tuomitsevia sektiosta kuultua. Tuskin olen ainoa joka haluaa sektion itsekkäistä syistä, nyt jo joka 4. ensisynnyttäjä saa lapsen sektiolla
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi helvetti sitä kipua mitä oli sektion jälkeen! En pystynyt hoitaa vauvaa laitoksella samallatavalla kuin normaalin synnytyksen jälkeen.
Jos vielä lapsia niin toivon että pystyn synnyttää alakautta vaikka ei sekään lystiä ole.
Itselle tehty kolme sektiota ja kaksi päivää piti syödä Buranaa leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen ei ollut enää kipua. Näin jokaisella kolmella kerralla.
Mä olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta, ja kertaakaan en ole tarvinnut yhtään Buranaa. Että selvästi helpommalla olen minä päässyt, kun ei ole tarvinnut vatsaa auki viiltää.
Mun olis varmaan pitänyt syntyä jossain Brasiliassa. Jätin lapset kokonaan tekemättä synnytyspelon vuoksi..
Sektiomammoilta jää kokematta se aivan huikea fiilis siitä, mihin oma kroppa pystyykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi helvetti sitä kipua mitä oli sektion jälkeen! En pystynyt hoitaa vauvaa laitoksella samallatavalla kuin normaalin synnytyksen jälkeen.
Jos vielä lapsia niin toivon että pystyn synnyttää alakautta vaikka ei sekään lystiä ole.
Itselle tehty kolme sektiota ja kaksi päivää piti syödä Buranaa leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen ei ollut enää kipua. Näin jokaisella kolmella kerralla.
Mä olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta, ja kertaakaan en ole tarvinnut yhtään Buranaa. Että selvästi helpommalla olen minä päässyt, kun ei ole tarvinnut vatsaa auki viiltää.
Tämä viilto on niin alhaalla että jos ei sheivaisi niin koko arpi olisi piilossa
en sitten tajua, miten kukaan haluaa kumpaakaan, synnyttää alateitse tai sektiolla. en vaan tule ikinä tajuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sektiomammoilta jää kokematta se aivan huikea fiilis siitä, mihin oma kroppa pystyykään.
Koin sen lihottuani raskaana ensin 30kg ja laihduttuani entisenkokoiseksi 1,5 kk ajassa
Vierailija kirjoitti:
Ensisynnyttäjät on nykyään myös vamhempia, lihavia ja huonokuntoisia ja eivät tule edes raskaaksi luonnollisesti.
Miesten korkea ikä vaikuttaa tuohon. Nuoremmat miehet saavat naisen paremmin raskaaksi. Naisten pitäisi aina ottaa nuorempi mies.
Jännä kun pelätään enemmän muutamaa tikkiä välilihassa kuin riviä tikkejä alavatsalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta oli ihanaa kun lapsi laskettiin päälleni ja hän sai heti ensimmäisen maitoateriansa. Sitten pääsin suihkuun, jonka jälkeen kävelin omin jaloin synnyttäneiden osastolle. Olin koko ajan ihan järjissäni, eikä tarvinnut olla muiden armoilla. Ei olisi onnistunut sektion jälkeen.
Sektion jälkeen vauvan sai heti syliin. Isä katkaisi napanuoran Vasta sen jälkeen vatsa kiinni, vauva pesuun ja punnitukseen. Maito nousi heti.
Ja sä vaan makasit...
Vierailija kirjoitti:
en sitten tajua, miten kukaan haluaa kumpaakaan, synnyttää alateitse tai sektiolla. en vaan tule ikinä tajuamaan.
Rakastuminen + adhd
Jos miehet synnyttäisivät, kaikki synnytykset hoidettaisiin sektiolla. Siihen olisi myös resurssoitu rahaa yhtä paljon, kuin sotateollisuuteen maailmanlaajuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koin sen lihottuani raskaana ensin 30kg ja laihduttuani entisenkokoiseksi 1,5 kk ajassa
Oot selkeesti löytänyt just sen villakoiran ytimen koko tästä lisääntymishommasta :D Oma ulkonäköhän se just onkin tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun pelätään enemmän muutamaa tikkiä välilihassa kuin riviä tikkejä alavatsalla.
Kaveri sai 28 tikkiä alakertaan kun minä sain 15 näkyvää tikkiä sektiossa
Kaikki muukin lääketiede kehittyy mutts rahaa laitetaan kuitenkin enemmän niihin asioihin, mistä miehet hyötyvät. Sektio on turvallinen, kun se tehdään suunnitellusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot selkeesti löytänyt just sen villakoiran ytimen koko tästä lisääntymishommasta :D Oma ulkonäköhän se just onkin tärkeintä.
Ei vaan eläminen kahden vauvan ehdoilla. Aikaa ei kuntoiluun vaan arjen pyörittämiseen
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sektioiden suhteen kehitysmaa. Verrataanpa vaikka etelä-amerikan suurinpaan valtioon Brasiliaan, missä äitejä muutenkin kunnioitetaan enemmän kuin täällä:
Brasilian yksityisessä terveydenhuollossa sektioiden määrä kaikista synnytyksistä on 85 %. Julkisella sektorilla osuus on 40 %. Suunniteltujen keisarileikkausten määrä on Suomessa 6 % kaikista synnytyksistä.
Vuonna 2021 Brasiliassa kuoli synnytykseen kolmisen tuhatta äitiä.
Tiedän, maan köyhät ovat todella köyhiä. Mutta niiden rikkaidenkin keskuudessa korkea sektioaste merkitsee sitä, että terveitä nuorehkoja naisia kuolee sektion komplikaatioihin ja vauvoja jää orvoiksi. Synnytyskuoleman yleisin syy on massiivinen veritulppa, ja sektio moninkertaistaa veritulppariskin.
Vierailija kirjoitti:
Musta oli ihanaa kun lapsi laskettiin päälleni ja hän sai heti ensimmäisen maitoateriansa. Sitten pääsin suihkuun, jonka jälkeen kävelin omin jaloin synnyttäneiden osastolle. Olin koko ajan ihan järjissäni, eikä tarvinnut olla muiden armoilla. Ei olisi onnistunut sektion jälkeen.
Minut kärrättiin omaan huoneeseen sektion jälkeen ja vauva tuotiin heti perässä. Kyllä minäkin olin täysin järjissäni ja kävelin omin jaloin heti kun sain luvan. Ei tarvinnut olla kenenkään armoilla enkä kipulääkettäkään pyytänyt kuin kerran. Imetys sujui ilman ongelmia.
Minä sain ensimmäisessä synnytyksessä 3 tikkiä välilihaan, toisessa en yhtään.
Uusi palstahullu on syntynyt: synnytystä välttelevä, sektioon kannustava alakerta-hullu.
Kaikki on niin kallista nykyään että pakko on pitää huoli että on koulutus ja sitten työ ennenkuin lapsia alkaa hankkimaan... samalla pitäisi löytää mies joka edes jotenkin sopisi isäksi. Ei oikein voi mitään että moni synnyttäjä on vanhempi.