Sektio yleistynyt
Ollaan rehellisiä. Sektiot lisääntyneet runsaasti ensisynnyttäjillä. Todella moni nainen on jo ennen raskautumista tullut siihen tulokseen että haluaa sektion keinoja kaihtamattakin. Minäkin halusin ja vetosin synnytyspelkoon. En saanut sektioon myönnytystä siltikään vaan ohjauksen pelkopoliin. Tätä aikaa ennen lapsivedet kuitenkin ehti tulla ja olin peloissani että alatiesynnytys edessä mihin en valmis millään tapaa. Lopulta synnytyksen etenemisen ollessa liian hidasta suostuivat sektioon ja tilastollisesti se ei ollut suunniteltu sektio vaikka tosiasiassa se oli mielessäni ollut toiveissa koko ajan. Toki jälkikäteen helpompi ollut sanoa että ei ollut suunniteltu koska osa naisista etenkin olleet tuomitsevia sektiosta kuultua. Tuskin olen ainoa joka haluaa sektion itsekkäistä syistä, nyt jo joka 4. ensisynnyttäjä saa lapsen sektiolla
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Naiset hoi! 2x kun keplottelee sektion niin jatkossa Kaikki synnytykset automaattisesti suunniteltuja sektiota ilman vääntöä
Mitkä synnytykset jatkossa? Eihän se sektioitu kohtu edes välttämättä kestä kovin monta raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain ensimmäisessä synnytyksessä 3 tikkiä välilihaan, toisessa en yhtään.
Siihen on syy miksi seuraavat alakerta synnytykset saattaa olla nopeudeltaan peräti syöksysynnytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun pelätään enemmän muutamaa tikkiä välilihassa kuin riviä tikkejä alavatsalla.
En erityisemmin synnyttääkään halua, mutta leikkaukset viiltoineen ja riskeineen ällöttää ja inhottaa. Synnytys on kuitenkin sellainen, että siinä itse hengitellään ja tuntee oman kehonsa jne.
Muutenkaan en uskaltaisi mihinkään leikkaukseen mennä, ellei olisi aivan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset hoi! 2x kun keplottelee sektion niin jatkossa Kaikki synnytykset automaattisesti suunniteltuja sektiota ilman vääntöä
Mitkä synnytykset jatkossa? Eihän se sektioitu kohtu edes välttämättä kestä kovin monta raskautta.
Tutulla ollut 5 sektiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi helvetti sitä kipua mitä oli sektion jälkeen! En pystynyt hoitaa vauvaa laitoksella samallatavalla kuin normaalin synnytyksen jälkeen.
Jos vielä lapsia niin toivon että pystyn synnyttää alakautta vaikka ei sekään lystiä ole.
Itselle tehty kolme sektiota ja kaksi päivää piti syödä Buranaa leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen ei ollut enää kipua. Näin jokaisella kolmella kerralla.
Mä olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta, ja kertaakaan en ole tarvinnut yhtään Buranaa. Että selvästi helpommalla olen minä päässyt, kun ei ole tarvinnut vatsaa auki viiltää.
Tämä viilto on niin alhaalla että jos ei sheivaisi niin koko arpi olisi piilossa
Oletko jotenkin vähän yksinkertainen? Sektio on iso avoleikkaus, jonka riskejä ei kannattaa ottaa jollei ole pakko. Minä puhun veritulppariskistä tai kohdun repeämisriskistä seuraavassa raskaudessa, sinä höpiset jotain sheivaamisjuttuja.
Brasiliassa on 220 miljoonaa asukasta, eli prosentuaalisesti 3000 synnytykseen kuollutta vuodessa on todella vähän!
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet synnyttäisivät, kaikki synnytykset hoidettaisiin sektiolla. Siihen olisi myös resurssoitu rahaa yhtä paljon, kuin sotateollisuuteen maailmanlaajuisesti.
Joo, miehethän ne muutenkin haluavat koko ajan kosmeettisia leikkauksia ja ylipäätään turhia operaatioita?
Oikeasti jos miehet synnyttäisivät, se tapahtuisi edelleen saunassa ilman kivunlievitystä, ja he puhuisivat siitä aina kännissä.
Jos todennäköisyyksiä lasketaan, niin sektiossa tikkien tulo on 100 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiomammoilta jää kokematta se aivan huikea fiilis siitä, mihin oma kroppa pystyykään.
Koin sen lihottuani raskaana ensin 30kg ja laihduttuani entisenkokoiseksi 1,5 kk ajassa
Tämä ehkä kertoo kaiken sektiomamman järjenjuoksusta.
Neuvolassa nähtävissä sektioiden yleistyminen. Ja syynä mm. odottajien ylipaino ja ikä. Tietää jo lähestulkoon heti kun astuvat ovesta sisään, että tää ei tule luonnollisesti synnyttämään. Alatiesynnytys on verrattavissa maratoniin, joten siinä tarvitaan myös kuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja voi helvetti sitä kipua mitä oli sektion jälkeen! En pystynyt hoitaa vauvaa laitoksella samallatavalla kuin normaalin synnytyksen jälkeen.
Jos vielä lapsia niin toivon että pystyn synnyttää alakautta vaikka ei sekään lystiä ole.
Itselle tehty kolme sektiota ja kaksi päivää piti syödä Buranaa leikkauksen jälkeen. Sen jälkeen ei ollut enää kipua. Näin jokaisella kolmella kerralla.
Mä olen synnyttänyt kolme kertaa alakautta, ja kertaakaan en ole tarvinnut yhtään Buranaa. Että selvästi helpommalla olen minä päässyt, kun ei ole tarvinnut vatsaa auki viiltää.
Tämä viilto on niin alhaalla että jos ei sheivaisi niin koko arpi olisi piilossa
Toinen vain kertonut viillon sijainnin kun toinen ensin antanut ymmärtää että vatsa vedettäisiin keskeltä kahtia. Turha suivaabtua yksityiskohdista tai vertauksista
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun pelätään enemmän muutamaa tikkiä välilihassa kuin riviä tikkejä alavatsalla.
Kaveri sai 28 tikkiä alakertaan kun minä sain 15 näkyvää tikkiä sektiossa
Halkesiko kaverilta kohtukin niin kuin sinulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiomammoilta jää kokematta se aivan huikea fiilis siitä, mihin oma kroppa pystyykään.
Koin sen lihottuani raskaana ensin 30kg ja laihduttuani entisenkokoiseksi 1,5 kk ajassa
Minullakin pakko putosi samassa ajassa saman verran koska elämä palasi siihen mitä ennen raskautta. En syönyt enää mielitekoja suuria annoskokoja vaan annoskoolta ja ruokailutottumuksilta siten miten ennen raskautta. Ja paino putosi nopeasti ilman yrittämistä. Vinkkinä ei siellä leikkipuistoissa tarvitse penkillä istua vaan voi leikkiä lasten mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyttävien lihavuuden takia sektioiden määrät on lisääntyneet. Sekä ikä vaikuttaa myös.
Tämä on oikea syy miksi olet saanut sektion. Eli lihavuus.
Minä luulen, että synnytysvalmennuksen alasajo vaikuttaa vielä enemmän.
Ei vaikuta. Minulla on kolme lasta, enkä yhdenkään kohdalla saanut valmennusta. 1. ja 3. syntyi normaalisti alateitse. Keskimmäinen sektiolla. En kokemusperäisesti voi kenellekään suositella sektiota. Monenkerroksiset arpikudokset voi olla varsinainen riesa, ja aiheuttaa kipua ja harmia loppuiän. Vaikka olisi välttänyt kaikki leikkaukseen liittyvät riskitekijät sinänsä. Se ei ole äidille optimaalista, ja paraneminen kestää moninverroin kauemmin kuin tavissynnytyksestä toipuminen kestää.
Hyv
Tutustu asiaan. Se on kuule ihan validia tiedettä. Luonto vaan on ihmeellistä. Ja näköjään uskomatonta sitä tuntemattomille.
Vierailija kirjoitti:
en sitten tajua, miten kukaan haluaa kumpaakaan, synnyttää alateitse tai sektiolla. en vaan tule ikinä tajuamaan.
Se lapsenkaipuu on suurempi kuin pelko synnytyksestä. Ja koska suurin osa haluaa omat geenit eteenpäin, lapsen täytyy olla biologinen. En itse tosin ole hankkimassa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin pakko putosi samassa ajassa saman verran koska elämä palasi siihen mitä ennen raskautta. En syönyt enää mielitekoja suuria annoskokoja vaan annoskoolta ja ruokailutottumuksilta siten miten ennen raskautta. Ja paino putosi nopeasti ilman yrittämistä. Vinkkinä ei siellä leikkipuistoissa tarvitse penkillä istua vaan voi leikkiä lasten mukana
Pakko = paino (autocorrect
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot selkeesti löytänyt just sen villakoiran ytimen koko tästä lisääntymishommasta :D Oma ulkonäköhän se just onkin tärkeintä.
Ei vaan eläminen kahden vauvan ehdoilla. Aikaa ei kuntoiluun vaan arjen pyörittämiseen
Iso vatsaleikkaus vaikeuttaa sitä arjen pyörittämistä aika merkittävästi. Muissa saman kokoisissa leikkauksissa ei saa nostaa mitään 1-2 kiloa painavampaa viikkoihin leikkauksen jälkeen mutta vauvaa on pakko nostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain ensimmäisessä synnytyksessä 3 tikkiä välilihaan, toisessa en yhtään.
Siihen on syy miksi seuraavat alakerta synnytykset saattaa olla nopeudeltaan peräti syöksysynnytyksiä.
Niin mikä syy? Sekö että ei ole revennyt edellisissä synnytyksissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai 28 tikkiä alakertaan kun minä sain 15 näkyvää tikkiä sektiossa
Halkesiko kaverilta kohtukin niin kuin sinulta?
Ei kohtu halkea sektiossa. Reilun 10cm viilto josta venyy hyvin vauva ulos. Ei alatiekään tarvitse olla viemärikaivon kannen kokoinen ammottava aukko jotta vauva mahtuu ulos, aukot venyy
Miksi muka olisi katetroitu? Ihan itse kävelin vessaan. Jälkivuotoa ei ollut laisinkaan.