Sektio yleistynyt
Ollaan rehellisiä. Sektiot lisääntyneet runsaasti ensisynnyttäjillä. Todella moni nainen on jo ennen raskautumista tullut siihen tulokseen että haluaa sektion keinoja kaihtamattakin. Minäkin halusin ja vetosin synnytyspelkoon. En saanut sektioon myönnytystä siltikään vaan ohjauksen pelkopoliin. Tätä aikaa ennen lapsivedet kuitenkin ehti tulla ja olin peloissani että alatiesynnytys edessä mihin en valmis millään tapaa. Lopulta synnytyksen etenemisen ollessa liian hidasta suostuivat sektioon ja tilastollisesti se ei ollut suunniteltu sektio vaikka tosiasiassa se oli mielessäni ollut toiveissa koko ajan. Toki jälkikäteen helpompi ollut sanoa että ei ollut suunniteltu koska osa naisista etenkin olleet tuomitsevia sektiosta kuultua. Tuskin olen ainoa joka haluaa sektion itsekkäistä syistä, nyt jo joka 4. ensisynnyttäjä saa lapsen sektiolla
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaiset ainoat joiden on pakko pusertaa vaikka ei haluaisi? Ihmettelen vaan? Ja muissa maissa ei kysellä niin hirveästi. Ai minkä takia? No ei se kaikille kuulu. Pusertakoon ne ketkä haluaa eks niin?
Vai tekisikö sen päätöksen kuitenkin lääkäri, eks niin? Tossa nyt ei kuitenkaan ole kyse mistään pikkujutusta, voit valita itsellesi vaikka kivan värisen paidan, mutta lääketieteellistä asiantuntemusta vaativissa valinnoissa sen voisi tehdä se lääkäri.
Ei saa tehdä lääkäri päätöstä. Ei ole mikään jumala. Tuossa ei kyse siitä pitääkö ehdottomasti olla niin tai näin, vaan voi olla joko niin tai näin.
No hyi helvetti.
Jos ei halua synnyttää alakautta niin ei synnytä vaan vaatii sektion. Miksi tuon pitäisi ollla joillekin muille ongelma kun sille synnyttäjälle,,?
Sektio sitoo enemmän henkilökuntaa, eli maksaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No hyi helvetti.
Jos ei halua synnyttää alakautta niin ei synnytä vaan vaatii sektion. Miksi tuon pitäisi ollla joillekin muille ongelma kun sille synnyttäjälle,,?
Se on ongelma yhteiskunnalle. Sektio on kalliimpi, kuin alatiesynnytys.
Vierailija kirjoitti:
Ryömin ja konttasin vika raskauskolmanneksen. Kävelystä ei tullut enää mitään. Ulkona taluttaja apuna. Olin ennen raskautta 50kg ja loppuvaiheessa 75kg. Sektion sain ja uskon että se oli parempi kun perusliikkumisestakaan ei tullut mitään
Miten sä päästit itsesi noin huonoon kuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Ryömin ja konttasin vika raskauskolmanneksen. Kävelystä ei tullut enää mitään. Ulkona taluttaja apuna. Olin ennen raskautta 50kg ja loppuvaiheessa 75kg. Sektion sain ja uskon että se oli parempi kun perusliikkumisestakaan ei tullut mitään
Tarkoitit että painoit 175kg?
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin 74kg viimeisilläni ja ihan normaalisti tein töitä, kävelin, juoksin ja harrastin. Lähtöpaino 52kg.
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen myötä tulleiden vammojen elinikäinen hoito tulee maksamaan yhteiskunnalle tuplasti enemmän kuin sektio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi helvetti.
Yhteiskunnan ongelmaksi loppupeleissä tulee myös tuskaisen alatiesynnytyksen läpikäyneen äidin päätös olla tekemättä enempää lapsia. Näitä naisia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä painoin 74kg viimeisilläni ja ihan normaalisti tein töitä, kävelin, juoksin ja harrastin. Lähtöpaino 52kg.
Ihmisille toimintakyky ei samanlainen, minulla meni myös konttaamiseksi ja selvisi että on raskausdiabetes sekä raskausmyrkytys. Suunnitellussa sektiossa huomattiin lapsivedestä jälkimmäinen. Lähtöpaino raskauden alussa oli normaali
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille toimintakyky ei samanlainen, minulla meni myös konttaamiseksi ja selvisi että on raskausdiabetes sekä raskausmyrkytys. Suunnitellussa sektiossa huomattiin lapsivedestä jälkimmäinen. Lähtöpaino raskauden alussa oli normaali
Herranen aika sentään, ei 75 kiloinen ole vielä liikuntakyvytön. Eihän sen verran painava ole edes lihava, saati sairaalloisen lihava joka ei voi kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytyksen myötä tulleiden vammojen elinikäinen hoito tulee maksamaan yhteiskunnalle tuplasti enemmän kuin sektio.
Näinhän asiat hoidetaan julkisella. Pihdataan säästöjen nimissä hoitoa, kunnes potilaan ongelma paisuu hiton kalliiksi tai on jopa liian myöhäistä tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
No hyi helvetti.
Eipä se terveydenhuolto ihan niinkään toimi, että ihmiset itse valitsevat, saati vaativat, haluamansa toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa synnyttää ihan normaalisti alakautta eikä saa mitään elinikäisiä vammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi helvetti.
Yhteiskunnan ongelmaksi loppupeleissä tulee myös tuskaisen alatiesynnytyksen läpikäyneen äidin päätös olla tekemättä enempää lapsia. Näitä naisia on paljon.
Ei nainen ennen synnyttämistä tiedä kuuluuko hän siihen porukkaan joka ei enää lapsia tee. Niitä löytyy molemmilla tavoilla synnyttäneistä. Minäkin tein vain yhden eikä syy siihen ole alatiesynnytys. Kaverillani on ikävä sektiokokemus jossa vahingoittui vähän sitä sun tätä eikä hän suostu enempiin lapsiin enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule, sillä alatiesynnytyksissä ei ole komplikaatiota niin paljon että sektio kaikille maksaisi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika sentään, ei 75 kiloinen ole vielä liikuntakyvytön. Eihän sen verran painava ole edes lihava, saati s
Olen 155cm ja toimintakyky oli mennyt vika kolmanneksen niin että kävelystä ei tullut enää mitään. Loppupaino oli tuon 75kg
Mehiläinen, terveystalo sunmuut vois siirtyä tarjoamaan sektioita niin pelkopotilaat pääsis sitä kautta helpommin, tarvitsisi erikseen käydä selittelemässä ja vinkumassa jollekin alatiesynnytystä hehkuttavalle miksi näin haluaa.
Eikös muuten terveysalalla työskentelevien pitäisi olla puolueettomia? miksi siis on sallittua koettaa taivutella ja painostaa PELKÄÄVÄ nainen alateitsesynnytykseen kun hän on juuri siksi tullut pelkopolille että välttyisi siltä?
Vierailija kirjoitti:
Mehiläinen, terveystalo sunmuut vois siirtyä tarjoamaan sektioita niin pelkopotilaat pääsis sitä kautta helpommin, tarvitsisi erikseen käydä selittelemässä ja vinkumassa jollekin alatiesynnytystä hehkuttavalle miksi näin haluaa.
Eikös muuten terveysalalla työskentelevien pitäisi olla puolueettomia? miksi siis on sallittua koettaa taivutella ja painostaa PELKÄÄVÄ nainen alateitsesynnytykseen kun hän on juuri siksi tullut pelkopolille että välttyisi siltä?
Taivuttelu tuntui jopa väheksyvältä
Pitkittäminen johtua komplikaatioihin jotka olisi ollut vältettävissä jos olisi suostuneet lääketieteelliseen avunantoon 30h aiemmin
Tietenkin halusin raskautua, koska halusin vauvan, ja riskithän eivät ole mitkään suuren suuret, kun niitä alkaa hieman suhteuttaa. Edellisestä synnytyksestä ei ollut kuin neljä vuotta, tulin helposti raskaaksi ja synnytys oli myös tosi helppo. Emme me kaikki nelikymppisenä köntyksiä ole.