Sektio yleistynyt
Ollaan rehellisiä. Sektiot lisääntyneet runsaasti ensisynnyttäjillä. Todella moni nainen on jo ennen raskautumista tullut siihen tulokseen että haluaa sektion keinoja kaihtamattakin. Minäkin halusin ja vetosin synnytyspelkoon. En saanut sektioon myönnytystä siltikään vaan ohjauksen pelkopoliin. Tätä aikaa ennen lapsivedet kuitenkin ehti tulla ja olin peloissani että alatiesynnytys edessä mihin en valmis millään tapaa. Lopulta synnytyksen etenemisen ollessa liian hidasta suostuivat sektioon ja tilastollisesti se ei ollut suunniteltu sektio vaikka tosiasiassa se oli mielessäni ollut toiveissa koko ajan. Toki jälkikäteen helpompi ollut sanoa että ei ollut suunniteltu koska osa naisista etenkin olleet tuomitsevia sektiosta kuultua. Tuskin olen ainoa joka haluaa sektion itsekkäistä syistä, nyt jo joka 4. ensisynnyttäjä saa lapsen sektiolla
Kommentit (870)
Mies oli ymmärtäväinen kun kerroin haluavani sektion
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä tosi nopea se leikkaus, en tiedä mikä siinä niin paljon sitten maksaa, ettei voi antaa?
Mieti nyt vähän. Kun maha on vedetty auki, synnyttänyt äiti on leikkauspotilas, mutta samaan aikaan hänellä on vastasyntynyt lapsi jota pitää alkaa hoitaa.
Kuvitteletko että kätilö hoitaa sen lapsen?
Mun vauvan hoiti hoitajat.
Meillä kätilöt hoiti kaiken kunnes itse pystyi, toki puoliso auttoi päivisin kun sai olla paikalla. Öisin vauvan sai antaa kätilöiden huomaan jos oli yksin. Hyvin hoitivat ja sai parantua ekat päivät rauhassa. Hereillä toki vauva vierellä ja sylissä aina. :)
Mä en saanut itse ottaa edes syliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myn kaveri melkein kuoli alatiesynnytykse verenhukkaan kun tuli komplikaatioita.
Alatiesynnytyksessä ei aina istukka irtoa kunnolla ja tuleekin ns. Lapsen synnyttyä sektio istukan poistamiseksi
Mä olin kuolla verenhukkaan kun kohtu repesi.
Olin nk vanha synnyttäjä yli 40 v ja eka kerta. 3 viikkoa ennen laskettua aikaa naistenklinikalle plus oli raskausajan diabeyes. Vointi oli hyvä ja kävin edellisenä päivänä fillarilla kaupassa. Luonnollinen synnytys oli ohjelmassa mutta tulikin illalla kiireellinen sektio. Ei tullut komplikaatioita ei tulehduksia. Kiitos että sain tulla äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, vetosin tosin synnyryspelkoon vaikka ainoa mitä mietin oli että en halua tissien ja alakerran menevän pilalle. Slakerto nyt ok, rinnat ei
Ne mitään pilalle mene, pöljä. Alatiesynnytyksen jälkeen emätin on entistä tiukempi, koska se arpeutuu.
Sektioiden lisääntymisen syy on liikalihavuus ja korkea ikä. Läskillä on laskeuma synnyttämättäkin ja neljääkymppiä lähestyessä kudosten paraneminen ja palautuminen on huonompaa.
Jos miehet synnyttäisivät, vauvat tehtäisiin laboratoriossa. Kuussakin on jo käyty mutta edelleen synnytyksessä nainen reväyttää paikkansa hajalle ja saa mahdollisesti elinikäiset vaivat kaupanpäälliseksi. Pahimmillaan kuolo korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin nk vanha synnyttäjä yli 40 v ja eka kerta. 3 viikkoa ennen laskettua aikaa naistenklinikalle plus oli raskausajan diabeyes. Vointi oli hyvä ja kävin edellisenä päivänä fillarilla kaupassa. Luonnollinen synnytys oli ohjelmassa mutta tulikin illalla kiireellinen sektio. Ei tullut komplikaatioita ei tulehduksia. Kiitos että sain tulla äidiksi.
Kokemus oli myönteinen ja ihmeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehet synnyttäisivät, vauvat tehtäisiin laboratoriossa. Kuussakin on jo käyty mutta edelleen synnytyksessä nainen reväyttää paikkansa hajalle ja saa mahdollisesti elinikäiset vaivat kaupanpäälliseksi. Pahimmillaan kuolo korjaa.
Ja naiset tappelee keskenään kuka kärsi parhaiten ja mikä on oikeaoppinen tapa kärsiä ja kitua. Kuka repesi uljaiten. Ja silti kesti ja jaksoi.
Tarvitaan sotilaita ja työläisiä. Elämä on halpa.
Onneksi oli sektio. Selvisi samalla lähes kahden vuoden lapsettomuuden syy kun leikkauksessa huomasivat muutoin oireettoman pahanlaatuisen kohtutulehduksen. Antibioottikuurin jälkeen seuraava lapsi saatiin alulle heti ensimmäisellä kierrolla
Teille inhottavaksi ja kiusaajiksi haukkujille: olisiko sitten parempi, että te täällä lietsotte toisianne aina vaan kamalampaan pelkoon kertomalla, miten kaverin kaverin kaverille meinasi käydä pahasti alatiesynnytyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin yh niin kokisin tärkeäksi ottaa sektion esille
Hä? Miten yksinhuoltajuus tähän liittyy? Tai no joo. Mä olen itsellinen äiti ja onneksi ei päädytty sektioon. Mun piti tehdä lumitöitä alle viikon kuluttua synnytyksestä. Ruokaostokset tilasin netistä pari ekaa viikkoa, kun en ihan pientä halunnut viedä kauppaan, mutta jo parin viikon jälkeen aloin kantaa kauppakassejakin. Onneksi ei tarvinnut mitään haavoja varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? Miten yksinhuoltajuus tähän liittyy? Tai no joo. Mä olen itsellinen äiti ja onneksi ei päädytty sektioon. Mun piti tehdä lumitöitä alle viikon kuluttua synnytyksestä. Ruokaostokset tilasin netistä pari ekaa viikkoa, kun en ihan pientä halunnut viedä kauppaan, mutta jo parin viikon jälkeen aloin kantaa kauppakassejakin. Onneksi ei tarvinnut mitään haavoja varoa.
Tuolloin antaa ymmärtää että on kroppa suht kunnossa ja ettei kovin montaa lasta aio eri miehille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin antaa ymmärtää että on kroppa suht kunnossa ja ettei kovin montaa lasta aio eri miehille
Jassoo. Eipä tullut tämmöinen edes mieleen :D En selvästikään ole kohderyhmää, kun mulle ei ole tehty sektiota.
Sain kehorauhan sektion myötä
Kyllä, olen perfektionismiin taipuva ylistressaaja. Suunniteltu sektio tuo turvallisuudentunnetta kun henkilökunta auttaa lapsen maailmaan
Vierailija kirjoitti:
Tuttavalle tehtiin sektio. Sanoi että oli ihan hirveää. En kehdannut udella että mikä oli hirveää.
Minulla iski sektion aikana hirveä pahoinvointi ja "horkka" kun verenpaineen seilaili miten sattuu. Kun mahaa ommeltiin kiinni, tuli niin hirveä kipu rintaan/ylävatsaan etten voinut pitää rinnalle tuotua vauvaa lähellä. Kätilö meinasi että liittynee jotenkin sisäelinten paikalleen menoon tms. En edes muista kunnolla tilannetta, oli niin kaamea olo. Menetin myös normaalia enemmän verta leikkauksessa, mikä laski HB:n tosi alas. Alatiesynnytyksissä verta on mennyt aina normaali määrä eikä hemoglobiini ole romahtanut. Mutta näin nämä tilanteet vaan on erilaisia, jollakin toisella taas tilanteet menee erilailla. Eli en omalta kohdalta voi sanoa että sektio olisi ainakaan äidille ollut ns. turvallisempi tapa. Minulle vaan on suotu helpommat alatiesynnytykset ja vaikeampi sektio.
Tää ketju on täynnä mammoja jotka on kateellisia sektion saaneille. Oletteko olevanne parempia ihmisiä kun olette kokeneet eri tavalla synnytyksen tuskan? Ette te ole. Halveksun teitä. XD
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on täynnä mammoja jotka on kateellisia sektion saaneille. Oletteko olevanne parempia ihmisiä kun olette kokeneet eri tavalla synnytyksen tuskan? Ette te ole. Halveksun teitä. XD
Ei tarvitse halveksua sentään
Heti synnytyksen jälkeen alkaa vasta vertailu kun paremmuutta katsotaan rintaruokinnan onnistumisesta lähtien
Terv. En onnistunut imetyksessä huulihalkio-vauvalle
Kyllä naiset oli ennen rautaa. Toista se on nyt.