Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio yleistynyt

Vierailija
30.06.2024 |

Ollaan rehellisiä. Sektiot lisääntyneet runsaasti ensisynnyttäjillä. Todella moni nainen on jo ennen raskautumista tullut siihen tulokseen että haluaa sektion keinoja kaihtamattakin. Minäkin halusin ja vetosin synnytyspelkoon. En saanut sektioon myönnytystä siltikään vaan ohjauksen pelkopoliin. Tätä aikaa ennen lapsivedet kuitenkin ehti tulla ja olin peloissani että alatiesynnytys edessä mihin en valmis millään tapaa. Lopulta synnytyksen etenemisen ollessa liian hidasta suostuivat sektioon ja tilastollisesti se ei ollut suunniteltu sektio vaikka tosiasiassa se oli mielessäni ollut toiveissa koko ajan. Toki jälkikäteen helpompi ollut sanoa että ei ollut suunniteltu koska osa naisista etenkin olleet tuomitsevia sektiosta kuultua. Tuskin olen ainoa joka haluaa sektion itsekkäistä syistä, nyt jo joka 4. ensisynnyttäjä saa lapsen sektiolla

https://yle.fi/a/74-20095465

Kommentit (870)

Vierailija
21/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä tosi nopea se leikkaus, en tiedä mikä siinä niin paljon sitten maksaa, ettei voi antaa?

Tiedätkö mikä on ihmiskeho. 

Vierailija
22/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektio voi olla vauvalle rajumpi, koska se ei ole ns. luonnollinen tie tulla maailmaan. Toki joskus sektiota tarvitaan, mutta ymmärrän miksei sitä automaattisesti tehdä kaikille jotka sitä pyytää.

Montako prosenttia vauvoita vaurioituu suunnitellun sektion takia? Alatiesynnytyksessä 25% saa jonkin, yleensä hapenpuutteesta aiheutuvan vamman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on loogista haluta sektio, koska se on tapa päästä sairaalaan. Alatiesynnytykset hoidetaan huoltoasemilla ja bussipysäkeillä, kun äitipoli käännyttää ovelta pois. Sektio on huomattavasti turvallisempi kuin synnytys pakkasessa parkkipaikalla isän ja satunnaisen koiraa ulkoiluttaneen ohikulkijan avustaessa.

Vierailija
24/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmat syyt sektioiden lisääntymiseen ovat korkea ikä ja ylipaino. 

Sain lapseni kun olin hoikka 28-vuotias. Halusin sektion ihan siksi, että suunniteltu sektio on lapselle turvallisin tapa syntyä. Ja myönnän, itsekin otin tikit mieluummin vatsaan kuin välilihaani.

Vierailija
25/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, vetosin tosin synnyryspelkoon vaikka ainoa mitä mietin oli että en halua tissien ja alakerran menevän pilalle. Slakerto nyt ok, rinnat ei

Enpä ole kuullutkaan, että synnytystapa vaikuttaisi rintojen ulkonäköön.

Eihän se vaikutakaan. Minä jouduin esikoisen kanssa sektioon, ja sanotaan näin että kroppa palautuu hitaammin raskaudesta sektioidulla äidillä, erkaumakin jää helpommin.

Vierailija
26/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttävien lihavuuden takia sektioiden määrät on lisääntyneet. Sekä ikä vaikuttaa myös. 

Tämä on oikea syy miksi olet saanut sektion. Eli lihavuus.

Vierailija
27/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain lapseni kun olin hoikka 28-vuotias. Halusin sektion ihan siksi, että suunniteltu sektio on lapselle turvallisin tapa syntyä. Ja myönnän, itsekin otin tikit mieluummin vatsaan kuin välilihaani.

Sektio saaneiden pitäisi itse maksaa synnytys. Jos ei ole lääketieteellistä syytä.

Vierailija
28/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jakseta edes synnyttää.  Oletteko kaikki jotain sossuihmisiä?? 

Vierailija
29/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio voi olla vauvalle rajumpi, koska se ei ole ns. luonnollinen tie tulla maailmaan. Toki joskus sektiota tarvitaan, mutta ymmärrän miksei sitä automaattisesti tehdä kaikille jotka sitä pyytää.

Montako prosenttia vauvoita vaurioituu suunnitellun sektion takia? Alatiesynnytyksessä 25% saa jonkin, yleensä hapenpuutteesta aiheutuvan vamman.

Lol. No ilmankos tuntuukin siltä että iso osa ihmisistä on jotain retardeja.

Vierailija
30/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttävien lihavuuden takia sektioiden määrät on lisääntyneet. Sekä ikä vaikuttaa myös. 

Tai neuvottelutaitojen parantumisen takia. Synnyttäjä on asiakas, ei tahdoton potilas. Itse olen painanut 60kg koko aikuisikäni. Olen 164cm pitkä.

Vierailija
31/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä tosi nopea se leikkaus, en tiedä mikä siinä niin paljon sitten maksaa, ettei voi antaa?

Ymmärrätkö että täysin riskitöntä leikkausta ei ole.

Vierailija
32/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne sektioon joutuvat on yleensä joko iäkkäitä tai sitten täydellisen liikuntaa harrastamattomia. Onhan se ponnistaminen ihan taitolaji sinänsä, eikä varmasti onnistukaan, jos ei ole yhtään tottunut käyttämään omaa kroppaa.

Vierailija
33/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että synnytysvalmennuksen alasajo vaikuttaa vielä enemmän.

Vierailija
34/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on nämä sektion haluavat kontrollifriikit, joille on täysin ylivoimainen ajatus, ettei kaikkea voi täydellisesti hallita. Ei uskalleta edes synnyttää, kun mitä tahansa voi sattua. Ja pahin kaikista: että itse tekisikin jotain väärin, eikä osaisikaan synnyttää :D

Vierailija
35/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektio saaneiden pitäisi itse maksaa synnytys. Jos ei ole lääketieteellistä syytä.

Lapsettomien pitäisi maksaa synnyttävien sektiot.

Niinhän ne maksavatkin.

Vierailija
36/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne sektioon joutuvat on yleensä joko iäkkäitä tai sitten täydellisen liikuntaa harrastamattomia. Onhan se ponnistaminen ihan taitolaji sinänsä, eikä varmasti onnistukaan, jos ei ole yhtään tottunut käyttämään omaa kroppaa.

Sektio pyydetään ensimmäisellä neuvolakäynnillä heti positiivisen raskaustestin jälkeen. Siinä kohtaa prosessi laitetaan käyntiin. Ja asiaa pidetään esillä joka ikisellä neuvolakäynnillä siihen asti että vauva on sektioitu.

Vierailija
37/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis! Joku lähde näihin "faktoihin"! Väität, että yksi neljästä vauvasta saa alatiesynnytyksessä vamman. Nyt oikeesti hei!

Vierailija
38/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sen pelkosektion haluava on jo vähintään kerran alateitse synnyttänyt, jonka synnytyspelko johtuu omakohtaisista huonoista kokemuksista.

Vierailija
39/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, vetosin tosin synnyryspelkoon vaikka ainoa mitä mietin oli että en halua tissien ja alakerran menevän pilalle. Slakerto nyt ok, rinnat ei

Enpä ole kuullutkaan, että synnytystapa vaikuttaisi rintojen ulkonäköön.

Eihän se vaikutakaan. Minä jouduin esikoisen kanssa sektioon, ja sanotaan näin että kroppa palautuu hitaammin raskaudesta sektioidulla äidillä, erkaumakin jää helpommin.

Ihmiset on erilaisia. Minäkin sain esikoiseni sektiolla, serkkuni samoihin aikoihin alateitse omansa. Jouduin jumittamaan sairaalassa viisi päivää (täysin turhaan, mutta kun käytäntö) ja samantien kun päästiin kotiin, pursusin energiaa. Lenkitin koiria, siivosin, leivoin, harrastin seksiä jne. Vauvahan pääasiassa nukkui. Ei ollut kipuja ja muistonakin vain haalea arpi. Serkkuni taas kärsii virtsankarkailusta, erkaumasta ym. Ei harmita yhtään, että vaadin sektion.

Vierailija
40/870 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kolme lääkäriä missasi vauvan väärän asennon. aineilla yritettiin käynnistää synnytystä 10 h. kätilö mutisi nykysynnyttäjistä joilla ei ole sisua. siinä vaiheessa vaimo oli tajuton. vuoro vaihtui, uus lääkäri siitä 5 min mentiin nopeasti leikkaussaliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi