Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään
Mikaelin mieli murhattiin
Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.
Lähde: www.is.fi/kotimaa
En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..
Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.
Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi.
Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.
Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi.
Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin.
N31
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet pitäisi nostaa jalustalle? Miksi naisten pitäisi julistautua heikoisi?
En näe tässä mitään mieltä
Missä kohtaan kukaan on puhunut tästä? Ainakaan mun aloituksessa ei ole kyse tästä. Se, että on erilaiset roolit (toinen synnyttää, toinen tuo ruoan pöytään sillä aikaa kun synnyttänyt huolehtii lapsesta jne.) ei tarkoita, että toinen olisi toista parempi. Se, että mies on perheenpää ei tarkoita, että naisella olisi vähemmän arvoa.
Ap
Mutta mitä jos ei sovi noihin rooleihin? Mikä on silloin minun paikkani sinun maailmassasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolivähemmistöjen oikeudet tarkoittaa naisten oikeuksien alasajoa.
Kuka vaan mies voi nykyään sanoa olevansa nainen ja pääsee samantien naisten vessoihin, pukkareihin, vankilaostastolle, urheiluun jne.
Mielummin äärikonservatiiviset arvot kuin nykyiset "penis on vaan isompi klitoris"-arvot.
No juuri tämä.
Nythän feminismi yrittää vaikka millä keinoilla saada tehtyä naisista miehiä/vapautettua naiset oletetusta sukupuoliorjuudesta mm ulkonäkövaatimukset, lisääntymis"pakko", kaikki muu naiseuteen liittyvä HIRVITTÄVÄ alistaminen. Vain jotta päästäisiin häpeällisestä (!) naiseudesta johonkin mutanttväliolomuotoon, joka on mahdollisimman hedelmätön, sukupuoleton, epähaluttava, rujo, aggressiivinen, toisiin naisiin hysteerisesti tarrautuva örkki. Nainen joka ei tästä kostoagendasta innostu, h
Noinhan se oli muutaman vuosikymmenen ajan mutta miksi tuo piti pilata tällä kammottavalla sukupuolettomuus/gender-roskalla, missä pitäisi piilottaa oma sukupuolensa TAI ehkä saa korkeintaan tehdä siitä pilaa, parodiaa leikkimällä barbieta tai hutsua. Mikään klassinen tyyli ei kertakaikkiaan ole sallittua, kun se oli sitä hirveää patriarkaalista sortoa. Bimbolta saat sen sijaan hyvin näyttää eikä pätevyyttäsi saa epäillä sekuntiakaan typerän pelleasusi perusteella.
Tälläistä on vaikea olla inhoamatta. Koska se ei oikeasti rakenna eikä edistä mitään hyvää eikä todellista vapautumista, ainoastaan härkkii, provosoi, hämmentää ja oudoksuttaa. Jotta päästään taas kiljumaan miten normeja on vieläkin vain purettava. Jotta päästään kohta kaikki kulkemaan alasti "tasa-arvoisina"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän houkutuksen ajatella kuten ap, jos kokee itse, että pää ei riitä opiskella kovin pitkälle eikä sitä auta sekään, että stressinsietokyky on huono. Silloin on varmasti huojentavaa ajatella, että tämähän johtuu siitä, että olen nainen! Tämmöiseksi luotu ja se on ok, en olekaan tyhmä.
Jos se siis sua ap lohduttaa, niin turvaudu vain siihen. Mutta älä tyrkytä " totuutena" muille.
Niinpä. Aika usein näihin traditionalistihörhöilyihin ryhtyvät nimenomaan naiset jotka ovat hieman yksinkertaisia tai vaihtoehtoisesti kärsivät kovasta ahdistuksesta ja turvattomuuden tunteesta, se on helpottavaa että saa tietää että kyse on vain asiasta jolle ei voi minkään ja itse asiassa naisen kuuluukin heittäytyä näiden fiksujen ja vahvojen miesten armoille. Mutta niinhän kultit yleensä toimivat, saalistetaan herkässä mielentilassa olevia ja tarjotaan näill
Aah, vähä-älyisyysargumentti. Kun ei pysty käsittämään pointtia, sitä miksi jotkut pystyisi näkemään asian positiivisena, löytyy selitys älynlahjojen vähäisyydestä. Tuolla pystyy kätevästi tukemaan samalla sitä omaa niin järkevää näkökulmaa kuin huomaamattaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siunattu olkoon hedelmä!"
Aivan. Ja jotta aukeais kaikille. Tämä on viittaus dystopiaan Margaret Atwoodin romaanissa ja tv- sarjassa. Jossa naisten alistaminen ja rooli vain synnyttäjinä on viety äärimmilleen. Pelottavaa on se, että juuri tuollaisista puheista dystopia saa alkunsa.
Ihan yhtä dystooppista on äitiyden ryövääminen biologisilta naisilta tulevaisuuden konekohtuihin, sijaissynnyttämöihin kaikille lasta haluaville (rahasta tietenkin), naisten hedelmättömiksi/silvotuiksi tekeminen transaatteen keinoin, lapsen tuotteistaminen irrallaan biovanhemmuudesta ("koska se ei merkitse lapselle mitään"), miesten välineellistäminen spermapankeiksi ja niin edelleen. Että nuo samat kauhuvisiot ja vieläpä todennäköisempinä löytyvät vasemman laidan koneihmishaaveista, missä ihmisyys halutaan vapa
Onpa sulla oikea olkiukkojen kavalkaadi! Ja kuin jostain scifi-sarjasta poimittu :D
Suosittelen muuten sinulle em mainittua Orjattaresi-kirjaa ja -sarjaa, dystopioista kun tykkäät!
Kirjan kaikki yksityiskohdat on poimittu tositapahtumista, monet niistä konservatiivisilta kristityiltä
Vierailija kirjoitti:
"Siunattu olkoon hedelmä!"
Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan.
Ap
Tuo " mies tuo leivän pöytään" - malli on myös monille miehille turhaan tuonut huonommuuden tunnetta, surua ja katkeruutta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.
Ovat erittäin huono asia naisille.
Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?
Ei sharia-laki ole liberaali, joten sen vastustaminen ei ole konservatiivista
Sharialakia vastustavat puolueet ovat konservatiiveja (esim. persut).
Kyllä siellä persuissakin varmasti moni salaa haaveilee että voisi kohdella naisia niin kuin muslimit.
Vastaa nyt, ap, kun kerran täällä pyörit. Koulutus on mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja muistaa, että myös ISIS, Taleban ja Al Qaida kannattavat konservatiivisia arvoja. Koetko näiden hallinnassa naisten aseman olevan hyvä?
Kuten olen monta kertaa todennut, en puhu tällaisesta toksisesta, sairaasta ja vääristyneestä konservatiivisesta maailmankuvasta. Miten mun aloitus puoltaisi tätä?
Tällä palstalla ja nykyään muutenkin tuntuu olevan usein hankalaa keskustella sivistyneesti. Tässä viestissä kohtelet minua siten mistä syytät minun kohtelevan sinua. Aloituksessa en missään kohtaa edes vihjannut, että naiset olisivat huonompia tai heitä saisi alistaa.Miten keskustelunavaus naisen ja miesten eroista tms. päätyy kysymyksiin terroristijärjestöistä ja näin pian? Tämä on juuri se mustavalkoinen näkökulma, mitä media ajaa.
Ap
Konservat
Jotkut miehet todella vaikuttavat vihaavan naisia. Todellisuutta ei voi kieltää. Olet aivan oikeassa siinä. Kovin montaa hyvää miestä en ole vielä saanut tässä elämässä tavata ja naisena olen hyvin varuillani miesten kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet ja suljetut yhteisöt, joista uskonnolliset ovat erittäin edustavia esimerkkejä, epäonnistuvat jatkuvasti suojelemaan tyttöjen ja naisten oikeuksia. Nämä uskovaiset menevät jatkuvasti lapsenraiskaajien ja vaimonhakkaajien tueksi ja koettavat tukkia vääryyttä kärsineiden suut. Toki ihminen itse saa olla itsetuhoinen ja tehdä elämällään, mitä haluaa, mahdollista jälkikasvua vain käy todella sääliksi.
Tämä on valitettavasti totta. En puhu uskonnosta tai uskonnollisuudesta. Puhun oikeasta uskosta.
Ap
Olet siis haaveilija. Annahan meidän muiden nyt kuitenkin puhua ihan tosimaailmasta ja tosiasioista. Kun sellainen yhteisö, jossa miesten taskussa on kaikki valta ja vastuu ja myös oikeuden toteuttamispuoli jää miehille, nä
Ihan sivusta nais- mies - teemaan liittymättä. Että mua sieppaa nämä mielestään " oikeassa uskossa" olevat, jotka ylimielisyydessään korottavat itsensä ja samalla julistavat toisin ajattelevat " väärin" uskoviksi.
Naisten puolueissa kuten vihreissä toimivat miehet ovat suurelta osin islamisteja. Mistä tämä kertoo?
Vinkki niille sukupuolivähemmistöille jotka haluavat olla rauhassa häirinnältä: takaisin kaappiin, se kaappi suojelee teitä. Kuulostaa julmalta, mutta niin se vain on. Ei kannata hieroa kenenkään naamaan omaa seksualisuuttaan. Alapeukkuja tulee, mutta luonnonlakeja vastaan ei kannata taistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän houkutuksen ajatella kuten ap, jos kokee itse, että pää ei riitä opiskella kovin pitkälle eikä sitä auta sekään, että stressinsietokyky on huono. Silloin on varmasti huojentavaa ajatella, että tämähän johtuu siitä, että olen nainen! Tämmöiseksi luotu ja se on ok, en olekaan tyhmä.
Jos se siis sua ap lohduttaa, niin turvaudu vain siihen. Mutta älä tyrkytä " totuutena" muille.
Niinpä. Aika usein näihin traditionalistihörhöilyihin ryhtyvät nimenomaan naiset jotka ovat hieman yksinkertaisia tai vaihtoehtoisesti kärsivät kovasta ahdistuksesta ja turvattomuuden tunteesta, se on helpottavaa että saa tietää että kyse on vain asiasta jolle ei voi minkään ja itse asiassa naisen kuuluukin heittäytyä näiden fiksujen ja vahvojen miesten armoille. Mutta niinhän kultit yleensä toimivat, saalistetaan herkässä mielentilassa olevia ja tarjotaan näill
Raamattu on totuus ja Jumalan sana. Jotkut käännökset tosin on aika harhaanjohtavia ja niistä voisi tulkita, että lapsia pitää kurittaa fyysisesti..
Jos kuitenkin tuntee Jumalan ja hänen sanansa, saa tuntea totuuden.
Uskoontulon lahjaa voi rukoilla nöyrästi Jumalalta ja pyytää anteeksi omia rikkomuksiaan Jumalaa vastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Naisten puolueissa kuten vihreissä toimivat miehet ovat suurelta osin islamisteja. Mistä tämä kertoo?
No höpö höpö sun kanssas. Jos et osaa olla asiallinen, älä kirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.
Ovat erittäin huono asia naisille.
Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?
Konservatiiveilla on Semmonen jännä uskomus, että heidän harjoittama naisten alistaminen on jotenkin parempaa alistamista.
Talouden taantuminen Euroopassa näkyy henkisenä taantumiseba taakse päin. Nyt vasta ymmärtän mitä tarkoittaa marxismin idea siitä kuinka talous tuottaa henkisen ilmapiirin ja arvot... konservatismi on siis puhdasta henkistä taantumaa. Jokainen nainen joka äänestää näitä taantumuksellisia voimia äänestää sen puolesta että hän naisena hoitaa lapset sairaat ja vammaiset ja jatkossa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa oleva konservatiiviset arvot-käsite näyttää olevan monelle punainen vaate. Ymmärrän täysin. Toivoisin kuitenkin, että aloituksen lukemisen jälkeen lukijalle avautuu, että aloituksessa ei ole kyse toksisista konservatiivisista arvoista.
Ap
Mistä sitten aloituksessa on kyse?
Siitä, että silmät avautui totuudelle (naiset ja miehet on erilaisia) ja sille, että media tarjoaa vain yhtä tarinaa. Sekä otsikkoon viitaten siitä valheesta, että perinteiset arvot olisi huono asia naisille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa oleva konservatiiviset arvot-käsite näyttää olevan monelle punainen vaate. Ymmärrän täysin. Toivoisin kuitenkin, että aloituksen lukemisen jälkeen lukijalle avautuu, että aloituksessa ei ole kyse toksisista konservatiivisista arvoista.
Ap
Mistä sitten aloituksessa on kyse?
Siitä, että silmät avautui totuudelle (naiset ja miehet on erilaisia) ja sille, että media tarjoaa vain yhtä tarinaa. Sekä otsikkoon viitaten siitä valheesta, että perinteiset arvot olisi huono asia naisille.
Ap
Mitä nainen sitten hyötyy "perinteisistä arvoista"? Varsinkin jos ei halua olla miehen elätettävänä kotiäitinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena näihin molempiin viesteihin. Olen opiskellut pitkälle. Toivon molemmille kommentoijille Jumalan siunausta ja kokemusta siitä, että Hän on aina kanssanne. Hän kehottaa meitä rakastamaan toisiamme, ei vihaamaan.
Ap
Tavallaan olet oikeassa. Osittain olen haaveilija, koska oikeassa uskossa olevia on niin vähän. Mutta todellinen asia se silti on.
Ap