Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään

Vierailija
30.06.2024 |

Mikaelin mieli murhattiin

Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.

Lähde: www.is.fi/kotimaa 

En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..

Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.

Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi. 

Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.

Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi. 

Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. 

N31

Kommentit (1233)

Vierailija
1221/1233 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet toki innoissaan kannattavat kaikkien ja kaiken polkemista. Mutta että osa naisista ja vähemmistöistä kannattaa omien oikeuksiensa polkemista on käsittämätöntä. Maailma on menossa hlvtn mutta antaa mennä kun on menokeli!

Ei kukaan terve, varsinkaan Jumalaa tunteva ihminen, halua alistaa toista.

Tässäei ole kysehaluis, vaan teoista. Mitä konkreettista sinä teet, jotta muslimimies ei alistaisi enää musliminaista? Avaatko edes suusi ja puolustat musliminaisen oikeuksia olla vapaa orjuudesta, silpomisesta, orjuutuksesta, hunnuista ja keskiaikaisista uskomuksista?

Vierailija
1222/1233 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"TRUMP kiisti omassa sosiaalisen median Truth Social -palvelussaan olevansa millään tavalla kytköksissä Project 2025:een.

En tiedä mitään Project 2025:stä. Minulla ei ole aavistustakaan, kuka sen takana on. Olen eri mieltä joistakin heidän sanomistaan asioista, Trump kirjoitti Reutersin mukaan.

Hän mainitsi myös, että jotkut ohjelman esittämistä väitteistä ovat täysin naurettavia ja kauhistuttavia."

Trump valehtelee, ettei muka tiedä ohjelmasta mitään, vaikka hänellä oli kannanottokin valmiina siihen. Onko hän joistain asioista samaa mieltä ohjelman kanssa, kun noin vastauksensa muotoili?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1233 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"TRUMP kiisti omassa sosiaalisen median Truth Social -palvelussaan olevansa millään tavalla kytköksissä Project 2025:een.

En tiedä mitään Project 2025:stä. Minulla ei ole aavistustakaan, kuka sen takana on. Olen eri mieltä joistakin heidän sanomistaan asioista, Trump kirjoitti Reutersin mukaan.

Hän mainitsi myös, että jotkut ohjelman esittämistä väitteistä ovat täysin naurettavia ja kauhistuttavia."

Trump valehtelee, ettei muka tiedä ohjelmasta mitään, vaikka hänellä oli kannanottokin valmiina siihen. Onko hän joistain asioista samaa mieltä ohjelman kanssa, kun noin vastauksensa muotoili?

http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010547338.html

Project 2025:n tavoitteet ovat samoja, joita Trump yritti saavuttaa ensimmäisellä kaudellaan ja on edistänyt tässä kampanjassaan. Yksi Project 2025:n keskeisistä tavoitteita on puhdistaa kaikki hallinnon elimet kaikista niistä, jotka ovat lojaalimpia perustuslaille kuin Trumpille. Tämä on prosessi, jonka Trump itse aloitti lokakuussa 2020, kun hän uskoi pysyvänsä virassa, Reich kirjoitti.

Vierailija
1224/1233 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010547338.html

Project 2025:n tavoitteet ovat samoja, joita Trump yritti saavuttaa ensimmäisellä kaudellaan ja on edistänyt tässä kampanjassaan. Yksi Project 2025:n keskeisistä tavoitteita on puhdistaa ka

Nyt on harhaista. Jos olisivat uskollisia perustuslaille niin Yhdysvalloissa ei olisi sosialismia. 

Vierailija
1225/1233 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorisaarna 5:22

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: Senkin hölmö, on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: Sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen.

Vierailija
1226/1233 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet toki innoissaan kannattavat kaikkien ja kaiken polkemista. Mutta että osa naisista ja vähemmistöistä kannattaa omien oikeuksiensa polkemista on käsittämätöntä. Maailma on menossa hlvtn mutta antaa mennä kun on menokeli!

Ei kukaan terve, varsinkaan Jumalaa tunteva ihminen, halua alistaa toista.

Tässäei ole kysehaluis, vaan teoista. Mitä konkreettista sinä teet, jotta muslimimies ei alistaisi enää musliminaista? Avaatko edes suusi ja puolustat musliminaisen oikeuksia olla vapaa orjuudesta, silpomisesta, orjuutuksesta, hunnuista ja keskiaikaisista uskomuksista?

Hijab on musliminaisten vapaus

Vierailija
1227/1233 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut uskontokunnat ja lahkolaiset ovat pelottavaa porukkaa. Jotenkin mieleltään sairaita ja vallanhaluisia. En kaipaa yhtään enempää näitä kiilusilmäisiä uskon edustajia Suomeen. Paree kun rypevät omissa sairaissa maailmankatsomuksissaan omissa maissaan. 

Vierailija
1228/1233 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihanaa, kun löysin rikkaan miehen.

Vierailija
1229/1233 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on minäkin löysin, onhan se 5 vuotta minua vanhempi, mutta rahaa on.

Vierailija
1230/1233 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän maailmassa sinäkin oikein elät. Nainen voi tehdä aivan kaikenlaisia asioita ja elää elämäänsä aivan miten itse haluaa ja piste. Sinut on aivopesty.

Vierailija
1231/1233 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän suvaaaakkit näitä konservatiivisia arvoja tänne haluavat

Vierailija
1232/1233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tarvitsee vain rikkaan miehen on ikä, ulkonäkö tai muu käytös mitä vaan.

Vierailija
1233/1233 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt ryhävalas naisista tykkää ? Laihduttakaa naiset !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä