Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään
Mikaelin mieli murhattiin
Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.
Lähde: www.is.fi/kotimaa
En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..
Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.
Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi.
Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.
Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi.
Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin.
N31
Kommentit (1233)
Ai niin, naisetkin ovat vähemmistö. Kertoo kaiken tämän sirkuksen tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siunattu olkoon hedelmä!"
Kuka täällä elää fiktiossa, kun todellisuudessa naiset voivat abortoida hedelmänsä eikä kukaan voi pakottaa muuhun.
Ja jos vähänkin vihjaa asian harkitsemiseen alkaa hirveä huuto ja syyllistys naisvihasta.
On nää aika sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siunattu olkoon hedelmä!"
Kuka täällä elää fiktiossa, kun todellisuudessa naiset voivat abortoida hedelmänsä eikä kukaan voi pakottaa muuhun.
Ja jos vähänkin vihjaa asian harkitsemiseen alkaa hirveä huuto ja syyllistys naisvihasta.
On nää aika sairaita.
Pidä huoli vain omista aborteistasi, muut ei kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö suomiakat kuinka naisia kohdellaan sharia-laissa? Japani on erittäin oikeistolainen ja siellä naiset ovat onnellisia. M28
Japanin syntyvyydestä näkee miten onnellisia naiset siellä ovat.
Mutta ainahan te huudatte, että naiset ovat onnellisimpia sinkkuina. -eri
Naiset ei siellä halua enää parisuhdetta ja lapsia, joten he ovat onnellisempia sinkkuina.
Nyt puhut kuin feministit. Japanissa muodostuu edelleen pariskuntia, mutta lapsia ei tehdä, kun siihen ei ole rahaa ja aikaa. Lapsia haluttaisiin. Ja edelleen pariskuntia muodostuu ihan samalla tavalla kuin ennen. Mistä tuo johtuu, että feministit ovat aina huu
Se on tää M25 tällä palstalla joka aina mainostaa että tietää mitä japanilaisnaiset ajattelee (ja nimenomaan niin että ovat hänen kanssaan kaikesta samaa mieltä, tietysti) kun on käynyt Japanissa turistina monta kertaa. Ei kuitenkaan puhu japania läheskään natiivitasolla
Miehet ja naiset ovat osin erilaisia. Miehetkin ovat erilaisia, eikä naisen heittäytyminen miehen varaan ole ollut hyvä ratkaisu, koska suunta on ollut toinen jos vapautta on saatu. Sp-kromosomit yksinään ei tee kummastakaan hyvää tai huonoa ihmistä. Seksuaalisuus on sekin vain osa elämää ja identiteettiä, konservatiivisissa arvoissa ehken vähäisempi merkitys kuin muilla tekijöillä. Hyvinvointioloissa on vara kiinnittää huomiota pikkuisiinkin asioihin. Loppujen lopuksi kaikki ovat konservatiiveja siinä, että pyrkii turvaamaan juuri oman olonsa mukavalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja olen MELKO, huom, MELKO konservatiivinen. En siis edusta äärioikeistoa tai mitään sellaista. Ei konservatiiviset arvot tarkoita naisen laittamista nyrkin ja hellan väliin tai seksuaalivähemmistöjen vainoamista. Ne tarkoittaa ehjiä perheitä ja järjestystä. Konservtiivisessa yhteiskunnassa miehet suojelee ja pitää huolta naisistaan ja lapsistaan vaikka itsensä kustannuksella. Äitiyttä arvostetaan, eikä tulisi kuuloonkaan, että mies laittaisi pleikan peluun ennen perhettään tai jättäisi perheensä.
Minulle on ok jos joku uskoo eri tavalla tai omaa erilaisen ulkonäön kuin minä. Odotan samaa myös tältä toiselta. Ikävä kyllä jotkut henkilöt (heitä on yliedustettu määrä tietyissä uskonnoissa) ajattelevat olevansa itse oikeassa ja voivansa kohdella toisin uskovia huonosti. Myös joissain uskonnoissa nainen on alisteisessa asemassa mieheen nähden. Tällaista minä en hyväksy, enkä halua olla samassa yhteiskunnassa ihmiste
Kyllä on melkoisen harhainen kuva konservatiivisista arvoista. Miten muka progressiivisessa yhteiskunnassa mies ei suojele perhettään? Enemmänkin edistyksellinen mies osallistuu kotitalouden pyörittämiseen käymällä töissä, mutta sen lisäksi myös viettää lastensa kanssa aikaa, vie heitä päivähoitoon, vaihtaa vaippoja, opettaa käytöstapoja ja tunnekasvatusta siinä missä äitikin. Ei vain piilottele perhe-elämältä ylitöissä jonka jälkeen kotona suksii suoraan omiin oloihinsa samalla kun nainen huolehtii lapset hammaslääkäriin, katsoo että läksyt on tehty, tekee ruoan, vie lapset iltapesulle, lukee iltasadun... Mutta tätähän konservatiivit kammoksuvat, miehestä kun "tehdään nainen" jos hän laittaa lapsille aamiaisen tai halaa näitä. Miehen homma kun on vaihtaa auton renkaat kahdesti vuodessa ja loput on ämmämäistä hyysäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö suomiakat kuinka naisia kohdellaan sharia-laissa? Japani on erittäin oikeistolainen ja siellä naiset ovat onnellisia. M28
Niin onnellisia että ennusteiden ja kyselyiden mukaan puolet Z-sukupolven naisista tulee olemaan lapsettomia sinkkuja, syynä umpisurkean taloudellisen tilanteen lisäksi yhteiskunnan naisvihamielisyys sekä mittava sukupuolten välinen epätasa-arvo. Lasten kasvattaminen ja talouden hoito on edelleen Japanissa vaimon vastuulla, ja Japanin rankassa työelämässä yhä harvempi nainen haluaa uhrata urakehityksensä vain ollakseen piian ja lapsikoneen sekoitus.
Olen konservatiivisesta taustasta ja nyt pyörin transaktivistien kanssa. Kokemukseni mukaan harva ideologia on naiselle hyväksi. Transaktivistit ja konservatiivit haitaksi nyt ainakin.
Matriarkaalinen systeemi varmaan toimisi naisille parhaiten
Minun isälleni opetettiin, että "jos nainen ei tee jotain pahaa niin se ajattelee pahaa". Isäni kuuluu suuriin ikäluokkiin ja tuon ajatuksen hänelle iskosti hänen isäpuolensa, joka halveksi naisia. Isä on erittäin konservatiivinen ja hänestä nainen kuuluu hellan ja nyrkin väliin palvelemaan miestä ja synnyttämään lapsia.
Konservatiivisten arvojen paluu pelottaa minua, koska tiedän, että on paljon miehiä, jotka ajattelevat isäni tavalla ja näitä on paljon myös nuorissa miehissä
N39
On jännä paradoksi, että konservatiivisia arvoja pelkäävät ovat avosylein toivottamassa tulijat keskiaikaisista arvomaailmoista keskuuteemme.
Vierailija kirjoitti:
On jännä paradoksi, että konservatiivisia arvoja pelkäävät ovat avosylein toivottamassa tulijat keskiaikaisista arvomaailmoista keskuuteemme.
No minä olen liberaali mutta en todellakaan halua tänne ketään keskiaikaisesta arvomaailmasta tulijaa. Eivät suinkaan kaikki tasa-arvoa kannattavat halua tänne avosylin ihmisiä jotka eivät tule sopeutumaan yhteiskuntaamme ja arvoihimme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanin syntyvyydestä näkee miten onnellisia naiset siellä ovat.
Mutta ainahan te huudatte, että naiset ovat onnellisimpia sinkkuina. -eri
Naiset ei siellä halua enää parisuhdetta ja lapsia, joten he ovat onnellisempia sinkkuina.
Nyt puhut kuin feministit. Japanissa muodostuu edelleen pariskuntia, mutta lapsia ei tehdä, kun siihen ei ole rahaa ja aikaa. Lapsia haluttaisiin. Ja edelleen pariskuntia muodostuu ihan samalla tavalla kuin ennen. Mistä tuo johtuu, että feministit ovat aina huu
Eli myönnät, että naiset ovat rahanahneita ja miehen rahat kuuluu naiselle?
Ei ole ihme, että nuoret miehet ovat vapaaehtoisesti sinkkuja veloja. -eri
No ei mikään ihme että konservatiivisista arvoista tykkäät kun et ole kauhean tunneälykäs tai fiksu muutenkaan. Yleisesti matalasti koulutetut ovat konservatiiveja ja uskonnollisiakin mutta kyllä fiksummatkin voi heikkouksissaan sortua. Traumasi vaikuttaa sinuunkin yhä kun yrität etsiä itsellesi tarkoitusta, sitä varten ovat kapeat konservatiiviset näkemykset tehty kun ihmismieli ei kestä mitään muuta tapaa ajatella kuin lokeroida asioita ja ihmisiä. Löysit turvan tuosta atteesta mutta millä hinnalla? Kunhan oma perse on turvassa eikös niin? Mutta eihän se noin mene. Ammut itseäsi jalkaan ja jos luet hieman historiaa niin sieltähän jo löytyy vastaus millaiset olivat naisten oikeudet. Feminismin saapuessa sai naisetkin enemmän vapautta! Mikä samperi on asiassa niin vaikea tajuta?
No henk.koht. minusta osa gender-ideologiasta on täyttä misogyniaa. Eikä todellakaan aja naisten oikeuksia pyyhkiä biologiset faktat pois naiseudesta ja mieheydestä.
Olen todella väsynyt siihen, että naiset ja "sukupuolivähemmistöt" yhdistetään joksikin yhdeksi ryhmäksi, jolla on samat tarpeet ja joita uhkaavat nyt jotkut "konservatiiviset arvot".
Tällä hetkellä pahin uhka naisten oikeuksille ovat nimenomaan "sukupuolivähemmistöjen" etujen nimessä toimivat tahot kuten transaktivistit, joiden ansiosta naisten oikeuksia tuhotaan enemmän kuin mikään konservatiivinen taho on pitkään aikaan onnistunut tekemään. Koko naiseuden käsite halutaan häivyttää, samoin halutaan häivyttää ajatus naisista biologisena ryhmänä ja luokkana jolla on omia tarpeita ja oikeuksia. Naiseus on nykyään enää pelkkä fiilis, jonka kuka tahansa mies voi koska tahansa omaksua, ja jos mies sanoo kokevansa itsensä naiseksi, miehen kokemusta pitää kunnioittaa. Mitä väliä sillä mitä siitä seuraa naisille: seksuaalirikollisia miehiä naisten vankiloissa, miehiä naisten urheilussa, miehiä naisten suihkutiloissa ja pukuhuoneissa ja kylpylöissä ja vessoissa ja turvakodeissa, miehiä puhumasta naisten puolesta erilaisissa järjestöissä ja tilaisuuksissa, miehet mukana pelkästään naisille tarkoitetuissa kiintiöissä, miehet miesselittämässä naisille kuinka miehet OVAT naisia ja jos naiset väittävät vastaan, se on transfobiaa.
Ja tämä on olevinaan edistystä?
Ainakin konservatiivit tietävät, mikä nainen on. Edistyksellisinä itseään pitävät liberaalit eivät edes uskalla sanoa enää ääneen sanaa "nainen" vaan puhuvat kohdullisista, synnyttäjistä ja raskaana olevista henkilöistä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi se saa feministinkin epäilemään sitä naisen järkeä, että onko sitä sittenkään. Jos nekin on asemansa ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa äärimmilleen vietynä on pelottavaa - niin konservatiivisuus kuin feminismi ja wokeilukin.
Tää on totta. Ja konservatiivisuudessa ei sinänsä olekaan mitään pahaa, jos se tehdään oikein. Esimerkiksi varsinkaan kristinuskossa ja ei kyllä muslimeillakaan uskontoon kuulu se, että naiset poljetaan ihan orjan asemaan ja miehet saa tehdä mitä lystää, tai olla tekemättä yhtään mitään. Mutta kun se menee liian usein lopulta siihen ja siksi se ei toimi. Miehet itse pilaa ihan toimivan konseptin.
Naisilla on uskonnoissa oma TÄRKEÄ roolinsa, ihan kuten miehelläkin ja se olisi ihan toimiva paketti, jos sitä noudatettaisiin.
Moni nainen ihan mielellään eläisi konservatiivisesti, mutta on jo omassa suvussaan saanut siitä traumat. Näin se on omassakin tapauksessani kristityssä perheessä ja -suvussa kasvaneena.
Alussa kaikki menee hyvin, mutta jossain vaiheessa miehet alkaa aina perseilemään, eikä muut miehet tee asialle mitään koska "boys will be boys". Jos naiset alkavat samalla tavalla perseilemään, muut naiset eivät sitä suvaitse.
No, mun äidillä sentään oli mahdollista erota, kun isä alkoi perseilemään. Isoäitini ja tätini kestivät hammasta purren, mutta heilläkin oli se onni, että miehet rellestivät ittensä hautaan jo melko nuorena.
Isoäitini, tädit ja äitini tekivät KAIKEN kotona oman palkkatyönsä lisäksi, mutta silti saivat kuulla jatkuvaa nälvimistä, kuinka eivät saa mitään riittävän tärkeää aikaiseksi.
Ei konservatiisuus toimi, jos naisen työtä kotona ei arvosteta. Ja eihän sitä arvosteta.
Kuinka usein tälläkin palstalla saamme kuulla, kuinka meidän naisten saavutukset ovat olemattomia? Koskaan emme ole tehneet mitään hyödyllistä, loisineet vaan miesten rahoilla.
Olen edelleen uskossa ja kristitty, mutta tein sen päätöksen jo teininä että aion valita uran perheen sijasta. Koska mulla on se mahdollisuus, enkä uskalla ottaa riskiä, että koko elämäntyöni kotona raataen päätyy mitätöidyksi kuten useimmille sukuni naisille on käynyt.
Ja kyllä, olen masentunut koska en olisi halunnut elää näin. Olisin halunnut miehen ja lapsia, mutta näin olen turvassa. Ei tarvitse kokea sitä samaa väheksyntää heti kun alkaa ikää tulla.
Olen koko tämän yli 20 vuotta lukenut eri palstoilta kuinka miehet jatkuvasti hokemalla hokee, että naisella ei tee mitään jos ja kun nainen vanhenee ja tulee kiloja. Kaikki miesten keskustelut kiteytyy tämän yhden ainoan asian ympärille, että naisen käyttöarvo on lyhyt. Ja on äärimmäisen harvinaista, että kukaan mieheksi ilmoittautuva tulee sanomaan mitään siihen vastaan.
Mutta konservatiivisuudessa miehen tulisi huolehtia naisesta senkin jälkeen, kun se nainen on jo käytetty ja rupsahtanut. Miten nainen voisi turvallisesti laskeutua koko elämäkseen näin ohueen verkkoon, jonka miehet tarjoaa?
Ihan omia vanhempiani katsomalla päätin jo teininä, että jos kerran kodin ja perheen hoitaminen on turhaa työtä ja vain koulutuksen, rahan ja menestyksen hankkiminen on miesten mielestä arvostettavaa työtä, niin se on jetsulleen sitä mitä aion tehdä.
Enkä ole katunut päätöstäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen liberaali mutta en todellakaan halua tänne ketään keskiaikaisesta arvomaailmasta tulijaa. Eivät suinkaan kaikki tasa-arvoa kannattavat halua tänne avosylin ihmisiä jotka eivät tule sopeutumaan yhteiskuntaamme ja arvoihimme
"Eivät suinkaan kaikki...." No ihan ei siltä näytä. Kyllähän vankeuteen ja jopa kuolemaan homoudesta tuomitsevat maat on iso virtahepo pride-kansan olkkarissa. Turvallista ja helppoa vihata P.Räsästä sen sijaan.
Mikä ihmeen saturyhmä on "sukupuolivähemmistö"?
Naisia ja miehiä on maailmassa aikalailla samanverran, eikä muita sukupuolia ole.
T. Ihan normaali tavis, ei mikään oikeistokonservatiivi.
Hei. Olen asunut puolet elämästäni Japanissa, minulla on japanilainen perhe ja olen puhunut japanilaisten kanssa japaniksi (vrt. väitteeseesi että näistä asioista olisi jotenkin erityisen hyvin perillä vain sillä että on matkustellut Japanissa, kielitaidosta ja paikalliskontakteista viis). Tutkimusten ja katugalluppien mukaan totuus on se ettei huomattava määrä japanilaisista nuorista edes halua niitä lapsia. Miehiä ei kiinnosta parisuhde koska se maksaa (traditioon kuuluu että mies antaa palkkansa kotona uurtavalle vaimolle joka päättää mihin rahat käytetään), naisia ei kiinnosta lapset koska se tappaa uran ja vapauden hallita omaa elämää. Mutta jos tarjolla ei ole komeaa, kivaa, romanttista ja lahjojen suhteen avokätistä miestä, japanilaisnaisetkin ovat mieluiten yksin.
-ohis