Hallitus ei ota köyhiltä mitään, ainoastaan vähentää avustuksia
On tärekä huomata ero näiden kahden asian välillä. Jos köyhiltä otettaisiin tai riistettäisiin jotain, se viittaisi siihen että olisi itse ansaitta, esim omalla työllä.
Nyt kuitenkin vain vähennetään avustuksia koska kaikkia ei esim voi asuttaa hienossa kaksiossa keskellä Helsinkiä. Eli köyhiltä ei oteta mitään heidän omaa, saavat vain hieman vähemmän avustuksia muilta.
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus leikkaa lisää asumistukea. Tulee varallisuusrajat."
Yksin asuvalla saa olla säästössä 10000, jotta saa asumistukea ja pariskunnalla 20000, jotta saa asumistukea.
Saa tukea senkin jälkeen jos on omaisuutta yli 10 000, se vain HIUKAN vähtentää maksettavaa tukea. Tuki lakkaisi vasta kun on 50 000 € TUOTTAVAA omaisuutta. asunnot, mökit ja mopot eivät vaikuta.
Tilillä säästössä saa olla yksin asuvalla 10000.
Tuo 50000 tarkoittaa, että taloudessa on useampi henkilö.
Lue juttu uudelleen.
Asumistuki voitaisiin lopettaa kokonaan. Olen asunut pois vanhempieni kotoa jo 35 vuotta ja en ole koskaan tarvinnut asumistukea. Millaiset reppanat sitä oikein tarvitsevat?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vie vähävaraisten elämänlaadusta ison osan. Ihmisarvon tulisi olla jakamaton.
Kerro toki missä tilanne parempi? Mikä estää ihmisiä menemästä sinne onnelaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuvalla saa olla säästössä 10000, jotta saa asumistukea ja pariskunnalla 20000, jotta saa asumistukea.
Saa tukea senkin jälkeen jos on omaisuutta yli 10 000, se vain HIUKAN vähtentää maksettavaa tukea. Tuki lakkaisi vasta kun on 50 000 € TUOTTAVAA omaisuutta. asunnot, mökit ja mopot eivät vaikuta.
Ei saa olla omistusasuntoa. Tuo varallisuus juttu on lisäleikkaus aiempaan.
Kesämökki saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki voitaisiin lopettaa kokonaan. Olen asunut pois vanhempieni kotoa jo 35 vuotta ja en ole koskaan tarvinnut asumistukea. Millaiset reppanat sitä oikein tarvitsevat?
200 000 eläkeläistä.
Kaikki köyhät siis asuvat helsingissä kaksioissa?
Mistäpä tällainen "tieto"?
Vierailija kirjoitti:
"Tukea ei myönnettäisi lainkaan, jos ruokakunnan yhteenlaskettu nettovarallisuus olisi vähintään 50000 euroa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tukea ei myönnettäisi lainkaan, jos ruokakunnan yhteenlaskettu nettovarallisuus olisi vähintään 50000 euroa."
"Kesämökkiä ei lasketa."
Jälleen kerran: jos sovittaisiin kerralla että köyhät ovat maailman alinta pohjasakkaa, niin voisivat kok ja persut taas käyttää aikaansa muuhunkin kuin loputtomaan köyhien mustamaalaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kesämökkiä ei lasketa."
"Omistusasujien saama asumistuki on päätetty poista kokonaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh, jutussa lukee, että omistusasuntoon ei saa enää asumistukea (tammikuussa tulee voimaan).
Tuottava omaisuus tarkoittaa sijoitusasuntoa, eli sitä ei saa olla eikä omistusasuntoa, jotta saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suomi maksaa verovähennystä siivouksen ostosta terveelle ihmiselle joka ei jaksa siivota, kun on laiska paska. Kaikki naapurit nauraa noille.
ensinnäkin, veronvähennyksinä ei MAKSETA yhtään mitään....
Tämä. Ja ihminen, joka ei siivoa itse, saattaa olla töissä senkin ajan ja tuottaa näin paljon enemmän kuin lattiaansa luuttuamalla. Esimerkiksi aivokirurgia kannattaa pitää ennemmin töissä tai antaa sen levätä ja palautua seuraavaan työpäivään kuin syyttää laiskaksi, kun se
Moni työssäkäyvä siivoaa itse.
Vain laiskat ostaa kodin siivouksen.
Omaa k
Jos sulla on kerran rahaa laittaa siivoukseen, et sä mitään tukia tarvitse. Maksa vaan itse omat sotkus, äläkä rasita valtion budjettia.
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu uudelleen.
Ei tartte mitään kommareitten juttuja lukea kun osaan lukea ihan niitä oikeita esityksiä.
"Ruokakunnan saamiin, tuen määrään vaikuttaviin tuloihin lisättäisiin 20 prosenttia varallisuusrajan ylittävän nettovarallisuuden määrästä. Tukea ei myönnettäisi lainkaan, jos ruokakunnan jäsenten yhteenlaskettu nettovarallisuus olisi vähintään 50 000 euroa. "
Eli minun sanomiseni oli oikein. 10 000 jälkeen alkaa PIENENTÄÄ asumistukea, jos nettovarallisuus YLITTÄÄ 50 000 ei enää saa yhtään. Toki tietyissä tapauksessa tuen taso voi laskea 0 jo aikaisemminkin, kuten nytkin laskee 0 kun tulot riittävän suuret. Eli heti kun säästössä on 10 000 asumistuki EI LEIKATEN MENE 0:an jokaisella.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/yleiseen-asumistukeen-ja-elakkeensa…
Kannattaa lukea niitä OIKEITA lähteitä, eikä mitään disinformaatiota syöttäviä propaganda julkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ota köyhiltä mitään. Antaa vain entistä vähemmän. Mutta rikkaille hallitus antaa vain entistä enemmän.
Tämä on fakta. Ja arvovalinta.
Ei, vaan rikkaat saavat pitää hiukan isomman osan itse tienaamistaan rahoista. Minullekin jää 43% bonuksistani ihan itselle omaan käyttöön, vain 57% menee tukiin ja eläkkeisiin ja työttömille ja muuhun yleiseen hyvään.
Siltikään ei voi sanoa, että hallitus jotenkin antaisi minulle sen 43%. Päin vastoin, hallitus edelleen ottaa minulta pois sen 57%. Vähän pienemmän osan kuin vassarit veivät, mutta aika tuntuvan osan edelleen.
Niinpä, pomot saa bonuksia ja siitäkin valittavat. Työntekijät ei sellaista saa. Mistä ne bonukset on revitty, tietysti työntek
Esim eräässä suuressa firmassa pomot ja pikkupomot saa bonuksia. Työntekijät ei saa mitään. TJ saa jopa 400000 euroa bonuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus vie vähävaraisten elämänlaadusta ison osan. Ihmisarvon tulisi olla jakamaton.
Elämänlaatuko on tukiaisista kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu uudelleen.
Ei tartte mitään kommareitten juttuja lukea kun osaan lukea ihan niitä oikeita esityksiä.
"Ruokakunnan saamiin, tuen määrään vaikuttaviin tuloihin lisättäisiin 20 prosenttia varallisuusrajan ylittävän nettovarallisuuden määrästä. Tukea ei myönnettäisi lainkaan, jos ruokakunnan jäsenten yhteenlaskettu nettovarallisuus olisi vähintään 50 000 euroa. "
Eli minun sanomiseni oli oikein. 10 000 jälkeen alkaa PIENENTÄÄ asumistukea, jos nettovarallisuus YLITTÄÄ 50 000 ei enää saa yhtään. Toki tietyissä tapauksessa tuen taso voi laskea 0 jo aikaisemminkin, kuten nytkin laskee 0 kun tulot riittävän suuret. Eli heti kun säästössä on 10 0
Sulla on vanha juttu. Tuo hs:n juttu on uudempi.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran: jos sovittaisiin kerralla että köyhät ovat maailman alinta pohjasakkaa, niin voisivat kok ja persut taas käyttää aikaansa muuhunkin kuin loputtomaan köyhien mustamaalaamiseen.
Sekö on mustamaalaamista kun valtion taloutta koetetaan parantaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä otan sinulta autosi pihastasi. En kuitenkaan vie autoasi, vaan vähennän käytettävissäsi olevia ajoneuvoja.
Puolisosi lähtee matkaani ja jättää sinut. En vienyt puolisoasi, vaan vähemsimme (yhdessä) parisuhteessasi olevien henkilöiden lukumäärää.
Tulen pihallesi ryyppäämään ja riehumaan. En vienyt sinulta kotirauhaa, ainoastaan vähensin pihapiirissäsi vallitsevaa hiljaisuutta ja mahdollista haluasi vietää aikaa ulkona kanssani.
Ei ole ihme jos olet köyhä jos et oikeasti ymmärrä sitä että jos auto on minun ja sinä viet sen niin sinä varastat sen. Auto on minun maksama ja siten minun omaisuutta. Jos saat tukia niin et omista sitä tukea ennenkuin se on sinulle maksettu. Maksamaton tuki ei ole sinun rahaa joten kukaan ei voi sitä sinulta varastaa. Noita tilanteita voisi verrata vain jos sinulle olisi maksettu tilille 500€ ja sitten joku ottaisi sieltä pois 100€.
"Potkulaki voimaan ja pian"
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/juhanarossi/potkulaki-voimaan-ja-pian-…