Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ei ota köyhiltä mitään, ainoastaan vähentää avustuksia

Vierailija
30.06.2024 |

On tärekä huomata ero näiden kahden asian välillä. Jos köyhiltä otettaisiin tai riistettäisiin jotain, se viittaisi siihen että olisi itse ansaitta, esim omalla työllä.

Nyt kuitenkin vain vähennetään avustuksia koska kaikkia ei esim voi asuttaa hienossa kaksiossa keskellä Helsinkiä. Eli köyhiltä ei oteta mitään heidän omaa, saavat vain hieman vähemmän avustuksia muilta.

Kommentit (494)

Vierailija
381/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan se totta. Itse käyn töissä ja maksan nii helkutin kovaa vuokraa pienestä kaksiota Hesassa. Palkasta ei jää käteen mitään laskujen jälkeen paitsi ruoka sun muut pakolliset. Muutama naapuri , ei kovin suomalainen sukunimi , ei käy töissä mutta samalla viisii asuvat samoissa asunnoissa. Heitä ei haittaa vuokran korotukset pätkän vertaa koska jos vuokra nousee, tuet nousee. Arvatkaas nouseeko minulla palkka samassa suhteessa? Ai niin , eihän mun ole pakko asua niissä Kämpissä. Voisin muuttaa kauammas halvempiin asuntoihin ja tukia saavat voisi tulla tilalle. Näin sen pitää yhteiskunnan toimia, jiihuu 😂🎉

Miksi sitten käyt töissä? Koska sinut on opetettu siihen? Koska haluat arvostusta? Koska työ antaa merkityksellisyyden tunteen? Koska työttömänä päivät ovat pitkiä ja tylsiä? Koska niin pitää tässä maassa tehdä? Koska maapallo tarvitsee lisää... [lisää tähän myymäsi asia]?

Entä jos tämä ulkomaalaisen kuuloinen nimi hakee töitä, mutta ei saa, koska on ulkomaalainen ja työn saa koko ajan joku Lahtinen tai Mäki? Entä jos hänkin haaveilee paremmasta asemasta ja palkasta, jolla tulisi toimeen mutta ei vain koskaan tule valituksi?

Vierailija
382/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kotitalousvähennys tä suurennettiin? Se on tuli rikkaille, vaikka muuta väitetään. Kenellä köyhällä o varaa ostaa hoitopalveluita joissa kotitalousvähennys raja on isompi kuin siivouksessa ja remmpoissa? 

Miksi kukaan ei puhu mitään yritustuista, jotka menee isoille hyvinvoiville firmoille, eikä pienille aloittaville? 

Eikös siihen kotitalousvähennykseen ole tehty töitä eli tämä "rikas" on työllistänyt siivoojan,rempoamiehen,maalarin jne. Win win

Kenen rahoilla se kotitalousvähennys maksetaan? Aivan oikein : veronmaksajien rahoilla. On se mukavaa kun saa antaa tukea rikkaille siivoushommissa.

Verovähennystä ei maksa kukaan. Sen saaja vaan maksaa itse hieman vähemmän veroja. Samalla tavall

"Rikas vähentää edun veroistaan> valtio menettää verotuloja> rahat kerätään jostain muualta, esim köyhien tuista. Kyllä se minun mielestä on rahan menetystä köyhemmille."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei ota köyhiltä mitään. Antaa vain entistä vähemmän. Mutta rikkaille hallitus antaa vain entistä enemmän. 

Tämä on fakta. Ja arvovalinta.

Ei, vaan rikkaat saavat pitää hiukan isomman osan itse tienaamistaan rahoista. Minullekin jää 43% bonuksistani ihan itselle omaan käyttöön, vain 57% menee tukiin ja eläkkeisiin ja työttömille ja muuhun yleiseen hyvään. 

Siltikään ei voi sanoa, että hallitus jotenkin antaisi minulle sen 43%. Päin vastoin, hallitus edelleen ottaa minulta pois sen 57%. Vähän pienemmän osan kuin vassarit veivät, mutta aika tuntuvan osan edelleen. 

Niinpä, pomot saa bonuksia ja siitäkin valittavat. Työntekijät ei sellaista saa. Mistä ne bonukset on revitty, tietysti työntekijöiden selkänahasta.

Puhut paskaa. Minä olen ihan työntekijänä. Minulla ei ole yhtään alaista. Viime vuodelta sain bonuksia 8900 €. Ei nyt mitenkään huimasti mutta ihan kiva lisä palkan päälle. Harmi vain kun verokarhu haukkasi suurimman osan siitä.

Vierailija
384/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta näkee ettei ole perehdytty käsitteeseen "suhteellinen köyhyys" vastaan se toinen köyhyys.

Tuet on tietty huonompia niissä maissa, jossa p alkat ja elintaso yleisestikin on alhaisempia. 

Mutta Suomen tukien määrä ei ole edes kansainvälisesti tarpeeksi hyvällä / riittävällä tasolla. 

Vierailija
385/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt hiemankin miettii asioita laajemmassa mittakaavassa, niin ymmärtää, että homman juju ei ole köyhien kurittaminen, vaan keskiluokan köyhdyttäminen.

Alapeuluttaja ei ole vielä hoksannut tilannettaan.

Hyvin olen hoksannut. Nettovarallisuuteni on kasvanut tänä vuonna tähän mennessä sellaisella 31 000 € että aika huonosti ovat tämän köyhdyttämisen tehnee

Hallitus leikkaa ensi vuonna 60 miljoonaa sairaslomarahoista, laskentaperuste muuttuu.

Ja kellään ei ole enää irtisanomissuojaa, ei edes julkisella. Ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.

Puhut paskaa. Irtisanomissuoja on edelleenkin 

"Hallitusohjelman esitys työntekijän irtisanomissuojan heikentämisestä on kansainvälisten sopimusten vastainen.

Pääministeri Petteri Orpon hallitus esittää ohjelmassaan henkilöön liittyvän irtisanomisperusteen heikentämistä niin, että työsopimuksen päättämiseen riittäisi jatkossa asiallinen ja painavan syyn sijaan pelkkä asiallinen syy. Tällainen muutos ei kuitenkaan ole Suomea sitovien kansainvälisten sopimusten eikä Euroopan unionin perusoikeuskirjan mukaan mahdollista, SAK:n lakimies Anu-Tuija Lehto "

Vierailija
386/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"JHL :Irtisanominen helpottuu.

- Potkulaki - irtisanomiseen ei jatkossa tarvita painavaa syytä.

- Yt-velvoite pois alle 50 hengen työpaikoilta

https://www.jhl.fi/uutiset/nain-hallituksen-giljotiini-iskee-arkeesi-po…

Vierailija
387/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei ota köyhiltä mitään. Antaa vain entistä vähemmän. Mutta rikkaille hallitus antaa vain entistä enemmän. 

Tämä on fakta. Ja arvovalinta.

Ei, vaan rikkaat saavat pitää hiukan isomman osan itse tienaamistaan rahoista. Minullekin jää 43% bonuksistani ihan itselle omaan käyttöön, vain 57% menee tukiin ja eläkkeisiin ja työttömille ja muuhun yleiseen hyvään. 

Siltikään ei voi sanoa, että hallitus jotenkin antaisi minulle sen 43%. Päin vastoin, hallitus edelleen ottaa minulta pois sen 57%. Vähän pienemmän osan kuin vassarit veivät, mutta aika tuntuvan osan edelleen. 

Niinpä, pomot saa bonuksia ja siitäkin valittavat. Työntekijät ei sellaista saa. Mistä ne bonukset on revitty, tietysti työntekijöiden selkänahasta.

Minä kirjoitin tuon. En ole kenenkään pomo ja bonukset tulevat siitä rahasta, jonka olen tuottanut työnantajalle. Ne on revitty ihan minun omasta selkänahastani. Olisit tuen saajana edes kiitollinen, että viitsin tienata tukiasi varten paljon rahaa. 

Vierailija
388/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin menee 33 miljardia ja työttömyyskorvaukset on 5 miljardia. Pelkästään eläkeläisten hoitokoteja maksetaan verorahoista 5 miljardia.

Eläkkeisiin ei valtion budjetista mene 33 miljardia vaan ne maksetaan eläkevakuutusyhtiöiden varoista joihin ne eläkeläiset ovat itse maksaneet eläkemaksunsa. Tosi valtion budjeteista

maksetaan niitä takuueläkkeitä lähinnä niille työttömille jokunen miljardi joten sen voisit lisätä niiden työötömien piikkiin, lisäksi maksetaan valtiolta eläköityneille jokunen miljardi eläkkeitä, koska valtiolla alettiin vasta joskus 90-luvulla keräämään eläkemaksuja eläkkeitä varten.

"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.

Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.

Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla."

https://yle.fi/a/74-20058453

Vierailija
389/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paikallisen sopimisen uudistus etenee.

Työlainsäädännöstä poistettaisiin paikallisen sopimisen kiellot, jotka koskevat järjestäytymättömiä, yleissitovaa työehtosopimusta noudattavia yrityksiä."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/paikallisen-sopimisen-uudistus-ete…

Vierailija
390/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus leikkaa sairaslomarahoja 60 miljoonaa euroa. Laskentaperuste muuttuu."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/19001c52-131e-47e0-b43b-fe892643e…

Vierailija
391/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus ottaa köyhältä ja siirtää rikkaalle, kun a se taskussa juopottelee yökerhossa ja ampuu julkisella paikalla varoituslau kauksia. Ja Purra palkitsee tekijän.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/40b72608-91de-4358-910f-7f2b6ee2e…;

Nyt puhut paskaa. Oikeasti se menee niin että se rikas maksaa veroja eli hänen omia rahoja konkreettisesti viedään joka kuukausi, mutta köyhä saa vähemmän rahaa tilille. Köyhältä ei siis oteta mitään mikä on jo hänen, rikkaalta otetaan. Jos verotusta pienennetään viedään rikkalta vähemmän hänen omaa rahaa, ei hänelle anneta yhtään mitään. 

Kehotan jokaista vassaria opettamaan lapsilleen jo pienenä miten systeemi toimii että he olisivat vähän älykkäämpiä kuin vahempansa. Seuraavana pääsiäisenä kun lapset tulevat virpomasta itse valmistamillaan oksilla, ilmoita heille että heidän pitää a

Esim.Sipilän hallitus ehti kolmessa vuodessa leikata lapsilta, perheiltä, vanhuksilta, opiskelijoilta, työttömiltä ja työntekijöiltä ennätysmäisesti. Sosiaali- ja terveysalan Soste-järjestön selvityksen mukaan leikkaukset kurittivat pahiten pienituloisia lapsiperheitä, työttömiä ja opiskelijoita.

Ja urpo jatkaa leikkauksia siitä mihin jäi Sipilän aikaisena valtiovarainministerinä.

Vierailija
392/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus leikkaa lisää asumistukea. Tulee varallisuusrajat."

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010527241.html

Vierailija
393/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin typerää jaarittelua koko aloitus.  

Se, millä on merkitystä on hallituksen toimien SEURAUKSET.

Vierailija
394/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla saa olla säästössä 10000, jotta saa asumistukea ja pariskunnalla 20000, jotta saa asumistukea.

Vierailija
395/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuvalla saa olla säästössä 10000, jotta saa asumistukea ja pariskunnalla 20000, jotta saa asumistukea.

Jos saa asumistukea niin ei voi säästää omistusasuntoon enempää.

Vierailija
396/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan EU herää tähän tukien pienentämiseen. He kumminkin työntävät Suomeenkin porukkaa eri maista. Virohan ei ota ylijäämäporukkaa rajojensa sisälle, ja silti heille lankesi juuri korkea EU-virka. 

Vierailija
397/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä uudistus. Jos opiskelijalla on säästössä rahaa, kun valmistuu niin ei saa asumistukea.

Vierailija
398/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä uudistus. Jos opiskelijalla on säästössä rahaa, kun valmistuu niin ei saa asumistukea.

Ei sellainen tarvitse asumistukea, jolla on tilillä rahaa.

Omistusasuntoon aletaan säästää vasta, kun saa vakituisen kokoaikatyön.

Vierailija
399/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se raha mitä ei köyhille ja pienituloisille anneta, jää kauppiailta saamatta ja siten kotimaan talous hidastuu entisestään, sillä fakta on, että tukia saavat eivät juuri sukanvarteen säästä, vaan kaikki menee kulutukseen.

Sä oot nero, osaat varmaan rakentaa ikiliikkujan.

Vierailija
400/494 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa tukea senkin jälkeen jos on omaisuutta yli 10 000, se vain HIUKAN vähtentää maksettavaa tukea. Tuki lakkaisi vasta kun on 50 000 € TUOTTAVAA omaisuutta. asunnot, mökit ja mopot eivät vaikuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi