Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kouluttaudutte matalapalkka-alalle ja itkette kun palkka on pieni?

Vierailija
28.06.2024 |

Miten joku voi olla noin tyhmä. Katkeroituu palkastaan vaikka se on ollut tiedossa. Palkat on julkisia.

Kommentit (388)

Vierailija
1/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. 

Vierailija
2/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää lukioon. Sitten yliopistoon. Ja korkeasti palkattuja aloja on DI, KTM (kauppatieteet), juristit sekä lääkärit.

Uranne luotte sitten ihan itse.

Vierailija
4/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt? 

Tuskin on sinun ongelma kun teet uraa. 

Vierailija
5/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne tulee väkeä töihin.

Vierailija
6/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät yksinkertaisesti ole syntyneet nopeasti oppiviksi eivätkä ole saaneet hyväpalkkaisilta aloilta vaadittavaa lahjakkuutta synnyinlahjaksi. Lisäksi koulukiusaaminen sotkee monilla opiskelumotivaation jo heti alkuunsa ja myös erilaiset sairaudet ja rajoitteet, jotka eivät välttämättä näy ihmisestä päälle päin, voivat heikentää oppimiskykyä. Ja entäpä kasvuympäristö? Hyväosaisten perheissä kannustetaan opiskelemaan enemmän kun vertaa huono-osaisiin.

Vierailija
7/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osa on sairastunut tai tullut rajoitteita, eikä voi toimia suunnitelluilla aloilla. Joillekin ei toimi edes pienpalkka-ala sitten.

Vierailija
8/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää lukioon. Sitten yliopistoon. Ja korkeasti palkattuja aloja on DI, KTM (kauppatieteet), juristit sekä lääkärit.

Uranne luotte sitten ihan itse.

Mutku ei päässy yliopistoon. No en minä matalapalkka alalla kuitekaan ole, vaikka se yliopisto jäi käymättä kun olivat sitä mieltä etteivät ota minua opiskelemaan sinne.

Vierailija
9/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim pankeissa ihan kohtuu palkat kun pääset luomaan akateemista uraa. Lähtee 6000 e. Mutta pitää olla aivot. 

Vierailija
10/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan. Jos olen lääkäri, niin kuka siivoaa leikkaussalit? Jos olen lakimies, kuka siivoaa toimistoni ja vessani? Entä kuka vie roskat kaatopaikalle? 

Vierailija
11/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät yksinkertaisesti ole syntyneet nopeasti oppiviksi eivätkä ole saaneet hyväpalkkaisilta aloilta vaadittavaa lahjakkuutta synnyinlahjaksi. Lisäksi koulukiusaaminen sotkee monilla opiskelumotivaation jo heti alkuunsa ja myös erilaiset sairaudet ja rajoitteet, jotka eivät välttämättä näy ihmisestä päälle päin, voivat heikentää oppimiskykyä. Ja entäpä kasvuympäristö? Hyväosaisten perheissä kannustetaan opiskelemaan enemmän kun vertaa huono-osaisiin.

Vierailija
12/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne tulee väkeä töihin.

Eikä tule kun nekin kouluttautuu korkeapalkkaisille aloille.

Vierailija
13/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako sitten katkeroitua jos joku opiskelee lääkäriksi. Mitä itku auttaa?

Itse olen matalapalkka-alalla ja tiesin kyllä tämän jo opiskellessa. Miksi katkeroituisin siitä jos joku on lääkäri?

Vierailija
14/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ikinä osaa vastata että kuka ne huonopalkkaiset työt sitten tekee. 

Vierailija
15/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan. Jos olen lääkäri, niin kuka siivoaa leikkaussalit? Jos olen lakimies, kuka siivoaa toimistoni ja vessani? Entä kuka vie roskat kaatopaikalle? 

Etkö kouluttaudu tämän ongelman vuoksi? Kun mietit että kuka nämä työt tekee? Ei ole sun ongelma. 

Vierailija
16/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, miten liittyy?

Jos valitsee matalapalkka-alan niin sitten tietää mitä se palkka on ja siihen pitäisi olla varautunut.

Vierailija
17/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkien pienipalkkaisten töiden etuna - tai haittana - on se, että niitä voi tehdä aivot narikassa suorittaen. Joku muu on hoitanut ajattelun taustalla. Pitkällä kokemuksella työelämästä voin sanoa, että yllättävän suuri osa ihmisistä ei kykene oma-aloitteeseen työhön, jossa pitää ratkoa jatkuvasti vaikeita ongelmia ja kehittää ammattitaitoa myös vapaa-ajalla. Monet pitkälle koulutetutkin olettavat, että joku muu hoittaa, vaikka he ovat firmassa asiantuntijatyössä ja todellisten parannusehdotusten teko on heidän vastuullaan.

Palkka kuvaa markkinataloudessa sitä, kuinka paljon tuottaa työnantajalleen rahaa ja kuinka vaikeaa sinut on korvata jollain toisella työntekijällä. Koska Suomessa on valtava julkinen sektori, tuottavuuden laskeminen on hankalaa, mikä aiheuttaa jatkuvaa valitusta palkoista, jotka ovat aina liian pienet.

Vierailija
18/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataulukot ei aina anna oikeaa kuvaa. FM, palkka 2800 euroa/kk.

Vierailija
19/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö kouluttaudu tämän ongelman vuoksi? Kun mietit että kuka nämä työt tekee? Ei ole sun ongelma. 

En ole töissä ollenkaan vaan sairaseläkkeellä. Kyllä se on mun ongelma jos siivoojat, bussikuskit, lähihoitajat ym poistuu. 

Vierailija
20/388 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ikinä osaa vastata että kuka ne huonopalkkaiset työt sitten tekee. 

Jos niille aloille tulee työvoimapulaa niin niiden palkat nousevat sellaisiksi että tekijöitä alkaa riittää. Sillä tavalla toimii kysynnän ja tarjonnan laki.