Miksi kouluttaudutte matalapalkka-alalle ja itkette kun palkka on pieni?
Miten joku voi olla noin tyhmä. Katkeroituu palkastaan vaikka se on ollut tiedossa. Palkat on julkisia.
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ikinä osaa vastata että kuka ne huonopalkkaiset työt sitten tekee.
Mitä väliä.
Oletko tyhmä? Jos kukaan ei kehoituksen mukaisesti enää kouluttaudu siivoojaksi, rupeaa yksinkertainen hampaanpaikkaus osoittautumaan hengenvaaralliseksi toimenpiteeksi, umpilisäkkeen poistoista ja sydänleikkauksista puhumattakaan. Rappukäytävät ja kadut on täynnä roskaa, likaa ja mutaa sekä hiiriä ja rottia. Sitä väliä.
Ei ole mulle väliä kunhan joku tekee ne paskatyöt
Vierailija kirjoitti:
Koska minä haluan että joku on sterilisoinut sen leikkaussalin johon saatan joutua. En myöskään halua kuurata omaa rappukäytävääni, kadunpätkääni tai toimia roskakuskina.
Pidät itseäsi liian hienona siivoamaan? Sitten kukaan ei välitä, millaisessa sonnassa elät. Tämä menee äitisi piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämä jatkuu, vaikka porraskäytävät olisivat vähän sotkuisemmat. Siihen voi elämiä päättyä, jos kirurgeja ei ole.
Luuletko että ihmiset ei kuole niihin siivoamattomiin, bakteereita, viruksia, hiiren lakkaa sisältäviin leikkaussaleihin? Miltä näyttää ne porraskäytävätkään jos niitä ei ole siivottu 20 tai 50 vuoteen? Entä vuosikausiin tyhjentämättömät roskakatokset?
Aika hypoteettinen tilanne, ettei siivoojia olisi ollenkaan. Monista paikoista tuleville suomalaisen siivoojan työehdot ovat hyvät. Mutta siinä tapauksessa siis siivous siirtyisi varmastikin leikkaussaleissa osaksi sairaanhoitajien tehtäviä ja asuintaloissa asukkaille.
Entä koulut ja muut ? Joka leikkauksen jälkeen on siivous. Tehokas ja tärkeä! Kaikki arvostaa puhtautta joka paikassa. Sillä on menty eteenpäin, sairauksia torjuttu. Hygienia parantunut ja tietoa enempi.
Hienoa, jos sinä olet ollut teininä niin fiksu ja kypsä, että olet osannut ajatella sen hetkistä elämäntilannetta pitemmälle. Mulle melkein 2000 € palkka oli kaksikymppisenä vain itsestään huolehtivana todella paljon. Ei mulla ikinä ollut ollut sellaisia rahoja käytössä. Vasta kolmekymppisenä alkoi totuus iskeä naamalle, kun töitä oli tehnyt yli kymmenen vuotta, mutta palkka ei käytännössä kehittynyt olleenkaan. Kaikki kustannukset kyllä nousi, nousee edelleenkin, ja elämäntilannekin on muuttunut.
Mulla on aika korkea ammattiylpeys. Olen ns. alani huippuosaaja, nyt jo 20 vuotta työkokemusta. Kynnys alan vaihdolle on todella korkea. Tuntuisi hullulta heittää kaikki tämä kokemus ja tieto hukkaan ja aloittaa jossain muualla alusta. Ammatillinen koulutus on mennyt nykyisin niin surkeaksi, että työpaikat ei vaan kestä sitä, että vanhat osaajat lyö hanskat tiskiin. Joidenkin on oltava opettamassa uusia, koska koulut eivät enää opeta.
Että niin... Pysyn työssäni kuin purukumi kengän pohjassa ja mussutan palkasta. Olisihan se hienoa, että duunariakin arvostettaisiin. Se palkka on se paras arvostuksenosoitus.
Yhtään kertaa en itkenyt ole,vituttanut on monta kertaa opastaa näille "lukeneille" yksinkertaista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä.
Oletko tyhmä? Jos kukaan ei kehoituksen mukaisesti enää kouluttaudu siivoojaksi, rupeaa yksinkertainen hampaanpaikkaus osoittautumaan hengenvaaralliseksi toimenpiteeksi, umpilisäkkeen poistoista ja sydänleikkauksista puhumattakaan. Rappukäytävät ja kadut on täynnä roskaa, likaa ja mutaa sekä hiiriä ja rottia. Sitä väliä.
Ei kukaan tee, koska kukaan ei kouluttaudu enää matalapalkka-aloille.
Noilla päättelyn lahjoilla sinä taidat tosin olla apukoululainen.
Vierailija kirjoitti:
Menkää lukioon. Sitten yliopistoon. Ja korkeasti palkattuja aloja on DI, KTM (kauppatieteet), juristit sekä lääkärit.
Uranne luotte sitten ihan itse.
Unohditko jotain?
Vierailija kirjoitti:
Entä koulut ja muut ? Joka leikkauksen jälkeen on siivous. Tehokas ja tärkeä! Kaikki arvostaa pu
Jos kukaan ei suostuisi siivoamaan kouluja, se sisällytettäisiin varmaan opettajien työnkuvaan. Ratkaistavissa oleva ongelma siihen nähden, ettei kirurgeja olisi.
Sivuutit kuitenkin primaarin argumenttini: Lasketaan varmaan miljardeissa se ihmismäärä, jolle suomalaisen siivoojan työehdot kelpaavat. Tekijöitä riittää, joten enempää ei tarvitse spekuloida.
Miten joku voi olla niin tyhmä, että kuvittelee yhteiskunnan toimivan jos kaikki ovat lääkäreitä ja juristeja?
Me oikeasti tarvitaan kaupan myyjiä, sivoojia, palomiehiä, ruoan tuottajia, poliiseja, roskakuskeja, hoitajia ja monia muitakin matalapalkkaisia työntekijöitä. Toki olisi toivottavaa, että heillä olisi sellaiset palkat joilla tulee toimeen.
Koska jokuhan ne oikeat työt pitää tehdä,ei tämä muuten toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä.
Ei kukaan tee, koska kukaan ei kouluttaudu enää matalapalkka-aloille.
Noilla päättelyn lahjoilla sinä taidat tosin olla apukoululainen.
Who cares? t. DI
Vierailija kirjoitti:
No jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt?
En ainakaan minä. Ei mun vastuulla. Harmi jos koet sen olevan sinun velvollisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkkä ala määrää palkaa, vaan myös työtunnit.
Itsellä tosin on kiinteä kk-palkka, 5000e/kk, nettotuntipalkka noin 10e. Saman kk-palkan saisi vaikka selviytyisi töistä nopeammin.
Kaikki eivät yksinkertaisesti ole syntyneet tehokkaiksi eivätkä ole saaneet suuriin työtuntimääriin vaadittavaa ahkeruutta synnyinlahjaksi.
Täällä on ihan järkyttävän tyhmiä ihmisiä. "No jos ei ole siivoojia niin sitten sairaanhoitajat ryhtyvät siivoojiksi". Ja vielä kuvitellaan, että tuollaisilla ajattelun kyvyillä pääsisi jonnekin lääkikseen.
Vierailija kirjoitti:
Yhtään kertaa en itkenyt ole,vituttanut on monta kertaa opastaa näille "lukeneille" yksinkertaista asiaa.
Vain noin päin saa kommentoida. Yksinkertaisia asioita kun joutuu "lukemattomille" selittämään, ei vitutusta saa näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä haluan että joku on sterilisoinut sen leikkaussalin johon saatan joutua. En myöskään halua kuurata omaa rappukäytävääni, kadunpätkääni tai toimia roskakuskina.
Pidät itseäsi liian hienona siivoamaan? Sitten kukaan ei välitä, millaisessa sonnassa elät. Tämä menee äitisi piikkiin.
Sinäkö steriloit leikkaussalin ennen leikkaukseen joutumista? Jouduttuasi onnettomuuteen kipität itse sairaalaan huutaen piipaapiipaapii... Puhdistat lääkärin työvälineet ja tekaiset lakanat saitaalasänkyyn kunhan ensin jostain löydät sopivaa materiaalia.
Vai pidätkö itseäsi liian hienona niihin töihin?
Olen varakas ja yliopiston käynyt. Repikää siitä lähärit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin voin käyttää aikani paremminkin kuin siivoamiseen. Ja kalliiksi tulisi myös kemistin käyttö siivoushommiin. Olen oikein siisti ihminen ja niin on äitinikin.
Olen lähihoitaja enkä itke ollenkaan. Palkka 3200 kk riittää itselleni ja lomat melkein 8 viikkoa vuodessa. Fine by me.