Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosin evl kirkosta.

Vierailija
28.06.2024 |

Hei! Olen äsken eronnut Suomen evl kirkosta. Olen reilut kolme vuotta sitten tullut uskoon ( olen ollut kirkon jäsen aina, kastettu vauvana).  Maaliskuussa -21, 50v ikäisenä sain ottaa uskoa vastaan, uudestisyntyä.

Oma seurakuntani oli Raamatullinen tähän asti, joten pysyin jäseneenä. Nyt mädätys on kuiteinkin tullut myös sinne.

Suomen nykyevl. kirkon tilanne on järkyttävä, eksytyksen tie.

Nyt pitäisi löytää uusi uskonnollinen yhdistys, seurakunta. Kysyisin että löytyykö esim vapaista suunnista seurakunta missä ei ole naispappeja , vaan pelkästään miespappeja? Naispappeus on Raamatun vastaista.

Raamatullinen kaste on myös uskovan kaste, eikä lapsikaste. Kastekysymys ei kuiteinkaan ole ratkaiseva asia tilanteessani. Luterilaiselta puolelta löytyy esim. Lähetyshiippakunta, missä on vain miespappeja. Seurakunta mikä etsin täytyy olla konservatiivinen, Raamatun Sanassa pysyvä. Löytyykö vinkkejä vapaista suunnista, jotka täyttävät kriteerit? 

Kiitos etukäteen!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liittymässä helluntai seurakuntaan. Vapaisiin suuntiin on katse. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei eksy mihinkään lahkoon ja raamatun opetus on kokonaisvaltaista eikä jostain yksittäisestä opista nouse keskeinen oppi jonka ympärille rakennetaan kaikki muu. 

Hellareissa on naispappeja. Tämä estää minua liittymästä.

Kaikkea hyvää! 

- Ap

No kun se pelkkä miespappeus on hieman kuin uskonnon vastaista kristinuskossa kun naispappeja on ollut lähetys ja kastamistyössä ihan perustamisesta asti. Sinun pitää nyt päättää uskotko ihan oikeasti kristinuskon Jumalaan vain misiogynistien kuratoituun versioon ja Raamatun virheellisiin käännöksiin. Minä ve

Paitsi ettei Paavali koskaan edes _tavannut_ Jeesusta. Hän oli narsistinen huru-ukko, jonka höpinät perustuivat harhoihin/näkyihin. Aikansa sovinsistinen ja harhainen setämies. Ei edea opetuslapsi. 

Vierailija
42/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko paikallista vapaaseurakuntaa käynyt katsomassa? Itse suunnitellut sinne liittymistä. 

Naispastoreita.

T. Ap

Raamattu kieltää myös eriseurat ja lahkot.

Tottakai täytyy pysyä Raamatun Sanassa. Kaikki mitä muutetaan, poistetaan tai lisätään Raamatusta, on Saa tanasta.

Luet Raamattua alkuperäiskielellä? Kaikki käännökset tuottavat muutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liittymässä helluntai seurakuntaan. Vapaisiin suuntiin on katse. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei eksy mihinkään lahkoon ja raamatun opetus on kokonaisvaltaista eikä jostain yksittäisestä opista nouse keskeinen oppi jonka ympärille rakennetaan kaikki muu. 

Hellareissa on naispappeja. Tämä estää minua liittymästä.

Kaikkea hyvää! 

- Ap

No kun se pelkkä miespappeus on hieman kuin uskonnon vastaista kristinuskossa kun naispappeja on ollut lähetys ja kastamistyössä ihan perustamisesta asti. Sinun pitää nyt päättää uskotko ihan oikeasti kristinuskon Jumalaan vain misiogynistien kuratoituun versioo

Apostoli Paavali oli Jumalan valitsema. Kaikki mitä Hän on kirjoittanut on Pyhän hengen vaikutuksesta. Paavali oli alunperin nimeltään Saul, juutalainen joka vainosi kristittyjä, mutta Jeesus ilmstyi Hänelle ( visio, ei fyysisesti, koska oli jo noussut Taivaaseen). Paavali sai tietää totuuden Jeesuksesta ja tuli Hänen Apostoliksi! 

Taidat olla ateisti.

Vierailija
44/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin, että perehtyisit Raamattuun paitsi uskovan hartauskirjana myös teologisesta, kirjallisuuskriittisestä näkökulmasta. Se ei vie henkilökohtaisen uskonelämän harjoittamisesta mitään pois, vaan tarjoaa toisen, myös toden ja historiallisen näkökulman Raamatun teksteihin ja kirjoittajiin. Voit ymmärtää siten myös paremmin, mihin ne tulkinnat jotka omaksut ja jotka hylkäät, perustuvat. 

Vierailija
45/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko paikallista vapaaseurakuntaa käynyt katsomassa? Itse suunnitellut sinne liittymistä. 

Naispastoreita.

T. Ap

Tottakai täytyy pysyä Raamatun Sanassa. Kaikki mitä muutetaan, poistetaan tai lisätään Raamatusta, on Saa tanasta.

Toinen ateistien ja muslimien epätoivoinen väite, jonka kuulee/ lukee yhä uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
46/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottaisin, että perehtyisit Raamattuun paitsi uskovan hartauskirjana myös teologisesta, kirjallisuuskriittisestä näkökulmasta. Se ei vie henkilökohtaisen uskonelämän harjoittamisesta mitään pois, vaan tarjoaa toisen, myös toden ja historiallisen näkökulman Raamatun teksteihin ja kirjoittajiin. Voit ymmärtää siten myös paremmin, mihin ne tulkinnat jotka omaksut ja jotka hylkäät, perustuvat. 

Kiitos vinkistä. On luettu. Pysyn kannoissani.

Vierailija
47/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin 30v sitten, säästö 30x500€ = 15000€

Seurakunnat tekee todella paljon myös yleishyödyllistä työtä, mikä on usein osallistujille maksutonta. Mm. ruokailuja, diakonia-avustuksia, toimintaa lapsille jne.

Nämä ovat hyviä asioita. Tukevat kuiteinkin sellaista mitä Raamattu yksiselitteisesti ilmoittaa synneiksi, esim prideasiat.

Näistä touhuista ajattelen, että kukin aikanaan vastaa tekemisistään Jumalalle. Vain Hän tuomitsee, en minä.

Vierailija
48/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sitten voi osallistua Lähetyshiippakunnan seurakuntaelämään?

Vierailija
49/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki yksi vaihtoehto. En koe kuiteinkaan itseni vahvasti luterilaiseksi, vapaa suunta kävisi myös. Kriteetit ovat; konservatiivinen, Raamatun Sanassa pysyvä seurakunta. Parannukseen kehottava, vain miespastoreita.

Kiitos ehdotuksesta ja kaikkea hyvää!

- Ap

Vierailija
50/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat epätäydellisiä, samoin jokainen seurakunta. Ainoa totuus On Jumalan Sanassa. Tartu siihen, niinkuin nälkäinen leipään tai janoinen veteen.

Vasta kun täydellinen tulee, epätäydellinen lakkaa olemasta. 

Vierailija
51/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmiset ovat epätäydellisiä, samoin jokainen seurakunta. Ainoa totuus On Jumalan Sanassa. Tartu siihen, niinkuin nälkäinen leipään tai janoinen veteen.

On vielä Raamatun Sanassa pysyviä ryhmittymiä/ seurakuntia. Kristityn tulee kuulua johinkin seurakuntaan/ uskonyhteisöön Raamatun mukaan. Ei ole hyvä olla aivan yksin uskonasioissa.

Vierailija
52/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on hyvä voida kristittynä olla ekumeeninen. Täydellinen Totuus on vain Jumalan ominaisuus, ei seurakunnan. En halua olla aloittajaa kohtaan epäkunnioittava. Toisin vain esiin näkökulman miljardista kristitystä ja kaikkia koskevasta Jumalan pelastusteosta Kristuksessa, joka on täydellinen armo kaikille luoduille. Suhteuta itsesi yksilönä luomakunnan suuruuteen. Ei sinun tarvitse olla vain samoin ajattelevien seurassa. Osallistu ehtoolliseen luterilaisen taustasi pohjalta laajasti erilaisissa yhteyksissä. Keskity saarnoissa Jumalaan, älä ihmisiin. Olet vasta nuori uskon tiellä - huomioi sekin. Yhteys luo rakkautta ja Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Ota vapaaehtoinen palvelutehtävä - ei parannukseen kehottava, vaan vaatimattomampi - niin näet, miten Jumala rakastaa kaikkia seurakuntien opeista riippumatta. Kun teet hyvin, saat hyvää. 

Vierailija
53/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni on hyvä voida kristittynä olla ekumeeninen. Täydellinen Totuus on vain Jumalan ominaisuus, ei seurakunnan. En halua olla aloittajaa kohtaan epäkunnioittava. Toisin vain esiin näkökulman miljardista kristitystä ja kaikkia koskevasta Jumalan pelastusteosta Kristuksessa, joka on täydellinen armo kaikille luoduille. Suhteuta itsesi yksilönä luomakunnan suuruuteen. Ei sinun tarvitse olla vain samoin ajattelevien seurassa. Osallistu ehtoolliseen luterilaisen taustasi pohjalta laajasti erilaisissa yhteyksissä. Keskity saarnoissa Jumalaan, älä ihmisiin. Olet vasta nuori uskon tiellä - huomioi sekin. Yhteys luo rakkautta ja Jumalan tahdon mukaisia tekoja. Ota vapaaehtoinen palvelutehtävä - ei parannukseen kehottava, vaan vaatimattomampi - niin näet, miten Jumala rakastaa kaikkia seurakuntien opeista riippumatta. Kun teet hyvin, saat hyvää. 

Jumala rakastaa kaikkia, mutta vihaa syntiä. Parannuksen teko on olennainen osa evankeliumia. Ihmisellä ei ole lupa elää synnissä. 

Kiitos kirjoituksestasi muuten, siellä oli paljon hyvää!

Vierailija
54/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mädätys mainittu niin mikset liittyisi suoraan persuihin?

Vierailija
55/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi liittyisin? Politikka ja usko ei kuulu yhteen. Jeesuskin opetti: ei voi palvella sekä  mammonaa (rahaa),että Jumalaa.

Vierailija
56/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vielä Raamatun Sanassa pysyviä ryhmittymiä/ seurakuntia. Kristityn tulee kuulua johinkin seurakuntaan/ uskonyhteisöön Raamatun mukaan. Ei ole hyvä olla aivan yksin uskonasioissa.

En ole kehoittanut yksin olemaan vaan turvaamaan Herraan. 

Vierailija
57/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kehoittanut yksin olemaan vaan turvaamaan Herraan. 

Tottakai kuuluu turvautua Herraan, se on kaikki kaikessa. Mutta kristityllä olisi hyvä olla yhteisö myös missä voi rukoilla muiden kanssa y.m.  Lisäksi aviomieheni ei ole kristitty, tulin uskoon avioliitossa. Minulla olisi kyllä tarve olla jonkun uskonyhteisön jäsen.

Vierailija
58/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naispastoreita.

T. Ap

Toinen ateistien ja muslimien epätoivoinen väite, jonka kuulee/ lukee yhä uudelleen ja uudelleen.

Ateistien ja muslimien väitteistä en tiedä, kun en edusta kumpaakaan ryhmää.

Sen sijaan kerron sinulle, että väitteesi raamatun säilymisestä muuttumattomana on lapsellinen ja typerä.

Annan vain yhden esimerkin, (vaikka tiedän se olevan helmiä sioille):

Vanha testamentti kirjoitettiin pääsääntöisesti hepreaksi, joka on konsonanttikieli eli ei käytä vokaaleja. Lisäksi teksti kirjoitetaan ja luetaan oikealta vasemmalle.

Täten esimerkiksi käytetty termi Jehova tai Jumala on täysin tekaistu sana, alkuperäisen ollessa tetragrammaton YHVH.

Nikean kirkolliskokousta en lähde edes käsittelemään, sillä valitettavasti te uskontouskovaiset olette heitä joilla ei ole silmää nähdä eikä korvaa kuulla. Te olette sokeita ja kuuroja typeryksiä, avuttomia pikkulapsia joiden silmät eivät ole vielä auenneet.

- Melkisedek -

Vierailija
59/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi liittyisin? Politikka ja usko ei kuulu yhteen. Jeesuskin opetti: ei voi palvella sekä  mammonaa (rahaa),että Jumalaa.

Mikä lapsellinen ja valitettavasti niin kovin yleinen harhakäsitys.

Mammonalla ei tarkoiteta alkuperäisessä kontekstissa rahaa vaan Mammonia, ahneuden demonia.

Vierailija
60/67 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papit kyllä tuolla(kin) korottavat itsensä muiden seurakuntalaisten yläpuolelle.Tämä on vastenmielistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme