Erosin evl kirkosta.
Hei! Olen äsken eronnut Suomen evl kirkosta. Olen reilut kolme vuotta sitten tullut uskoon ( olen ollut kirkon jäsen aina, kastettu vauvana). Maaliskuussa -21, 50v ikäisenä sain ottaa uskoa vastaan, uudestisyntyä.
Oma seurakuntani oli Raamatullinen tähän asti, joten pysyin jäseneenä. Nyt mädätys on kuiteinkin tullut myös sinne.
Suomen nykyevl. kirkon tilanne on järkyttävä, eksytyksen tie.
Nyt pitäisi löytää uusi uskonnollinen yhdistys, seurakunta. Kysyisin että löytyykö esim vapaista suunnista seurakunta missä ei ole naispappeja , vaan pelkästään miespappeja? Naispappeus on Raamatun vastaista.
Raamatullinen kaste on myös uskovan kaste, eikä lapsikaste. Kastekysymys ei kuiteinkaan ole ratkaiseva asia tilanteessani. Luterilaiselta puolelta löytyy esim. Lähetyshiippakunta, missä on vain miespappeja. Seurakunta mikä etsin täytyy olla konservatiivinen, Raamatun Sanassa pysyvä. Löytyykö vinkkejä vapaista suunnista, jotka täyttävät kriteerit?
Kiitos etukäteen!
Kommentit (67)
Kansanlähetys ja Raamattuopisto Kauniaisissa
Kiitos taas hyvästä tekstistä! Tarkennan vielä mitä tarkoitin synneillä ja parannuksen tekemisessä : Kaikki teemme syntiä, ihminen on syntinen perisynnin takia. Nämä synnit Jeesus sovitti ristillä.
Mutta, Jeesus ei sovittanut tahallisia syntiä, syntinen elämäntapa. Näistä synneistä tulee tehdä parannus. Ihminen ei saa elää niin kun itse haluaa, vaan Jumalan Sanan mukaisesti.
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos taas hyvästä tekstistä! Tarkennan vielä mitä tarkoitin synneillä ja parannuksen tekemisessä : Kaikki teemme syntiä, ihminen on syntinen perisynnin takia. Nämä synnit Jeesus sovitti ristillä.
Mutta, Jeesus ei sovittanut tahallisia syntiä, syntinen elämäntapa. Näistä synneistä tulee tehdä parannus. Ihminen ei saa elää niin kun itse haluaa, vaan Jumalan Sanan mukaisesti.
t. Ap
Tämä siis viestin 61 kirjoittajalle!
Vierailija kirjoitti:
Kansanlähetys ja Raamattuopisto Kauniaisissa
Kiitos! Olenkin pohtinut näitä. Ovat herätysliikkeitä evl kirkon sisällä ( vielä toistaiseksi ainakin), ei varsinaisia seurakuntia. Heillä on kuiteinkin messuyhteisöjä.
Olen viestin 61 kirjoittaja. Kiitos kommentistasi. Kyllä Jumala Kristuksessa sovitti nimenomaan kaikki perisynnin alaisen ihmiskunnan synnit. Se että minä tai sinä tai joku muu tieten tahtoen harjoitamme syntiä, on tietenkin väärin, mutta kilvoittelustamme huolimatta emme pääse siitä vapaiksi muutoin kuin tuohon samaan iankaikkiseen armotekoon turvaten. Jokin synti voi olla helppokin hylätä, kun tietää toimintansa vääräksi, mutta taipumuksemme riippuvat meissä kiinni, henkilöstä riippumatta. Siksi olen hieman ravisteleva sinun itsellesi kelpaavan seurakunnan toiminnan vaatimusten suhteen. Jos jokin juttu tyydyttää sinua, kuten vaikka pappeuden sukupuolikysymys, samalla yhteisössä voi elää jokin muu raskas virhe, josta et tiedä tai joka ei näy. Siksi sitä vaatimatonta armonalaista suhtautumista painottaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olen viestin 61 kirjoittaja. Kiitos kommentistasi. Kyllä Jumala Kristuksessa sovitti nimenomaan kaikki perisynnin alaisen ihmiskunnan synnit. Se että minä tai sinä tai joku muu tieten tahtoen harjoitamme syntiä, on tietenkin väärin, mutta kilvoittelustamme huolimatta emme pääse siitä vapaiksi muutoin kuin tuohon samaan iankaikkiseen armotekoon turvaten. Jokin synti voi olla helppokin hylätä, kun tietää toimintansa vääräksi, mutta taipumuksemme riippuvat meissä kiinni, henkilöstä riippumatta. Siksi olen hieman ravisteleva sinun itsellesi kelpaavan seurakunnan toiminnan vaatimusten suhteen. Jos jokin juttu tyydyttää sinua, kuten vaikka pappeuden sukupuolikysymys, samalla yhteisössä voi elää jokin muu raskas virhe, josta et tiedä tai joka ei näy. Siksi sitä vaatimatonta armonalaista suhtautumista painottaisin.
Näkisin kyllä Raamatusta että tahalliset synnit johtavat kadotukseen, pois Jumalan armosta. Esim heteroiden avo ja irtosuhteet ovat myöskin esimerkki tahallisista synneista, kuten huumeidenkäyttö, juoppous, samaa sukupuolta olevien suhteet y.m. Jumala on Pyhä. Jeesus itse käski tekemään parannuksen. En liity mihinkään seurakuntaan joka siunaa syntiä. Jään etsimään, ja luotan Jumalan johdatukseen.
Kaikkea hyvää Sinulle!
Olen 52/57 kirjoittaja. Kiitos ja kiva, että koit kirjoituksessani hyvää. Sanoisin vielä omana mietteenäni sen, että olet oikeassa sen suhteen, että synti on juurikin rikkomus Jumalaa vastaan, ja Hän absoluuttina vihaa sitä. Hän itse on kuitenkin "ratkaissut" tämän ristiriidan tekemällä täydellisen, sovittavan pelastusteon Jeesuksessa Kristuksessa. Se kattaa kaiken maailman synnin, niin minun kuin sinun ja kaikkien. Mielestäni Jumalan rakkauden osoittaminen ja siitä kertominenkin ovat tärkeitä. Jumala vetää hyvyyden osoittamisen kautta puoleensa. Kaikille on hyvä saada elämäänsä iloa ja mielekkyyttä ymmärryksestä asemastaan luotuna ja lunastettuna. Ihmisenä toiselle parannuksenteon edellyttäminen ei ole jokaisen tehtävä - rakkaudentekonaan ja Pyhän Hengen kautta Jumala itse osoittaa meille kaikille jatkuvasti suunnan tarkistamisen tarpeen. Kun koemme sen, voi nousta myös pyhä arkuus asettua määritellä muita. Vain yhteinen armonalaisuus jää.