Erosin evl kirkosta.
Hei! Olen äsken eronnut Suomen evl kirkosta. Olen reilut kolme vuotta sitten tullut uskoon ( olen ollut kirkon jäsen aina, kastettu vauvana). Maaliskuussa -21, 50v ikäisenä sain ottaa uskoa vastaan, uudestisyntyä.
Oma seurakuntani oli Raamatullinen tähän asti, joten pysyin jäseneenä. Nyt mädätys on kuiteinkin tullut myös sinne.
Suomen nykyevl. kirkon tilanne on järkyttävä, eksytyksen tie.
Nyt pitäisi löytää uusi uskonnollinen yhdistys, seurakunta. Kysyisin että löytyykö esim vapaista suunnista seurakunta missä ei ole naispappeja , vaan pelkästään miespappeja? Naispappeus on Raamatun vastaista.
Raamatullinen kaste on myös uskovan kaste, eikä lapsikaste. Kastekysymys ei kuiteinkaan ole ratkaiseva asia tilanteessani. Luterilaiselta puolelta löytyy esim. Lähetyshiippakunta, missä on vain miespappeja. Seurakunta mikä etsin täytyy olla konservatiivinen, Raamatun Sanassa pysyvä. Löytyykö vinkkejä vapaista suunnista, jotka täyttävät kriteerit?
Kiitos etukäteen!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ortodoksisuus olisi oiva?
Itse olen miettinyt, mutta en jotenkin vaan osaa katkaista suvun perinnettä. Olisin sitten erilainen.
Ortdoksisuus sisältää paljon Raamatun ulkopuolista. Hieman vähemmän kun katolilaisuus, mutta kuiteinkin.
Kiitos vastauksestasi!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea löytää vapaata suuntaa jossa ei olisi naispappeja. Adventisteilläkin on vai miten, en ole ihan varma?
Näin taitaa olla. Reformoiduissa ( kalvinismi) on vain miespastoreita, ja taitaa myös babtisteilla olla vain miespastoreita. Löytyy joku pieni babtistiseurakunta Helsingissä, täytyy selvittää tarkemmin.
Kiitos vastauksestasi!
Nuorena aikuisena ovelleni kolkuttivat jehovalaiset, kauppasivat uskoaan. Sanoin että minulle parasta on olla hyvä ihminen. Eivät tulleet toiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mormonikirkko. Konservatiivinen, patriarkaalinen, "high demand".
Olen kristitty, en ajo muuttaa uskontoani. Mormonismi on eri uskonto.
Mormonit eivät lähesty tupakoitsijoita eivätkä kai muutenkaan, ovat saatavilla.
Itse erosin 30v sitten, säästö 30x500€ = 15000€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen miettinyt, mutta en jotenkin vaan osaa katkaista suvun perinnettä. Olisin sitten erilainen.
Ortdoksisuus sisältää paljon Raamatun ulkopuolista. Hieman vähemmän kun katolilaisuus, mutta kuiteinkin.
Kiitos vastauksestasi!
Uudessa Valamossa tehdään viiniä mutta katolisissa kirkoissa jotain muuta miesten kesken.
Hirtä ittes hihhuli, kaikki voittavat!
Oletko paikallista vapaaseurakuntaa käynyt katsomassa? Itse suunnitellut sinne liittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sitten muhkeat kirsturahat kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko paikallista vapaaseurakuntaa käynyt katsomassa? Itse suunnitellut sinne liittymistä.
Naispastoreita.
T. Ap
Suomen ev. luth kirkko on tosiaan aivan hukassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispastoreita.
T. Ap
Raamattu kieltää myös eriseurat ja lahkot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispastoreita.
T. Ap
Raamattu kieltää myös eriseurat ja lahkot.
Tottakai täytyy pysyä Raamatun Sanassa. Kaikki mitä muutetaan, poistetaan tai lisätään Raamatusta, on Saa tanasta.
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnat tekee todella paljon myös yleishyödyllistä työtä, mikä on usein osallistujille maksutonta. Mm. ruokailuja, diakonia-avustuksia, toimintaa lapsille jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnat tekee todella paljon myös yleishyödyllistä työtä, mikä on usein osallistujille maksutonta. Mm. ruokailuja, diakonia-avustuksia, toimintaa lapsille jne.
Nämä ovat hyviä asioita. Tukevat kuiteinkin sellaista mitä Raamattu yksiselitteisesti ilmoittaa synneiksi, esim prideasiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat hyviä asioita. Tukevat kuiteinkin sellaista mitä Raamattu yksiselitteisesti ilmoittaa synneiksi, esim prideasiat.
Lisäys; T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen liittymässä helluntai seurakuntaan. Vapaisiin suuntiin on katse. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei eksy mihinkään lahkoon ja raamatun opetus on kokonaisvaltaista eikä jostain yksittäisestä opista nouse keskeinen oppi jonka ympärille rakennetaan kaikki muu.
Hellareissa on naispappeja. Tämä estää minua liittymästä.
Kaikkea hyvää!
- Ap
No kun se pelkkä miespappeus on hieman kuin uskonnon vastaista kristinuskossa kun naispappeja on ollut lähetys ja kastamistyössä ihan perustamisesta asti. Sinun pitää nyt päättää uskotko ihan oikeasti kristinuskon Jumalaan vain misiogynistien kuratoituun versioon ja Raamatun virheellisiin käännöksiin. Minä veikkaan että et valitse uskoa siihen varsinaiseen Jumalan sanaan mitä Jeesus levitti, vaan tähän toiseen virheelliseen versioon joka ruokkii omaa naisvihaasi ja siihen liittyviä perversioitasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä tarkennus: siis tukevat myös Raamatunvastaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen liittymässä helluntai seurakuntaan. Vapaisiin suuntiin on katse. Kannattaa kuitenkin olla tarkkana ettei eksy mihinkään lahkoon ja raamatun opetus on kokonaisvaltaista eikä jostain yksittäisestä opista nouse keskeinen oppi jonka ympärille rakennetaan kaikki muu.
Hellareissa on naispappeja. Tämä estää minua liittymästä.
Kaikkea hyvää!
- Ap
No kun se pelkkä miespappeus on hieman kuin uskonnon vastaista kristinuskossa kun naispappeja on ollut lähetys ja kastamistyössä ihan perustamisesta asti. Sinun pitää nyt päättää uskotko ihan oikeasti kristinuskon Jumalaan vain misiogynistien kuratoituun versioon ja Raamatun virheellisiin käännöksiin. Minä veikkaan että et valitse uskoa siihen varsinaiseen Ju
Olen Ap ja itsekin nainen. Mistään naisvihasta ei ole kyse, vaan Raamatullisesta faktasta, siitä mitä Apostoli Paavali opettaa pappeudesta!
Naiset voivat toimia muissa tehtävissä kirkon sisällä, mutta papin/pastorin kuuluu olla mies.