Naisista salaa otetut takapuolikuvat leviävät Ylilaudalla Asiantuntija: Vaikea reagoida laillisesti
Kommentit (419)
Aika monelta näyttää jäneen lukematta tämä Ylen artikkeli joka nosti kyseiset ketjut koko kansan tietoisuuteen: https://yle.fi/a/74-20096231
Artikkelin lopussa on tekstiruutu otsikolla "Tämä on sallittua ja tämä kiellettyä kuvaamista", jossa rikoskomisario Saara Asmundela Sisä-Suomen poliisilaitoksesta kertoo kuvaamiseen liittyvästä juridiikasta.
Kuvaamiseen liittyen: "Lähtökohtaisesti julkisella paikalla saa kuvata vapaasti, sitä ei voi kieltää." Hän tämän jälkeen erittelee tilanteita ja kohteita joita ei voi kuvata, mutta on selvää että näiden julkitulleiden kuvien ottaminen ei ole millään lailla rikkonut lakia.
Entä sitten julkaiseminen? Se näyttää aiheuttavan monelle päänvaivaa. Tekstiruutu jatkaa: "Kuvaaminen julkisella paikalla on siis lähtökohtaisesti sallittua, mutta kuvan julkaiseminen on asia erikseen.
Uuden seksuaalirikoslainsäädännön mukaan, joka astui voimaan tammikuussa 2023, seksuaalisen kuvan levittäminen ilman suostumusta on rangaistava teko.
Se ei ole rangaistavaa, jos kuvassa esiintyvää seksuaalisuutta pidetään hyväksyttävänä julkisella paikalla. Jos kuvaa henkilöä uima-asussa uimarannalla, sellaisen materiaalin levittäminen ei ole rangaistavaa, sanoo Saara Asmundela."
Niin kauan kuin uimarannoillakin otetut kuvat on laillista julkaista, on vaikea perustella miksei ostoskeskuksessa - joka on joka tapauksessa täynnä kameroita - otettuja olisi.
No entä sitten mahdollinen kunnianloukkaus? Rikoskomisario Asmundela valaisee: "Jos se kuva jotenkin halventaa toista tai sillä kuvan julkaisemisella pyritään halventamaan toista, se voi olla kunnianloukkaus.
Jotta kunnianloukkauksen kriteerit täyttyisivät, kuvassa olevan henkilön on oltava tunnistettavissa."
Lain perspektiivistä asiassa ei ole mitään epäselvää.
Onko tää inselisekopää kasvanut ilman vanhempia ja sisaria? Jossain kellarissa kenties?
on sen verran kipeä päästään ettei tuohon enää auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa olisi joko kieltää naisilta perseet tai peittää ne hunnulla.
Tai puhkoa silmät miehiltä, jotka saadaan kiinni seksuaalirikoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se yksi ketju teille psykoottisille suomihuorille riittänyt?
Tajuatko, että paljastit tässä itsesi ja agendasi.
Yksikään suomalainen mies, oli sitten kuinka väkivaltainen tai salakuvaaja, ei sanoisi suomalaisesta naisesta näin. Kaikenlaista muuta roskaa sieltä saattaisi tulla, voimasanojen kera, muttei noin.
Paljastuit. Lietsot siis palstalla vihaa naisten ja miesten välille. Tämän takia olet täällä 7-23.
Semmosta. Et olekaan niin älykäs kun luulit.
Älä ruoki trollia.
Älkää vastatko tälle jankkaajalle enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan varma, että jos alan kuvata julkisilla paikoilla miehiä, niin muutamassa minuutissa joku heistä tulee uhkailemaan minua. Vaikka ihan vaan omaksi ilokseni pitäisin kuvakansiota puhelimellani.
Et ikinä tekisi niin. Sellaisesta saa vain haaveilla.
Miksen tekisi? Julkisella paikallahan sai kuvata ihmisiä, niinhän te sanotte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannut tätä keskustelua. Mutta siis, joku ottaa kuvan jonkun takapuolesta kaupassa ja laittaa kuvan nettiin? Ok. Mutta siis tästäkö jotkut suuttuu?? Minkä ihmeen takia??
Ja olen ylipainoinen, takapuoli on iso, silti käyn kaupassa ja ostan karkkiakin, mutta jos joku jostain kumman syystä haluaa takapuolestani kuvan ottaa, niin mitä pahaa siinä on??
Siksi, kun ne kuvaa ja jakaa kuvia pikkulapsistakin. Haluaisitko oman viisivuotiaan tyttäresi takapuolikuvan jonnekin runkkupalstalle runkkumateriaaliksi? Kysy vielä mieheltäsi, toivooko hän omalle tyttärelleen tuollaista kohtelua.
Aha. Tämän ketjun otsikossa(kin) puhuttiin NAISISTA ja tähän ketjuun kommentoin. Lapset eivät ole naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan ymmärrettävää että vihaan naisia. Naiset inhoavat minua. Se tunne mitä ruma mies naisessa herättää on inho. Sen takia toivovat että pysyisimme vaan mahdollisimman kaukana, jotta he voivat keskittyä h u o r a a m i s e e n. Sitä ikäistäni naisisa lähestulkoon kaikki tekevät. Nussivat tuntemattomia tinderistä tavattuja tai sitten oman kaveripiirin jääkiekonpelaajia, bemarikuskeja ja muita +180cm huippukomeita miehiä. Saavat niiltä sukupuolitauteja mutta h u o r a a se ei haittaa. H u o r a ei vaadi bemarikuskia tai lätkäpelaajaa tai muutakaan panomiestä käyttämään kondomia koska h u o r a n koko elämän tarkoitus on tyydyttää niinpä. Niinpä h u o r a tulee raskaaksi mutta vastuun kantamisen sijasta hän murhauttaa oman lapsensa. Tätä kutsutaan "lisääntymisoikeuksien harjoittamiseksi".
Miksi et etsi seuraa jostain uskonnollisesta ryhmästä jossa esiaviolliset suhteet eivät ole sallittuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan ymmärrettävää että vihaan naisia. Naiset inhoavat minua. Se tunne mitä ruma mies naisessa herättää on inho. Sen takia toivovat että pysyisimme vaan mahdollisimman kaukana, jotta he voivat keskittyä h u o r a a m i s e e n. Sitä ikäistäni naisisa lähestulkoon kaikki tekevät. Nussivat tuntemattomia tinderistä tavattuja tai sitten oman kaveripiirin jääkiekonpelaajia, bemarikuskeja ja muita +180cm huippukomeita miehiä. Saavat niiltä sukupuolitauteja mutta h u o r a a se ei haittaa. H u o r a ei vaadi bemarikuskia tai lätkäpelaajaa tai muutakaan panomiestä käyttämään kondomia koska h u o r a n koko elämän tarkoitus on tyydyttää niinpä. Niinpä h u o r a tulee raskaaksi mutta vastuun kantamisen sijasta hän murhauttaa oman lapsensa. Tätä kutsutaan "lisääntymisoikeuksien harjoittamiseksi".
Hakeudu terapeutille juttelemaan, tuo on kovin harhai
Narsisti ja psykopaatti eivät parane terapialla vaan päinvastoin. Älä anna kusipäälle minkäänlaista huomiota. Huomiotta jättäminen on pahinta, mitä hänelle voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan varma, että jos alan kuvata julkisilla paikoilla miehiä, niin muutamassa minuutissa joku heistä tulee uhkailemaan minua. Vaikka ihan vaan omaksi ilokseni pitäisin kuvakansiota puhelimellani.
Et ikinä tekisi niin. Sellaisesta saa vain haaveilla.Miksen tekisi? Julkisella paikallahan sai kuvata ihmisiä, niinhän te sanotte.
Noniin, ilomielin sitten vain. Hymyillään kun tavataan!
Vierailija kirjoitti:
Aika monelta näyttää jäneen lukematta tämä Ylen artikkeli joka nosti kyseiset ketjut koko kansan tietoisuuteen: https://yle.fi/a/74-20096231
Artikkelin lopussa on tekstiruutu otsikolla "Tämä on sallittua ja tämä kiellettyä kuvaamista", jossa rikoskomisario Saara Asmundela Sisä-Suomen poliisilaitoksesta kertoo kuvaamiseen liittyvästä juridiikasta.
Kuvaamiseen liittyen: "Lähtökohtaisesti julkisella paikalla saa kuvata vapaasti, sitä ei voi kieltää." Hän tämän jälkeen erittelee tilanteita ja kohteita joita ei voi kuvata, mutta on selvää että näiden julkitulleiden kuvien ottaminen ei ole millään lailla rikkonut lakia.
Entä sitten julkaiseminen? Se näyttää aiheuttavan monelle päänvaivaa. Tekstiruutu jatkaa: "Kuvaaminen julkisella paikalla on siis lähtökohtaisesti sallittua, mutta kuvan julkaiseminen on asia erikseen.
Uuden seksuaalirikoslainsäädännön mukaan, joka astui voimaan tammikuussa 2023, seksuaalisen kuv
Vaatteista ja olemuksesta voi tunnistaa ihmisen.
"Siksi, kun ne kuvaa ja jakaa kuvia pikkulapsistakin. Haluaisitko oman viisivuotiaan tyttäresi takapuolikuvan jonnekin runkkupalstalle runkkumateriaaliksi? Kysy vielä mieheltäsi, toivooko hän omalle tyttärelleen tuollaista kohtelua."
Sinäkin jos osaisit puhua asiallisesti, niin voisi asiasi tulla paremmin ymmärretyksi. Tuollaista tekstiä ei kukaan viitsi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ikinä tekisi niin. Sellaisesta saa vain haaveilla.Miksen tekisi? Julkisella paikallahan sai kuvata ihmisiä, niinhän te sanotte.
Otan kuvan sinun rekkamiehen hymystäkin kasvojen lisäksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaa. Vie sinkku ystävättärillesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et etsi seuraa jostain uskonnollisesta ryhmäst
Olen kokeillut Valo nimistä deittiäppiäkin. En saanut siinä paskassa yhtäkään tykkäystä. Uskovaisiakin naisia kiinnostaa vain +180cm huippukomeat alfamiehet. Samoja h u o r i a ne jeestustelijatkin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
H
Narsisti ja psykopaatti eivät parane terapialla vaan päinvastoin. Älä anna kusipäälle minkäänlaista huomiota. Huomiotta jättäminen on pahinta, mitä hänelle voi tehdä.
Narsisti ja psyko osaa hurmata ihmisiä ja manipuloida, joten ei hän sellainen ole.
No sit sä luuseri elelet yksikseks, sekin on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa ottaa. Vie sinkku ystävättärillesikin.
Ne on minun omaksi iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää inselisekopää kasvanut ilman vanhempia ja sisaria? Jossain kellarissa kenties?
on sen verran kipeä päästään ettei tuohon enää auta mikään.
Vaikea sanoa miksi hänestä tuli sellainen kuin tuli. Täysin menetetty tapaus. Syitä on monia. Joillekin riittää kun vastakkaiselta sukupuolelta ei tule toivottua huomiota tiettyä määrää ja tiettyyn määräaikaan mennessä niin oikeuttavat oman asenteessa h*oritteluineen ja vihansa koko naissukupuolta kohtaan. Voi myös olla terveen isän mallin puuttuminen jossa ei opetettu kunnioittamaan vastakkaista sukupuolta ihmisenä jne.
"Narsisti ja psyko osaa hurmata ihmisiä ja manipuloida, joten ei hän sellainen ole."
Erinomainen pointti. Hauska juttu että haukutte minua narsistiksi ja psykopaatiksi, vaikka todellisuudessa hehän ovat niitä joita naiset kaikkein eniten janoaa. Ted Bundyllakin oli valtavasti vientiä jo ennen tinder aikaa. Ja muutenkin sarjamurhaajille lähetetään aina rakkauskirjeitä vankilaan. Ja tutkimuksetkin osoittaa että NAISET PITÄVÄT PSYKOPAATEISTA.
Ja silti minua haukutaan sellaiseksi vaikka tiedetään että naiset inhoavat minua. Minä olen psykopaatin vastakohta. Kertoo paljon naisten loogisen ajattelun kyvysistä (tai sen puutteesta)
Johtuu täysin ulkonäöstä. Teininä kun en viellä vihannut naisia, en saanut silloin yhtään enempää huomiota niiltä.