Kritiikkiä Pridestä
Milloin Pride-väki tajuaa että homofobia loppuu heti kun seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt käyttäytyvät normaalisti? Ketään ei oikeasti kiinnosta ketä panet sängyssä mutta jos käyttäydyt ja näytät siltä kuin olisit sirkuksessa niin se vieroksuttaa ihmisiä. Tämä ei liity mitenkään seksuaalisuuteen vaan enemmänkin epämiellyttävään ja huomionhakuiseen persoonaan. Homoseksuaalisuus ei tarkoita nimittäin sitä että on pukeuduttava sateenkaareen ja keikisteltävä feminiinisesti ihmisten edessä tehden itsestään numeron. Homoseksuaalisuus on sitä että miehenä panet miehen kanssa sängyssä.
Kommentit (599)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pride on helvetin ärsyttävä. Miksi yhtä vähemmistöä suositaan. Miksei marssita ja juhlita esim vammaisia tai jotain kieliryhmiä.
Nimi Pride kertoo kaiken.Ollaan vaan ylpeitä kun haetaan loputonta huomiota.
Tampereella oli muutama viikko sitten Suomen ensimmäinen vammaisten pride jossa juhlittiin vammaisuutta
No hyvä. Rahaa tuskin virtasi samaan malliin.
No ei sitä sponsorirahaa ensimmäisiin prideihinkaan virrannut. Tyvestä puuhun noustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lesbo mutta en koe yhtään omakseni ainakaan näitä äänekkäimpiä sateenkaari- aktivisteja. Olen myöskin saanut kuulla olevani terf ja transfobinen kun en ole kiinnostunut kuin biologisista naisista eikä transnaiset valitettavasti sytytä. Kyllähän moni transnainen on mielestäni kaunis mutta en vaan tunne heitä kohtaan mitään seksuaalista. Samalla tavalla kun miehetkään ei mua sytytä.
Transnaisissa näkyy monissa se maskuliinisuus ja se ei sytytä. Myöskään biologiset naiset joilla on maskuliinisia piirteitä ei kiinnosta sillä tavalla. Esim Floor Jansenin tyyliset. Kyllä transihmisilläkin varmaan on kullakin omat ulkonäköpiirteet muissa ihmisissä jotka heitä viehättää
Ja höps, transnaisia on tosi eri näköisiä, laidasta laitaan
He ovat transidentifiotuvia miehiä, eli naisista kiinnostuneet eivät innostu transnaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon olet miettinyt asiaa. Hyvää kesää sinulle!
N45, lesbo
Kyllä ja koen kyllä näkeväni asian laajemmin kuin te vähemmistöt itse. Esimerkiksi maskuliiniset homot eivät koe homofobiaa samassa määrin mitä feminiiniset mikä kertoo siitä että kyse ei ole seksuaalisuudesta vaan siitä miltä näytät ja miten käyttäydyt.
Ap
kokemus on siitä huono että jokainen kokee tavallaan :D toiset jopa aina niin kovaa ettei niitä kannata edes kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis saa feminiinisenä homomiehenä olla olemassa tai ainakaan Pride-kulkueessa? Miksi?
Käyn töissä ja maksan veroja ihan niin kuin muutkin. Anna kaikkien ihmisten olla.
Saat olla olemassa mutta kaikkien ei ole pakko silti pitää susta jos heitä ärsyttää sun feminiinisyys.
Olen eri, mutta mua feministinä ärsyttää heteroiden sukupuoliroolisidonnaisuus. En kuitenkaan jatkuvasti pajata siitä verkossa ja lehdissä. Enkä halua estää heitä kävelemästä kadulla tai antamasta lehtihaastatteluja "koska minua ärsyttää".
Ilman heteroiden sukupuolisidonnaisuutta meidän ihmislaji ei jatkuisi. Sille on biologiset ja evolutiiviset syynsä miksi miehet ovat m
Miten tämä liittyy nimenomaan homoihin ja lesboihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon olet miettinyt asiaa. Hyvää kesää sinulle!
N45, lesbo
Kyllä ja koen kyllä näkeväni asian laajemmin kuin te vähemmistöt itse. Esimerkiksi maskuliiniset homot eivät koe homofobiaa samassa määrin mitä feminiiniset mikä kertoo siitä että kyse ei ole seksuaalisuudesta vaan siitä miltä näytät ja miten käyttäydyt.
Ap
kokemus on siitä huono että jokainen kokee tavallaan :D toiset jopa aina niin kovaa ettei niitä kannata edes kuunnella.
Jep, tästä syystä kokemus on aika huono määritelmä sille, mitä on sukupuoli. Erityisesti, jos halutaan käydä yhteiskunnallista keskustelua. Ei meillä ole mitään keinoa todentaa, että Matin kokemus naiseudesta on sama kuin Minnan ja he näin muodostavat jonkun yhteiskunnallisesti relevantin ryhmän.
HOMOJEN HOMMAA.
tarttis nääkin sekasikiöt viedä takas kaappiin ja avain heittää hevonvit---n
-virka kyösti
Pelkkä korrelaatio Pride-kulkueiden järjestämisen ja mt-ongelmien välillä ei ehkä riitä osoittamaan, että Pride varsinaisesti aiheuttaa mielenterveysongelmia ulkopuolisille.
Tulisi myös osoittaa, että nuo mielenterveysongelmat olisivat riippumattomia siitä, miten Prideen ja Pride-väkeen (kohtuullisesti) suhtaudutaan, jolloin pitäisin niitä konkreettisena vahinkona.
Eli esimerkiksi ilmansaasteet aiheuttaisivat nähdäkseni konkreettista vahinkoa, koska ne aiheuttavat ihmisille fyysisiä terveyshaittoja riippumatta siitä, miten kyseiset ihmiset saasteisiin suhtauvat. Olisi myös melko kohtuutonta väittää, että sydänkohtausten tai keuhkokuumeen pitäminen vahingollisena olisi vain näkemyskysymys, koska ne selkeästi vähentävät uhriensa positiivista vapautta.
Esimerkiksi ilmastoahdistuksen aiheuttaminen taas ei nähdäkseni ole konkreettista vahinkoa, koska esimerkiksi ilmastotilastojen julkaisun vaikutukset voivat riippua kulttuurista ja lukijoiden suhtautumisesta. Ilmastotilastojen julkaisua ei siis nähdäkseni voisi kieltää vedoten siihen, että ne aiheuttavat työ- tai opiskelukyvyn laskua, koska lamaannuttava ahdistus ei vaikuta välttämättömältä reaktiolta niihin tutustumisesta, vaan ihmisten voidaan suurelta osin katsoa pystyvänsä päättää, miten he asiaan suhtautuvat.
Vierailija kirjoitti:
"Sinulta on mennyt ehkä ohi, että Suomessa homo- ja lesboaktivistit on liikkeen historian alusta asti tehneet yhteistyötä transihmisten kanssa? Miksi se linkki pitäisi nyt rikkoa?
Suomessa yksi kaikkein huonoimmin voivia ryhmiä on trans- ja muunsukupuomiset teinit. Heidän hyvinvointinsa on monin tavoin vaarassa koulukiusaamisen ja vihapuheen takia. Osa heistä on kuolemanvaarassa.
Meillä kaikilla on moraalinen velvollisuus huolehtia heistä."
Sinulta taisi nyt mennä ohi, että nykytransaktivistien (joiden näkemyksiä kaikki transihmiset eivät suinkaan kannata) mukaan minun seksuaalista suuntautumistani ei ole olemassa, tai vähintäänkin se on friikki fetissi, josta pitäisi itsetutkiskelulla päästä eroon. Mun on vähän vaikea tehdä tällaisten ihmisten kanssa yhteistyötä, ja koen heidän aktivisminsa itselleni haitalliseksi.
Sinulta taisi myös mennä ohi, että en ole kieltämässä yhtään mitään enkä vaadi mink
En ole transaktivisti vaan lesbo joka tuntee paljon ihmisiä, myös transihmisiä ja -aktivisteja ja tietää että heitä on monenlaisia ja heillä on eri mielipiteitä. Minua siis ei ole haukuttu terfiksi eikä painostettu mihinkään.
Olen syvästi pahoillani puolestasi, jos koet ettet voi tuntea myötätuntoa sukupuoleltaan moninaisia nuoria kohtaan. He elävät hyvin vaikeissa tilanteissa.
Kerran meidän kaltaisemme elivät samoin, silloin monen teinin tai nuoren aikuisen itsem*rhan tai sen yrityksen taustalla oli pelko omasta homoudesta.
Olen ollut aktivistina mukana rakentamassa maailmaa, jossa kaltaisemme voisivat paremmin ja niin on käynyt. Miksi en nyt haluaisi samaa sukupuoleltaan moninaisille nuorille?
SK kirjoitti:
Pelkkä korrelaatio Pride-kulkueiden järjestämisen ja mt-ongelmien välillä ei ehkä riitä osoittamaan, että Pride varsinaisesti aiheuttaa mielenterveysongelmia ulkopuolisille.
Tulisi myös osoittaa, että nuo mielenterveysongelmat olisivat riippumattomia siitä, miten Prideen ja Pride-väkeen (kohtuullisesti) suhtaudutaan, jolloin pitäisin niitä konkreettisena vahinkona.
Eli esimerkiksi ilmansaasteet aiheuttaisivat nähdäkseni konkreettista vahinkoa, koska ne aiheuttavat ihmisille fyysisiä terveyshaittoja riippumatta siitä, miten kyseiset ihmiset saasteisiin suhtauvat. Olisi myös melko kohtuutonta väittää, että sydänkohtausten tai keuhkokuumeen pitäminen vahingollisena olisi vain näkemyskysymys, koska ne selkeästi vähentävät uhriensa positiivista vapautta.
Esimerkiksi ilmastoahdistuksen aiheuttaminen taas ei nähdäkseni ole konkreettista vahinkoa, koska esimerkiksi ilmastotilastojen julkaisun vaikutukset voivat riippua kulttuuris
Sun pitäisi ymmärtää myös asioiden mahdolliset syy-seuraussuhteet korrelaation lisäksi. Pride ja siihen liittyvät mt-ongelmat ovat täysin ihmisten välisiä sosiaalisia konstruktioita, kun taas fyysiset terveyshaitat eivät ole sosiaalisia konstruktioita, joten näitä ei voi verrata keskenään. Ilmastoahdistusta taas voi verrata Pride-ilmiöön ja nämä todennäköisesti liittyvät ainakin samanlaiseen maailmankuvaan.
"Sisälukutaito? Kyse oli sukupuoliROOLIsidonnaisuudesta.
Sukupuolirooleilla selitetään sitä, että naiset joutuu tekemään monin kerroin enemmän kotitöitä, heihin kohdistuu työpaikoilla raskaussyrjintää ja naisvaltaisilla aloilla on kehnot palkat. Nämä perustelut on naisille vahingollisia.
Samoin kuin miehille on vahingollista että heille sanotaan etteivät he saa itkeä, ilmaista avoimesti tunteitaan jne
Nämä ei ole biologiaa vaan biologian viittaan puettua vallankäyttöä"
Niinpä, ja juuri tästä syystä nykyinen "sukupuoli on kokemus, jota performoidaan" -käsitys on haitallinen. Sitä performointia kun ei voi tehdä, jos vaatteita, käytöstä, hiustyyliä jne. ei sukupuoliteta ja -normiteta. Niinpä nykymeininki pohjimmiltaan vahvistaa normeja, vaikka aktivistit kuinka muuta väittäisivät.
Tämä näkyy esim. siinä, että osa maskuliinisista lesboista saa nykyään (varmaan lähinnä hyvää tarkoittavia) kyselyjä siitä, ovatko he tulleet ajatelleeksi, että voisivat olla transmiehiä. Vielä surullisempaa tietysti on, että detrans-tarinoissa aika usein on kyse siitä, että feminiininen homo tai maskuliininen lesbo on luullut olevansa transhetero.
hyppikää homot volttia keskenänne `!
Vierailija kirjoitti:
"Sisälukutaito? Kyse oli sukupuoliROOLIsidonnaisuudesta.
Sukupuolirooleilla selitetään sitä, että naiset joutuu tekemään monin kerroin enemmän kotitöitä, heihin kohdistuu työpaikoilla raskaussyrjintää ja naisvaltaisilla aloilla on kehnot palkat. Nämä perustelut on naisille vahingollisia.
Samoin kuin miehille on vahingollista että heille sanotaan etteivät he saa itkeä, ilmaista avoimesti tunteitaan jne
Nämä ei ole biologiaa vaan biologian viittaan puettua vallankäyttöä"
Niinpä, ja juuri tästä syystä nykyinen "sukupuoli on kokemus, jota performoidaan" -käsitys on haitallinen. Sitä performointia kun ei voi tehdä, jos vaatteita, käytöstä, hiustyyliä jne. ei sukupuoliteta ja -normiteta. Niinpä nykymeininki pohjimmiltaan vahvistaa normeja, vaikka aktivistit kuinka muuta väittäisivät.
Tämä näkyy esim. siinä, että osa maskuliinisista lesboista saa nykyään (varmaan lähinnä hyvää tarkoittavia) k
Transsukupuolisuus on todellisuudessa aina inversio omasta homoseksuaalisuudesta, joka halutaan muuttaa kuuluvaksi vastakkaiseen sukupuoleen. Tätä on tutkittu paljon ja näiden välillä on selvä korrelaatio. Ei nimittäin ole sattumaa, että transnaiset ovat ensin olleet feminiinisiä homoja tai transmiehet maskuliinisia lesboja. Maskuliiniset homot ja feminiiniset lesbot harvemmin muuttuvat myöhemmin transsukupuolisiksi.
Allekirjoitan aloituksen . En ole koskaan ymmärtänyt miksi se kenen kanssa harrastaa seksiä vaatii erityiskohtelua ja huomiota saati miten siitä saadaan kulttuuria.
Väitän, että fobioita , vainoa mitä nyt joku tunteekaan kokevansa olisi vähemmän , jos ei joka välissä huudettaisi pää punaisena " olen jotain muuta kuin normi hetero, haluan että tämä huomioidaan ihan kaikessa ja koko ajan"
"En ole transaktivisti vaan lesbo joka tuntee paljon ihmisiä, myös transihmisiä ja -aktivisteja ja tietää että heitä on monenlaisia ja heillä on eri mielipiteitä. Minua siis ei ole haukuttu terfiksi eikä painostettu mihinkään.
Olen syvästi pahoillani puolestasi, jos koet ettet voi tuntea myötätuntoa sukupuoleltaan moninaisia nuoria kohtaan. He elävät hyvin vaikeissa tilanteissa.
Kerran meidän kaltaisemme elivät samoin, silloin monen teinin tai nuoren aikuisen itsem*rhan tai sen yrityksen taustalla oli pelko omasta homoudesta.
Olen ollut aktivistina mukana rakentamassa maailmaa, jossa kaltaisemme voisivat paremmin ja niin on käynyt. Miksi en nyt haluaisi samaa sukupuoleltaan moninaisille nuorille?"
Kiva, että sinua ei ole painostettu, mutta se ei tarkoita, että ketään ei ole. En halua olla mukana rakentamassa sitä maailmaa, jota sateenkaaripiireissä nyt rakennetaan, koska kuten jo selitin, koen, että voin siinä maailmassa huonommin, koska siellä seksuaalinen suuntautumiseni on vääränlainen. Olen tämän kuullut transaktivisteilta ihan järjestöjen johtotasolta ja lukenut lukuisista aiheen julkaisuista.
Voisitko ystävällisesti olla laittamatta sanoja suuhuni? Mä hyvinkin tunnen myötätuntoa nuoria kohtaan, joilla on itsensä kanssa paha olo mistä tahansa syystä. Se, että en usko sinun totuuteesi siitä, mitä sukupuoli on, ei tarkoita, että en tuntisi myötätuntoa.
Yhtä hyvin mä voisin kertoa, että olen pahoillani siitä, että et selvästikään kykene tuntemaan myötätuntoa sateenkaaripiireissä syrjittyjä homoseksuaalisia ihmisiä tai nykyaktivismiin turhautuneita trans- ja detransihmisiä kohtaan.
Jos haluat vastata, niin perustele, miksi sukupuolikäsityksesi on oikea ja miten se toimii yhteiskunnallisessa analyysissa. Tunteellinen manipulointi ja moralisointi ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan aloituksen . En ole koskaan ymmärtänyt miksi se kenen kanssa harrastaa seksiä vaatii erityiskohtelua ja huomiota saati miten siitä saadaan kulttuuria.
Väitän, että fobioita , vainoa mitä nyt joku tunteekaan kokevansa olisi vähemmän , jos ei joka välissä huudettaisi pää punaisena " olen jotain muuta kuin normi hetero, haluan että tämä huomioidaan ihan kaikessa ja koko ajan"
Olen menossa pride-kulkueeseen ja sen jälkeen puistoon piknikille. Otan mukaan viltin, eväät ja pari kaveria. En aio huutaa mitään.
Enkä muista että olisin koskaan huutanut noin missään muuallakaan.
Minua ainakin hämmentää femcelinä ja miesvihaajana feminiiniset miehet. On paljon helpompaa vihata perinteistä miestä, kuten Mister Gray fifty shadesissa, jonka olen vihakatsonut ainakin tuhat kertaa!
Homoseksuaaleilla ja transeilla ei ole mitään yhteistä jaettua kokemusmaailmaa. Koko pakkoavioliitto oli alunperinkin järjetön. Ennen transit olivat käytännössä aina homoseksuaaleja, nyt lähinnä fetissin omaavia heteromiehiä ja tasapainottomia teinityttöjä.
Vierailija kirjoitti:
"En ole transaktivisti vaan lesbo joka tuntee paljon ihmisiä, myös transihmisiä ja -aktivisteja ja tietää että heitä on monenlaisia ja heillä on eri mielipiteitä. Minua siis ei ole haukuttu terfiksi eikä painostettu mihinkään.
Olen ollut aktivistina mukana rakentamassa maailmaa, jossa kaltaisemme voisivat paremmin ja niin on käynyt. Miksi en nyt haluaisi samaa sukupuoleltaan moninaisille nuorille?"
Kiva, että sinua ei ole painostettu, mutta se ei tarkoita, että ketään ei ole. En halua olla mukana rakentamassa sitä maailmaa, jota sateenkaaripiireissä nyt rakennetaan, koska kuten jo selitin, koen, että voin siinä
Mikä sukupuolikäsitys? Olen vain sitä mieltä että meidän tulee tukea sulupuoleltaan moninaisia nuoria, vaatia kouluja ymmärtämään että heitä kiusataan ja että se on vakavaa ja vaatia riittäviä mt-palveluja kaikille nuorille - myös niille ryhmille jotka syystä tai toisesta pelkäävät tai arastelevat sote-ammattilaisia.
Ei se ole mikään "sukupuolikäsitys".
Ja minusta on tosi väärin jos sinua on haukuttu tai painostettu, en hyväksy sitä. Ja olen sitä mieltä että lhbtiq-liikkeen ytimessä on ollut, että kukin saa valita kumppaninsa täysin itse ilman minkäänlaista painostusta ja tästä on pidettävä kiinni, vaikka se aiheuttaisi sisäisiä ristiriitoja.
Mistä tuo kummallinen fobiakäsitys tulee? Minä en pelkää heitä, enemmänkin ärsyttää että pieni vähemmistö saa terrorisoida ihmisiä esim liputuksilla ja häiriköimällä kaduilla. Olloot kotonaan mitä tykkäävät mutta miksi se pitää huutas kaduilla ja kujilla. Ja millä oikeudella ovat omineet sateenkaaren omiin no en sano, omiin tarkoituksiinsa?
Sä saat nauttia tyttökullista sydämesi kyllyydestä, mutta älä pakota muille. Feminiinisyys, korkkarit, minarit, bimboilu eivät ole sama asia kuin naiseus. Penikselliset henkilöt eivät kuulu lesbojen deittipooliin.