Miksi ei saisi olla vapaaehtoisesti työtön?
Kommentit (100)
Tänne kirjoittamiesi tekstien perusteella sinulla ei ole kovin mukavaa.
Itse käyn töissä mutta olen samaa mieltä. Maksan mielelläni verot siitä, että ihmisen ei halutessaan tarvitse kuluttaa aikaansa turhanpäiväiseen työntekemiseen.
Itsellä autot, asunnot, harrastukset, joten pakko käydä. Mutta kuka nyt oikeasti haluaa elämäänsä kuluttaa jossain työssä, jos pakko ei olisi.
Kaikki päättäessään kun jäisivät työttömäksi ei löytyisi enää niille tuilla maksajaa. Jäisi pakolla työvoiman ulkopuolella olevat mummot, opiskelijat ja sairaat ensin kuolemaan eka. Sitten ne loput työttömät eläisi kuin rys * s ät kadulla juopotellen paskoissa kämpissä ja meno ois ku Neuvostoliitossa. Mitään ilmaista rahaa kun ei ole olemassa.
Olen tavallaan samaa mieltä, vaikka itse olenkin tyyppiä, joka haluaa käydä töissä paremman elintason vuoksi. Jos jollain on jotain järkevämpää tekemistä ja tulee vähällä rahalla toimeen, niin miksei periaatteessa voisi olla työttömänä.
Huono valinta tuo on silloin, jos käyttää sen vapaa-aikansa kotona nysväämiseen ilman mitään järkevää tekemistä. Työttömyys on monelle pahaksi mielenterveydelle. Myös silloin näen asian ongelmana, jos on lapsia, sillä työttömyys ja huono-osaisuus periytyy vahvasti. Mutta jos joku haluaa asua erakkona metsässä eikä mennä töihin, periaatteessa tähän pitäisi olla mahdollisuus Suomen kaltaisessa valtiossa. Suurin osa valitsisi työssäkäynnin kuitenkin, jos vain työpaikka olisi, niin ei tuosta mikään kohtuuton ongelma synny.
Työnteko ei ole aina kannattavaa edes työnantajan kannalta katsottuna. Viimeisimmässä työpaikassani olin täysin kypsynyt. Mietin lähtöä yli vuoden. Sitten kun päätös tuli tehtyä, olo helpotti. Samaan aikaan työpaikallani huomasin merkittävän materiaalivirheen. Pidin asian omana tietonani. Seuraavana kesänä katsoin sen yrityksen tilinpäätöstiedot finderistä. Miljoonaluokan tappiot sinä vuonna, kun virheen huomasin, eikä sellaista ollut koskaan aikaisemmin tapahtunut. Kyllä nauratti.
Saa olla, ilman muuta. Työttömyyskorvauksia tai muita tukiaisia ei silloin tietenkään makseta.
Saa olla, ihan vapaasti mutta jos aikoo tukia nostaa niin ei saa. Omilla rahoilla saat elää niin kuin haluat, mutta siis omilla ei yhteiskunnan tuki rahoilla. Työkkäriin ei ole pakko ilmoittautua
Olet vaan. Antaa mennä. Mutta silloin et voi odottaa yhteiskunnan tukea kun olet täysi riippakivi, kivireki, kuollutta painoa. Vain hyödytön loinen ottamassa mutta ei anna. Halpa vitsi aikuisesta ihmisestä koska aikuisuuteen kuuluu vastuut ja työ jossain muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn töissä mutta olen samaa mieltä. Maksan mielelläni verot siitä, että ihmisen ei halutessaan tarvitse kuluttaa aikaansa turhanpäiväiseen työntekemiseen.
Itsellä autot, asunnot, harrastukset, joten pakko käydä. Mutta kuka nyt oikeasti haluaa elämäänsä kuluttaa jossain työssä, jos pakko ei olisi.
No jos joku on jollain työpaikalla vasten tahtoansa, sehän voi jarruttaa tuotantoa, häiritä bisneksiä, vaatia ylimääräisiä resursseja... parempi, että kaikki on työssä, johon on motivoitunut tai jos ei kunto /motivaatio riitä, niin ei ole muiden työtä häiritsemässä millään työpaikalla. Jos halutaan laatua ja tulosta niin ei se ei motivoitunut työntekijä ole edes ilmaiseksi hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa, kunhan ei kuppaa yhteiskunnalta elatusta.
En usko, että kukaan "vapaaehtoisesti" työtön on huippukunnossa, urhelija ... tuo vapaaehtoinen työttömyyskin on onnistunut ainoastaan, koska edes työkkäri ei viitsi patistella heitä eli työkkäritkin haluaa pitää heidät työpaikoilta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan, ei siinä mitään. Elä omilla rahoillasi, älä muiden tukemana.
Tämän iänikuisen. Pölyttyneen höpsismin soisimme jo katoavan kansakunnan muistista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa hankkimaan autot, asunnot ja harrastukset? Robotitko?
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei ole aina kannattavaa edes työnantajan kannalta katsottuna. Viimeisimmässä työpaikassani olin täysin kypsynyt. Mietin lähtöä yli vuoden. Sitten kun päätös tuli tehtyä, olo helpotti. Samaan aikaan työpaikallani huomasin merkittävän materiaalivirheen. Pidin asian omana tietonani. Seuraavana kesänä katsoin sen yrityksen tilinpäätöstiedot finderistä. Miljoonaluokan tappiot sinä vuonna, kun virheen huomasin, eikä sellaista ollut koskaan aikaisemmin tapahtunut. Kyllä nauratti.
Välinpitämätön, pahuuksille naurava ja ilkeä ihminen oman samasi mukaan. Me emme tiedä mikä siellä töissä v i t u t t i, mutta tuskin mikään miljoonan arvosta, joka varmasti romutti ihmisten elämää. Erityisen sairas päästäsi.
Niin kauan, kun meillä on töihin haluavia työttömiä, pitäisi heidät työllistää ensin ja vasta sitten miettiä, onko ok olla vapaaehtoisesti työtön.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan, kun meillä on töihin haluavia työttömiä, pitäisi heidät työllistää ensin ja vasta sitten miettiä, onko ok olla vapaaehtoisesti työtön.
On OK olla vapaaehtoisesti työtön. Teet vain niin huonoja työhakemuksia että kukaan ei kelpuuta. Työntekopakkoa ei suomessa nääs ole. Vain työnhakupakko.
Minun puolestani saa olla vapaasti. Mutta verorahoista ei pidä kustantaa heidän elämistään.
Ole vaan, ei siinä mitään. Elä omilla rahoillasi, älä muiden tukemana.