Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kritiikkiä Pridestä

Vierailija
27.06.2024 |

Milloin Pride-väki tajuaa että homofobia loppuu heti kun seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt käyttäytyvät normaalisti? Ketään ei oikeasti kiinnosta ketä panet sängyssä mutta jos käyttäydyt ja näytät siltä kuin olisit sirkuksessa niin se vieroksuttaa ihmisiä. Tämä ei liity mitenkään seksuaalisuuteen vaan enemmänkin epämiellyttävään ja huomionhakuiseen persoonaan. Homoseksuaalisuus ei tarkoita nimittäin sitä että on pukeuduttava sateenkaareen ja keikisteltävä feminiinisesti ihmisten edessä tehden itsestään numeron. Homoseksuaalisuus on sitä että miehenä panet miehen kanssa sängyssä.

Kommentit (599)

Vierailija
101/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon olet miettinyt asiaa. Hyvää kesää sinulle!

N45, lesbo

Kyllä ja koen kyllä näkeväni asian laajemmin kuin te vähemmistöt itse. Esimerkiksi maskuliiniset homot eivät koe homofobiaa samassa määrin mitä feminiiniset mikä kertoo siitä että kyse ei ole seksuaalisuudesta vaan siitä miltä näytät ja miten käyttäydyt.

Ap

Jaa, että käyttäytyisivät ja pukuetuisivat oikein, niin syrjintää ei olisi?

Miten sellaista ihmistä voi ottaa tosissaan joka on värjännyt tukkansa shokkiväreillä, naamassa on lävistyksiä ja käytös on epävakaata jne? Valitettavasti juuri näillä jotka pukeutuvat ja käyttäytyvät epätyypillisesti on eniten mt-ongelmia ja korrelaatio on selvä eivätkä he edes itse sitä tajua koska

Nuo eivät yleensä olekaan homoseksuaaleja, vaan transeja ja queerejä, naiseksi kasvamisesta ahdistuneita teinejä, jotka haluavat murskata yhteiskuntajärjestyksen, normit, cisteemin ja binäärisukupuolen.

Vierailija
102/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis saa feminiinisenä homomiehenä olla olemassa tai ainakaan Pride-kulkueessa? Miksi? 

Käyn töissä ja maksan veroja ihan niin kuin muutkin. Anna kaikkien ihmisten olla. 

Saat olla olemassa mutta kaikkien ei ole pakko silti pitää susta jos heitä ärsyttää sun feminiinisyys.

Olen eri, mutta mua feministinä ärsyttää heteroiden sukupuoliroolisidonnaisuus. En kuitenkaan jatkuvasti pajata siitä verkossa ja lehdissä. Enkä halua estää heitä kävelemästä kadulla tai antamasta lehtihaastatteluja "koska minua ärsyttää".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride on helvetin ärsyttävä. Miksi yhtä vähemmistöä suositaan. Miksei marssita ja juhlita esim vammaisia tai jotain kieliryhmiä.

Nimi Pride kertoo kaiken.Ollaan vaan ylpeitä kun haetaan loputonta huomiota.

Tampereella oli muutama viikko sitten Suomen ensimmäinen vammaisten pride jossa juhlittiin vammaisuutta

Vierailija
104/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa meni sympatiat kun opin tuntemaan yhden kahden äidin perheen jossa oli pieni poika. Kun poika alkoi kasvaa taaperosta esikouluikäiseksi niin säälin häntä todella. Näki miten hukassa lapsi oli kun oli puettu mekkoihin pidetty nukkena. Ei oikein osannut mennä mukaan poikien juttuihin vaikka selvästi halusi. Nyt perhe on hajonnut. Poika voi ehkä paremmin.

Vierailija
105/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pride on helvetin ärsyttävä. Miksi yhtä vähemmistöä suositaan. Miksei marssita ja juhlita esim vammaisia tai jotain kieliryhmiä.

Jos HLBT-ihmiset järjestää kulkueen ja juhlan oman asioidensa ympäriltä, niin onko se vammaisilta tai muilta pois? Onko HLBT -ihmisten tehtävä järjestää kieliryhmille marssit, vai olisiko se ehkä kieliryhm-n itsensä organisoitava tapahtuma? 

Kulkueen järjestää ihan kuule seta itse eikä vammaisjärjestö tai Helsingin kaupunki tai valtio. Sinäkin voit organisoida juuri sellaisen kulkueen kuin haluat, vaikka pellekulkueen kaikille pelleasuihin pukeutuville ja niitä tukeville. Siitä vain kädet töihin ja organisoimaan tapahtuma! 

Kummallista niuhottmista muista vähemmisöistä - hoitakoot he omat kulkueensa, ei ne vammaisjärjestöt ja kieliryhmätkääm ole prideä järjestämässä. 

Vierailija
106/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon olet miettinyt asiaa. Hyvää kesää sinulle!

N45, lesbo

Kyllä ja koen kyllä näkeväni asian laajemmin kuin te vähemmistöt itse. Esimerkiksi maskuliiniset homot eivät koe homofobiaa samassa määrin mitä feminiiniset mikä kertoo siitä että kyse ei ole seksuaalisuudesta vaan siitä miltä näytät ja miten käyttäydyt.

Ap

Jaa, että käyttäytyisivät ja pukuetuisivat oikein, niin syrjintää ei olisi?

Miten sellaista ihmistä voi ottaa tosissaan joka on värjännyt tukkansa shokkiväreillä, naamassa on lävistyksiä ja käytös on epävakaata jne? Valitettavasti juuri näillä jotka pukeutuvat ja käyttäytyvät epätyypillisesti on eniten mt-ongelmia ja korrelaatio

Teinit kapinoi ja shokeeraa, se on normaalia.

Vierailija
107/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa meni sympatiat kun opin tuntemaan yhden kahden äidin perheen jossa oli pieni poika. Kun poika alkoi kasvaa taaperosta esikouluikäiseksi niin säälin häntä todella. Näki miten hukassa lapsi oli kun oli puettu mekkoihin pidetty nukkena. Ei oikein osannut mennä mukaan poikien juttuihin vaikka selvästi halusi. Nyt perhe on hajonnut. Poika voi ehkä paremmin.

jep jep.. puettiin mekkoihin ja ja ja  

Vierailija
108/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kaikkien kukkien pitää antaa kukkia, niin kauan kuin ei loukkaa ketään. Enkä nyt siis tarkoita sitä, että pitää suojella tiukkapipoja, etteivät he pahoita mieltään toisten ulkonäöstä ja elämäntyylistä, vaan sitä, että saa rakastaa ketä tahtoo, näyttää miltä tahtoo ja tehdä makuuhuoneessa mitä tahtoo, kunhan ei satuta ketään henkisesti tai fyysisesti. Sama koskee myös heteroja. 

Siitä huolimatta minäkin vähän ihmettelen sirkusmeininkiä ja provosoivaa pukeutumista pride-kulkueissa. Suurin osa homoista ja lesboista on ihan tavallisia ja tavallisen näköisiä. Jos olisin lesbo niin mua varmaan harmittaisi pride-kulkueen junteille antama kuva.

Kyllä mäkin välillä makkarissa pukeudun, mutta ei tulis mieleenkään mennä johonkin kulkueeseen lateksisissa reisisaappaissa ja pitsiteddyssä. Kenellekään ei kuulu, mitä teen makuuhuoneessa, eikä mua kiinnosta, mitä muut siellä tekevät. Kannatan ihmisten oikeut

Pridet lähtivät luisuun sen jälkeen, kun translippu nostettiin kaikkien muiden yläpuolelle viime vuosikymmenellä. Nykyään Setakin tuuttaa lähinnä lasten transiuttamista, satuilee miesten kanssa seksiä harrastavista lesboista, eikä siellä ole enää edes omaa toimintaa homoseksuaaleille ilman heterotransien läsnäoloa.

Vierailija
109/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuivatko he Porvoossa?

- keksipä vielä lisää.

Vierailija
110/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo ympäröivää maailmaa niin eipä olla onnellisemmaksi tultu näillä rajojen rikkomisilla. Päinvastoin. Ihmiset, varsinkin nuoret on rikkinäisempiä kuin koskaan.

Vierailija
111/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuivatko he Porvoossa?

- keksipä vielä lisää.

Ei asuneet. Enkä keksi vaan aivan tosi tilanne.

Vierailija
112/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Oletuksesi siitä, ettei muita kiinnosta, mitä sukupuolta olevien kanssa kukakin kuksii, ei ehkä pidä paikkaansa.

Vaikka suuren osan seksuaalivähemmistöjen syrjinnästä väitettäisiin varmaankin olevan epämuodollista, on esimerkiksi nykyäänkin monissa valtioissa homoseksuaaliset suhteet sinänsä ovat jo ankarasti rangaistavia. Suomessa valtion tunnustaman kirkon ohjeistusta olla vihkimättä homopareja voitaisiin myös varmaankin kohtuullisesti pitää muodollisena syrjintänä. 

Laskisin myös "milloin ihmiset tajuavat, että..." -tyylisen retoriikan enemmänkin paasaukseksi kuin pohtivaksi arvioinniksi. 

Nykyajan syrjintä eheyttäminen tuleekin vihervasemmiston ja transien suunnalta. Lesboille tyrkytetään penistä  naisen sukupuolielimenä ja haukutaan vulvafanaatikoksi, seksuaaliseksi rasistiksi ja genitaalifetisistiksi, jos kulli ei kiinnosta vaikka sen jatke identifioituisi naiseksi.

1950-luvun eheyttäjät ja raiskarit: lesbo ei vain ole saanut kunnolla munaa

2020-luvun transit ja vihervassut: lesbo ei vain ole saanut kunnolla munaa

Vierailija
113/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole enää jonkun ryhmän hyväksymistä vaan aivopesua.

Vierailija
114/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis saa feminiinisenä homomiehenä olla olemassa tai ainakaan Pride-kulkueessa? Miksi? 

Käyn töissä ja maksan veroja ihan niin kuin muutkin. Anna kaikkien ihmisten olla. 

Saat olla olemassa mutta kaikkien ei ole pakko silti pitää susta jos heitä ärsyttää sun feminiinisyys.

Olen eri, mutta mua feministinä ärsyttää heteroiden sukupuoliroolisidonnaisuus. En kuitenkaan jatkuvasti pajata siitä verkossa ja lehdissä. Enkä halua estää heitä kävelemästä kadulla tai antamasta lehtihaastatteluja "koska minua ärsyttää".

Ilman heteroiden sukupuolisidonnaisuutta meidän ihmislaji ei jatkuisi. Sille on biologiset ja evolutiiviset syynsä miksi miehet ovat maskuliinisia ja naiset feminiinisiä. Homoilla ja lesboilla ei toki tätä samaa tarvetta ole mutta se ei silti poista sitä että he ovat yhtälailla miehiä ja naisia joiden lähtökohtaisesti pitäisi käyttäytyä sukupuolelleen tyypillisellä tavalla. Feminiininen mies ja maskuliininen nainen hämmentää meidän ihmismieltä primitiivisesti tiedostamatta.

Vierailija
115/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella oli muutama viikko sitten Suomen ensimmäinen vammaisten pride jossa juhlittiin vammaisuutta

No hyvä. Rahaa tuskin virtasi samaan malliin.

Vierailija
116/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muuten kiva tietää mihin kaikki rahat käytetään.

Vierailija
117/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee kunnon tappelut siellä marssilla kun eri friikit käy toistensa kimppuun 😂

Vierailija
118/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinulta on mennyt ehkä ohi, että Suomessa homo-  ja lesboaktivistit on liikkeen historian alusta asti tehneet yhteistyötä transihmisten kanssa? Miksi se linkki pitäisi nyt rikkoa?

Suomessa yksi kaikkein huonoimmin voivia ryhmiä on trans- ja muunsukupuomiset teinit. Heidän hyvinvointinsa on monin tavoin vaarassa koulukiusaamisen ja vihapuheen takia. Osa heistä on kuolemanvaarassa.

Meillä kaikilla on moraalinen velvollisuus huolehtia heistä."

Sinulta taisi nyt mennä ohi, että nykytransaktivistien (joiden näkemyksiä kaikki transihmiset eivät suinkaan kannata) mukaan minun seksuaalista suuntautumistani ei ole olemassa, tai vähintäänkin se on friikki fetissi, josta pitäisi itsetutkiskelulla päästä eroon. Mun on vähän vaikea tehdä tällaisten ihmisten kanssa yhteistyötä, ja koen heidän aktivisminsa itselleni haitalliseksi.

Sinulta taisi myös mennä ohi, että en ole kieltämässä yhtään mitään enkä vaadi minkään linkin rikkomista. Miten muka voisinkaan? Itse en kuitenkaan edellä mainitusta syystä osallistu.

Huomattavia kuolemanvaaraa lisääviä riskitekijöitä on transjärjestöjen tiedekielteisyys (esim. kielletään sosiaalisen tartunnan mahdollisuuden tutkiminen yhtenä mahdollisena sukupuoliristiriidan aiheuttajana, lasten ja nuorten transhoitojen kriittisen tutkimuksen kuittaaminen foobiseksi jne.), täysi piittaamattomuus siitä, miten itsem*rhista pitäisi julkisuudessa puhua (itsem*rhan sosiaalisesta tarttumisesta on jo paljon tietoa, mutta no, ilmeisesti tiedekielteisyys kattaa tämänkin tai sitten vaan tarkoitus pyhittää keinot) ja detransitioitujien häpäiseminen/olemassaolon kieltäminen. Yhdenkään transaktivistin on siis aivan turha tulla mulle moralisoimaan, kuinka meidän kaikkien velvollisuus on pitää huolta nuorista, jotka kokevat olevansa transihmisiä (kattaa myös muunsukupuolisuuden variantit).

Vierailija
119/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lesbo mutta en koe yhtään omakseni ainakaan näitä äänekkäimpiä sateenkaari- aktivisteja. Olen myöskin saanut kuulla olevani terf ja transfobinen kun en ole kiinnostunut kuin biologisista naisista eikä transnaiset valitettavasti sytytä. Kyllähän moni transnainen on mielestäni kaunis mutta en vaan tunne heitä kohtaan mitään seksuaalista. Samalla tavalla kun miehetkään ei mua sytytä.

Olen lesbo ja tykkään pride-viikosta ja -kulkueesta ja -puistojuhlasta. Tämä on iloista aikaa, tapaan paljon ystäviä ja tuttuja, myös muilta paikkakunnilta. Ihmiset on lämpimiä ja iloisia. 

Minulla ei koskaan ole ollut suhdetta transnaisen kanssa mutta ei kukaan ole kutsunut minua terfiksi. Kukaan ystäväni ei myöskään ole maininnut että heitä olisi kutsuttu terfeiksi. Merkillistä.

Kannattaa kysellä Setalta, Sexpolta tai muulta transtoimijalta, että onko transfobiaa kieltäytyä kategorisesti seksistä ja seurustelusta transien kanssa. Saatat yllättyä.

Transfobia ja seksikumppanit

"Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista."

"Sen sijaan, jos ryhtyy jakamaan omia transfobisia perustelujaan sosiaalisessa mediassa tai muulla tavalla julkisuudessa, voidaan jo alkaa puhua vihapuheesta. Transvihamielinen julkinen puhe ei ole hyväksyttävää, vaikka sillä perusteltaisiin omia tapailumieltymyksiä."

https://sexpo.fi/blogi/transfobia-ja-seksikumppanit/

Ihan silkkaa eheytysretoriikkaa.

Vierailija
120/599 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman heteroiden sukupuolisidonnaisuutta meidän ihmislaji ei jatkuisi. Sille on biologiset ja evolutiiviset syynsä miksi miehet ovat maskuliinisia ja naiset feminiinisiä. Homoilla ja le

Sisälukutaito? Kyse oli sukupuoliROOLIsidonnaisuudesta.

Sukupuolirooleilla selitetään sitä, että naiset joutuu tekemään monin kerroin enemmän kotitöitä, heihin kohdistuu työpaikoilla raskaussyrjintää ja naisvaltaisilla aloilla on kehnot palkat. Nämä perustelut on naisille vahingollisia.

Samoin kuin miehille on vahingollista että heille sanotaan etteivät he saa itkeä, ilmaista avoimesti tunteitaan jne

Nämä ei ole biologiaa vaan biologian viittaan puettua vallankäyttöä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi