Te, jotka ette pidä matkustelusta, miksi?
Tuolla toisessa ketjussa heiteltiin tämmöisiä syitä: Piheys/rahaongelmat, pahat terveysongelmat, kaiken uuden ja vieraan pelko, totaalinen kielitaidottomuus, yleinen kiinnostamattomuus mitään uutta kohtaan, minkään väliaikaisenkaan epämukavuuden sietämättömyys, tms
Vai onko sinulla joku muu syy, vai et edes itse tiedä syytä?
Kommentit (85)
Ensiksi kävelen juna asemalle. Sitten junalla Helsinki-Vantaa lentoasema 3 tuntia. Sitten lentokentälläå odottelua. Sitten lentokoneella kohteeseen monta tuntia. Sitten toisessa maassa lentoasemalla. Sitten kyyti jollain tapaa hotelille. Hotelilla kirjautuminen ja vihdoin hotellihuoneessa. Ja joka välissä odotetaan ja jonotetaan. Ja jonotetaan ja odotetaan. Syödään ja juodaan jotain superkalliita (ja mauttomia) kioski kahveja ja leipiä. Ja rahaa palaa.
Sitten viikko tai kaksi kohteessa ja onhan se ihanaa, mutta karu totuus iskee hyvin nopeasti ja paluu kotimaahan ja se sama ruljanssa taas. odotetaan ja jonotetaan.
Ei vaan kiinnosta matkailu. Matkustelen vain siksi, että saan tuttavat kateelliseksi. Siitä kyllä nautin.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut riittävästi elämässäni, sekä työkseni että vapaa-ajalla aikanaan. Matkustaminen ahtaissa busseissa, lentokoneissa , jetlag, ja kaikenlainen muu matkailuun liittyvä epämukavuus, niin ei voisi vähemmän kiinnostaa. Muutamissa Euroopan lähimaissa käyn silloin tällöin harvakseltaan vanhoja ystäviä tapaamassa ja ne tapaamiset ovat aina mukavia, mutta se matkustamisen vaiva, en tykkää. Ja sitä paitsi viihdyn omassa kodissa ja omassa seurassani erinomaisesti.
Mulla on jotenkin outo kroppa/pää kun mulla ei ole koskaan jetlagia??
9-10 tunnista ei mitään oireita vielä.
Förr var det lite flärd i att flyga och resenären var kung. Nu är det bara tvärfittigt att flyga och resenären är ö-klass boskap.
Tykkään matkustelusta mutta en matkustamisesta.