Suviseurat alkavat: Miten asuntovaunussa ja teltoissa pärjää 12 lapsen kanssa? Siis mitkä ovat ne arjen konstit suviksissa?
Kommentit (579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa elää niin kuin tahtoo, mutta miten ihmisen voimavarat kestää esim. unenpuutteen? Kun hoidettavia lapsia on useampia, vauva herää yöllä imemään, tai on koliikissa, niin eihän siinä äiti ehdi nukkua useaa tuntia syvää palauttavaa unta.
Jos on jatkuvassa unenpuutteessa valvomisten vuoksi, kannattaa varmaan harkita laittaa isompia pienistä lapsista puolipäivähoitoon. Silloin on äidillä mahdollisuus nukkua aamupäiväunet yhdessä nuorimmaisen kanssa. Usein sitä hoitoapuakin on turvaverkkojen myötä saatavilla helposti, moni vl-teinityttö tekee mielellään lastenhoitokeikkoja saadakseen taskurahaa. Lepo on tärkeää!
Miksi juuri tyttö?
Käy kyllä hyvin poikakin, ei tässä ollut mitään sukupuolipreferenssiä, mutta yleensä halukkaat lapsenhoitajat ovat tyttöjä kuten myös halukkaat nurmenleikkaajat, autonrassaajat ja lumenluojat ovat yleensä poikia. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa elää niin kuin tahtoo, mutta miten ihmisen voimavarat kestää esim. unenpuutteen? Kun hoidettavia lapsia on useampia, vauva herää yöllä imemään, tai on koliikissa, niin eihän siinä äiti ehdi nukkua useaa tuntia syvää palauttavaa unta.
Jos on jatkuvassa unenpuutteessa valvomisten vuoksi, kannattaa varmaan harkita laittaa isompia pienistä lapsista puolipäivähoitoon. Silloin on äidillä mahdollisuus nukkua aamupäiväunet yhdessä nuorimmaisen kanssa. Usein sitä hoitoapuakin on turvaverkkojen myötä saatavilla helposti, moni vl-teinityttö tekee mielellään lastenhoitokeikkoja saadakseen taskurahaa. Lepo on tärkeää!
Miksi juuri tyttö?
Käy kyllä hyvin poikakin, ei tässä ollut mitään sukupuoliprefer
Kyllä minä luulen, että niissä piireissä tietyt työt tarjotaan automaattisesti tietyille sukupuolille kysymättä kiinnostusta.
Ei todellakaan jää lapset isälle, jos äiti lapset mukaan haluaa. Ei normaali suku hylkää eronnutta vaan on tukena. Yhteiskunta elättää vaikka olisi työtön ja ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan jää lapset isälle, jos äiti lapset mukaan haluaa. Ei normaali suku hylkää eronnutta vaan on tukena. Yhteiskunta elättää vaikka olisi työtön ja ilman koulutusta.
Eräässä perheessä lapsi halusi erota uskosta ja joutui maksamaan isälleen monta tuhatta sen takia. Eivät ole enää tekemisissä juuri ollenkaan.
Nyt esitän kysymyksen teille jotka olitte vanhoillislestadiolaisia/tai teeskentelette vanhoillislestadiolaisia.
Tämä asia on askarruttanut minua pitkään johtuen taustastani. Synnyin siis täysin jumalattomaan kotiin ja vasta myöhemmin käsitin parannuksen armon.
1. Mistä ihmeen syystä te kuljette seuroissa, ettekä pelaa avoimin kortein? Mitä järkeä siinä on? Motiivi?
2. Miksi te haluatte välttämättä roikkua meidän tiukkapipojen porukassa? Itselleni se olisi todella ahdistavaa. En kyllä menisi seuroihin ollenkaan, jos uskonasiat eivät kiinnostaisi, vaan ihan muihin tämän maailman rientoihin.
3. Miksi teillä on pakkoneuroottinen tarve yrittää muuttaa vl-usko liberaaliksi? Minä en ainakaan halua mitään liberaalia vl-uskoa. Aivan mahtavaa olla ihmisten keskellä joilla on vankumattomat, muuttumattomat periaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävää tuollainen että lapsia tehdään niin paljon kuin tulee. Äiti on kuin porsiva emakko ja terveyskin menee. Eikä kyllä voi puhua yksilöllisestä kasvattamisesta kun pentuja on 12.
Jotkut näistä käy salaa teetättämässä sterilisaation,kun esim neljä lasta on tehty.
Mutta silti varmaan Taivaaseen päästään koska kyllä Jumala ymmärtää toisin kuin ei-lessuliineja :3
Se on lesta ei lessu tääl Limingan lakeuksilla ja niin kuin meidän vanha rehtori sanoi ( tunnistaako kukaan?) " Meidän koulussa ei ole lestoja eikä lastuja vaan oppilaita ~ MJ
Kuka tunnistaa koulun? :)
Ne lapset käy nukkumassa niissä vaunuissa. Muun ajan ovat töissä myymässä makkaraa, siivoamassa vessoja tai sitten vapaa-ajalla hengailevat kavereidensa kanssa. Pitsapalan voi ostaa, eli ei tarvitse ruokaa vanhempien tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä herää isä. Se on useissa perheissä ihan perusoletus nykyään, ainakin minun tuttavapiirissäni.
Mutta eikö myös isä tarvitse kunnon yöunet, että jaksaa ansiotyössään?
4. Miksi teille ei kelpaa pelkkä Suomen liberaali kirkko?
Siellähän on Seta-ideologia trendikästä ja luultavimmin suurin osa veeällistä kuuluu kirkkoon. Sama valtionkirkko, liberaali ja vanhoillinen siipi. Eli kuuluisitte kuitenkin tavallaan ikään kuin samaan porukkaan ainakin valtionkirkon "suojassa."
Kun te liberaalit yhdistytte, voitte ottaa oman nimen, esim. liberaalit lestadiolaiset.
Itse arvostan rehellistä ja selvää meininkiä.
Tumpelo talkooporukka tunaroi paalun kanssa ja nyt on kuolonuhri tullut sen vuoksi. Toivottavasti saavat syytteen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt esitän kysymyksen teille jotka olitte vanhoillislestadiolaisia/tai teeskentelette vanhoillislestadiolaisia.
Tämä asia on askarruttanut minua pitkään johtuen taustastani. Synnyin siis täysin jumalattomaan kotiin ja vasta myöhemmin käsitin parannuksen armon.
1. Mistä ihmeen syystä te kuljette seuroissa, ettekä pelaa avoimin kortein? Mitä järkeä siinä on? Motiivi?
2. Miksi te haluatte välttämättä roikkua meidän tiukkapipojen porukassa? Itselleni se olisi todella ahdistavaa. En kyllä menisi seuroihin ollenkaan, jos uskonasiat eivät kiinnostaisi, vaan ihan muihin tämän maailman rientoihin.
3. Miksi teillä on pakkoneuroottinen tarve yrittää muuttaa vl-usko liberaaliksi? Minä en ainakaan halua mitään liberaalia vl-uskoa. Aivan mahtavaa olla ihmisten keskellä joilla on vankumattomat, muuttumattomat periaatteet.
3. koska tuo usko satuttaa ihmisiä. Suomen islam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä herää isä. Se on useissa perheissä ihan perusoletus nykyään, ainakin minun tuttavapiirissäni.
----
Ehdotus: mene Suviseuroihin ja haastattele vl-isiä. Kannattaa kysyä heiltä suoraan. He luultavasti eivät palstaile täällä.
541/541
Tekstiä ei voi lainata. Sanoit, että Suomen Islam.
En usko, että vl-usko muuttuu. Minä en puuttuisi kenenkään vakaumukseen. Toteaisin, että tuo ei ole minun juttuni.
Jos välttämättä haluaisin olla krisitty, hankkiutuisin johonkin muuhun porukkaa, tarjontaa kyllä löytyy nykypäivänä.
Jos menetän uskoni, tuskin liittyisin muuhun porukkaan. Olisin samassa suruttomien porukassa josta tulinkin liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Jos työ on sellainen, että hyvän keskittymiskyvyn puute aiheuttaa vaaratilanteita, ihmisen on pakko saada hyvät yöunet.
Täällä on joku tavattoman huolestunut isien ja äitien yöunista. Sen sijaan että valittaa, kannattaa tehdä jotain.
Ehdotus nro 2: mene tarjoamaan apua heille. Kysy, tarvitsevatko he apua.
Perusta vaikka vapaaehtoinen järjestö auttamaan. Suomessakin löytyy ihmiä jotka auttavat toisia ihmisiä mielellään.
Sitä sanotaan diakoniaksi.
Jotkut vanhemmat ovat luonnostaan unettomia vaikka heillä olisi vain 1-2 lasta. Vaikka lapset nukkuisivatkin, uneton ihminen ei nuku ollenkaan. Kokemusta on.
Minkä ikäinen kuollut nainen oli? Onko ketään suviksesta paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vääntelee tässäkin asiassa. Sitten tosiaan kannattaa laittaa isompia lapsia päikkyyn ja tarvittaessa iltapäivähoitoon ja/tai palkata kodin- ja lastenhoitoapua.
Miten se isompi lapsi päikyssä auttaa jos vauva huutaa yöt läpeensä? Ja tarvitsee myös päivällä hoitoa? Sirpaleiset unet ei auta. Kaikilla ei ole varaa palkata lastenhoitoapua.
No johan se ketjussa mainittiin, silloin saa äiti nukkua vauvan kanssa aamupäivällä. Kyllä ne pikkuiset kuitenkin suurimman osan vuorokaudesta nukkuvat, vaikka vuorokauteen mahtuisi paljon koliikki-itkuakin.
Aivan upeaa virrenveisuuta kuuluu radiosta Suviseuroista.
Jos joku haluaa tietää mitä on luterilainen energinen, voimakas veisuu, laittakaa radio auki!
Hienon kuuloista. Mikä ilo kuunnella!