Kumppani on korealainen nainen. Mikä siinä ärsyttää niin paljon suomalaisia naisia?
Näen kyllä miten kaupoilla ja muilla irvaillaan meille ja etenkin hänelle. Jos menen yksin ovat aina tavalliseen tapaan asiakaspalvelija-mukavia. Sitten kun ollaan kumppanin kanssa liikkeellä niin on niin sitruunan niellyttä hapannaamaa ilkkumassa.
Mikä siinä pännii niin suunnattomasti että suomalaisella miehellä on ulkomaalainen naisystävä?
Rasismia?
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei sun nyt tarvitse alkaa puhumaan itsestäsi tuona miehenä, vaikka vaikka sinua harmittaakin kun huomautin typerästä kommentistasi."
No mutta kyllähän sinun nyt pitäisi tunnistaa ja erottaa minut tuosta toisesta miehestä. Ja ei hänen kommenttinsa ollut lainkaan typerä, vaan täyttä asiaa, johon on minunkin helppo yhtyä ulkomaalaisen vaimon miehenä.
Aivan, unohdin tosiaan, että teillä on mielikuvitusvaimot, jotka tulevat ulkomaalaisten yhtenäiskulttuurista. Ne joilla on okeasti ulkomaalaiset puolisot ymmärtävät, että kenialainen ja kanadalainen tulevat erilaisista kulttuureista.
Tai oikeastihan tuon ymmärtää kaikki paitsi te "kaksi".
Lol.
Mielestäni tuon toisen miehen kommentissa ei mainita sanaa kulttuuri lainkaan. Voit tarkistaa sen itsekin:
"Jotenkin tuntuu että Suomalaiset naiset ajattelevat että mies jolla on ulkomaalainen nainen kohtelee häntä jotenkin huonosti tai muuta vastaavaa. Useinmiten tämä ei ole totta. Itsellänikin (olen mies) on ulkomainen puoliso ja kohtelen häntä kuin prinsessaa. Ero Suomalaisten ja ulkomaalaisten suhteissa on se, että monesti suomalaiset ovat "unisex 50/50" tyyppejä ja kun taas ulkomaalaiset perhekeskeisempiä ja perinteisempiä sukupuolirooleja kannattavia. Suhteessa ulkomaalaisen kanssa teemme molemmat yhtäpaljon toistemme eteen mutta erilaisia juttuja. Näin elämä on paljon mielenkiintoisempaa ja kipinää on ihan toisella tavalla."
Tässä on oiva esimerkki ihmisestä joka on niin tyhmä, ettei edes tajua omaa tyhmyyttään.
Yleensä olen ihan hyvä selittämään asioita älyllisesti yksinkertaisille (teen töitä kehitysvammaisten parissa), mutta nyt on pakko myöntää, että ei löydy enää tarpeeksi tuhtia ratakiskoa.
"Tässä on oiva esimerkki ihmisestä joka on niin tyhmä, ettei edes tajua omaa tyhmyyttään.
Yleensä olen ihan hyvä selittämään asioita älyllisesti yksinkertaisille (teen töitä kehitysvammaisten parissa), mutta nyt on pakko myöntää, että ei löydy enää tarpeeksi tuhtia ratakiskoa."
Tarkoitat varmaan itseäsi. Lue kommentteja taaksepäin ja kerro, kuka alkoi puhua kulttuureista.
P.S. Aiemmin kerroit olevasi kääntäjä ja sitä ennen ties montaako eri rotua omaava sekasikiö.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä on oiva esimerkki ihmisestä joka on niin tyhmä, ettei edes tajua omaa tyhmyyttään.
Yleensä olen ihan hyvä selittämään asioita älyllisesti yksinkertaisille (teen töitä kehitysvammaisten parissa), mutta nyt on pakko myöntää, että ei löydy enää tarpeeksi tuhtia ratakiskoa."
Tarkoitat varmaan itseäsi. Lue kommentteja taaksepäin ja kerro, kuka alkoi puhua kulttuureista.
P.S. Aiemmin kerroit olevasi kääntäjä ja sitä ennen ties montaako eri rotua omaava sekasikiö.
No nyt sä keksit jo mullekin vastauksia.
Mutta yritäppä jo päästä asian yli. Sulla tuli kakka housuun, mutta nyt vaan kalsarit vaihtoon ja reippaasti eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Olemme kylläkin eri kommentoijia. Minä kerroin olevani kääntäjä. Ja hupsista vaan, taisit sortua nimittelemään jotakuta sekasikiöksi. Mitäs ne omat lapsukaisesi ovat?
Japanihullu kyllästyi ja vaihtui koreahulluksi muutamia viikkoja sitten. Sillä mitään naista ole ja ulkomailla on käynyt ehkä juuri Ruotsissa, risteilyllä.
Ei sillä, korealaiset ovat yleisesti ottaen mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme kylläkin eri kommentoijia. Minä kerroin olevani kääntäjä. Ja hupsista vaan, taisit sortua nimittelemään jotakuta sekasikiöksi. Mitäs ne omat lapsukaisesi ovat?
Vaikutatte niin kaksosilta sekavine juttuinenne, että luulin samaksi sekopääksi. Sinä taisit ensin sortua nimittelemään aasialaisia vaimoja. Ole hyvä.
Mies1:
Jotenkin tuntuu että Suomalaiset naiset ajattelevat että mies jolla on ulkomaalainen nainen kohtelee häntä jotenkin huonosti tai muuta vastaavaa. Useinmiten tämä ei ole totta. Itsellänikin (olen mies) on ulkomainen puoliso ja kohtelen häntä kuin prinsessaa. Ero Suomalaisten ja ulkomaalaisten suhteissa on se, että monesti suomalaiset ovat "unisex 50/50" tyyppejä ja kun taas ulkomaalaiset perhekeskeisempiä ja perinteisempiä sukupuolirooleja kannattavia. Suhteessa ulkomaalaisen kanssa teemme molemmat yhtäpaljon toistemme eteen mutta erilaisia juttuja. Näin elämä on paljon mielenkiintoisempaa ja kipinää on ihan toisella tavalla.
Palstamamma(pösilö):
Tyyppi puhuu kuin ulkomaalaiset olisivat joku yhtenäiskulttuuri.
Ei pitäisi tulla aikuiselle miehelle yllätyksenä, että näitä ulkomaalaisia on 8 miljardia ja tämä kattaa lukuisia eri kulttuureja.
Mies2:
Eipä yllättänyt, ettet tajunnut mitä tuo mies sanoi.
Palstamamma(pösilö):
Ei sun nyt tarvitse alkaa puhumaan itsestäsi tuona miehenä, vaikka vaikka sinua harmittaakin kun huomautin typerästä kommentistasi.
Mies2:
No mutta kyllähän sinun nyt pitäisi tunnistaa ja erottaa minut tuosta toisesta miehestä. Ja ei hänen kommenttinsa ollut lainkaan typerä, vaan täyttä asiaa, johon on minunkin helppo yhtyä ulkomaalaisen vaimon miehenä.
Palstamamma(pösilö):
Aivan, unohdin tosiaan, että teillä on mielikuvitusvaimot, jotka tulevat ulkomaalaisten yhtenäiskulttuurista. Ne joilla on okeasti ulkomaalaiset puolisot ymmärtävät, että kenialainen ja kanadalainen tulevat erilaisista kulttuureista.
Tai oikeastihan tuon ymmärtää kaikki paitsi te "kaksi".
Lol.
Mies2:
Jopas se nyt ottaa koville. Miksi ihmeessä esim. minun pitäisi kertoa jostain muista kulttuureista, kun minulla on vain yksi vaimo tietystä kulttuurista? Myös kanadalaisista ja kenialaisista löytynee perinteisiä roolimalleja kunnioitavia, sekä perhekeskeisiä naisia.
Mies1:
Niinpä. Länsimaissa kulttuurierot on lopulta aika pieniä. Olin aikaisemmin naimisissa toiselta puolelta Suomea olevan naisen kanssa, ja nykyään ulkom naisen kanssa. Ne kulttuurierot on ollut molemmissa yhtä suuret ja ihan yhtä pienet. Me ihmiset ollaan ihan ajattelevia yksilöitä. Nämä asiat saattaa näyttää ulkopuolisesta ihan erilaiselta kuin ne todellisuudessa ja lopulta kumminkin on. Jos on kasvanut itse tynnyrissä ja maailman äärilaita on Turussa, niin sellaisen ihmisen mielipidettä ja mielikuvaa on joskus vaikea muuttaa.
Mies2:
Te palstamammat olette luoneet ulkomaalaisista naisista yhtenäiskulttuurin.
Jos mies kertoo, että tällä on ulkomaalainen vaimo, teidän mielissä tuo nainen on AINA thaikku, ostovaimo, seksiorja, töissä thaikkuhierontaluolassa, lättänaama, länkisääri, lapsenvartaloinen, koriorja, haukkuu töissä suomalaisen miehensä jne. Ja sinä vielä kirsikkana kakussa kuvittelet heidät mielikuvitusvaimoiksi.
Palstamamma(pösilö):
Puhuit ulkomaalaisista kulttuureista, et yhdestä kulttuurista ja sitten vielä alleviivaat tyhmyyttäsi vääntämällä asiasta.
Ja totta kai ottaa koville yrittää taivuttaa ratakiskoa ihmiselle jolla on pää umpiluuta.
Ei se nyt vaan pääse yli. Miten joku voi antaa jollekin vauva-palstalle noin paljon painoarvoa :D
Mies2:
En tiedä oletko kauan lueskellut täällä näiden naisten mielipuolisia mielikuvituksen tuotteita, mutta itseäni on hämmästyttänyt, että mitähän sosioppaatteja nämä ovat, kun teksti on usein niin kylmäävää ja todella julmaa. Mutta toisaalta osoittaa todeksi sen tutkitun ja todistetun asian, että naisiin kohdistuva viha tulee lähes 100%:sti toisilta naisilta.
Mies1:
Jatko-osa ei ole minun kirjoittama, mutta olen samaa mieltä. Eli voisi olla myös minun kirjoittama. T: tuon ylemmän tekstin kirjoittanut.
Palstamamma(pösilö):
Tässä on oiva esimerkki ihmisestä joka on niin tyhmä, ettei edes tajua omaa tyhmyyttään.
Yleensä olen ihan hyvä selittämään asioita älyllisesti yksinkertaisille (teen töitä kehitysvammaisten parissa), mutta nyt on pakko myöntää, että ei löydy enää tarpeeksi tuhtia ratakiskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutatte niin kaksosilta sekavine juttuinenne, että luulin samaksi sekopääksi. Sinä taisit e
En ole nimitellyt sen kummemmin aasialaisia tai minkään muun maalaisiakaan. Sinultahan nuo rasistisetkin kommentit näyttävät luontuvan.
"En ole nimitellyt sen kummemmin aasialaisia tai minkään muun maalaisiakaan. Sinultahan nuo rasistisetkin kommentit näyttävät luontuvan."
Etpä tietenkäään ole. :D
Mitäs rotua minä olen sortanut?
"Niinpä. Länsimaissa kulttuurierot on lopulta aika pieniä. Olin aikaisemmin naimisissa toiselta puolelta Suomea olevan naisen kanssa, ja nykyään ulkom naisen kanssa. Ne kulttuurierot on ollut molemmissa yhtä suuret ja ihan yhtä pienet. Me ihmiset ollaan ihan ajattelevia yksilöitä. Nämä asiat saattaa näyttää ulkopuolisesta ihan erilaiselta kuin ne todellisuudessa ja lopulta kumminkin on. Jos on kasvanut itse tynnyrissä ja maailman äärilaita on Turussa, niin sellaisen ihmisen mielipidettä ja mielikuvaa on joskus vaikea muuttaa."
Tuo tynnyrissä kasvaminen on surullista, mutta tavallaan heidän sivistyksen puutteen ymmärtää, kun tajuaa, millaisia ovat palstan keski-ikäisten äitien ja isoäitien syvällisten keskustelujen lempiaiheet:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4471670/korvaa-aloitusten-1-sana-pierul…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4283931/ketju/noloin_pierusi_kampaamoka…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha yleistys. Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta mistä maasta kenenkin puoliso on kotoisin. Väitän ettei suurin osa sen kummemmin pohdiskele toisten puolisovalintoja.
Jostain syystä kumminkin ulkopuolisia näyttää kiinnostavan aivan mahdottomasti ja omasta mielestään tietävät kyseisen pariskunnan asiat paremmin kuin itse se pariskunta. Me ollaan saatu aika paljon jopa todella typeriä uteluita meidän parisuhteesta, ja varsinkin ennakkoluuloja. Eikä sen ihmeellisemmästä asiasta kyse kuin kahden, ihan tavallisen ihmisen tavallisesta avioliitosta jossa kumpikin osapuoli kunnioittaa toisiaan ja perhe-elämä on varmaan enempi kuin keskiverto perhe-elämää ja hyvin arkisin asioin. Vaimo on on ulkom taustainen. Ei Aasiasta eikä Afrikasta.
Asutteko
Samaan kiinnitin itsekin huomiota.
Itselläni on ulkomaalaistaustainen mies eikä kukaa ole koskaan udellut mitään typerää meidän parisuhteesta tai ollut mitenkään ennakkoluuloinen. Eikä edes asuta pk-seudulla. Ehkä sitten omissa ympyröissämme ei ole mitään junttisakkia, vaan ihmiset osaavat pitää ennakkoluulonsa omana tietonaan mikäli heillä sellaisia edes on.
Olen useampaan otteeseen työskennellyt monikulttuurisissa työyhteisöissä ja siksi en juurikaan innostu deittailemaan tiettyjen kulttuurien edustajia. Eli tässä tapauksessa kokemus on opettanut eivt ennakkoluulot. En kuitenkaan kritisoi kenenkään puolisovalintoja sillä jokaisella on vapaus tehdä omat valintansa. Ei ole myöskään muiden asia kehen kukakin rakastuu. Pääasia, että kumpikin on onnellinen suhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla vietnamilainen vaimo se kiukuttaa suomi punkero eukkoi.
Vasen kätesi= vietnamilainen vaimo. Entä oikea?
Älä vaan sano, että olet aikuinen, ehkä jopa keski-iän saavuttanut äiti-ihminen?
Sinun ikäsi käy jo pitkälti 6kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla aika itsekeskeinen ihminen jos kuvittelee, että jotakuta kiinnostaa jonkun randomin ihmisen ulkomainen puoliso.
Täytyy olla aika pösilö nainen, jos kuvittelee tämän ketjun kaikki kommentit luettuaan, ettei jonkun randomin ihmisen ulkomaalainen puoliso kiinnosta pätkääkään.
Aloituksessasi esitettiin kysymys ja siihen vastattiin. Vastaukset eivät miellyttäneet sinua ja sitten alat haukkua kommentoijia.
Jatko-osa ei ole minun kirjoittama, mutta olen samaa mieltä. Eli voisi olla myös minun kirjoittama. T: tuon ylemmän tekstin kirjoittanut.