Onko 37-vuotias synnyttäjä ikäloppu? Miten olette muut vanhukset selvinneet?
Äitiyspolilla lääkäri sanoi että olen geriatrinen odottaja tms. ja riskejä vaikka ja millä mitalla. Hätkähdin hieman. Ajattelin että tämä ihan hyvä ikä vielä saada vauva, mutta jäi vähän kaivelemaan tuo käynti. Oletteko muut vanhoina äidiksi tulleet kokeneet äitiyden millaisena? Oletko selvästi vanhempi kuin muut äidit esimerkiksi päiväkodissa, koulussa? Joutuuko lapseni jossain vaiheessa jopa häpeämään elämän ehtoopuolella olevaa ryppyistä äitiään?
Kommentit (149)
No ole sinun ikäinen ja ensimmäinen lapseni on täyttämässä juuri pian 18 vuotta. Et ole edes vanha mutta itseni tunnen jo vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Leikkipuistossa melkein kaikki pienten lasten äidit näyttävät olevan lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä.
Vähän aina vaihtelee aikakausittainkin nämä ensisynnyttäjien iät. Ei se elämä vain kaikilla koskaan ole samanlaista. Aikansa kutakin.
Riippuu paljon sinusta. Joku sohvaperuna 37 on ihan eri asia kuin urheilullinen 37.
No huhhuh, et todellakaan ole. Mä sain mun keskimmäisen sinun ikäisenäsi ja ei ole kyllä ongelmia ollut. Terve tyttö syntyi ajallaan. Mun äiti sai mut saman ikäisenä eli 37v ja mun mielestä ihan hyvä ikä saada vielä lapsia. Nyt odotan meidän kolmatta ja olen 39, eli vissiin ihan vanhus. Silti kaikki mennyt edelleen loistavasti.
Up