Meneekö mikään tällä hetkellä kaupaksi kirpputorilla?
Laitoin ensimmäistä kertaa vuosiin tavaroita kirpparille, ja mikään ei mene kaupaksi. Tavaroissa ei ole mitään vikaa, käyttäisin niitä itse edelleen ihan ilolla, mutta muutto edessä ja pakko karsia. Onko nyt vaan huono hetki myydä vai mikä mahtaa olla ongelma?
Kommentit (111)
Jos myyn itselleni liian pieniä puuvillaisia kesämekkoja, ok kuntoisia kenkiä ym, niin mitä niistä kehtaa pyytää?
Vierailija kirjoitti:
Jos myyn itselleni liian pieniä puuvillaisia kesämekkoja, ok kuntoisia kenkiä ym, niin mitä niistä kehtaa pyytää?
Jos on tavallisia, yksinkertaisia kesämekkoja 3-5e, juhlamekoista 5-8e, kesäkengistä 2-3e, juhlakengistä/-avokkaista 5-10e. Varaudu siihen, että osa tavaroista katoavat (eksyvät väärille pöydille tai pöllitään). Heinäkuu on huonoin kuukausi viedä myyntiin.
Olin pari päivää sitten livekirpputorilla katsomassa. Julmetusti pöytiä, mutta tuntui että harvassa pöydässä oli katsojia.
Miten tuollaisessa pöytämeressä voi mitenkään erottua joukosta? En taida mennä myymään, vaikka vaatteita on.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari päivää sitten livekirpputorilla katsomassa. Julmetusti pöytiä, mutta tuntui että harvassa pöydässä oli katsojia.
Miten tuollaisessa pöytämeressä voi mitenkään erottua joukosta? En taida mennä myymään, vaikka vaatteita on.
Ainakin kun kävin viimeksi tuollaisella jättikirpparilla, oli tavara niin surkeaa ja kallista, että luulisi paremmalla tavaralla olevan helppoa erottua joukosta. Mutta kun niitä pöytiä on noin tuhat, en viitsinyt edes kävellä läpi koko kirpparia.
Vaikutti kuitenkin, että kaikki pöydät olivat käytössä, eli kirpputori saa pöydistä noin 100 000€ kuukaudessa. Kun kyseessä on vielä syrjäisellä paikalla oleva halli, niin eiköhän ole kirpputorin pitäjälle ainakin erittäin kannattavaa?
Kukaan ei näyttänyt mitään ostavan sinä aikana kuin olin paikalla, joten myyjien osalta ei taida kovin kannattavaa olla.
Miksi muuten se paras tavara menee kaatopaikalle, eikä kirppareille?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten se paras tavara menee kaatopaikalle, eikä kirppareille?
Ei taviksilla ole mitään muuta kuin paskaa. Jos oataa kaiken jostain Ikeasta, niin mitäpä muuta sinne kirpparille päätyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun kävin viimeksi tuollaisella jättikirpparilla, oli tavara niin surkeaa ja kallista, että luulisi paremmalla tavaralla olevan helppoa erottua joukosta. Mutta kun niitä pöytiä on noin tuhat, en viitsinyt edes kävellä läpi koko kirpparia.
Vaikutti kuitenkin, että kaikki pöydät olivat käytössä, eli kirpputori saa pöydistä noin 100 000€ kuukaudessa. Kun kyseessä on vielä syrjäisellä paikalla oleva halli, niin eiköhän ole kirpputorin pitäjälle ainakin erittäin kannattavaa?
Kukaan ei näyttänyt mitään ostavan sinä aikana kuin olin paikalla, joten myyjien osalta ei taida kovin kannattavaa olla. 
Jotta edes pöytämaksut saa katettua, täytyisi kirpputorilla mennä kaupaksi 50 000 parin euron tuotetta kuukaudessa. Joten kannattaako paskaa edes myydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei näyttänyt mitään ostavan sinä aikana kuin olin paikalla, joten
Jotta edes pöytämaksut saa katettua, täytyisi kirpputorilla mennä kaupaksi 50 000 parin euron tuotetta kuukaudessa. Joten kannattaako paskaa edes myydä?
Ja silti vain sitä paskaa on myynnissä, parempi tavara loistaa poissaolollaan.
Astiat ja lasitavara, sisustusesineet, elektronikka ja lastenvaatteet. Muut ei kyllä liiku mihinkään. Esim naistenvaate ei saa edes katseluita.
Itselläni oli hiljattain paikka vähän paremmalta pikkukirppikseltä ja voittoa tuli viikolta reilu 200 euroa. Siivous kuului paikan hintaan. Perusvaatteet menivät kaupaksi (H&M, Zara jne), kengät ja laukut. Vintedissä tulee myytyä vaate päivässä tahtiin, joka on ihan sopiva. Hyvillä kuvilla ja huolletuilla vaatteilla mitään ei ole jäänyt myymättä. Omien lisäksi myynnissä myös ystäviltä saatuja myyntituotteita.
Kirppiksillä on huonoa tavaraa ihan sen takia, ettei sinne pöydille kannata viedä mitään arvokasta varastettavaksi. Paremmat tavarat myydään sitten netissä.
Vierailija kirjoitti:
Kirppiksillä on huonoa tavaraa ihan sen takia, ettei sinne pöydille kannata viedä mitään arvokasta varastettavaksi. Paremmat tavarat myydään sitten netissä.
Niin ja ainakaan itse en jaksa kantaa parempia juttuja kuten painavaa lasitavaraa turhaan kirppikselle, jos ei ne menekään kaupaksi. Kun ei ikinä tiedä mitä ihmiset on etsimässä. Kirppareilla voisi olla joku ilmoitustaulu nettisivuilla mihin voisi ostajat laittaa vaikka että ensi viikolla etsin kesävaatteita tai mukeja jne., niin myyjänä tietäisi vähän mitä tuoda näytille. Totta kai muutakin, mutta että ainakin ne tietyt jutut kannattaa laittaa esille.
Minä lopetin kirppismyynnin lähes 10v sitten kun joka kerta varastettiin jotain. Jos ei varastettu, sitten rikottiin tai sotkettiin. Monta kertaa mietin että miten..... MITEN ihmiset on noin sairaita?! Jos jokin vaate esimerkiksi on pudonnut lattialle, kukaan ei sitä nosta pöydälle vaan kävelevät päältä, eivät edes yli astu vaan päälle, tai lastenrattailla/ostoskärryillä päältä vaan. Nyt myyn netissä ja hiljaista on mutta eipähän kukaan vähä-älyinen riko mitään. Meillä on aina pidetty hyvä huoli tavaroista ja vaatteista. Niistä on maksettu työnteolla palkkaan nähden iso summa rahaa. Ehkä muilla on sitten niin paljon enemmän rahaa ettei muidenkaan tavaroilla ole väliä eikä millään mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tavallisia, yksinkertaisia kesämekkoja 3-5e, juhlamekoista 5-8e, kesäkengistä 2-3e, juhlakengistä/-avokkaista 5-10e. Varaudu siihen, että osa tavaroista katoavat (eksyvät väärille pöydille tai pöllitään). Heinäkuu on huonoin kuukausi viedä myyntiin.
Tuo on niin paikkakuntakohtaista minkälainen heinäkuu on myynneiltään. Asun paikkakunnalla jolla käy paljon turisteja heinäkuussa joten se on yksi parhaista kuukausista myydä kirppiksellä. Toinen on marraskuu. Muut täysin kannattamattomia.
Ruhtinaalliset vajaat 40 euroa tuli voittoa. Eli myytyä tuli vajaan 100 euron edestä tavaraa ja valtaosa meni pöytämaksuun. En myy enää ikinä kirppiksellä mitään. Turhaa ajan tuhlausta oli.
Seppälä merkkisen tekonahkatakin ostin 8€ Salolaisesta kirpputorista ja oli todella surkea takki kun pinnoite lähti hihoista irti ja niskasta tekonahka oli jo valmiiksi rikki.
Todella älyttömiä hintoja ongelmajätevaatteesta jota ei edes kannattaisi kirpputorille kantaa vaan lahjoittaa ilmaiseksi tai toimittaa Riihimäelle ongelmajätelaitokselle tuhottavaksi.
Sääli sitäkin ompelijaa joka näin hienosti kaavoitetu takin oli ommellut materiaalista joka ei kestä käyttöä ja aikaa. Ei kovin ekologista ja paljon turhaa työtä.
Siinä ja siinä kannattaako myydä itse vai lahjoittaa. Muutama satanen vaivasta on kohtuuvähän.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ja siinä kannattaako myydä itse vai lahjoittaa. Muutama satanen vaivasta on kohtuuvähän.
Kehuu hän....
Muutama kymppi on kohtuu vähän sataset on jo leuhkimista
120e uudenveroisesta ajattomasta paidasta voi pyytää 5e, samanhintaisesta mekosta 10e. Jos on menneen muodin mukaista (esim. puhvihihat), menee todennäköisesti vasta kahdella eurolla. Ainakin täällä päin.