Meneekö mikään tällä hetkellä kaupaksi kirpputorilla?
Laitoin ensimmäistä kertaa vuosiin tavaroita kirpparille, ja mikään ei mene kaupaksi. Tavaroissa ei ole mitään vikaa, käyttäisin niitä itse edelleen ihan ilolla, mutta muutto edessä ja pakko karsia. Onko nyt vaan huono hetki myydä vai mikä mahtaa olla ongelma?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia hintoja ihmiset etsii? Yritän hinnoitella miten itse ostaisin, mutta ilmeisesti yläkanttiin?
Riippuu mitä myyt. Jos myyt jotain henkkamaukkaa, niin 5€ on maksimi mistä tahansa!
En ole ostanut halpisliikkeistä mitään yli kymmeneen vuoteen mitään, eli ei ole sellaista tarjolla. Ehkä se on se ongelma, että ihmiset etsii vaan halpaa krääsää?
No, ei niistä merkkivaatteistakaan voi kirpparilla pyytää lähes uuden hintaa tai voi, mutta ei kukaan osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Vermon konttikirppiksellä myymässä muutama viikko sitten. Kaupaksi meni käyttämättömät lenkkarit, priimat kesämekot, pellavaa ja puuvillaa, kun hinta oli 5-15 euroa. Hiuskoruja, korviksia ja riipuksia möin eurolla ja yksi taidelasiesine meni. Jokunen lastenkirja meni. Suurin osa astioista ja maljakoista sekä loput vaatteet ym. vietiin suoraan tapahtuman jälkeen kierrätyskeskukseen. Halvalla pitää myydä eikä meinaa kelvata sittenkään. Nettosaldo oli jotain 130 euroa. Viereisessä pöydässä ei tainnut mennä paljon mitään kaupaksi, näin harmittelivat.
Ihmeelliseksi on mennyt.
Mitä ihmeellistä siinä on?
Hintojen täytyy olla edulliset. Muuten ei kauppa käy. Olen ihmetellyt heitä jotka yrittää myydä esim tokmannin mekkoja kalliimmalla kuin uuden tai alessa olevan hinta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään yhdellä Rovaniemen kirppiksellä. Jos tavan hupparista pyydetään 16 - 20 euroa, pitäkööt tunkkinsa. Merkkihupparin olisin ymmärtänyt mutta ihan tavallista markettikampetta oli. Uutena saa kesäalesta ihan samaan hintaan.
Tätä kyllä näkee paljon. Jostain Vilan mekosta 15€!? Tai Adidaksen käytetystä collarista 20€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia hintoja ihmiset etsii? Yritän hinnoitella miten itse ostaisin, mutta ilmeisesti yläkanttiin?
Riippuu mitä myyt. Jos myyt jotain henkkamaukkaa, niin 5€ on maksimi mistä tahansa!
En ole ostanut halpisliikkeistä mitään yli kymmeneen vuoteen mitään, eli ei ole sellaista tarjolla. Ehkä se on se ongelma, että ihmiset etsii vaan halpaa krääsää?
No, ei niistä merkkivaatteistakaan voi kirpparilla pyytää lähes uuden hintaa tai voi, mutta ei kukaan osta.
Voi pyytää 1/3 uuden hinnasta ja aina ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään eräässä Suomen kirkonkylässä yrittäjä järjesti huutokaupan. Muuten ihan kiva idea, mutta myytävä tavara oli ihan roskaa. Jonkin maatilan jäämistöä. Tavaroihin sai etukäteen tutustua pari tuntia.
En tiedä kävikö kauppa, mutta jaksaako porukka oikeasti kiinnostua 60-luvun suksista ja sauvoista. Tai vanhoista sähkötyökaluista, joiden toimivuus on arvoitus. Kasa vanhoja kulmahiomakoneita.
Poistuin paikalta, ennen kuin kauppa alkoi.
Varmasti 60-luvun sukset ja sauvat menivät koristeiksi jonkun kahvilan tai kesämökin seinälle!
Höpö höpö. Arvotonta rojua, jota on suurten ikäluokkien nurkat pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Uffin tarjouspäivillä keväällä, kun kaikki oli 4 e/kpl. Ei siellä oikeastaan ketään ollut. Oli tosi tyylikkäitä, siistejä ja hienoja vaatteita pulju täynnä.
Eiköhän syyhypelko vähennä vaatteiden kiertoa.
Yleensä syy on kuluneet vaatteet, joista pyydetään älyttömiä hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään eräässä Suomen kirkonkylässä yrittäjä järjesti huutokaupan. Muuten ihan kiva idea, mutta myytävä tavara oli ihan roskaa. Jonkin maatilan jäämistöä. Tavaroihin sai etukäteen tutustua pari tuntia.
En tiedä kävikö kauppa, mutta jaksaako porukka oikeasti kiinnostua 60-luvun suksista ja sauvoista. Tai vanhoista sähkötyökaluista, joiden toimivuus on arvoitus. Kasa vanhoja kulmahiomakoneita.
Poistuin paikalta, ennen kuin kauppa alkoi.
Kuulemma Pohjois-Savossa on jotkin rompepäivät, joissa ukot myy toisilleen käyttökelvotonta romua. Haluaisin vierailla siellä, mutta saisikohan Pottukoiran käymään tapahtumassa videokameran kanssa... Kuulin juttuja, ettei siellä ole mitään ostettavaa.
Itsekin ymmärrä kunnon romppeen päälle. Mutta kun tuossa edellä mainitussa huutokaupassa ei ollut seassa juuri mitään arvokasta. Eli kaikki arvoesineet maatilan jäämistöstä oli jo varmaan kerätty talteen.
Myytävänä oli ne tavarat, jotka joutaisi sorttiasemalle.
Jokunen työkalu oli (vanhoja ruuvimeisseleitä), mutta mulla on jo vastaavat itselläni.
Muulla ei oikeastaan ole väliä, mutta hintojen pitää olla halvat ja pöydän riittävän tyhjä. Pitää saada nopealla vilkaisulla katsottua, että onko omaa tyyliä tai tarpeellista tavaraa. Jos on henkaria vieri vieressä, niin, että pitäisi käsin jokaista vaatetta siirrellä, harva jaksaa jäädä katsomaan. Vaatteille (myös merkkivaatteille) voi pitää kovaa hintaa vain, jos on joku oikein haluttu merkki. Muuten hinnaksi kunnosta riippuen max 10-30% uuden hinnasta.
Ei mene, jos ei hinta ole alle 2€.
Minä se olen kova tyttö käymään Kontissa, Fidassa ja Kierrätyskeskuksessa. Kävisin kirppareillakin jos läheltä löytyisi.
Myyn kirppareilla Temusta tilattua tavaraa ja kauppa käy! Lastenvaatteita, leluja, päivittäistavaroita ja kosmetiikkaakin menee niin paljon kuin jaksaa pöydille kantaa.
Inside and out boys are turning me ....
Vaatteet menee kaupaksi jos ovat ehjiä, siistejä ja puhtaita ja osaat hinnoitella järkevästi.
Lasten vaatteet, kengät ja tavarat taitavat mennä parhaiten kaupaksi.
Koriste-esineet menevät jos on edulliset hinnat ja myyt sesongin mukaan. Tähän aikaan vuodesta ei kannata myydä esim. mitään pääsiäiseen liittyvää.
Kirjat ja dvd:t menevät huonosti kaupaksi. Itse kyllä tykkään ostaa niitäkin. Leffoista kannattaa pyytää 50snt - 1e kappaleelta ja myydä ne yksitellen, ei pakettina montaa elokuvaa.
Mutta oleellisinta on siis siistit ja ehjät tavarat/vaatteet ja edulliset hinnat. Näin olen aina tehnyt voittoa 100-400euroa viikon myynneistä.
Pidin just 5 viikkoa kirppispöytää ja jäin 73€ plussan puolelle. Ikinä ei ole noin huonosti tavara liikkunut!
Itse ostan kolmelle lapselle paljon vaatetta kirpputoreilta. Jos pöytä epäsiisti , koot puuttuvat hintalapuista tai rikkinäisiä/ likaisia ( siis oikeasti ihmiset vie vaatetta mikä rikki ja lapussa lukee kunto huomioitu tai reikiä ym.)en edes katso pöytää tarkemmin. Toinen asia on liian täynnä olevat pöydät tai rekit. Mahdotonta tutustua tarjontaan.
Hintojen pitää olla realistiset, nykyään moni ylihinnoittelee ja sitten ihmettelee miksi kukaan ei osta. Vasta etsin palapeliä ja 60 palan lasten palapelistä pyydetään 6,50€ niin sinne jäi. 2€ olisin voinut maksaa. Tässä tuotteessa aina mahdollisuus ettei tuote ole ehjä ja paloja puuttuu vaikka kuinka lapussa lukee kaikki palat tallessa.
Ei muuten mene, kun kirpputorit on näin myöhään suljettuna!
Ei kauppa käy, onks kuviii vaan kysellään, ennen ostaja osti tuotteen kuvauksen perusteella ja oli tyytyväinen.
Kävin tänään yhdellä Rovaniemen kirppiksellä. Jos tavan hupparista pyydetään 16 - 20 euroa, pitäkööt tunkkinsa. Merkkihupparin olisin ymmärtänyt mutta ihan tavallista markettikampetta oli. Uutena saa kesäalesta ihan samaan hintaan.