Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee alle 2e ruokaan päivässä

Vierailija
23.06.2024 |

Täällä on joskus kysytty rahavinkkejä, niin kerron mun simppelin ruokavalion. Aamupuuro K-menun sydänmerkin saaneita pikakaurahiutaleita 0,39€ 500g paketti. Nokare 0,37€ maksavaa margariinia 400g, monivitamiiniporetabletti 20kpl 1€. Ja teepussi, josta kaksi kuppia. Aamupalaaannokseni maksaa aina 0.15€. Päivällä syön kasviskeiton/wokkiaalattia tms. 0,50€. Illalla spaghettia/perunaa/riisiä ja soijarouhekastiketta/soijasuikaletta/kalapuikkoa/ valmispestoa tms. alle 1€ annos. Illalla Kotimaista-ruisleipää joka maksaa 0,88€ iso pussi, mistä riittää moneksi viikoksi kuten myös 0,70€ maksava kurkku ja juusto. Tai sitten puuroa tai näkkileipää ja teetä. Iltapala maksaa noin 0,10-0,20€. Ei mene edes 2€ päivässä mikä tarkoittaa kuukaudessa 64 euroa. Olen syönyt samalla lailla vuosikausia ja saanut tosin hyvin säästettyä. Joskus tosin ostan jonkun ketsupin mutta se ei nosta päiväbudjettia kun välillä taas ruokakulut paljon pienemmät. Mikään ei tosin estä minua ostamasta vaikka sitä kokonaista kirjolohta tarjouksesta ja koska olen säästänyt löytämäni pullonpalautusrahat niin ajattelinkin sellaisen extrana joku kuukausi ostaa. Mutta ei ole mahdottomuus syödä alle 100€/kk.

Kommentit (384)

Vierailija
81/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän ap ei tarvitse palkkaa kuin 100€ kuukaudessa ja työnantaja kuittaa ja kiittää. 

Ap: saan etätöistäni palkkaa bruttona yli 4000€ ja työpanoksesta kuuluu mielestäni antaa oikeudenmukainen korvaus. Se mitä niillä rahoilla ostan, ei kuulu työnantajalle ollenkaan. Matkustelen paljon ja ehkä tulevaisuudessa ostan mökin järven rannalta tai pienen huvilan Espanjasta. En voisi kuitenkaan saavuttaa unelmiani tällä palkalla jos yleiset menoni olisi liian suuret. Näillä tarkoitan asumiskustannuksia, materiaalia kuten vaatteita tai tarvikkeita, ruokaa jne. Velkaa en halua ottaa, vaikka tiedän, että jossain tapauksessa se on järkevää kuten jos alkaisi asuntosijoittajaksi.

Vierailija
82/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän ap ei tarvitse palkkaa kuin 100€ kuukaudessa ja työnantaja kuittaa ja kiittää. 

Kokopäivätyöstä? Työnantaja lue orjuuttaja joutuisi ihmisoikeustuomioistuimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseaukinaiset taas vauhdissa.ruuan hinnassa en kyllä säästä syön kaikkee mitä haluan ihan sama paljon maksaa .siksi käyn töissä että voin ostaa mitä ruokaa haluan.

Vierailija
84/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Vttu teitä vaivaa??

Normaali työtä tekevä mies tarvitsee 4000-5000 kaloria joka jeesuksen päivä ja kotona hyllyvälle yyhhoolle riittää 600-800 kaloria päivässä ainakin siihen asti kunnes on jälleen taas ihmisen kokoinen.

Syökö teillä oikeasti naiset 600 kcal päivässä? Toivottavasti pääsevät pakenemaan johonkin sivistyneempään maahan.

Sivistyneet naiset eivät, vain ylipainoisina tursuavat yyhhoot jotka ovat syöneet lastensakin vanukkaat.

Vierailija
85/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen kun ihmiset sanovat, Että juusto on kallista, no 6,69€ 1,25kg maksaa (5,35€/kg) mun lähikaupassa juusto. Jos sitä syö vaikka 10g joka päivä niin se tekee 0,05€ ja toi juusto kestää 4 kuukautta.

1kg juustoa menee viikossa yhdellä ihmisellä-

Vierailija
86/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 euroo päivässä. se tarkoittaa 60 euroa kuukaudessa. helpoo homma.

Vierailija
87/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on elämistä varten. En kyllä retostelisi noin surkeilla ruuilla.

Vierailija
88/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 euroo päivässä. se tarkoittaa 60 euroa kuukaudessa. helpoo homma.

syö paskaa ni ei mene yhtäkään euroa.jo on tyhjätaskuilla harrastukset.töihin jos menee ni voi syödä niinkuin ihminen.meilläkin tehtaalla ruoka 8.90e terveellinen ja hyvä salaattipöydillä yn muut.

Vierailija
89/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä fiksulta ja monipuoliselta kuulostavat ruokailutavat. Hyvä, että myös kalaa ja juustoa syöt. Ja myös kananmunaa ja pähkinää varmasti toisinaan esimerkiksi iltapalalla. Tykkään myös, että kasviksia monipuolisesti ja runsaasti joka päivä, sehän saa olla vaikka kaaliakin, porkkanaa tai itsekerättyjä sieniä. Nyt olisi vesimelonia 0,99/kg jos tykkäisit? Toki suurimmaksi osaksi vettä mutta kesällä voisi maistua esimerkiksi rannalla. En näkisi pahalla vaikka jonkun viinipullon kerran kuussa tuohon ruokavalioosi lisäisit tai jotain muuta herkkua. Tärkeintä, ettei verisuonet tukkoudu ja sydän ylikuormitu. Eli kevyt ruokavalio on parasta kyllä. Tee jatkossakin itse ruoka äläkä osta rasvaista ja ylisuolaista einestä. Ruoan tarkoitus si ole saada aikaan ähkyä oloa vaan pitää mieli ja keho virkeänä.

Oletko miettinyt, että sinulla s

Juu..me otetaan työkavereiden kanssa joka aamukakasta kuvat ja sitten ruokatunnilla vertaillaan kenellä on jännimmän värinen kakka. Olen kerran voittanut hopeatoffee ja maissinjyvä yhdistelmällä 🙂

Vierailija
90/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en minäkään syö paljoa, mutta kun on valtavasti ruokarajoitteita, mm. kotimaiset viljat ja kaikki meijerituotteet, niin kyllä siihen ruokaan uppoaa rahaa.

Itse melkein toivoisin että mulla olisi ruokarajoitteita. Mielestä en syö myöskään paljoa, mutta lounaalla jostain syystä olen meidän 6 henkilön työporukasta aina ainoa, joka hakee alkupalat ja jälkiruoan ja syö kokonaan pääruoan. Muut jättävät lautaselle jo pääruokaakin, kun kuulemma täynnä. Itse olisin voinut mennä santsaamaan enemmänkin Kotona saa onneksi rauhassa syödä ilman vahtivia silmiä. Mielestäni olen ihan tavallisen kokoinen.

Sun energiantarve voi olla suurempi. Et myöskään tiedä mitä ja minkä verran he syövät kotona. Voihan se olla, että hekään eivät kehtaa syödä enempää muiden nähden. Jotkut eivät syö paljon lounaalla, koska se väsyttää. Syitä on monia.

Vierailija
91/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen kun ihmiset sanovat, Että juusto on kallista, no 6,69€ 1,25kg maksaa (5,35€/kg) mun lähikaupassa juusto. Jos sitä syö vaikka 10g joka päivä niin se tekee 0,05€ ja toi juusto kestää 4 kuukautta.

Oho. Syökö joku pelkkää kovaa rasvaa 4kg kuukaudessa ja ties kuinka monta kaloria se on. Saattaapa olla komeaterolit aika korkealla ja paukkua punaista. Normaalimäärä varmaan enemmän toi pari siivua päivässä leivän päällä kun kilotolkulla.

Vierailija
92/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkentaa: kun tekoälykin nyt käynyt läpi syömisen. Niin kun mainitsin esimerkiksi salaattilounaan niin aina laitan sinne joukkoon myös salaattijuustoa ja siemeniä. Ne saa hyvin mahtumaan budjettiin kun ainakin itsellä salaattijuusto 200g kestää viikon. Ostan myös edullisia pähkinöitä retkelle ja eväiksi autoon Lidlistä. Lisäksi syön kasviksia oikeasti tosi paljon ja monipuolista. Jokaisella muulla aterialla paitsi aamupalalla. Tää oli itselle uusi tieto, että monivitamiinitabletit ovat pahaksi, kai ne sitten jotain happoa sisältää kun sihahtavat, joka vaarallisempaa kuin ne saadut vitamiinit. Hedelmistä tai mistään makeasta kuten marjoista en tykkää. Eli periaatteessa tuo monivitamiinitabletti olisi se kauhein asia hampailleni? Viimeksi multa mitattu kaikki tai 35 eri veriarvot vuosi sitten ja muut oli täydellistä mutta kolesteroli vähän korkealla. Syön juustoa lähes joka ilta pari viipaletta.

Vierailija
93/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä fiksulta ja monipuoliselta kuulostavat ruokailutavat. Hyvä, että myös kalaa ja juustoa syöt. Ja myös kananmunaa ja pähkinää varmasti toisinaan esimerkiksi iltapalalla. Tykkään myös, että kasviksia monipuolisesti ja runsaasti joka päivä, sehän saa olla vaikka kaaliakin, porkkanaa tai itsekerättyjä sieniä. Nyt olisi vesimelonia 0,99/kg jos tykkäisit? Toki suurimmaksi osaksi vettä mutta kesällä voisi maistua esimerkiksi rannalla. En näkisi pahalla vaikka jonkun viinipullon kerran kuussa tuohon ruokavalioosi lisäisit tai jotain muuta herkkua. Tärkeintä, ettei verisuonet tukkoudu ja sydän ylikuormitu. Eli kevyt ruokavalio on parasta kyllä. Tee jatkossakin itse ruoka äläkä osta rasvaista ja ylisuolaista einestä. Ruoan tarkoitus si ole saada aikaan ähkyä oloa vaan pitää mieli ja keho virkeänä.

Oletko miettinyt, että sinulla s

Mikä tekee terveellisestä syömishäiriön? Ymmärtäisin jos ei söisi mitään tai ahmisi liikaa. Peilikuva on paras vastaus kaikille, jos joku miettii, että syökö sopivan verran. Toinen mittari on oma uloste, jonka koostumus kertoo lopun tarvittavan. Onko tarpeeksi kuitua jne.

Suosittelen lääkärintarkastusta. Laajat verikokeet, sydänfilmi, luuntiheysmittaus jne.

Vierailija
94/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tulee pää kipeäksi jos esimerkiksi sillit liian suolaisia. Kehtaako näistä oikeasti sanoa euokapöydännässä emännälle, että onko huuhdottu? Vai olla vain ottamatta? Vai maistaa ja jättää lautaselle. En siis osta silliä koriin vaikka halpaa onkin, mieluummin jotain muuta, mutta vierailla tätä käytännössä aina tarjolla kylässä. Mitä siis tehdä?

Vierailija
95/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Vttu teitä vaivaa??

Normaali työtä tekevä mies tarvitsee 4000-5000 kaloria joka jeesuksen päivä ja kotona hyllyvälle yyhhoolle riittää 600-800 kaloria päivässä ainakin siihen asti kunnes on jälleen taas ihmisen kokoinen.

Syökö teillä oikeasti naiset 600 kcal päivässä? Toivottavasti pääsevät pakenemaan johonkin sivistyneempään maahan.

Sivistyneet naiset eivät, vain ylipainoisina tursuavat yyhhoot jotka ovat syöneet lastensakin vanukkaat.

Eikö se ollut mies, joka söi ne vanukkaat?

Vierailija
96/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ihmiset puhuu, et liha olis kallista? 10g lihaa päivässä ei paljoa maksa! 0g kaikkea on paras. Säästyy nekin rahat (arkkuun).

-eri

Vierailija
97/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielelläni syön ravitsevasti vaikka meneekiin vähän enemmän rahaa. Ruokavalio on yhteydessä kaikkiin sairauksiin. En halua puutostiloja yms.

Mitä puutostiloja tuossa ruokavaliossa? Ylensyömisen on suurempi terveysriski.

Liian vähän proteiinia jopa tavalliselle ihmiselle.

Vierailija
98/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Vttu teitä vaivaa??

Eikö se ollut mies, joka söi ne vanukkaat?

Niinpäs olikin äijän kutale. Thanks. 👍

Vierailija
99/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielelläni syön ravitsevasti vaikka meneekiin vähän enemmän rahaa. Ruokavalio on yhteydessä kaikkiin sairauksiin. En halua puutostiloja yms.

Mitä puutostiloja tuossa ruokavaliossa? Ylensyömisen on suurempi terveysriski.

Liian vähän proteiinia jopa tavalliselle ihmiselle.

Proteiinia saa joka ruoasta, jopa siitä juustosta ja kaurapuurosta. Vähän niin kuin Painonvartijat, rasvaton maito ja makeutusaineet oli kova juttu 20 vuotta sitten, niin nyt viime aikoina on ihannoitu proteiinia ja voita. Kaikki ne kumotaan aina nurin ja tulee uudet opit ja tiede kertoo taas muuta. Turha uskoa muuta kun sitä omaa kroppaa ja mikä itselle toimii.

Vierailija
100/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 g juustoa - onkohan edes yksi juustohöylällä riipaistu siivu? Tässä tilanteessa ihan sama jättää koko juusto ostamatta, niin säästyy se vajaan 5 euron investointi 4 kuukauden ajalta. Hohhoijaa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi