Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee alle 2e ruokaan päivässä

Vierailija
23.06.2024 |

Täällä on joskus kysytty rahavinkkejä, niin kerron mun simppelin ruokavalion. Aamupuuro K-menun sydänmerkin saaneita pikakaurahiutaleita 0,39€ 500g paketti. Nokare 0,37€ maksavaa margariinia 400g, monivitamiiniporetabletti 20kpl 1€. Ja teepussi, josta kaksi kuppia. Aamupalaaannokseni maksaa aina 0.15€. Päivällä syön kasviskeiton/wokkiaalattia tms. 0,50€. Illalla spaghettia/perunaa/riisiä ja soijarouhekastiketta/soijasuikaletta/kalapuikkoa/ valmispestoa tms. alle 1€ annos. Illalla Kotimaista-ruisleipää joka maksaa 0,88€ iso pussi, mistä riittää moneksi viikoksi kuten myös 0,70€ maksava kurkku ja juusto. Tai sitten puuroa tai näkkileipää ja teetä. Iltapala maksaa noin 0,10-0,20€. Ei mene edes 2€ päivässä mikä tarkoittaa kuukaudessa 64 euroa. Olen syönyt samalla lailla vuosikausia ja saanut tosin hyvin säästettyä. Joskus tosin ostan jonkun ketsupin mutta se ei nosta päiväbudjettia kun välillä taas ruokakulut paljon pienemmät. Mikään ei tosin estä minua ostamasta vaikka sitä kokonaista kirjolohta tarjouksesta ja koska olen säästänyt löytämäni pullonpalautusrahat niin ajattelinkin sellaisen extrana joku kuukausi ostaa. Mutta ei ole mahdottomuus syödä alle 100€/kk.

Kommentit (384)

Vierailija
61/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen huomannut että yksin asuva ihminen syö tarvittaessa todella pienellä summalla, ihan toista on kahden teinin kanssa tai jos lapsia useampi. En ymmärrä miten pienituloiset useampien lasten vanhemmat saavat rahansa riittämään. 

Ne teinit saa saa myös sen 581,60€ per naama kuukaudessa ruokaan ja lapsilisät sekä elatusrahat siihen päälle. Turhaan sepittelet taas juttujasi. Ei heru sääliä eikä myötätuntoa. Teinin tuet ovat 581,60+ 97+157 euroa joka ikinen kuukausi. Tuo kahteen kertaan ja oma ruokarahasi 581,60 siihen lisäksi ja ottaen huomioon, että valtio maksaa 70% sinun vuokrastasi sekä kotivakuutuksen,sähkön ja veden niin Niin nyt akankekkuli sitä suuta pienemmälle. Olet haittaisänmaallinen!

Propagandaa!

Miksi KELA levittää propagandaa omilla nettisivuillaan? Nuo summat ja tiedot saa ihan suoraan heidän nettisivuiltaan , heidän omalla tukilaskurillaan. Lunttu olet.

Vierailija
62/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen huomannut että yksin asuva ihminen syö tarvittaessa todella pienellä summalla, ihan toista on kahden teinin kanssa tai jos lapsia useampi. En ymmärrä miten pienituloiset useampien lasten vanhemmat saavat rahansa riittämään. 

Ne teinit saa saa myös sen 581,60€ per naama kuukaudessa ruokaan ja lapsilisät sekä elatusrahat siihen päälle. Turhaan sepittelet taas juttujasi. Ei heru sääliä eikä myötätuntoa. Teinin tuet ovat 581,60+ 97+157 euroa joka ikinen kuukausi. Tuo kahteen kertaan ja oma ruokarahasi 581,60 siihen lisäksi ja ottaen huomioon, että valtio maksaa 70% sinun vuokrastasi sekä kotivakuutuksen,sähkön ja veden niin Niin nyt akankekkuli sitä suuta pienemmälle. Olet haittaisänmaallinen!

Propagandaa!

Ei hän ole lunttu. Hän on putinin trolli, eli putinisti. Kommunisti. Osapäivä mutsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi farmaseutti apteekissa että poretabletit ovat huonoja valintoja hampaille. Itse en ole koskaan tykännyt poretablettien mausta mutta vitamiinipillereitä ( monivitamiini) syön ja suosittelen AP: lle myös 

Vierailija
64/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos aloittajalle toimii. Mutta mikä kehumisen aihe tuo on? Saita vai rahan puute? Vai valikoiman puute. Pohdintaa sisällöstä. Poretabletti ei kaikille tuo vitamiineja, eli pitää ottaa ravintona tai/ja purkista. Juusto maksaa monelle enemmän. Keitto ei sovi osan vatsalle eli vetistää tai turha täyte kun pitäisi olla jo muu ruoka, oliko tuo toinen salaatti vai onko kirjoitusvirhe. Kalapuikko sisältää kalaa, ei sovi kala-allergiselle tai kaikille migreenikoille, lisäksi kun siinä on valmisleivitys onko se transrasvan lähde, jos se on uppopaistettu valmiiksi. Vai pelkkä leivitys ja itse laittaa uuniin.

Soija ei sovi kaikille joka päivä, pitää olla kanaa vähintään ellei ole kasvispäivä (vai jopa liha). Illalla moni ei voi enää syödä päiväruokaa, vaan pitää tehdä se aiemmin tai ainakin paljon ennen kuin menee nukkumaan. Ellei ole yökyöpeli, sitten voi syödä vaikka milloin, mutta silloinkin ei ennen unta juuri. Peruna aiheuttaa osalle

Kana ei sovi kaikille, voi olla kana-allergikko..

Etsimällä etsit syitä haukkua.

Vierailija
65/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö 5g jotain margariinia päivässä puuron kanssa niin miten se voi olla vaarallista? Ne sisältää sitäpaitsi rypsiöljyä, joka on terveellisempää kuin voi. Jotkut saattavat sisältää jotain sertifaalitoitua palmuöljyä, mutta niin sisältää einesruoka ja nuudelitkin. Ainakin siihen 0,35€ halpis margariinin lisätty A ja D -vitamiiniakin. Ja se soveltuu leivän päällisen lisäksi paistamiseen ja leivontaan. Mieluummin säästän tossa margariinissa/voissa 3 euroa ja ostan sillä 4 purkkia maitoa tai pari pakettia jäätelöä tai ostan joululahjan naapurilleni tai mitä ikinä. Oivariinissä myös 1,4g suolaa mikä on todella paljon, vaikka onhan tossa munkin käyttämässä margariinissa 1,2g mutta on se silti edes vähän vähemmän. 

Vierailija
66/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään syö paljoa, mutta kun on valtavasti ruokarajoitteita, mm. kotimaiset viljat ja kaikki meijerituotteet, niin kyllä siihen ruokaan uppoaa rahaa.

Vierailija
67/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä fiksulta ja monipuoliselta kuulostavat ruokailutavat. Hyvä, että myös kalaa ja juustoa syöt. Ja myös kananmunaa ja pähkinää varmasti toisinaan esimerkiksi iltapalalla. Tykkään myös, että kasviksia monipuolisesti ja runsaasti joka päivä, sehän saa olla vaikka kaaliakin, porkkanaa tai itsekerättyjä sieniä. Nyt olisi vesimelonia 0,99/kg jos tykkäisit? Toki suurimmaksi osaksi vettä mutta kesällä voisi maistua esimerkiksi rannalla. En näkisi pahalla vaikka jonkun viinipullon kerran kuussa tuohon ruokavalioosi lisäisit tai jotain muuta herkkua. Tärkeintä, ettei verisuonet tukkoudu ja sydän ylikuormitu. Eli kevyt ruokavalio on parasta kyllä. Tee jatkossakin itse ruoka äläkä osta rasvaista ja ylisuolaista einestä. Ruoan tarkoitus si ole saada aikaan ähkyä oloa vaan pitää mieli ja keho virkeänä.

Oletko miettinyt, että sinulla saattaisi olla syömishäiriö?

Vierailija
68/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismia ei voisi olla olemassa jos ei kapitalismi ensin tuottaisi rahaa sekä ruokaa jaettavaksi. Sosialisti on pahin riistäjä. Riistää työläisen selkänahasta kaiken mitä irti saa. Järjetöntä tukiverkkoa on leikattava ja vietävä pohja sosialismin ikeeltä! Ilman sosialismin tuhoamista suomi ei ikinä nouse ahdingosta.

Vierailija
69/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos aloittajalle toimii. Mutta mikä kehumisen aihe tuo on? Saita vai rahan puute? Vai valikoiman puute. Pohdintaa sisällöstä. Poretabletti ei kaikille tuo vitamiineja, eli pitää ottaa ravintona tai/ja purkista. Juusto maksaa monelle enemmän. Keitto ei sovi osan vatsalle eli vetistää tai turha täyte kun pitäisi olla jo muu ruoka, oliko tuo toinen salaatti vai onko kirjoitusvirhe. Kalapuikko sisältää kalaa, ei sovi kala-allergiselle tai kaikille migreenikoille, lisäksi kun siinä on valmisleivitys onko se transrasvan lähde, jos se on uppopaistettu valmiiksi. Vai pelkkä leivitys ja itse laittaa uuniin.

Soija ei sovi kaikille joka päivä, pitää olla kanaa vähintään ellei ole kasvispäivä (vai jopa liha). Illalla moni ei voi enää syödä päiväruokaa, vaan pitää tehdä se aiemmin tai ainakin paljon ennen kuin menee nukkumaan. Ellei ole yökyöpeli, sitten voi syödä vaikka milloin, mutta sil

Mitä merkitystä joidenkin allergioilla on tässä yhteydessä? Ei se, että sinulta puuttuu hampaat, tarkoita etteivät kaikki muut voisi syödä näkkileipää. Sinä voit vaikka imeskellä munaa sen aikaa. Paljaaltaan..raakana.

Vierailija
70/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Propagandaa!

Miksi KELA levittää propagandaa omilla nettisivuillaan? Nuo summat ja tiedot saa ihan suoraan heidän nettisivuiltaan , heidän omalla tukilaskurillaan. Lunttu olet.

Informaatiovaikuttaminen kännissä. Mikä voisi mennä pieleen?

Vierailija
71/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Vttu teitä vaivaa??

Normaali työtä tekevä mies tarvitsee 4000-5000 kaloria joka jeesuksen päivä ja kotona hyllyvälle yyhhoolle riittää 600-800 kaloria päivässä ainakin siihen asti kunnes on jälleen taas ihmisen kokoinen.

Vierailija
72/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sittenhän ap ei tarvitse palkkaa kuin 100€ kuukaudessa ja työnantaja kuittaa ja kiittää. 

Vierailija
73/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Vttu teitä vaivaa??

Normaali työtä tekevä mies tarvitsee 4000-5000 kaloria joka jeesuksen päivä ja kotona hyllyvälle yyhhoolle riittää 600-800 kaloria päivässä ainakin siihen asti kunnes on jälleen taas ihmisen kokoinen.

Alle 800kcal päivässä vastaa paastoa eikä noin saa syödä ilman lääkärin valvontaa. Joku 1200kcal on hyvä laihdutukseen.

Vierailija
74/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en minäkään syö paljoa, mutta kun on valtavasti ruokarajoitteita, mm. kotimaiset viljat ja kaikki meijerituotteet, niin kyllä siihen ruokaan uppoaa rahaa.

Itse melkein toivoisin että mulla olisi ruokarajoitteita. Mielestä en syö myöskään paljoa, mutta lounaalla jostain syystä olen meidän 6 henkilön työporukasta aina ainoa, joka hakee alkupalat ja jälkiruoan ja syö kokonaan pääruoan. Muut jättävät lautaselle jo pääruokaakin, kun kuulemma täynnä. Itse olisin voinut mennä santsaamaan enemmänkin Kotona saa onneksi rauhassa syödä ilman vahtivia silmiä. Mielestäni olen ihan tavallisen kokoinen.

Vierailija
75/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismia ei voisi olla olemassa jos ei kapitalismi ensin tuottaisi rahaa sekä ruokaa jaettavaksi. Sosialisti on pahin riistäjä. Riistää työläisen selkänahasta kaiken mitä irti saa. Järjetöntä tukiverkkoa on leikattava ja vietävä pohja sosialismin ikeeltä! Ilman sosialismin tuhoamista suomi ei ikinä nouse ahdingosta.

Tuota niin kerrohan mitä se kapitalisti tuottaa??? Oletan että erotat kapitalismin ja markkinatalouden toisistaan?

Vierailija
76/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Vttu teitä vaivaa??

Syökö teillä oikeasti naiset 600 kcal päivässä? Toivottavasti pääsevät pakenemaan johonkin sivistyneempään maahan.

Vierailija
77/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä fiksulta ja monipuoliselta kuulostavat ruokailutavat. Hyvä, että myös kalaa ja juustoa syöt. Ja myös kananmunaa ja pähkinää varmasti toisinaan esimerkiksi iltapalalla. Tykkään myös, että kasviksia monipuolisesti ja runsaasti joka päivä, sehän saa olla vaikka kaaliakin, porkkanaa tai itsekerättyjä sieniä. Nyt olisi vesimelonia 0,99/kg jos tykkäisit? Toki suurimmaksi osaksi vettä mutta kesällä voisi maistua esimerkiksi rannalla. En näkisi pahalla vaikka jonkun viinipullon kerran kuussa tuohon ruokavalioosi lisäisit tai jotain muuta herkkua. Tärkeintä, ettei verisuonet tukkoudu ja sydän ylikuormitu. Eli kevyt ruokavalio on parasta kyllä. Tee jatkossakin itse ruoka äläkä osta rasvaista ja ylisuolaista einestä. Ruoan tarkoitus si ole saada aikaan ähkyä oloa vaan pitää mieli ja keho virkeänä.

Oletko miettinyt, että sinulla saattaisi olla syömishäiriö?

Mikä tekee terveellisestä syömishäiriön? Ymmärtäisin jos ei söisi mitään tai ahmisi liikaa. Peilikuva on paras vastaus kaikille, jos joku miettii, että syökö sopivan verran. Toinen mittari on oma uloste, jonka koostumus kertoo lopun tarvittavan. Onko tarpeeksi kuitua jne.

Vierailija
78/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teko älyn mieli pide:

Kiitos, että jaoit tämän yksityiskohtaisen kuvauksen ruokavaliostasi. On ymmärrettävää, että haluat säästää rahaa, mutta on tärkeää huomioida myös ruokavalion ravitsemuksellinen puoli. Analysoidaan ruokavaliotasi ja sen mahdollisia vaikutuksia terveyteen:

1. Proteiinin puute: Ruokavaliosi vaikuttaa sisältävän melko vähän proteiinia. Soijarouhe ja -suikaleet ovat hyviä kasviproteiinin lähteitä, mutta niiden määrä voi jäädä liian vähäiseksi. Proteiinin puute voi johtaa lihasmassan vähenemiseen ja heikentyneeseen immuunijärjestelmään.

2. Rasvahappojen epätasapaino: Ruokavaliosi sisältää pääasiassa margariinia rasvanlähteenä. Olisi tärkeää saada myös terveellisiä rasvoja, kuten omega-3-rasvahappoja, joita saa esimerkiksi kalasta, pähkinöistä ja siemenistä.

3. Kuidun puute: Vaikka ruokavaliosi sisältää jonkin verran kuitua (kaura, ruisleipä), voi kuidun saanti jäädä liian vähäiseksi. Tämä voi vaikuttaa suoliston toimintaan ja lisätä ummetuksen riskiä.

4. Vitamiinien ja kivennäisaineiden puute: Vaikka käytät monivitamiiniporetablettia, se ei välttämättä korvaa monipuolisesta ruokavaliosta saatavia ravintoaineita. Erityisesti C-vitamiinin, B12-vitamiinin, raudan ja kalsiumin saanti voi jäädä liian vähäiseksi.

5. Energian puute: Ruokavaliosi energiamäärä vaikuttaa melko alhaiselta, mikä voi johtaa väsymykseen, keskittymisvaikeuksiin ja painon laskuun.

6. Yksipuolisuus: Pitkään jatkuva yksipuolinen ruokavalio voi johtaa erilaisten ravintoaineiden puutostiloihin ja vaikuttaa negatiivisesti yleiseen terveyteen ja hyvinvointiin.

Mahdollisia terveyshaittoja:

1. Anemia (raudan puutteesta johtuen)

2. Osteoporoosi (kalsiumin ja D-vitamiinin puutteesta johtuen)

3. Immuunijärjestelmän heikkeneminen

4. Lihasmassan väheneminen

5. Hormonitasapainon häiriöt

6. Ruoansulatusvaivat ja suolisto-ongelmat

7. Iho-, hius- ja kynsiongelmiat

8. Mielialan vaihtelut ja masennus

Suosittelen, että pyrit monipuolistamaan ruokavaliotasi mahdollisuuksien mukaan. Voit edelleen syödä edullisesti, mutta lisäämällä esimerkiksi enemmän palkokasveja, monipuolisemmin vihanneksia ja hedelmiä, sekä käyttämällä erilaisia proteiininlähteitä. Myös pähkinät ja siemenet olisivat hyvä lisä ruokavalioon. Säännölliset terveystarkastukset ja verikoekontrollit olisivat suositeltavia, jotta mahdolliset puutostilat voidaan havaita ja hoitaa ajoissa.

Vierailija
79/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö 5g jotain margariinia päivässä puuron kanssa niin miten se voi olla vaarallista? Ne sisältää sitäpaitsi rypsiöljyä, joka on terveellisempää kuin voi. Jotkut saattavat sisältää jotain sertifaalitoitua palmuöljyä, mutta niin sisältää einesruoka ja nuudelitkin. Ainakin siihen 0,35€ halpis margariinin lisätty A ja D -vitamiiniakin. Ja se soveltuu leivän päällisen lisäksi paistamiseen ja leivontaan. Mieluummin säästän tossa margariinissa/voissa 3 euroa ja ostan sillä 4 purkkia maitoa tai pari pakettia jäätelöä tai ostan joululahjan naapurilleni tai mitä ikinä. Oivariinissä myös 1,4g suolaa mikä on todella paljon, vaikka onhan tossa munkin käyttämässä margariinissa 1,2g mutta on se silti edes vähän vähemmän. 

Rypsiöljy on juoksevaa huoneen lämmössä. Kovettamalla tai joillakin uudella tavalla (minkä trrveyshaittoja ei vielä ole tutkittu) tuokin on saatu kiinteäksi.

Vierailija
80/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut unelmana että saisin tratilla,eli suppilolla syöttää sängyllä makaavaa naista.. majoneesia,raakoja kananmunia,ruokaöljyä,kaakaota,sulaa suklaata,kermaa..🤗 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi