Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla menee alle 2e ruokaan päivässä

Vierailija
23.06.2024 |

Täällä on joskus kysytty rahavinkkejä, niin kerron mun simppelin ruokavalion. Aamupuuro K-menun sydänmerkin saaneita pikakaurahiutaleita 0,39€ 500g paketti. Nokare 0,37€ maksavaa margariinia 400g, monivitamiiniporetabletti 20kpl 1€. Ja teepussi, josta kaksi kuppia. Aamupalaaannokseni maksaa aina 0.15€. Päivällä syön kasviskeiton/wokkiaalattia tms. 0,50€. Illalla spaghettia/perunaa/riisiä ja soijarouhekastiketta/soijasuikaletta/kalapuikkoa/ valmispestoa tms. alle 1€ annos. Illalla Kotimaista-ruisleipää joka maksaa 0,88€ iso pussi, mistä riittää moneksi viikoksi kuten myös 0,70€ maksava kurkku ja juusto. Tai sitten puuroa tai näkkileipää ja teetä. Iltapala maksaa noin 0,10-0,20€. Ei mene edes 2€ päivässä mikä tarkoittaa kuukaudessa 64 euroa. Olen syönyt samalla lailla vuosikausia ja saanut tosin hyvin säästettyä. Joskus tosin ostan jonkun ketsupin mutta se ei nosta päiväbudjettia kun välillä taas ruokakulut paljon pienemmät. Mikään ei tosin estä minua ostamasta vaikka sitä kokonaista kirjolohta tarjouksesta ja koska olen säästänyt löytämäni pullonpalautusrahat niin ajattelinkin sellaisen extrana joku kuukausi ostaa. Mutta ei ole mahdottomuus syödä alle 100€/kk.

Kommentit (384)

Vierailija
101/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mielelläni syön ravitsevasti vaikka meneekiin vähän enemmän rahaa. Ruokavalio on yhteydessä kaikkiin sairauksiin. En halua puutostiloja yms.

Mitä puutostiloja tuossa ruokavaliossa? Ylensyömisen on suurempi terveysriski.

Liian vähän proteiinia jopa tavalliselle ihmiselle.

Liian vähän kaikkea. Liian yksipuolinen.

Vierailija
102/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
104/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 g juustoa - onkohan edes yksi juustohöylällä riipaistu siivu? Tässä tilanteessa ihan sama jättää koko juusto ostamatta, niin säästyy se vajaan 5 euron investointi 4 kuukauden ajalta. Hohhoijaa.....

Sinusta en tiedä, mutta jos itse syön vuorokauden aikana 2 leipää niin laitan niihin viipaleen, ja yksi viipale painaa 5g. Pärjäisivät leivät sitä tosiaan ilmankin juustoa. Mutta pari juustökönttä vuodessa ei myöskään kaada sitä omaa taloutta eikö se 0-0.10€ päivässä.

Vierailija
105/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen huomannut että yksin asuva ihminen syö tarvittaessa todella pienellä summalla, ihan toista on kahden teinin kanssa tai jos lapsia useampi. En ymmärrä miten pienituloiset useampien lasten vanhemmat saavat rahansa riittämään. 

Ne teinit saa saa myös sen 581,60€ per naama kuukaudessa ruokaan ja lapsilisät sekä elatusrahat siihen päälle. Turhaan sepittelet taas juttujasi. Ei heru sääliä eikä myötätuntoa. Teinin tuet ovat 581,60+ 97+157 euroa joka ikinen kuukausi. Tuo kahteen kertaan ja oma ruokarahasi 581,60 siihen lisäksi ja ottaen huomioon, että valtio maksaa 70% sinun vuokrastasi sekä kotivakuutuksen,sähkön ja veden niin Niin nyt akankekkuli sitä suuta pienemmälle. Olet haittaisänmaallinen!

Propagandaa!

Kun ei saa. Tuo on YKSINASUVAN peruosa. Teinien täytyy asua muualla saadakseen tuon..

Vierailija
106/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö täällä oikeesti monikin 143g juustoa joka ikinen päivä kaiken muun ruoan lisäksi?? Siis sinihomejuustopaketillisen. Mä luulin että itse syön juustoja liikaa viikonloppuisin viinin kanssa, mutta ei mulla silloinkaan mene yli 200g viikonlopussa. Arkisin ei ollenkaan.

Vierailija
107/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 g juustoa - onkohan edes yksi juustohöylällä riipaistu siivu? Tässä tilanteessa ihan sama jättää koko juusto ostamatta, niin säästyy se vajaan 5 euron investointi 4 kuukauden ajalta. Hohhoijaa.....

Suurinpiirtein. Valmissiivu on jotain 14g.

Vierailija
108/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kyse ei ole siitä, mitä kaikkea syö yhden suupalallisen vaan siitä, että ruokaa saa riittävästi. Esim. jos pussi Kotimaista Ruisleipää (0,88€, 9 palaa) kestää "monta viikkoa" tai edes enemmän kuin yhden viikon, syöt iltapalalla keskimäärin alle yhden palan. Jos lounaasillasi on salaattia (min. 0,80€/kerä) ja salaattijuustoa (esim. 1,99€/200g), mitä muuta lounaallesi mahtuu alle 0,50€ budjetilla? Jo pelkästään noiden kahden tuotteen hinnalla sinun pitäisi myös syödä tuota ateriaa 6 päivää (toivottavasti minun ei tarvitse selittää miksi tämä on ongelma). Ja vaikka kurkku määrällisesti riittäisikin moneksi viikoksi, sen säilyvyys ei valitettavasti riitä.

Veikkaan, että moni käyttää tiedostmatta enemmän rahaa ruokaa kuin kuvittelee. 

Vierailija
109/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ihan OK tulot, niin ei tarvitse elää noin. 

Vierailija
110/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kyse ei ole siitä, mitä kaikkea syö yhden suupalallisen vaan siitä, että ruokaa saa riittävästi. Esim. jos pussi Kotimaista Ruisleipää (0,88€, 9 palaa) kestää "monta viikkoa" tai edes enemmän kuin yhden viikon, syöt iltapalalla keskimäärin alle yhden palan. Jos lounaasillasi on salaattia (min. 0,80€/kerä) ja salaattijuustoa (esim. 1,99€/200g), mitä muuta lounaallesi mahtuu alle 0,50€ budjetilla? Jo pelkästään noiden kahden tuotteen hinnalla sinun pitäisi myös syödä tuota ateriaa 6 päivää (toivottavasti minun ei tarvitse selittää miksi tämä on ongelma). Ja vaikka kurkku määrällisesti riittäisikin moneksi viikoksi, sen säilyvyys ei valitettavasti riitä.

Olwn eri, mutta salaattijuusto maksaa 1,15€ 200g, ei mitään kahta euroa. Ja mulle tulee vatsa täyteen aamulla 1 ruisleipäsiivusta, jossa päällä levitettä, edullisin kalkkuna leikkele (1,49€/200g) ja kaksi ohutta kurkkuviipaletta. Joskus koitin syödä 2 leipää putkeen ja tuli huono olo ja koko päivä meni ihan pilalle. Miksi ei voisi syödä sen verran kun itselle on hyvä määrä? Mulla myös paino pysynyt 25 vuotta samana, en usko että syön liian vähän kuitenkaan.

Vierailija
111/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattijuusto maksaa 200g 1,15€. Ei mitään -,99€. Ja kurkku riittää helposti tai jos on menossa pilalle niin kosvataan osa siitä muusta salaatilla ja käytetään loppukurkku siihen. Hävikkiä tulee puhdas 0 kun on järkeä päässä. Ja jos talvella kurkku liian kallista niin voi vertailla onko kesäkurpitsa tai suolakurkku halvempaa/kalliimpaa. Valmiita suolakurkkuviipalwitakin saa alle 3€/kg. Salaatin joukkoon voi myös raastaa kaalia ja porkkanaa, jos ne edullisempaa kuin tomaatti jne. Tai eilistä pastaa lisätä. Ei ole ikknä maksanut mun salaatit yli 1€. Enemmänkin 0,40€. Sama Balsamico kastike 3€ kestänyt myös jo yli vuoden. Käytössä mulla Iittalan syvät ruokalautaset.

Vierailija
112/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on ihan OK tulot, niin ei tarvitse elää noin. 

Olihan ap:llakin yli 4K bruttotulot ja säästöissä tilillä yli 100k, mutta on valinnut olla syömättä mättäen koska voi hyvin syömällä noin. Ei ehkä ole aina syönyt samalla lailla, ja silloin voinut olla suolisto-ongelmaa, pääkipua tai jotain häikkää kuten väsymystä tai ylipainoa.

Vierailija
113/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen kun ihmiset sanovat, Että juusto on kallista, no 6,69€ 1,25kg maksaa (5,35€/kg) mun lähikaupassa juusto. Jos sitä syö vaikka 10g joka päivä niin se tekee 0,05€ ja toi juusto kestää 4 kuukautta.

Esim. Xtra-juuston 150g paketissa on 8 siivua juustoa, jolloin yksi painaa 18,75g.

Aika vähän päivässä, jos syö 10g juustoa.

Vierailija
114/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla suoraan 100 e/kk ketjusta, jatkuvasti yksinpuhelee siellä senttihintoineen ja ihailee itse omaa säästelisyyttään. 

Vierailija
115/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten r.e.t.a.r.d.i täytyy olla, että kirjoittaa aamupalaannos?

Tuo niin sanottu ruokasi on järkyttävän ankeaa ja ravinneköyhää pas.kaa. Ihmettelen todella, että noin surkeasti syövät ihmiset kehtaavat vielä ylpeillä ruokavaliollaan :D

Minun syömisiäni (jotka toistuvat kuukaudesta toiseen): kananmunaa eri muodoissaan, kanaa eri muodoissaan, jauhelihaa eri muodoissaan, porkkanaa, kurkkua, tomaattia, pinaattia (ruokien seassa ja lettuina.) Olen kyllä syönyt pinaattiplätyskäisiä niiiiin paljon viime aikoina, että täytyy keksiä jotain vaihtelua niihin. Vaikka eri syömistapa. Ehkä voisin täyttää ne jollain. Joskus kaalikeittoa ja -koota (joo tarkoitus oli listata toistuvia ruokia, mutta ehkä sen kaalikeiton voisi ottaa toistuvaksi ruuaksi.) Pastaa, katkarapuja, kananugetteja, kalapuikkoja, sokolaatia, jäätelöä, joskus joku karkkipussi (harvoin.) Liha-makruloota

Tähän lisään, että tietysti syön myös hedelmiä. Mutta kun kaikki aina vouhkaavat niiden sokerista, niin en viitsi koko ajan syödä. Kyllä, syön herkkuja, kuten kerroin. Minulla on rajallinen määrä rahaa ruokaan vielä toistaiseksi, joten joudun aina vähän miettimään että otanko nyt tätä vai tuota. En ole muutenkaan ikinä osannut hamstrata jääkaappia täyteen kaikkea. Sitten yksin asuessa joutuu hirveällä kiireellä ahmimaan kaiken ennen aikojaan, etteivät mene pilalle.

Syön myös pähkinöitä, mutta niitä pitäisi lisätä. 

Syön: banaani, vesimeloni, viinirypäle, päärynä. Noita ainakin. Kiiviä söisin enemmän, mutta saan siitä allergiaoireilua muistuttavaa oiretta. Samoin kuin ananaksesta. TODELLA moni kuitenkin diagnosoi itselleen väärin allergioita, koska tiesittekö, että ananaksen aiheuttamat haavaumat ja muut oireet eivät useinkaan ole allergiaa, vaan kehon reaktio bromelaiini-entsyymiin. Veikkaan, että kiivissä on sama juttu. Entsyymi tavallaan hyökkää kroppaa vastaan, mutta kyseessä ei silti ole allergia.

Vierailija
116/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatoin unohtaa paprikan?!?!?! Sitä syön paljon. Närästää kyllä valitettavasti. 

Vierailija
117/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen noihin makeisiin hedelmiin päin. Toinen mitä rakastan on hapan (esim. jugurtit, piimä.) En syö mielelläni mitään kirpeää, joka saa koko naaman irvistykseen. Senkin takia kiiviä syön vain joskus ja mandariineja en oikeastaan ikinä. Nekin ovat tosi kirpeitä. 

Vierailija
118/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattijuusto maksaa 200g 1,15€. Ei mitään -,99€. Ja kurkku riittää helposti tai jos

Aika köyhä lounas, jos siihen ei kuulu muuta kuin raastettua porkkanaa/kaalia, salaattijuustoa ja kurkkua. Balsamicoa on kohtuullisen turha edes ostaa, jos pullollinen kestää yli vuoden. Silloinhan sille ei ole käyttöä. 

Vierailija
119/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattijuusto maksaa 200g 1,15€. Ei mitään -,99€. Ja kurkku riittää helposti tai jos

Salaattijuustoa on hyvin monenhintaista. Et sinä päätä sen hintaa. 

Vierailija
120/384 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattijuusto maksaa 200g 1,15€. Ei mit

Outo ajattelutapa, jos lautasellinen coleslawta, kurkkua ja salaattijuustoa balsamicolla on sinusta turhaa? Oma lounas voi olla 1 ruisleipä ja omena. Mielummin kyllä kevyen salaatin söisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän