Mulla menee alle 2e ruokaan päivässä
Täällä on joskus kysytty rahavinkkejä, niin kerron mun simppelin ruokavalion. Aamupuuro K-menun sydänmerkin saaneita pikakaurahiutaleita 0,39€ 500g paketti. Nokare 0,37€ maksavaa margariinia 400g, monivitamiiniporetabletti 20kpl 1€. Ja teepussi, josta kaksi kuppia. Aamupalaaannokseni maksaa aina 0.15€. Päivällä syön kasviskeiton/wokkiaalattia tms. 0,50€. Illalla spaghettia/perunaa/riisiä ja soijarouhekastiketta/soijasuikaletta/kalapuikkoa/ valmispestoa tms. alle 1€ annos. Illalla Kotimaista-ruisleipää joka maksaa 0,88€ iso pussi, mistä riittää moneksi viikoksi kuten myös 0,70€ maksava kurkku ja juusto. Tai sitten puuroa tai näkkileipää ja teetä. Iltapala maksaa noin 0,10-0,20€. Ei mene edes 2€ päivässä mikä tarkoittaa kuukaudessa 64 euroa. Olen syönyt samalla lailla vuosikausia ja saanut tosin hyvin säästettyä. Joskus tosin ostan jonkun ketsupin mutta se ei nosta päiväbudjettia kun välillä taas ruokakulut paljon pienemmät. Mikään ei tosin estä minua ostamasta vaikka sitä kokonaista kirjolohta tarjouksesta ja koska olen säästänyt löytämäni pullonpalautusrahat niin ajattelinkin sellaisen extrana joku kuukausi ostaa. Mutta ei ole mahdottomuus syödä alle 100€/kk.
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syönyt tänään 1,10€ enkä syö enää. Oli kaurapuuroa, riisiä, pastaa ja makkaraa. Myös pakastekasviksia ja kananmuna. Lisäksi itsepoimittuja sieniä ja marjoja. Myös teetä ja maitoa. Mitä outoa tässä on?
Ei tossa outoa olekaan, samanlaista ravinnotonta ruokaa niin kuin useimmilla. Samalla rahalla sais ihan ravitsevaa ruokaakin. Ihan senkin takia, että hyvin syömällä ruokamäärä on pieni.
Miksi on ravinnotonta? En tajua
Paljon tulisi maksamaan jos ostaisi ison koiranruoka säkin 30kg ja söisi niitä, eikö niissä ole kaikki vitamiinitkin?
Vierailija kirjoitti:
Paljon tulisi maksamaan jos ostaisi ison koiranruoka säkin 30kg ja söisi niitä, eikö niissä ole kaikki vitamiinitkin?
Tulee kalliimmaksi kuin syödä puuroa margariinilla ja itsekerätyillä marjoilla. Lisäks pastaa ketsupilla ja välillä perunaa tai kaalia tai kananmunaa. Toki monipuolisesti voi syödä myös halvalla, mutta se vaatii itsekuria ja kilohintojen vertailua.
Mun mielestä hyvä ruokavalio .