Voisitteko te miehet kertoa mitä te siitä parisuhteesta oikein sitten haluatte?
Monet nuoret naiset ei enää halua parisuhdetta. Miehille se on tärkeämpää.
Mutta mitä ne asiat konkreettista ovat mitä parisuhteesta halutaan?
"Suomessa vuosien 1992 ja 2015 välillä niiden miesten määrä on kaksinkertaistunut, joiden on vaikea löytää itselleen kumppania.
Tutkimusten mukaan miehet haluaisivat kumppanin naisia useammin ja puolisotta jääminen on miehille naisia haitallisempaa; sinkkumiehet ovat sinkkunaisia onnettomampia"
Kommentit (1345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska APeen kysymys ei ole mitenkään vakavasti otettava. Niin naisista, kuin miehistä löytyy paljon kusipäitä, sekä hyviä tyyppejä.
APeen kaltaisia kysymyksiä esittää trollit, miesvihaajat, sekä kipeän eron jälkeen katkeroituneet. Eli siis syy esittää tällaisia kysymyksiä löytyy ihan itsestä ja oman pään sisäisestä sekasorrosta. Ihan samanlaista vihaa levittää kuin katkeroituneet miehet naisia kohtaan.
M30
Siis miten ap:n kysymys ei ole vakavasti otettava? Ihan normaali kysymys, mitä nuoret miehet haluavat parisuhteelta. Meille X sukupolven ihmisille parisuhteet on ihan selvää pässinlihaa, ei ole mitään epäselvää, te nuoret olette jotenkin kuutamolla mitä parisuhde on ja ei ole. Minun ikäpolveni oli vielä sitä, että kun löytyi sopiva puoliso, eli molemmat rakastuivat toisiinsa, hommattiin omistusasunto ja pari kolme l
Anteeks, että mitäh? "Te nuoret olette ihan pihalla"...?
Kerran rupeat yleistä västi haukkumaan, niin avaappa nyt mitenkä minä olen "pihalla"?
Pelkkää vihanlietsontaa sinultakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheisyyttä ja perheen, ilman että olen pelkkä matkustuskumppani ulkomaille.
Kokemukseni mukaan miehet haluaa seksiä. Käsitys läheisyydestä on miehille pelkkä seksuaalinen akti. Sen sijaan puoliso ihmisenä ei kiinnosta millään tavalla seksin harrastamisen ulkopuolella.
Siis mitenkä voisikaan ihmisenä kiinnostaa kummemmin? Aika äkkiä parisuhteessa käydään ihminen mielipiteineen läpi ja miehenä voin sanoa että aika puuduttavaa olisi samaa kerrata puolison kanssa loputtomiin. Puoliso lisäksi ei voi olla kaikkien alojen asiantuntija jonka kanssa keskustelu olisi loputtomasti kiinnostavaa. Jos mielipiteitä onkin niin, niin niitä on kaikilla. Ei niistä olein saa jutun juurta.
Mies.
Niin. Mun miehellä ei ikävä kyllä seksi ole se juttu, vaan olen neljännesvuosisadan ollut aina osaksi puutteessa, koskaan en ole saanut seksiä tarpeeksi. Seksi on hyvää silloin kun sitä on, muuten olisin lähtenyt jo aikoja sitten. Ja kyllä me edelleen puhumme kiinnostavista aiheista keskenämme, ja kaikista tärkein on tietysti yhteinen huumori, muuten ei arkea jaksaisi kaikkine vastoinkäymisineen. Me puhumme paljon maailman menosta, politiikasta jne. kyllä siitä aina riittää kaikenlaista jutunjuurta. Puhumme myös töistä, sukulaisista, tutuista ja ystävistä ja tietysti omista lapsistamme. Ne asiat kaikki muuttuu koko ajan, ei se riitä että ollaan 25 vuotta sitten puhuttu jostain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo seksi muodostuu yleensä yhdeksi isoksi ongelmaksi.
Mies haluaa enemmän, nainen vähemmän tai ei lainkaan.
Mies on tyytymätön (tyydyttymätön) sinkkuna. Nainen on ihan onnellinen yksinkin.
Mikä oletus on että mies haluaa enemmän. Oon ollut suhteessa nainen joka halusi miestä enemmän ja toisaalta nainen joka halusi miestä vähemmän. Ero noissa on vaan se että mies ei anna jos ei huvita mutta moni nainen antaa vaikkei huvittaiskaan.
Ei nainen todellakaan anna. Olen ollut monessa suhteessa missä jopa halukas nainen pihtaa jos ei tee mieli. Mikään ei ole pahempaa miehenä kuin haluta rakastaan saamatta mitään. Mieluummin yksin kuin suhteessa ilman seksiä.
Varmaan koska parisuhteessa ajatellen sitä toistakin osapuolta eikä vaan itseäni. En sano että kenenkään pitäisi toimia samoin kuin itse toimin ja on ok ettei anna jos ei haluta. Mutta se ei ole minulta mitenkään pois antaa jos voin sillä toiselle tehdä hyvän olon ja koska se on miehelle tärkeää, se on myös minulle tärkeää. Ja olen myös todella fyysinen ihminen ja tykkään siitä siksikin. Monesti seksi on sitä että minä olen antava osapuoli enkä välitä aina siitä vaikka se jäisi siihen kun saan jo siitä tarpeeksi paljon mielihyvää. Eli näinkin päin voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Koska APeen kysymys ei ole mitenkään vakavasti otettava. Niin naisista, kuin miehistä löytyy paljon kusipäitä, sekä hyviä tyyppejä.
APeen kaltaisia kysymyksiä esittää trollit, miesvihaajat, sekä kipeän eron jälkeen katkeroituneet. Eli siis syy esittää tällaisia kysymyksiä löytyy ihan itsestä ja oman pään sisäisestä sekasorrosta. Ihan samanlaista vihaa levittää kuin katkeroituneet miehet naisia kohtaan.
M30
Miksi ihmeessä tulkitset kysymyksen noin? Mikä siinä on miesvihaa, jos kysyy mitä miehet parisuhteelta haluaa? Eikö se ole täysin neutraali kysymys?
Samaan tapaan voisi kysyä esim. "mitä miehet haluaa ystävyyssuhteessa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittua tietoa on.
Sekä pienet pojat että (siksi) miehet tekee vähemmän.
Voin linkata myöhemmin.
Tekee vähemmän mitä?
Ei ole tuollaista vakavasti otettavaa tutkimusta eikä tule olemaan. Samanlaista kyseenalaista "tiedettä" kuin mitenkä muka tytöt aikuistuu nopeammin kuin pojat.
Lähinnä Eeva lehden kaltaista viihde"tiedettä" jotka ei syvempää tarkastelua, tai vertaisarviointia kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Miksi ihmeessä tulkitset kysymyksen noin? Mikä siinä on miesvihaa, jos kysyy mitä miehet parisuhteelta haluaa? Eikö se ole täysin neutraali kysymys?
Tuohon voin vastata että samaa kuin parisuhteesta mutta ilman seksiä.
Läheisyyttä,läsnäoloa, keskustelua, yhdessä tekemistä ja menemistä. Arkea ,rakkautta , hyvää seuraa, myös sitä seksiä, mutta se tulee kaiken aiemmin mainittujen ohella. Perhe-elämää siis. Lapset mulla jo on tehtynä ja omillaan. Enkä todellakaan hae mitään kodin yleiskonetta, teen ihan kaikki hommat kotona nytkin ilman sen kummempia suunnitteluja. Koti hoidetaan yhdessä. Lasten kanssa vietän myös aikaa, koska he ovat aina osa mun elämää. Olen heille isä, jonka ansaitsevat. Niin ja olen kiltti.
Hiljainen, vähän alistuva luonne, tekee mitä minä sanon ja kun minä sanon. On kaunis ja laiha.
Miehet eivät halua naisia kavereiksi. Naisia siedetään vain seksioption vuoksi.
"Kunhan minut on valittu tuhansista lähes identtisistä sinkkumiehistä."
Tuohan on täysin järjetön väite. Ei ihmiset ole identtisiä. En ole elämäni aikana tavannut kuin kaksi tai kolme miestä, joiden kanssa pystyin kuvittelemaan olevani parisuhteessa. Heistä yhden kanssa sellaisen sainkin eikä ole tarvinnut jossitella löytyisikö jostain minulle sopivampi. Eihän kaikkien ihmisten kanssa edes ystävysty vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Edelleenkin tasa-arvo ei ole mitään rakettitiedettä. Jos pitää itsestäänselvyyksiä lähteä tällaisella vauvapalstallakin kyselemään, niin aika selvä homma se on. Miesvihaaja, trollailua, tai katkeruutta.
Jos ihan oikeasti on niin pihalla, että pitää tuollaisia kysyä jollain anonyymillä palstalla, niin suosittelisin terapiaa ennen kuin hakeutuu parisuhteeseen. Onnistuu se toisen kohtaaminen ja arvostaminen sitten hieman paremmin.
Mitä te naiset haluatte miehistä? Ne parisuhdepälinät on käyty läpi parissa kuukaudessa ja sen jälkeen ne jutut on pelkkiä loputtomia uusintoja. Ja sit pitää antaa seksiä vaikkei yhtään huvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Siis miten ap:n kysymys ei ole vakavasti otettava? Ihan normaali kysymys, mitä nuoret miehet haluavat parisuhteelta. Meille X sukupolven ihmisille parisuhteet on ihan selvää pässinlihaa, ei ole mitään epäselvää, te nuoret olette jotenkin kuutamolla mitä parisuhde on ja ei ole. Minun ikäpolveni oli vielä sitä, että kun löytyi sopiva puoliso, eli molemmat rakastuivat
Tottakai ap puhui saman sukupolven naisista kuin miehistäkin, se nyt olisi kummallista jos samaa tilastotietoa käytettäisiin niin että se koskee eri sukupolvia.
Ja jos haluaa vain seksiä ja hengailua, se ei ole parisuhde, koska arki ei ole pelkkää hengailua. Tapailusuhdetta sinä olet vailla, et parisuhdetta ja avioliittoa, kaikkine elämän mukanaan tuomien vastoinkäymisten kanssa.
Tässä nyt verrataan sitä, miten nainen kyllästyy hypittyään suhteesta toiseen ja sadanteen, siihen, että nuor miehenalku ei pääse koko skenaarioon edes tutustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Siis miten ap:n kysymys ei ole vakavasti otettava? Ihan normaali kysymys, mitä nuoret miehet haluavat parisuhteelta. Meille X sukupolven ihmisille parisuhteet on ihan selvää pässinlihaa, ei ole mitään epäselvää, te nuoret olette jotenkin kuutamolla mitä parisuhde on ja ei ole. Minun ikäpolveni oli vielä sitä, että kun löytyi sopiva puoliso, eli molemmat rakastuivat
Eihän tuota varten tarvitse parisuhteeseen ruveta, pelkkä tapailusuhde riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itselläni on ollut ihan lapsesta asti kavereina vain tyttöjä/naisia. En kiellä ettenkö kaikkien kanssa olisi seksiä jossain vaiheessa halunnut mutta vain osan kanssa sitä harrastin. Poikien/miesten kaverina en osannut koskaan olla kun näillä jutut oli aina tasoa jäkis ja penkkiurheilu eikä se muuttunut aikuistumisen myötä.
Sitä ihmettelen että näitä miehiä naiset silti suhteisiin otti.
M40
Vierailija kirjoitti:
Tämän huomaa jo käsitteestä "poikien reissu".
Vierailija kirjoitti:
Täh? Minulla on koko elämäni ajan ollut runsaasti naispuolisia kavereita.
Jotkut pissisnaiset ovat haukkuneet kyllä homoksi, kun en ole heidän flirteilleen lämmennyt.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittua tietoa on.
Sekä pienet pojat että (siksi) miehet tekee vähemmän.
Voin linkata myöhemmin.
Tekee vähemmän mitä?
Ei ole tuollaista vakavasti otettavaa tutkimusta eikä tule olemaan. Samanlaista kyseenalaista "tiedettä" kuin mitenkä muka tytöt aikuistuu nopeammin kuin pojat.
Lähinnä Eeva lehden kaltaista viihde"tiedettä" jotka ei syvempää tarkastelua, tai vertaisarviointia kestä.
Ei ollut Eevasta. Lainasin tätä tyyppiä aloituksessa: Joona Räsänen on filosofian erikoistutkija Turun ihmistieteiden tutkijakollegiumissa ja työskentelee tutkimusprojektissaan FETISH Filosofia, Etiikka ja Teknologia Intiimisuhteissa Seksuaaliterveydessä ja Hyvinvoinnissa.
Ap
Tekee vähemmän mitä?