Mitä tästä kaverin käytöksestä pitäisi teidän mielestä ajatella???
Siis nyt en tiedä, olenko törppö vai onko kaveri sitä??
Eli koitin eilen soittaa kavereilleni, hän ei vastannut koska oli erittäin huonossa paikassa.
Laittoi siitä lyhyen viestin.
Laitoin päivän mittaan muutaman viestin, mutta kaveri oli edelleen reissussaan.
No, soittaminen (minulla oli ihan asiaa, mitä ei voinut viestissä oikein sanoa) jäi.
Kaveri laittoi aivan aikaisin tänään viestin, missä kertoi eilisen olleen melko hulabaloota ja että jos soittelemme tänään ennenkuin hän menee sukuaan tapaamaan?
No, vastasin nätisti aamulla eikä kaveri soittanut missään vaiheessa.
Somessa sitten näin kuvan sieltä sukulaisista, missä kai ollaan muutama päivä.
Eli en ala sinne soitella...
Mutta loukkaannuinko turhaan?
Mitä te tekisitte??
Laittaisitteko itse seuraavan kerran tuolle kaverille viestiä/soittaisitko vai odottaisitteko että kaveri tekee sen???
Alkaa v ttaa, kun en tiedä onko toisella oikeasti kiire vai onko tympääntynyt minuun:(
Kommentit (194)
Jos ap nyt vaan voisi kertoa mikä tämä niin salainen juttu on joka on maailman kiireisin, mutta ei voi edes laittaa varoitusta viestillä mitä asia koskee, niin olisi helpompi ottaa asiaan kantaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä odottaisi edes rakkaimman sydänystäväni vastailevan epämääräisiin soittopyyntöihin juhannuksena, tai muistavan soittaa takaisin tietyssä aikaikkunassa. Jos asia ei jouda odottaa juhannuksen yli, kyllä se pitäisi osata viestissä ilmaista riittävällä painokkuudella. Olen tosin myös kerran saanut parin vastaamattoman puhelun jälkeen soittajalta hätääntyneen oloisen viestin, jossa luki soita heti kun voit ja monta huutomerkkiä perässä. Keskeytin työni ja soitin sydän kurkussa heti takaisin, ja kaverin asia oli kysyä kuulumisia ja sitä, mistä olin tilannut tietyn retkeilyvarusteen.
Mulle on käynyt näin samoin. Emme ole enää ko. henkilön kanssa missään tekemisissä. Toivottavasti kannatti heittäytyä hysteeriseksi.
Olet rasittava. Halusit kuulla sen tällä palstalla. Kannattaa opetella ytimekkäämpään viestintään. Jo aloitus kertoo, että se tuottaa haastetta sinulle. Mikä voi olla asia, josta ei voi viestitellä? Huom. Yksi kysymysmerkki riittää! Kyllä ystäväsi soittaa tai selventää tekstarilla, jos viestissä asia ei selviä. Ystäväsi ei juuri nyt Juhannuksena jaksa kuunnella jaarititteluasi.
Ap on läheisriippuvainen takertuja. Ammattimielensäpahoittaja.
Jep. Läheisriippuvuudelta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se kaveri tietää, että sinulla on tärkeää asiaa, jota et voi viestillä kertoa.
Ei se silloin tärkeää ole, jotain ongelmiasi voivottelet vain.
Kaveri ei soittanut, koska ei ollut tilaisuutta soittaa rauhassa. Ja koska hän on juhannuksen vietossa, eikä nyt jaksa sinut valituksiasi kuunnella.
Olet todella raskaan kuuloinen ihminen, AP.
Mistä voit tietää esim. onko Ap itse ollut hänenkin tukenaan, ottaako kyseinen kaveri samalla tavalla yhteyttä häneen myös toisiaan tukien?
Ap on voi ihan hyvin olla itse enemmän tukena kuin kaveri tai päinvastoin. Emme tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se harmillista, kun ei soittanut luvatessaan.
Hän voi olla kyllä kiireinen, mutta olisi edes pikaisesti voinut lähettää viestiä, että ei kerkiä sittenkään jutella ja soittaa HETI kun ehtii.
Harmi, jos olit odotellut spuhelua kovasti ja varmaan tosi tärkeää asiaa, johon tukea olisit varmaan halunnut?
Jos asia on käytännön asia, se ilmoitetaan viestillä.
Jos on omaa itseä koskevaa tärkeää asiaa, johon kaipaa tukea, kukaan, kukaan, ei ole päivystysvelvollinen ottamaan vatvontaa vastaan kansallisena juhlapyhänä tai muulloinkaan.
Jos vielä haluaa loukkaantua ja jää kehräämään omaa kaunaansa ja pahaa mieltä, ei ansaitse ystäväänsä. Terapia voisi auttaa.
Vastaan sinulle myös tämän:
Mistä voit tietää esim. onko Ap itse ollut hänenkin tukenaan, ottaako kyseinen kaveri samalla tavalla yhteyttä häneen myös toisiaan tukien?
Ap on voi ihan hyvin olla itse enemmän tukena kuin kaveri tai päinvastoin. Emme tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän voi olla kyllä kiireinen, mutta olisi edes pikaisesti voinut lähettää viestiä, että ei kerkiä sittenkään jutella ja soittaa HETI kun ehtii.
Harmi, jos olit odotellut spuhelua kovasti ja varmaan tosi tärkeää asiaa, johon tukea olisit varmaan halunnut?
Jos on omaa itseä koskevaa tärkeää asiaa, johon kaipaa tukea, kukaan, kukaan, ei ole päivystysvelvollinen ottamaan vatvontaa vastaan kansallisena juhlapyhänä tai muulloinkaan.
Jos vielä haluaa loukkaantua ja jää kehräämään omaa kaunaansa ja pahaa mieltä, ei ansaitse ystäväänsä. Terapia voisi auttaa.
Mistä voi
Ja 6 alapeukkua viestiini kertoo, että mahdollisesti on 6 ihmistä, jotka eivät välitä kavereistaan sen verran, että vähintään viestisi puhelun sijasta, että ei kerkiä soittamaan, mutta soitan kun pystyn.
Mm. välinpitämättömyyttä havaittavissa ainakin sinulta.
Kuulostaa juuri siltä itsekeskeiseltä kaverityypiltä. Nuo on juuri niitä, että kaikki pitää sopia aina hänen ehdoillaan ja mikään ei käy, jos itse vastaavasti ehdottaa. Tunnistan erittäin hyvin tyypin. Ovat myös sellaisia, että jos itse lakkaat pitämästä yhteyttä, niin lopulta koko kaverisuhde kuihtuu, koska tämä vastapuoli ei halua nähdä vaivaa tämän suhteen ylläpitämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkä juttu, ei jaksanut lukea.
Tyypillistä nykynuorten osaamattomuutta.
Kaverilla selvästi oli kiirettä ja puuhaa juhannuksen takia. Mikä se sun niin kiireellinen asia oli? Oisit laittanut viestissä mikä se oli.
Täs ketjus on aika kylmän hyökkäävää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa juuri siltä itsekeskeiseltä kaverityypiltä. Nuo on juuri niitä, että kaikki pitää sopia aina hänen ehdoillaan ja mikään ei käy, jos itse vastaavasti ehdottaa. Tunnistan erittäin hyvin tyypin. Ovat myös sellaisia, että jos itse lakkaat pitämästä yhteyttä, niin lopulta koko kaverisuhde kuihtuu, koska tämä vastapuoli ei halua nähdä vaivaa tämän suhteen ylläpitämiseksi.
Tämä! Niin tämä! Sitten tällainen kaveri ottaa yhteyttä kahden vuoden hiljaiselon jälkeen ja on muka niin innoissaan, kun pitkästä aikaa taas vaihdetaan kuulumisia. Sitten kun ruvetaan keskustelemaan että pitäisikö tavata, niin taas se sama vanha luonne sieltä nousee esiin. Hänen ehdoilla mennään. Jos sinulle ei käy se hänen ehdottama yhtäkkinen ajankohta, niin sitten hänelle ei käy ollenkaan. Ei vaikka vaihtoehtoisesti ehdotat useampaakin ajankohtaa. Tämä tyyppi ei halua sopia mitään, jos sattuukin keksimään parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi
Hei Ap, kiva huomata, että olet edelleen linjoilla.
Vaikka olisitkin kuunnellut ja tukenut ystävääsi, et voi pakottaa häntä korvaksi ja tueksi ajankohtana, jolloin hän on kiireinen.
Kaunan helliminen ja syytösten rakentelu kertovat myös haitallisesta tavasta käsitellä tunteita ja ikävästä tavasta toimia ihmissuhteissa. En ihmettelisi, vaikka ystäväsi olisikin alkanut karttaa sinua.
Vaatimalla ja loukkaantumalla et saa ystävyyssuhdetta muutettua läheisemmäksi. Parempi olisi muuttaa omia ajatusmalleja ja rakentaa terveempiä ystävyyksiä.
Se, jolle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Täs ketjus on aika kylmän hyökkäävää porukkaa.
Mut Ap, onko kaverisi soittanut ja asia hoidettu? Mikä on tilanne? Onko kaikki hyvin?
Sinun tosiaan kannattaa pyytää vaikka sitä keskustelutukea esim. terapeuttia, jota ehdotti hlö, jota käsittääkseni ei kiinnosta tukea kaveria.
Millaiset välit sinulla on vanhempiisi, jos pystyt heille avautua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Niin tämä! Sitten tällainen kaveri ottaa yhteyttä kahden vuoden hiljaiselon jälkeen ja on muka niin innoissaan, kun pitkästä aikaa taas vaihdetaan kuulumisia. Sitten kun ruvetaan keskustelemaan että pitäisikö tavata, niin taas se sama vanha luonne sieltä nousee esiin. Hänen ehdoilla mennään. Jos sinulle ei käy se hänen ehdottama yhtäkkinen ajankohta, niin sitten hänelle ei käy ollenkaan. Ei vaikka vaihtoehtoisesti ehdotat useampaakin ajankohtaa. Tämä tyyppi ei halua sopia mitään,
Ketä nyt syylistätte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä selität? En ole AP, justhan kysyin sen perään.
Kaverisi on lomalla ja kiireinen. Ei ole mitään ongelmaa.
Todella epäkohteliasta pommittaa kaveria viesteillä, kun tiedät hänen olevan kiireinen