Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tästä kaverin käytöksestä pitäisi teidän mielestä ajatella???

Vierailija
22.06.2024 |

Siis nyt en tiedä, olenko törppö vai onko kaveri sitä??

Eli koitin eilen soittaa kavereilleni, hän ei vastannut koska oli erittäin huonossa paikassa.

Laittoi siitä lyhyen viestin.

Laitoin päivän mittaan muutaman viestin, mutta kaveri oli edelleen reissussaan.

No, soittaminen (minulla oli ihan asiaa, mitä ei voinut viestissä oikein sanoa) jäi.

Kaveri laittoi aivan aikaisin tänään viestin, missä kertoi eilisen olleen melko hulabaloota ja että jos soittelemme tänään ennenkuin hän menee sukuaan tapaamaan?

No, vastasin nätisti aamulla eikä kaveri soittanut missään vaiheessa.

Somessa sitten näin kuvan sieltä sukulaisista, missä kai ollaan muutama päivä.

Eli en ala sinne soitella...

Mutta loukkaannuinko turhaan?

Mitä te tekisitte??

Laittaisitteko itse seuraavan kerran tuolle kaverille viestiä/soittaisitko vai odottaisitteko että kaveri tekee sen???

Alkaa v ttaa, kun en tiedä onko toisella oikeasti kiire vai onko tympääntynyt minuun:(

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta jaksanut tajuta, mikä on ongelma. Luultavasti ap, joka on hankala loukkaantujaihminen.

Se, että kaveri lupaili koko päivän soittavansa myöhemmin.

No sitä soittoa ei tullut (lupauksista huolimatta) eilen, eikä tänään.

Ja asiani olisi ollut ihan tärkeä.

Ap

Odotat ihmisten tekevän, kuten itse olisit tehnyt. Kaikki eivät ole huomaavaisia. Joko hyväksyt sen, että kaverisi on vähän törppö ja annat hänen olla sellainen, tai etsit muita kavereita. Tuskin hän siitä muuksi muuttuu. 

Vierailija
162/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se soitti. Kertoi että ei ehdi jutella kun on just laiturilla pesemässä peukalonpään kokoisia uusia perunoita kahdellekymmenelle hengelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään tilanne ei voi olla niin "kiireellinen" vaikka olisi hautajaisissa, että ei kerkeisi soittaa jossain vaiheessa. Ei siellä kuitenkaan 24/7 olla "kiinni". Ei ne sukulaisetkaan jätä puheluita soittamatta vaikka vieraita on käymässä jos on tärkeä puhelu. Aina kerkeää 5-10min varata aikaa. Mitenköhän ennen, kun porukka tupakoi ja kävi tupakallakin jatkuvasti niin siihen riitti aikaa. Eri asia jos olet vaatimassa, että soitto pitää tulla hetinyt.

Mikä ihmeen aikapoliisi sinä olet? Tuollaisya diktaattoria ei halua ystäväkseen kukaan. 

Puhuin omasta ajastani. Itse ainakin löydän aina aikaa niille joille sitä haluan löytää. Olin missä tahansa

Vierailija
164/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaat oman elämän.

Vierailija
165/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vai tapailukumppani?

Jos jälkimmäinen sil on toinen säätö.

Vierailija
166/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään tilanne ei voi olla niin "kiireellinen" vaikka olisi hautajaisissa, että ei kerkeisi soittaa jossain vaiheessa. Ei siellä kuitenkaan 24/7 olla "kiinni". Ei ne sukulaisetkaan jätä puheluita soittamatta vaikka vieraita on käymässä jos on tärkeä puhelu. Aina kerkeää 5-10min varata aikaa. Mitenköhän ennen, kun porukka tupakoi ja kävi tupakallakin jatkuvasti niin siihen riitti aikaa. Eri asia jos olet vaatimassa, että soitto pitää tulla hetinyt.

Mikä ihmeen aikapoliisi sinä olet? Tuollaisya diktaattoria ei halua ystäväkseen kukaan. 

Puhuin omasta ajastani. Itse ainakin löydän aina aikaa niille joille sitä haluan löytää. Olin missä tahansa

Varo vaan, kohta saat kuulla olevasi AP :D

Vierailija
167/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin juhannus mennyt nauttien sukulaisten ja perheen seurasta. Ei ole tullut mieleenkään alkaa soittelemaan nyt kavereiden kanssa. Joulu, juhannus ym pyhät on varattu ihan muulle kuin kavereiden kanssa turisemiselle. 

Vierailija
168/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
169/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varo vaan, kohta saat kuulla olevasi AP :D

Terveisin väitetty AP :D

Vierailija
170/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1

2

Vierailija
171/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin juhannus mennyt nauttien sukulaisten ja perheen seurasta. Ei ole tullut mieleenkään alkaa soittelemaan nyt kavereiden kanssa. Joulu, juhannus ym pyhät on varattu ihan muulle kuin kavereiden kanssa turisemiselle. 

Minä yleensä soitan ja toivotan kavereillekkin hyvät juhannukset ja vaihdan samalla kuulumiset. Tai ennen ehkä enemmän. Nykyään whatssapin kautta vaihdetaa kuulumiset kavereiden kanssa vaikka olisin missä juhlissa. 4kaverin kanssa meillä on yhteinen whatsapp ryhmä missä heitetään illan kuulumisia ja muuta pjaskaa. Olen siis 39 vuotias ja kaverit/ystävät on tärkeitä siinä muutkin. Minä en jaksa sukulaisia 24/7, pakenen välillä muualle soittelee kavereille tai ihan vaan, että saa olla omissa oloissaan.

Vierailija
172/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on lomalla ja kiireinen. Ei ole mitään ongelmaa.

Tämä "kaveri" tuntuu olevan aina kiireinen, sillä ap totesi että yleensä hän on se, joka ottaa yhteyttä.

Ehkäpä hän ei ole ap:n kaveri? Ystävyys ja kaveruus vaativat molemminpuolisen tahtotilan. 

Siksi laitoinkin tuon kaveri-termin heittomerkkeihin. Minusta on vähän kummallista, että kaikki syyllistävät aloittajaa, että hän on se kusipää kaverinpiinaaja, vaikka ap tuntuu olevan se, joka ylipäätään koko kaverisuhdetta pitää pystyssä. Ap:n haukkumisen sijaan olisi enemmän syytä arvostella tätä itsekeskeistä kaveria ja kehoittaa aloittajaa antaa koko tyypin olla.

Vierailija
173/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on rasittava kyttääjä-vaatija ja siksi huono ystävä. Oikea ystävyys on ilmavaa ja perustuu vapaaehtoisuuteen. Anna sen kaverin olla rauhassa ja ottaa yhteyttä kun ehtii tai jaksaa. Jos ei ehdi tai jaksa niin sitten ei, ja aloituksen perusteella saat itseäsi syyttää. 

Vierailija
174/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "kaveri" tuntuu olevan aina kiireinen, sillä ap totesi että yleensä hän on se, joka ottaa yhteyttä.

Ehkäpä hän ei ole ap:n kaveri? Ystävyys ja kaveruus vaativat molemminpuolisen tahtotilan. 

Siksi laitoinkin tuon kaveri-termin heittomerkkeihin. Minusta on vähän kummallista, että kaikki syyllistävät aloittajaa, että hän on se kusipää kaverinpiinaaja, vaikka ap tuntuu olevan se, joka ylipäätään koko kaverisuhdetta pitää pystyssä. Ap:n haukkumisen sijaan olisi enemmän syytä arvostella tätä itsekeskeistä kaveria ja kehoittaa aloittajaa antaa koko tyypin olla.

No onhan tuo häiritsemistä, jos toisella on kiirettä, niin silti pommitetaan vaan viesteillä. 

Vierailija
175/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo häiritsemis

Itse en kehtaisi soitella tai laittaa montaa viestiä kun tiedän kaverilla oleva muuta ohjelmaa. Hoitaisin asian jotain toista kautta tai odottaisin parempaa hetkeä. 

Kaveri luultavasti sanoi, että soittaa kun tiesi, ettei olisi saanut muuten rauhaa, tai ei tainnut saada sittenkään.  Jokainen tuossa tapauksessa tajuaa, että jos ei soita, niin ei ole ollut sopivaa hetkeä. 

Itsellä on ollut rimputtajakaveri ja on joskus rasittavaa. Kun olen selkeästi sanonut, että nyt ei oikein ehdi. Olen silloin sanonut juuri niin, että soittelen myöhemmin. Olen olettanut, että rimputtaja tajuaa sen tarkoittavan, että kun minulla on siihen sopiva hetki ja aikaa puhua. 

Vierailija
176/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo häiritsemistä, jos toisella on kiirettä, niin silti pommitetaan vaan viesteillä.

Onko teillä jotenkin vikaa luetun ymmärtämisessä? Eihän aloittaja laittanut enää mitään sen jälkeen, kun tämä kaveri oli todennut, että on vähän hulabaloota. Siinä kohtaa ap ymmärsi, että ok, kaverilla on kiirettä, joten antaa olla rauhassa. Mistä tämä ajatusmalli tulee, että ap on suunnilleen monta päivää taukoamatta pommittanut, kun nimenomaan lopetti viestien laiton kun kaveri kertoi kiireistään.

Vierailija
177/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kaveri ei koskaan ole ajatellutkaan olevansa aloittajan kaveri. Nyt ihmettelee kun soittoja ja viestejä tulee ja yrittää välttelemällä päästä tilanteesta. 

Vierailija
178/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisella on kiireitä ja sinä loukkaannut. Onko asiasi niin tärkeä, että pakko soittaa juhannusviikonloppuna? Ei voi odottaa maanantaille? Jos ei, sinä olet se törppö kun rt ymmärrä muiden ehkä olevan kiireellisiä juhannuksen takia. Jos ei voi odottaa, kerroitko kaverillesi että asialla on kiire? Kukaan meistä ei ole ajatustenlukija.

Lupaatko itse soittaa kaverillesi, jolla on kuulemma tärkeää asiaa kahtena eri päivänä, etkä sitten kuitenkaan soita? Edes lyhyttä puhelua, vaikka kaveri on laittanut useamman viestin?

Aloittajan käytöksen arviointiin vaikuttaa se, mikä se asia oli ja oliko tärkeää. Mutta jos on kiire, ei pidä luvata soittavansa. Nyt kaveri antoi sellaisen vaikutelman (ainakin minä tulkitsen sen niin) ettei oikein kiinnosta.

Mikä tämä tärkeä asia oli? Vielä niin tärkeä, että se pitää hoitaa heti kesken juhannuksen vieton? 

Vierailija
179/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi laitoinkin tuon kaveri-termin heittomerkkeihin. Minusta on vähän kummallista, että kaikki syyllistävät aloittajaa, että hän on se kusipää kaverinpiinaaja, vaikka ap tuntuu olevan se, joka ylipäätään koko kaverisuhdetta pitää pystyssä. Ap:n haukkumisen sijaan olisi enemmän syytä arvostella tätä itsekeskeistä kaveria ja kehoittaa aloittajaa antaa koko tyypin olla

Kaveri laittoi viestin, että on huonossa paikassa. Sitten toinen päivän mittaan jatkaa viestittelemistä. Olisi pitänyt tuosta jo tajuta, että kiirettä on. 

"Eli koitin eilen soittaa kavereilleni, hän ei vastannut koska oli erittäin huonossa paikassa.

Laittoi siitä lyhyen viestin.

Laitoin päivän mittaan muutaman viestin, mutta kaveri oli edelleen reissussaan."

Vierailija
180/194 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tuollaisen kaverin olla. Varmaan keskittyy vaan kiimoissaan lutkuttamaan jotain kaulatatuoidun jännämiehen kýrpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi