Älykkyysosamääräni on 139. Välillä on vaikea kestää ihmisiä.
Ihmisten typeryys ja mustavalkoisuus tulee esille erityisesti somessa. Kun se yhdistetään huonoon makuun, alan voida pahoin.
Joku loukkaantuu varmasti kirjoituksestani. Yrittäkää ymmärtää suurin osa ihmisistä on älyllisestä erilaisia kuin minä. Se on välillä rankkaa. Ei tämä ole omahyväisyyttä vaan faktojen tiedostamista.
Kommentit (339)
itseäni vaivaa ateistien suuri tyhmyys ja keskinkertaisuus ja samalla allahin palvojien vieläkin suurempi tyhmyys ja hulluus
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköinen paikka ilmoittaa korkea älynsä.
Ja millaistahan seuraa tyyppi käytännössä on,en ole vakuuttunut.
Ymmärrän ap, usein "älykkyyseron" huomaa siinä, että kun olisi kiinnostunut asiallisesti keskustelemaan eri näkökulmista, toinen ottaakin sen ihmeellisesti loukkauksena ja käy puolustuskannalle, hyökkää jopa persoonaani vastaan ja nimittelee minua kuvittelemillaan ominaisuuksilla.
On henkisesti ravitsevaa löytää joku joka osaa keskustella ja pohtia asioita monelta kannalta, tai ratkoa ongelmaa.
Kohta, jota en ymmärrä on "kun se yhdistetään huonoon makuun", mitä tarkoitat? Missä asiassa huonoon makuun, ja kuka sen hyvyyden päättää?
Itsekin olen osallistunut Mensan testiin, tulos oli tarpeeksi Mensan jäseneksi liittymiseen, mutta se maksoi, joten ei kiinnostanut (olin silloin opiskelija).
Ihan tavantallaajan älykyys voi olla erilaista kuin korkeasti oppineen, tai esim taiteellisen. Onneksi olemme kukin omanlaisiamme. Emme kloonattuja. Silti, itsekkin pidän ihmisiä usein rasittavina. Parhaana ystävänä pidän heitä, joiden kanssa voi välillä istua metsässä ihan hiljaa. Ollaan läsnä toistemme elämässä, ilman että arvostelemme tai vaadimme jotain.
Vierailija kirjoitti:
itseäni vaivaa ateistien suuri tyhmyys ja keskinkertaisuus ja samalla allahin palvojien vieläkin suurempi tyhmyys ja hulluus
Ihan kiva avautua tästä maallistuneessa Suomessa!
t. ateisti
Millä testillä tuo on testattu?
Mekin haluamme vain faktat
Varmaankin Porvoon palikkatesti.
Eipä se korkea älykkyy takaa sitä, ettei itse ole se mustavalkoinen osapuolia. Muita väheksyvä ja itsestäsi liikoja luuleva ainakin olet. Kummatkaan ole kovinkaan älykkään ihmisen merkkejä.
Mitä vanhemmaksi elää, sitä enemmän olen tullut tulokseen, että noilla älykkyystesteillä voi pyyhkiä peppua, noin yleisesti elämän kannalta. En uskonut nuorena mummoni elämä opettaa fraasia, mutta nyt ymmärrän sen. Se opettaa nöyryyttä, toisten kunnioittamista, muiden mielipiteiden kuuntelemista ja aistit auki kulkemista.
t. Itsekin nuorena Mensan testeissä korkean pistemäärän saanut, entinen ylemmyydentuntoinen
Sama, mutta elämä on. Ihmisiä ja somea kannattaa säännöstellä samalla tavalla kuin syömistä: kun tuntuu, että kupu täyttyy, lopettaa syöminen! Ja sitten jos tarjolla on pelkkää myrkkyä, paastota
Some nyt on ääripäiden täyttämä syöpäsolu. Onneksi ihmiset ovat hiemn sopuisempia irl.
Oma äly oli 125, ilmeisesti aika tyypillinen oman alani edustajille.
Lapseni taitaa olla huippuälykäs, huomaa, että hän on edellä ikäisiään monella vuodella. Laskee päässään sujuvasti plus ja miinuslaskuja, lukee, osaa puhua englantia (oppinut YouTuben pelivideoista), oppi aakkoset alle kolmivuotiaana. Menee nyt eskariin. Mitään hyötyä näistä taidoista hänelle ei ole esimerkiksi kaverien kanssa toimimiseen, riitoja ja väärinymmärryksiä vain. Hänellä on varmasti ADHD ja sitä voi älyllään kompensoida, koulussa ja muutenkin.
Mietin vain, että miten parhaiten voisin tukea häntä.
Minulla burnout söi aivojen toimintaa ja sitä ennen vaikea masennus rokotti päättelykyvyn nopeutta myös. Joten älyä voi myös menettää, muutenkin kuin dementian tai vastaavan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se korkea älykkyy takaa sitä, ettei itse ole se mustavalkoinen osapuolia. Muita väheksyvä ja itsestäsi liikoja luuleva ainakin olet. Kummatkaan ole kovinkaan älykkään ihmisen merkkejä.
Monet sortuvat tuohon muiden väheksymiseen, se on todella vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap, usein "älykkyyseron" huomaa siinä, että kun olisi kiinnostunut asiallisesti keskustelemaan eri näkökulmista, toinen ottaakin sen ihmeellisesti loukkauksena ja käy puolustuskannalle, hyökkää jopa persoonaani vastaan ja nimittelee minua kuvittelemillaan ominaisuuksilla.
On henkisesti ravitsevaa löytää joku joka osaa keskustella ja pohtia asioita monelta kannalta, tai ratkoa ongelmaa.
Kohta, jota en ymmärrä on "kun se yhdistetään huonoon makuun", mitä tarkoitat? Missä asiassa huonoon makuun, ja kuka sen hyvyyden päättää?
Itsekin olen osallistunut Mensan testiin, tulos oli tarpeeksi Mensan jäseneksi liittymiseen, mutta se maksoi, joten ei kiinnostanut (olin silloin opiskelija).
Voit liittyä myöhemminkin aiemmin tehdyn testin perusteella.
Minä en usko ap:n tai muiden täällä kirjoittavien ilmoitettuihin alykkyyslukemiin. Ehkä tuo, joka kertoi olevan 78, on ainoa rehellinen täällä. Vaikutti olevan fiksuin myös.
Kiitos ja näkemiin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin vaikka en ihan noin älykäs taida ollakaan.
Joop. Tuo ap:n tilitys ei todellakaan vaadi 139n pisteitä. Vaik ei ne haittaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä testillä tuo on testattu?
Mekin haluamme vain faktat
Ap, voitko vastata?
Mensan testissä kävin jo 12 vuotta sitten. (Huoh.)
Nykytestillä ÄO:si vastaa arvoa
124
Testi uusittiin, noihin aikoihin. Kuitenkaan uudella testillä ei voi ylittää arvoa 135. Siksi testisi pitää olla vanha. Ja siinä oli eri keskihajonta
Mikä nykytestillä vastaisi arvoa 124.
Tämä 😂🤣
Menestyksen salaisuus on itsesi ympäröiminen itseäsi älykkäämmillä ihmisillä. Sinun siis pitää hengata mensalaisten kanssa.
Olen monta pykälää sinua tyhmempi, mutta silti pärjään nk. älykkyystesteissä keskimääräistä paremmin. Olen turhautunut ihan samaan asiaan. Erityisen harmillista on, että keskustelua käydessä toinen osapuoli sortuu epäloogisiin aasinsiltoihin ja kuvittelee, että minun väitteeni olisi kumottu niillä. Sen sijaan keskustelutaitoisen ihmisen kanssa voi olla vaikka kuinka jyrkästi eri mieltä, ja väittely on silti antoisaa ja hyväntuulista.