Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkyysosamääräni on 139. Välillä on vaikea kestää ihmisiä.

Vierailija
22.06.2024 |

Ihmisten typeryys ja mustavalkoisuus tulee esille erityisesti somessa. Kun se yhdistetään huonoon makuun, alan voida pahoin.

Joku loukkaantuu varmasti kirjoituksestani. Yrittäkää ymmärtää suurin osa ihmisistä on älyllisestä erilaisia kuin minä. Se on välillä rankkaa. Ei tämä ole omahyväisyyttä vaan faktojen tiedostamista.

Kommentit (339)

Vierailija
61/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman mediaani ÄÖ on vain 88. Suomessa hippusen vaille 100. Japani, E- Korea se on korkein, 107. 

Minä näin tämän Quorassa S. Viljasen  tekstinä.

Vierailija
62/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea Äö on kirous. Se ei todellakaan ole siunaus, vaan todella raskas taakka. On helpointa elää tässä mätäpaisehulluudessa autopilotilla, n. 98 Äö:lla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös teille pitäisi olla oma tinder. Ne keskustelut haluaisin kyllä nähdä.

Vierailija
64/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ihmisile joiden ÄO on 124?

Vierailija
65/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo mielestäsi jotenkin hirveän korkea äo? Mullakin on korkeampi ja mä olen työpaikkani tyhmimpiä. 

Tulee mieleen se kuolematon lause eräältä narsistilta:

Joskus tulee hetkiä, jolloin mietin, mitä maailma menettää minussa. Mitä järkeä on siinä, että tällainen nero kuin minä imuroi jotain helvetin autoa täällä.

(tirsk)

Tulee enemmän mieleen tuosta lausahduksesta ennemmin sarkasmi kuin narsismi.

Vierailija
66/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihan tinderkekskuteluja, hohhoijaa

Vierailija
67/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Äö:ni vanhalla metodilla 171 ja 

vähempikin;  todentotta riittäisi.

'Analysis Paralysis.' Jep. 

Hiukset halki, poikki ja pinoon..

Toista. Oh well. 

Vierailija
68/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan älykästä ja millaista keskustelua nämä älykkäät oikein edellyttävät meiltä tyhmiltä? Vosisivatko nämä huiput laskeutua tavisten tasolle keskusteluissaan, koska eihän siitä mitään muuten mitään tule?

Vierailija
69/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän näkökulmasi varsin hyvin. Oletukset toisista keskustelijoista ovat naurettavia ja suurin osa jakaa kirjoittajat kahteen leiriin. Joko olet meidän puolella tai meitä vastaan. Ja kolmas häiritsevä asia on virheellinen oletus, ettei asioita voisi pohtia ilman henkilökohtaista traumataustaa.

Vierailija
70/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muillakin samaa. Lisäksi ihmiset ovat erilaisia ja kommunikoivat eri tavalla. On eri ikävaiheita ihmisillä. Ihmisistä on tullut zombeja somen myötä? Levoton paikka keskustassa vie osalla energiat. Jotkut etsivät rauhaa. Vaikka jotkut väittävät että joukossa vaan energisoituu, ehkei kaikki, ellei joskus.

Vierailija
71/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstalla ei alle 138 ÄO ihmisiä koskaan ole luuhaillutkaan joten tämä on ihan oikea paikka sulle kaikkien meidän erityisalojen asiantuntijoiden joukkoon.

Vierailija
72/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti näillä keskustelupalstoilla pyörii ne tyhmimmät ja älykkäimmät. En muista enää miksi.

Vierailija
73/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun älykkyysosamääräsi olisi 139, et problematisoisi sitä tällä palstalla.

Vierailija
74/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli jonkun teinin kirjoitus. Alle 20 selkeästi.

Keski-ikäisen, heikolla itsetunnolla varustetun naisen puhe se oli. 

Vierailija
75/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea älykkyys antaisi ap:lle kyvyn sopetua, silloin ei harmittaisi juuri nuo asiat vaan hieman erit. Älykkyys lisää empatiaa. 

Jos ap:n äo on tuota luokkaa ja häntä harmittaa juuri nuo asiat, on hän todennäköisesti autismin kirjolla.

Vierailija
76/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette missään nimessä kukaan halua Äö >130. Voin vannoa. Tiedättekö termin kommunikaatioväli? Siitä syystä. Juuri siitä.

Susanna Viljanen Quoralla on valottanut asiaa hyvin. Viljanen on itse nero. Olen hänen faninsa. 

Hakusana: kommunikaatioväli.

Vierailija
77/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älystä ole mitään hyötyä, jos ei ole ymmärrystä.

Vierailija
78/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme pistettä enemmän, enkä ymmärrä ongelmaasi lainkaan. Joo, monet ihmiset eivät ehkä ymmärrä tietynlaisia mittasuhteita, monimutkaista huumoria tai hoksaa ja opi asioita niin nopeasti mutta entä sitten? Oletko ihan varma, ettet sinä itse ole se mustavalkoisesti ajatteleva ja ylimielinen mulkero?

Tätä juuri tarkoitan. Kun lausuu äänen asioita, jotka on todennut moneen kertaa todellisiksi, saa omahyväisen leiman. En voi avata suustani ja kertoa ajatuksistani, koska aina löytyy joku pikkusieluinen, joka loukkaantuu ja alkaa jankkaamaan. Esimerkiksi sinä nyt.

Jos olisit oikeasti älykäs, et suhtautuisi noin yksioikoisesti toisen "jankkaamiseen" vaan ottaisit sen haasteena.

Vierailija
79/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitakin todella älykkäitä, mutta se ilmenee valitettavan kapea-alaisena. Esim. yksi ystäväni valitti, kuinka hän jo nuorena kärsi siksi henkisestä yksinäisyydestä. No, kun olimme yhdessä keskustelutilaisuudessa, niin paljastui, ettei hänen maailmankatsomuksensa ole kovin lavea. Yleensä on viisi ikkunaa, jonka kautta ihminen tulkitsee maailmaa: tiede, filosofia, uskonto, taide ja fyysisyys.

Vierailija
80/339 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen ei täällä pyörisi. 

Älykkäällä ihmisellä on usein huumorintajuakin, täältä sitä ei löydy yhtään.

Älykäs ihminen on utelias ja löytää haasteita yllättävistäkin paikoista. Ei ylenkatso rahvaan torikokoontumisia, kuten esim. Vauva-palstaa. Todella älykäs ihminen ei hakeudu vain kaltaistensa seuraan.